د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

اسلام دین حق و قرآن کتاب کامل است

شمال وردګ 23.06.2016 12:26

اگر اسلام دین حق و قرآن کتاب کاملی است، پس چرا مسلمانان در همه جای دنیا بدبخت و گرفتار و کفار (به ویژه در اروپا و آمریکا) بسیار پیشرفته تر و متمدن تر از مسلمانان هستند؟
ابتدا دقت فرمایید که اصلاً چنین نیست که کفار به ویژه در اروپا و آمریکا پیشرفته تر و متمدن تر از مسلمانان باشند. بلکه آنان در تکنولوژی و برخی از قوانین اجتماعی جلوتر از بسیاری از کشورها و ملت ها و از جمله جوامع اسلامی هستند. چنان چه نه تنها بر کسی پوشیده نیست، بلکه خود نیز اقرار دارند که هنوز نژاد پرستی که در تمامی ادیان و به ویژه اسلام بسیار نکوهیده است، در آن جوامع بیداد می کند. جنگ جهانی اول و دوم و کشتار میلیون ها انسان بی گناه و استفاده از بمب های اتمی، نوترونی، شیمیایی، فسفری و سایر سلاح های کشتار جمعی توسط همین جوامع به اصطلاح متمدن و پیشرفته ساخته و استفاده شده و می شود.
در همین نیم قرن اخیر کشتارهای بی رحمانه در جنگ ویتنام و هم چنین در فلسطین – لبنان – بوسنی هرزگوین – ایران – عراق – افغانستان و تمامی کشورهایی (اعم از مسلمان یا غیر مسلمان) که به نوعی درگیر جنگ و خونریزی شده اند، توسط همین ها به راه افتاده است و مافیاهای سیاسی و اقتصادی – لژهای فراماسیونی – سازمان های صهیونیستی – گروه های تروریستی رسمی و غیر رسمی – سازمان های جاسوسی ... و جنایات هولناکی که در سرتاسر دنیا انجام می دهند، متعلق به همین به اصطلاح متمدنین پیشرفته است. و نهایت آن که در آمریکا و اروپا بیش از هر جای دیگری هنوز برده داری و برده کشی زنان در قالب های مدرن و سنّتی رایج است و خرید و فروش کودکان و حتی اعضای آنان از افتخارات این قوم است!
اما در عین حال نه پیشرفت تکنولوژی در آن ممالک و میان آن ملت ها قابل انکار است و نه برخی از قوانین اجتماعی و فرهنگ اجرای آن را می توان تکذیب نمود. چنان چه عقب افتادگی بسیاری از کشورها و ملل اسلامی نیز مشهود است.
علت اصلی پیشرفت آنان در امور مذکور این است که اگر چه آنان ایمان به خدا، باور دین، قیامت و ... را به هر علتی (که از جمله خرافات و آموزه های تحریفی مسیحیت و یهودیت از یک سو و عملکرد نادرست حکومت کلیسا از سوی دیگر است) کنار گذاشتند، اما به دنیای خود توجه نمودند و سعی کردند با علم، درایت و پشت کار، نیازها و راه های مرتفع نمودن آنها در زندگی دنیوی بشناسند.
اما ملل مسلمان (به ویژه در چند قرن اخیر و تحت سلطه ی فرهنگ های سلطنت به نام دین)، به بهانه ی آخرت به دنیای خود بی توجهی نمودند و برای آخرت نیز کاری نکردند!
این که عده ای بگویند ما مسلمان هستیم و کتاب ما قرآن است و قرآن کامل ترین کتاب الهی است و ...، هیچ مشکلی را حلّ نمی کند. بلکه باید به آموزه های قرآن و دین علم پیدا کنند و به علم خود عمل کنند.
کدام قانون اجتماعی درستی در غرب وجود دارد و اعمال می شود که اسلام و قرآن به صورت کلّی یا حتی با ذکر جزئیات به آن اشاره ننموده باشد؟! خداوند در قرآن کریم فرمود: برای بر پایی قسط و عدل قیام کنید - عدالت فردی و اجتماعی را حاکم کنید – کسب علم کنید – برای معاش خود از راه درست تلاش کنید – از افراط و تفریط بپرهیزید – بین خود تعاون و برادری بر قرار کنید – حقوق فردی و اجتماعی یک دیگر را رعایت کنید – سرمایه های اقتصادی را درست به کار بندید و عادلانه توزیع کنید – به امر به معروف و نهی از منکر که ستون حفظ و تداوم نظم و رشد اجتماعی است اهتمام ورزید – وحدت داشته باشید ... و حتی جزئیات حقوق و قوانین آن چه فرمود و همه ی باید ها و نبایدها را از ساده ترین مسائل روزمره ی فردی تا جزئی ترین احکام و ضروریات روابط خانوادگی و زناشویی، تا کلی ترین مباحث فرهنگی – سیاسی – اقتصادی – اجتماعی – نظامی – حقوقی و ... بیان نموده و برای تحقق آنهاهرفردمسلمانرارسالتمند جامع الشرایط، عالم، عادل، توانمند و معصوم قرار داداست، اما متأسفانه مسلمانان بدون توجه به تقلیددیگران پرداختندودرخرافات غرق شدند.
مقابل سلاطین چوروچپاول سکوت کرده و تسلیم شدند! و در هیچ عرصه ی علمی، نظریه و عملی برای تحقق این آموزه ها اهتمام نورزیدند، به خواب غفلت فرو رفتند، برای ظواهر و خرافات و به قول معروف «اسرائیلیات» ارزش بیشتری قائل شدند، به استعمار و استثمار شدن غرب و شرق زدگی خود افتخار هم کردند و فقط گفتند ما مسلمان هستیم و کتاب ما قرآن است! کدام ملتی با شعار بدون شعور و با اظهار بدون علم و عمل پیشرفت کرده است؟!
مگر نه این است قرآن کریم مکرر و با تأکید می فرماید: آیا تفکر نمی کنید؟ آیا تعقل نمی کنید؟ آیا شعور خود را به کار نمی اندازید؟ ... و مگر نه این است که مکرر می فرماید: « امنوا و عمل الصالحات» یعنی ایمان با عمل صالح (یعنی بهترین عمل و نه فقط عمل خوب) باید توأم باشد؟ آیا مسلمانان به آن چه که در دست دارند توجه کردند و عقب افتادند?به گونه مثال ظرفیت زیربنایی?غرب تااخرین سرحد اززخایر نفتی جهان عرب .اورانیم بی صاحب افغانستان استعدادهاوانرجی انسانی درخاوربزرگ.پس بایداعتراف کردکه نقص عمده درخودمسلمانهااست نه دردین مبین اسلام.
(ومن الله توفیق)