د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

وابستگی آشکارای"جبهۀ متحد ملی" از روسیه

دپلوم انجنیر خلیل الله معروفی 01.11.2007 22:09

شیـر شیـر در مشک شیـر در پشت شیـر

در افـسانه های فـولکلوریک دری افغانستان حکایت "دختر پادشاه" بسیار دیده میشود و کسی که  میخواست این دختر را به زنی بگیرد، باید شرط هائی را برآورده میساخت. یکی از این شرط ها مثلاً این بود که کاندید باید شیر شیر در مشک شیر و در پشت شیر به حضور پادشاه حاضر نماید. یعنی که کاندید باید چنان دلیر و سرتیر میبود که با شیران دست  و پنجه نرم میکرد ، شیرها را میکشت و  مُنقاد خود میگردانید ، در حدی که میتوانست پوست آنها را بدرآورده و از آن مشک بسازد. بعد شیر شیر را بدوشد و از همه عـجیب تر که خود سوار بر پشت شیر می آمد و شیر شیر را در مشکی از پوست شیر با خود می آورد، به حضور پادشاه.(1)
حال ببینیم که "شیر شیر در مشک شیر در پشت شیر" در مورد جبهۀ به اصطلاح "متحد ملی" که در واقع خلیفه و جانشین "ائتلاف شمال" است، تا کجا و به چه صورتی صدق میکند؟؟؟ خصوصاً در ارتباط با "فـدراسیون روسیه" که مبتکر، موجد و تمویل کنندۀ "ائتلاف شمال" ــ و بگفـتۀ دروغـبافان "جبهۀ متحد ملی" سابق ، که برضد طالبان ساخته شده بود ــ  بود و اینک افـتخار ــ و یا بهتر بگوئیم "شرمساری" و "افـتضاح" ــ ایجاد این "جبهه" با عـین نام کذائی سابق "جبهۀ متحد ملی" هم به آدرس کرملین نوشته  می شود؟؟؟؟
 
سایت "آزمون ملی" به نقـل از اخبار روز سوم عـقـرب 1386 (25 اکتوبر 2007 ) "روزنامۀ نجات" ، چنین   نوشت :
«   گشایش نمایند‌گی جبهه ملی در روسیه ، (پنج شنبه > 1386/8/3)

نمایندگی ائتلاف سیاسی جبهه ملی افغانستان در تاریخ 21 اکتوبر طی مراسمی در يکی از رستوان های مسکو، افـتتاح گردید.
به گزارش افغانستان.رو، عـبدالخلیل عـباسی، نماینده جمیعت افغانان در شهر سانکت پیتیربورگ و رئیس نمایندگی  جبهه ملی در روسیه در مراسم افـتتاح نمایندگی این جبهه، یکی از وظایف عمده نمایندگی جبهه ملی برقـراری تماس دایمی بین رهـبری جبهه و افغانان ساکن کشورهای عضو شوروی سابق خواند.
عـبدالخلیل عـباسی در سخنرانی خود گفـت که افغانستان کشوری مستقـل، آزاد، واحد و تجزیه ناپذیر است و نظرات افغان ها برای رهـبری در امر بازسازی و آبادی افغانستان بسیار ارزشمند می باشد.
وی همچنین خواهان شرکت فعال تر روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در احیای اقـتصاد افغانستان شد.
عـبدالخلیل عـباسی، نماینده جمیعت افغانان در شهر سانکت پیتیربورگ در این مراسم به صفت رئیس نمایندگی جبهه ملی تعین گردید که از طرف عـبدالحکیم تورسون، عضو شورای اجرائیه جبهه ملی افغانستان که به طور خاص از افغانستان به همین منظور به روسیه رفته است، معرفی شد.
عـبدالحکیم تورسون در این مراسم گفت که ابتکار افتتاح نمایندگی جبهه ملی از طرف افغانان ساکن جمهوری های شوروی سابق پیشنهاد شده بود.
او همچنین اظهار داشت که جبهه ملی، اپوزیسیون حکومت سیاسی و رسمی موجود در کابل نمی باشد.
وی گفت: «با تاسف، بعد از ایجاد جبهه ملی در بعضی حلقات سیاسی افغانستان شایعاتی در این باره پخش شد که جبهه ملی افغانستان اپوزیسیون رئیس جمهور کشور می باشد، ولی این طور نیست، بلکه جبهه ملی افغانستان هم کار رئیس جمهور در حل مسایل حاد سیاسی و اجتماعی است.»
در این مراسم، نمایندگان جوامع افغانان در سانکت پیتیربورگ، رستوف، اریول، مسکو و عده ای از سایر شهرهای فـدراسیون روسیه و همچنان نماینده جمیعت افغانان ساکن کشور بلاروس حضور داشتند.
به گفته سازمان دهندگان این مراسم، عده ای از افغان های مقیم مسکو درباره افتتاح نمایندگی جبهه، نظر منفی شان را اظهار داشته و برخی از شرکت در مراسم امتناع ورزیدند.
همچنین در این مراسم نمایندگان اکادمی اداره دولتی روسیه مربوط ریاست جمهوری روسیه، کمیته نظامیان


 اینتیرناسیونالیست مربوط شورای سران دول جامعه، دول مستقـل و شرق شناسان شرکت داشتند.
قابل تذکر است که ایجاد ائتلاف جدید سیاسی جبهه ملی افغانستان در تاریخ 4 آپریل سال روان در کابل هـنگام بازدید
رئیس جمهور کرزی از هـند اعلام گردیده بود.
رهـبری جبهه را برهان الدین ربانی، رئیس جمهور اسبق بر عهده دارد و در ترکیب شورای عالی آن شاهـزاده مصطفی ظاهـر، احمد ضیاء مسعود، معاون رئیس جمهور، یونس قانونی، رئیس ولسی جرگه، محمد اسماعـیل، وزیر انرژی و آب، عـبدالرشید دوستم، مشاور رئیس جمهور در امور نظامی، محمد فهیم قـسیم، وزیر اسبق دفاع، مصطفی کاظمی، وزیر اسبق تجارت و عضو ولسی جرگه، منصور نادری، محمد اکبری، سید محمد گلاب زوی و نورالحق عـلومی از اعضای ولسی جرگه شامل می باشند.
از جمله رهـبران بانفـوذ مجاهـدین سابق فـقـط عـبدالرسول سیاف، کریم خلیلی، سید اسحق گیلانی، داکتر عـبدالله عـبدالله، محمد محقـق و صبغت الله مجددی در جبهه ملی شامل نگردیده ‏اند.
روزنامه وریمیه نووستی، چاپ مسکو به نقـل از وزارت امور خارجه روسیه می نویسد که مسکو در عکس العمل به افـتتاح نمایندگی جبهه ملی افغانستان در فـدراسیون روسیه بی اطلاعی کامل و تعجب نموده است./ »
 
گرچه تمام خبر راز به اصطلاح سر به مُهر "جبهۀ متحد ملی" و انقـیاد و سرسپردگی عام و تامش را به روسیه و شرکای جرمش بصراحت نشان میدهـد ، مگر جملۀ آخرین که میگوید « روزنامه وریمیه نووستی، چاپ مسکو به نقـل از وزارت امور خارجه روسیه می نویسد که مسکو در عکس العمل به افـتتاح نمایندگی جبهه ملی افغانستان در فـدراسیون روسیه بی اطلاعی کامل و تعجب نموده است.» ، این راز را در حد رسوائی فاش میگرداند. این جمله همان ضرب المثل مشهور "دزد سر خود پر دارد" را به یاد میدهـد. این خبر میگوید که در کشور روسیه ــ که کشور پولـیسی و جاسوسی و هـزار و یک اختناق است ــ ، یک کار بزرگ سیاسی و آن هم از طرف خارجیان براه انداخته میشود و وزارت خارجۀ این کشور از آن خبر ندارد!!!!! واقعاً که دروغ و دروغـگوئی هم حد و اندازه دارد و  کابلیان ارجمند همیشه میگفـتند که « دروغی بگو که به "راست" برابر باشد». اما دروغـبافان روسی کجا و ارزش های فـرهـنگ شرقی کجا؟؟؟ اینان بیشتر معـتقـد به ارزش های استعماری و امپریالیستی خود اند ، تا به ارزش های صادقانۀ شرقی. آدلف هـیتلر ــ سردستۀ جنایت گستران قـرن 20 معتقـد بود، که "دروغ هـر قـدر شاخدار تر باشد، امکان باور کرده شدنش نیز بیشتر است". زمامداران "هـیتلرمزاج" روسیه واقعاً از همان "فـرهـنگ دروغ" فاشیستان بهره میجویند و طرفه اینکه فـکر میکنند که خلق خدا و خصوصاً مردم مورد توطئۀ ایشان، به کنهِ این امـر نمیرسند و ازین ترفــند ها به گفـتۀ ایرانیان سر در نمی آرند.

در توجیه افـتتاح نمایندگی "جبهۀ متحد ملی" ــ که ظاهـراً باید سازمانی باشد از افغانان و در خدمت افغانان ــ دست مستقـیم روسیه را می بینیم و لمس میکنیم. در توجیه براه اندازی این دفـتر در قـلب "تزویر و فـتنۀ  روسیه" ــ یعنی مسکو ــ  گفـته شده که گویا این دفـتر به منظور انسجام فعالیتهای افغانان متوطن در سراسر قـلمرو پهناور اتحاد شوروی سابق ، بنیان گذاری گردیده است. میگوید : « .. یکی از وظایف عمده نمایندگی جبهه ملی برقـراری تماس دایمی بین رهـبری جبهه و افغانان ساکن کشورهای عضو شوروی سابق خواند. »
میپرسم : اگر راست میگوئید و هـدف تان پیوند افغانان سراسر جهان با این جبهه است، چرا چنین نمایندگی ها را در ممالک غـربی ــ از اروپا گرفـته تا امریکا ــ بنیاد نمی نهید، که تعداد افغانان ساکن آن جاها ده ها مرتبه بیشتر از تعداد تمامی افغانانی است که در قـلمرو اتحاد شوروی سابق متوطن میباشند؟؟؟؟
حالا ببینیم که عـبارت "شیر شیر در مشک شیر و در پشت شیر" در این ارتباط چه مفهومی را ارائه می کند؟؟؟
من میگویم : این وجیزه بصراحت تام میرساند که این "جبهه" کاملاً و صد در صد "روسی" است.
ــ  شیر شیر : چون شیره و شربتش از مغز و پرخانه های بینی روس چکیده .
ــ  مشک شیر : قالب هم روسی است، چون ربانی و فهیم و دوستم و مصطفی کاظمی و قانونی و گلابزوی و عـلومی هـویت و ماهـیت  "اصلی و نهانی"  خود را فـقـط و فـقـط در همین "مشک و ظرف" روسی باز مییابند.
ــ  در پشت شیر : وقـتی "شیر" روسی است و "مشک" هم روسی، چرا محل ابلاغ و تبلیغ و مرکز سوق و اداره اش هم در خود روسیه و در بیخ گوش  "کرملن" و "ضرابخانۀ فـساد" ،  قـرار نداشته باشد؟؟؟

وقـتی امپریالیزم غـرب بسرکردگی اتازونی "خوان یغما" را در کشور ما گسترد، روسیۀ مفـتن و مزور ــ  کشور دیگر امپریالیستی جهان ــ هم خواست از این دسترخوان گسترده لقـمه های چرب و نرم بردارد. اینست که به ایادی و نوکران خود چون ربانی و دلگی مشر قـسیم فهیم و قانونی و سید مصطفی کاظمی و رشید دوستم و ... هـدایت داد تا سازمانی  را در داخل افغانستان بناء نهند و برای پیگیری منظم و دلخواه این سازمان ، به نوکران قـدیم  و وفادار خود ــ  که  مثل گایزرهای "اولد فـیت فـُل" (2) اتازونی کار میکنند و در خدمتگزاری ایشان بمانند "ساعـت های ذروی"
 (3) کوچکترین سکتگی  رخ نمیدهـد ــ یعنی "گلابزوی"  و "نور الحق عـلومی" امر کرد که در این سازمان بخزند و این" دستگاه تخریب و جاسوسی" را از داخل سر و سامان دهـند!!!!!!!
و در این میانه ندانستم که فـرد "اجل گرفـته" ای نظیر "مصطفی ظاهـر" ــ نواسۀ ظاهـرشاه ، بابای فـقـید ملت ــ چه رولی را به عهده گرفـته است؟؟؟ رویدادها در آیندۀ نچندان دور نشان خواهـند داد ، که ادغام "مصطفی ظاهـر" در این جبهه چه چیزی را نشانه گرفـته است ؟؟؟
 
نمایندگی "جبهۀ متحد ملی" در روسیه عملاً به طرفـداری از منافع روسیه در افغانستان تبلیغ میکند، چنانکه رئیس این نمایندگی گفـت :
« ... وی (عـبدالخلیل عـباسی، نماینده جمیعت افغانان در شهر سانکت پیتربورگ و رئیس نمایندگی  جبهه ملی در روسیه ) هـمچنین خواهان شرکت فعال تر روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در احیای اقـتصاد افغانستان شد.»

رول عمدۀ این جبهه "باز کردن راه" برای آمدن دوبارۀ خرس قـطبی به افغانستان است. آگاهان و دانایان و باصطلاح قـدیم "ریشی ها" خود میدانند که بازگشت روسیه به افغانستان و سهم گرفـتن فعالش در امور وطن ما باز چه بلائی  را به ارمغان خـواهـد آورد؟؟؟؟

عـین تقاضای وطنفـروشانه  را سید مصطفی کاظمی حدوداً چهار ماه پیش نیز کرده  و گفـته بود، که در بازسازی افغانستان باید به روسیه نقـش مهم و حتی عمده داده شود. سایت "آزمون ملی" در زمینه چنین نوشت :
 
 «  كاظمي خواهان نقـش فعال !!!! اقـتصادي روسيه در كشور شد

    شبکه اطلاع رسانی افغانستان
سيد مصطفي كاظمي رييس كميته امور اقـتصادي مجلس نمايندگان افغانستان گفـت كه روسيه مي ‌تواند نقـش ارزنده‌ اي در احياء و توسعه اقـتصادي كشور ما داشته باشد.
روزنامه غـير دولتي چراغ چاپ كابل روز پنجشنبه به نقـل از كاظمي نوشته است : اين حقـيقـت براي هـيچكس پوشيده نيست كه توان روسيه امروزي بسيار زياد است.
وي اضافه كرد: روسيه از برتری ‌هايي نسبت به ديگر كشورها در افغانستان برخوردار است كه می ‌تواند براي توسعه اقـتصادي اين كشور از آنها استفاده كند.
كاظمي معتقـد است كه روسيه به خوبي افغانستان را مي‌شناسد و از شرايط و امكانات ، جغرافـيا و فـرهـنگ كشور به خوبي آگاهي دارد.
وي اظهار داشت كه اين اطلاعات طي ساليان دراز بدست آمده و به آن كشور در سنجش با ساير كشورها برتري‌هايي می ‌دهـد زيرا امكانات امروز روسيه بسيار عظيم است.
به اعـتقاد كاظمي روسيه وارث اقـتصاد بسته شوروي سابق، با اقـتصاد جهاني همگرا شده و در زمان حاضر از سرمايه ‌هاي آن در اقـتصاد بسياري از كشورها به خوبي استفاده مي‌شود.
وي اضافه كرد : فـدراسيون روسيه با برخورداري از چنين برتري ‌هايی نسبت به ساير كشورها می‌ تواند نقـش جديد و حتي كليدي در توسعه ‌اقـتصادي افغانستان و توسعه همكارهاي متقابل ايفا كند.
وي گفـت كه برخي‌ها اعلام می ‌كنند تا زماني كه بدهي كابل به روسيه حل نشود، مسكو كمكي نخواهـد كرد.
محترم كاظمي ادامه داد: از نظر من اين روش صحيحي نيست كه همكاري ‌هاي اقـتصادي با حل مسايل قـرضه‌ ها مرتبط شود.
به باور رييس كميته امور اقـتصادي مجلس نمايندگان افغانستان، تجربه مسكو در احداث راه آهـن نه تنها به خود آن كشور بلكه به منافع اقـتصاد روسيه هم كمك می ‌كند.
وي خاطر نشان ساخت: همانطور كه شبكه راه آهـن ، روسيه را با غـرب  و اروپا مرتبط ساخته است ، شبكه مشابهي هم مي‌تواند آن كشور را با شرق از طريق جمهوري‌هاي آسياي ميانه به جنوب آسيا متصل سازد.
به گفـته رييس جبهه ملي افغانستان كه ارديبهشت امسال تاسيس شد ، روسيه اطلاعات گسترده ‌اي از منابع طبيعي اين كشور در اختيار دارد كه مي‌ تواند حضور فعالي در عملكرد شركت ‌هاي بين‌المللي در استخراج سنگ آهـن ، مس و ساير منابع زيرزميني داشته باشد.
وي يادآور شد: شوروي عملا در گذشته در توليد سيمان افغانستان نقـش كليدي داشت اما از بازار اين كشور خارج شد و امروز ما مجبور به خريد اين محصول از ساير كشورها هـستيم. »

"جبهۀ متحد ملی" ــ بخوان "جبهۀ متحد روسی" ــ  که کمر همت را در خدمت کشور امپریالیستی روسیه بسته است، به نفع  بادار  و کارفـرمای  خود "روسیه" پیوسته تبلیغات می کند. این تبلیغات آنقـدر برملا و آشکارا و بی شرمانه 
 صورت میگیرد، که از دیدۀ هـیچ افغان آگاه و وطنپرست و هـیچ چشمان بینای دیگر پوشیده مانده نمیتواند. من بر گفـته های کاظمی هـیچ تبصره ای را لازم نمیدانم، که آنچه او میگوید، خود گویای همه چیز است ، که گفـته اند:


کاسۀ چینی که صدا میکند         خود صفـت خویش ادا میکند

شریک جرم دیگر روسیه رژیم "آخــوندی ــ  کربلائی" ایران است، که نیــز به مانند "اوکتاپوس" مدهـش و مهیبی خود را در امور داخــلی افغانستان چسپانده و از طـریق ایادی و نوکران و غـلامان حلقه بگوش فـرهـنگی و سیاسی و دیوانی و ... خود که همه در یک مجموعۀ "جاسوسان خرابکار وطنفـروش" مرکزیت داده شده اند، خانۀ ما را از داخل خراب میسازد !!!!!!!!!!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توضیحات :
1 ــ ندانم که ایرانیان که "شیر" ــ آن "شاه  جنگل" ــ و "شیر" ــ همان  "مایع سفـید" ــ را یک قـسم تلفـظ میکنند، این عـبارت را چگونه بر زبان می آرند؟؟؟ خیلی دلم میخواهـد ، که حاضر باشم و یک ایرانی این عـبارت را بخواند!!!!
2 ــ در پارکهای طبیعی "یلو ستون" (Yellow Stone National Parks  ) امریکا گایزر هائی سراغ میشوند، که همه روزه در ساعـت و حتی دقـیقه و ثانیۀ معین به فـوران در می آیند. مردم امریکا این گایزرها را بنام "باوفای قـدیم"  Old Faithfullیاد میکنند.
3 ــ از سالهاست که ممالک صنعتی جهان ساعـت های بسیار دقـیقی را ساخته و در آزمایش های بی نهایت  دقـیق و خصوصاً در تحقـقات ذروی از آنها کار می گیرند. این ساعـت ها ،  وقـت را آنقـدر دقـیق نشان می دهـند که امکان تخلف در آنها به انداۀ  یک ثانیه در هـر ملیون و حتی چندین ده  ملیون سال است،  یعنی که در سرحد صفـر. چنین ساعـتها را در اصطلاح فـزیک اتمی "ساعـت اتومی" ــ  در انگلیسی  Atomic Clock و در المانی  Atomuhr ــ  مینامند.