د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

در جواب گفته های اخیر آقای امرالله صالح

عبدالله افغان 27.05.2012 11:50

آقای امرالله!
قصه های ساختګی و بافتګی شمارا از شبکه تلویزیونی طلوع که در تفرقه افګنی و ترویج فرهنګ بیګانه ګان ازهمه شبکه های دیګر سبقت دارد دیدم و شنیدم.
شما تاریخچه رفته گان شورای نظار را ازنظر خود بگوش مردم رسانیدید و همچنان باقی مانده های شورای نظار را از عاقبت شان آگاه نمودید که در قسمت اول گفته های تان تلاش نموده اید تا حقایق را ازمردم پنهان نمایید اما در بخش دوم گفته های تان که نمایانگر آینده تاریک برای شورای نظار است با شما موافق هستم.
شما در گفته های تان تاریخچه ده ساله شورای نظاررا بیا ن فرمودید اما از سالهای قبل از آن هیچ یادی نه نمودید.
شما رفته گان شورای نظار را ازعینک خود مینگرید اما مردم نظر دیگری دارند.
شما در دوران سخنان تان ازکسانی یاد آوری نمودید که در دهه نود مرتکب خیانت ملی، قتل مردم بیګناه وهزاران جنایات دیگر گردیده بودند ، زمین های دولتی و حتی تپه ها و کوه ها را بطورغیرقانونی تسخیرنمودند،همه دارایی های حکومت را به غارت بردند.
من نمیدانم که شما بنابرکدام دلیل دروصف چنین اشخاص مدح سرایی مینمایید و آنانرا به القاب چون قهرمان و یا شهید مینامید؟
شما خود چون یک شخص مجهوال الهویت بودید ومردم ما با نام وشخصیت شما در همین سالهای نه چندان دوری آشنایی دارند، وشما برای رسیدن به شهرت و آرمان دیرینه تان که همانا تجزیه کشور عزیز ما افغانستان است با کسانی اتحاد نموده اید که همفکر و هم نظر با شما هستند، اما به یاد داشته باشید که درین اهداف شوم تان هیچگاهی کامیاب نخواهید گردید.
شما درایامی که ریاست امنیت ملی کشور را به عهده داشتید از پهره دار گرفته وتا به کارکنان و آمران را از پنجشیر استخدام نمودید شما نه به تاجک اعتماد دارید نه هم به هزاره وپشتون ونه هم کدام شخص دیگری.
همین شورای نظار بود که هم از ازبک هم از هزاره و هم از مردم شمال بخاطر حفظ مردم پنجشیر استفاده نمودند.
در دوران ریاست شما هزاران پشتون بنام طالب و القاعده شکنجه گردیدند و حتی شهید گردیدند اما مجرمی بنام تیمور که درقضیه اختتاف و تجاوز جنسی بالای یک خانم ایتالیایی بنام کلیمنتا کاتونی دخیل بود به دخالت مستقیم شما درحالی که محکوم به اعدام بود آزاد گردید، نمره های رهایشی که به کارمندان امینت ملی اختصاص داده شده بود تنها به کارمندانی داده شد که مربوط به ولایت پنجشیر ویا هم شورای نظار بودند، حرف های زیادی است به گفتن اما به همین اکتفا میکنم زیرا مضمون طولانی میگردد.
همین اکنون در 90% جرایمی که در شهرکابل رخ میدهند پنجشیری های شما دست دارند ودر راس اینهمه جنایت کاران و جنایات معاون صاحب اول مقام ریاست جمهوری به گونه آشکار قراردارد.
درلست دزدانی که دارایی های کابلبانک را به غارت برده اند شرکت هوایی پامیر، شرکت زاهد ولید و گازگروپ هم شامل اند که مربوط به آقای فهیم هستند.
آیا آقای عبدالقدیرفطرت ریس سابق د افغانستان بانک و آقای صدیق چکری ازگروه شما نبودند؟
آیا آقای یفتلی که ریاست صحیه اردوی ملی را به عهده داشت و مرتکب دزدی میلیون هادالر گردید ازباند شما نیست؟
درین اواخر چون حقیقت شما به جهانیان ثابت گردید و آنها دست به اقداماتی زدند تا مردم مثل شما باید از قدرت کنار بروند و با احساس نمودن خطرازدست دادن قدرت و حفظ جان خود باز هم میخواهید ازمردم بازهم به حیث وسیله و سپر کاربگیرید.
نزد ما فرقی میان شما و طالب وجود ندارد . و بهتر است بگوییم که دربین مردم شما منفورتر از طالب هستید زیرا حکومت طالبان در پهلوی بدی های که داشت خوبی های نیز داشت اما حکومت شما دارای هیچ صفتی خوبی برخوردار نبود.
در اخیر از شما صمیمانه تقاضا میکنم که برای خدا دست از تفرقه افگنی و فتنه افگنی در بین مردم مظلوم و ستمدیده ما بردارید، بگزارید مردم ما در برابر هم مانند دوران قبل از حکومت شما مثل برادر باهم زنده گی کنند، و اگر شما بازهم از این حرکات خود دست نبرداشتید، پس به یاد داشته باشید که شما هم به سرنوشت رفته گان تان گرفتار خواهید شد.