د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

آیا در گفتار اخیر محترم کاندید اکادمیسین محمد اعظم سیستانی تناقضی نیست؟

شکور، ظاهر 24.09.2014 13:58

البته هدفم در اینجا ، در عنوان بالا ، از کلمۀ "گفتاراخیر" همان آخرین نبشۀ محترم کاندید اکادمیسین محمد اعظم سیستانی که تحت عنوان "عطای کرزی به لقای کرزی" به تاریخ ٢٣ سپتمبر ٢٠١٤ میلادی در افغان-جرمن آنلاین به نشر رسیده ، میباشد.

آقای محترم اعظم سیستانی نویسندۀ پرکار وطن عزیز ما در این نبشتۀ شان در عین حالیکه گرفتن جایزۀ را از طرف ریس جمهور کرزی برای خود به اصطلاح "ننگ و عار" می داند ، از وزیر همین ریس جمهور در عین حال سپاسگزار میباشد.

آقای محترم اعظم سیستانی دلیل "نفرت شانرا" از آقای حامد کرزی و همچنان نپذیرفتن جایزه را اخذ مبلغی پول توسط آقای حامد کرزی از کشور همسایه (به گمان اغلب از رژیم ایران) توضیع میدهد ، مگر در عین حال سپاسگزاری خود را از آقای رهین که در راس وزارت اطلاعات و کلتور افغانستان می باشد ، اظهار میدارد، زیرا به سفارش و یا به اجازۀ آقای رهین این کار صورت گرفته است.

آقای محترم اعظم سیستانی چه فکر میکنند که آیا کشور همسایه (به گمان اغلب رژیم ایران) این مبلغ و همچنان مبالغ دیگر را در افغانستان برای چه و برای کدام اهداف صرف این و آن نموده است ؟

آقای اعظم سیستانی می نویسد که : " من از محترم وزارت اطلاعات و فرهنگ ، به این لحاظ که خدمات ناچیز فرهنگی ام را بدیدۀ قدر نگریسته و مرا به یاد داشته اند سپاسگزارم، اما تقدیر خود، از سوی حامد کرزی ریس جمهوری افغانستان را، چه در سطح یک تقدیرنامه کاغذی باشد و چه ... ، نمی پذیرم و میگویم عطای کرزی به لقای کرزی!"

مگر سوال در اینجا جلوه گری دارد که چرا آقای اعظم سیستانی همین طوری که فرمودند "عطای کرزی به لقای کرزی" ، نگفتند که :

عطای کرزی به لقای کرزی
عطای رهین به لقای رهین

آیا گستاخی خواهد بود هر گاه از آقای اعظم سیستانی خواهان شرح نسبتا دقیقی در قبال فعالیت های آقای رهین و وزارت تحت فرمان این وزیر و تهاجم فرهنگی ایران ، بلخصوص در یک دهۀ اخیر گردیم؟

آیا به نظر جناب محترم اعظم سیستانی در یک دهۀ اخیر تهاجم فرهنگی ایران در افغانستان عزیز صورت گرفته است و یا خیر ؟
اگردر یک دهۀ اخیر تهاجم فرهنگی ایران در افغانستان عزیز صورت گرفته باشد ، آقای رهین و وزارت تحت فرمان این وزیر در این راستا چه رول و یا چه نقشی را بازی کرده اند؟

لطف آقای اعظم سیستانی در این ضمینه یک جایزۀ مردمی را در کنار خواهد داشت.

موفق باشید

منبع: http://www.afghan-german.net/upload/Tahlilha_PDF/a_sistani_ata_e_karzai_ba_laqayash.pdf

به امید صلح ، ترقی و رفاۀ مردم رنجدیدۀ افغانستان عزیز