د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

سخنان خانم مسعوده کروخی،اتمام حجت است!

ف . فاریابی 30.08.2014 12:36

صحبت خانم کروخی ، نماینده پارلمان و فعال مدنی کشور (با لهجه، شیرین  هراتی) در باره ء انتخابات و  انگیزهء بغاوت های متوالی تیم عبدالله در مورد تفتیش دوبارهء صندوق های انتخاباتی(منعکس شده در سایت دعوت) ؛ سراپاشنیدنی و منطقی است؛نظر من هم همین است ، یعنی مردمی که به اشرف غنی ، روی آوردند و رای دادند؛ همان جمعیت عظیمی اند که برنامه  و سابقه و قیافهء عبدالله عبدالله را دوست نداشتند؛ اکنون که هم اشرف غنی و هم عبدالله، بصورت « دوگانه» میخواهند حکومت کنند؛ تکلیف میلیون ها رای دهنده  که به رأی شان، برابریک شلغم ، ارزش و بهاء داده نشده است؛ چه میشود؟
اینان، این فریب داده شده گان، تبدیل می شود، به یک جمعیت چند میلیونی ناراحت و تحول طلب که دیر یا زود بپا خواهند خاست و داد خویش را از بیدادگران ، خواهند گرفت!
البته ما را تنظیم های جهادی، بخصوص « جمعیتی ها» از کودتای « معلم عطاء» می تر سانند تا خموشی گزینیم و به سرنوشتی که اوباما، برایمان رقم زده؛ تسلیم شویم!
خوب، اوباشان تنظیمی که سال ها پیش ۶۵۰۰۰ کابلی را کشتند؛ سینه شکافتند و شکم خانم های حامله، دریدند؛ این بار نیز شاید برای چند هفته ارگ را به اشغال در آرند و چند خیابان را خط کشی کنند  ؛ اما این دولتی مستعجل خواهد باد ؛این بار هم ملت افغانستان، به تنظیم ها رحم نخواهد کرد و  هم فرار آنان به دشت وکوه و بیابان ، دشوار خواهد بود؛ زیراآنجا نیز بوسیله « طالبان» از هستی، ساقط خواهند شد!

 ازین که بگذریم پذیرش« صدراعظم اجرایی» در مصلحتخانهء اشرف غنی چگونه حل خواهد شد؛ در همانحال که سپردن این پست ، به تیم  رقیب، نه تنها با مصرحات قانون اساسی، مغایرت دارد بلکه عمیقا، صلاحیت ها وقدرت اجرایی  معاونان  اشرف غنی را تهدید میکند!
آیا ژنرال دوستم که چند ماه  قبل گفته بود، کمتر از معاونت اول( یعنی شخص دوم قدرت) را قبول نمیکند؛ این بار به خفت  کارکردن زیر دست صدراعظم اجرایی(!) تن در خواهد داد؟
به نظر من حکومت ائتلافی گرگ و میش ؛ ممکن نیست؛ قصر سفید،اشتباه کرده است؛ مگر این که  ایجاداغتشاش و آشفته گی در افغانستان، راهکار اصلی پشت پردهء امریکائیان باشد!