د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

بر پا نمودن انارشی درافغانستان به درخواست رژیم ایران

اکرام الدین ، نعمتی 09.07.2014 12:12

مداخلات رژیم ایران که در همه کشور های دیگر منطقه به جز از افغانستان به شکست مواجه می باشد ، از این جاست که آن رژیم تمام قوت مداخلاتی اش را متوجه افغانستان گردانیده تا از این طریق به امتیازات سیاسی اش به سطوح بین المللی و همچنان به پی گیری علایق اش در منطقه برسد.

نظر به همین پلان ایران میباشد که آقای محقق یک روز قبل بدون کدام مبتدا و خبر و دفعتا خود را رهبر هموطنان هزارۀ ما و در عین حال رهبر هموطنان محترم شيعه ما اعلان می دارد. در پیام مرخه ١٦ سرطان امسالش وی خود را منحيث نماينده جامعه شيعه و نماينده جامعه هزاره می تراشد.

آقای محقق به امر رژیم ایران دست به آشوبگری زده از حكومت سازی "خودش" پرده بر میدارد.

آقای عطامحمد نور که از ناز خود را گاهگاهی " ستر جنرال" هم می نامد ، نیز در پیام ١٦ سرطانش ، باور مندی اش را به دولت و حکومت افغانستان و به نهاد های قانونی اش ، " از بین رفته" یاد می کند. آقای عطامحمد نورخواست های خودش را بر حق و از دیگران را نا حق می خواند.

آقای عبدالله عبدالله نتائج قانونی واعلان شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را قبول نمی نمایید و هنوز هم خواستار امتیاز طلبی و آشوبگری هاست ، دلیل این همه قانونشکنی های آقای عبدالله عبدالله چه چیز و یا هم چه چیز های می توانند باشند؟

عبدالله عبدالله باخت خود را قبول نه نموده ، هوا خواهانش را تحریک می نماید که بخاطر زراندوزی وی و شرکایش " به میدان برآیند" ، مگر فراموش نموده بگوید به کدام "میدان" ؟

آیا مقصد آقای عبدالله عبدالله از " به میدان برآمدن" ، بر آمدن به همان میدان "انارشیست" که از طرف رژیم ایران برای افغانستان طرح شده و به مهندسی آن رژیم و توسط آقای محقق و والی بلخ برای افغانستان به اجرا در اورده می شود؟

مثلث رژیم ایران، محقق و ستاد عبدالله عبدالله با سازماندهی ماهرانه و زیرکانۀ رژیم ایران خواهان کشانیدن افغانستان به طرف یک بحران میباشد.

مداخلات رژیم ایران که از مدتی کوتاهی بدینسو در همه کشور های دیگر منطقه به جز از افغانستان به سمت ورشکستن است ، از این جاست که رژیم ایران با مهارت و زیرکی تمام مزد بگیرانش در افغانستان را به حرکات انارشیستی تشویق و امر می دارد ، تا بعدا خود به حیث مشکل گشای این موضوع و یا به اصطلاح مشکل گشای این بحران عرض اندام نموده با گرفتن امتیازاتی از امریکا ، با یک " اشپلاق" نوکرانش را به خاموشی دعوت نموده ، هم برای خود و هم برای نوکرانش امتیازاتی چندی به دست آورد.

به امید تحلیل های بعدی هموطنان آگاه و صادق ما در این ارتباط.