د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

ای ملت غیور افغان لطفا در انتخابات سهیم شوید

احمد جمیل ، واعظی 12.06.2014 11:44

هموطنان محترم و ګرامی سلام !

لطفا بر خیزیم بسم الله ګفته با صداقت ، شجاعت و متانت کامل به حمایت فعالانه و رضاکارانۀ همان عالم عارف ما بپردازیم که جناب ایشان محترم اشرف غنی میباشند.

خواهران ، برادران در هر واحد اداری که زندګی می کنید و همچنان در هر ولسوالی ، شهر و ولایتی که تیم انتخابتی جناب اشرف غنی را حمایت کرده می توانید ، از هیچ نوع همکاری رضا کارانه ، صادقانه و فعالانه خودداری ننماید. نظارت و مراقبت دقیق از صندوق های رای و جلوګیری از متقلبین وظیفۀ ایمانی و وجدانی هر افغان صادق و وطندوست میباشد.

هموطنان ګرامی ! اګر خواهان صلح ، ترقی و رفاه برای مردم مظلوم ما هستیم ، نباید در انتظار ان باشیم که دیګران این کار را برای ما بکنند.

برای یکی دو روز تا سرحد امکان ، همه کار های متباقی خویش را فدای ایندۀ مردم مظلوم خود ګردانیم. ایا مردم غمدیده و مظلوم ما همین قدر بالای ما حق ندارد ؟
به نظر من ، صد در صد مردم غمدیده و مظلوم ما اقلا همین قدر حق خو بالای ما دارد.
چه می شود که یکی دو روزی از دل و جان و با صفا و صمیمیت تمام دست به دست هم به پای صندوق های انتخاباتی صف ببندیم ، رای خود را بدهیم و به کسانیکه خواهان تقلب در انتخابات باشند اجازۀ تقلب را از انها صلب نماییم.

امروز که یک عالم محترم ما کمر بسته اند به خدمت مردم مظلوم ما ، به احترام همین عمل صادقانۀ جناب ایشان باید از دل و جان و با یک روحیۀ خسته ګی نا پذیر از وی پشتیبانی همه جانبه و فعالانه نماییم. به همه اقارب ، خویشاوندان و دوستان خود تماس های بر قرار نماییم و ایشان را به اهمیت انتخابات مطلع ګردانییم !

هر نوع خود خواهی ، خود مرکز بینی ، تنبلی و بی تفاوتی ها را از خود دور نموده ، فقد و فقد در ابتدا یکی دو روز خود را صرف خدمت به ایندۀ خود و همچنان صرف ایندۀ بهتر ملت در خاک و خون تبیدۀ خود نماییم !

با وجودیکه یکتعداد زیادی از هموطنان محترم و غیور ما انقدر رنج روزګار و غم ودرد را دیده اند که رای دادن در انتخابات به نظر ایشان به حیث یک عمل " بی فایده " جلوه می کند ، مګر در اصل حقیقت چیزی دیګریست. در اصل یک انتخابات خوب و عادلانه واستفاده از حق رای ، جوابیست برای حل اکثر مشکلات جامعۀ ما.

هرقدر یک انتخابات عادلانه تر باشد ، هر قدر تقلب در انتخابات کمتر باشد به همان اندازه بهتر خواهد بود.
بدون شک در روزګاری که عساکر بیش از چهل کشور جهان در وطن ما موجود باشند ،
بدون شک در روزګاری که جنګ ادمکش و خانه ویران کن در وطن عزیز ما به هر نام ونشانی در جریان باشد،
بدون شک در روزګاری که برادران هموطن ما در جنګ ، تشتت و تشدد بسر برند ، چندان سرور و شادمانی انتخاباتی هم موجود نمی باشد ، مګر اګر یک کمی به اصطلاح " عقلانی " فکر کنیم ، عالمی داریم که همۀ پرابلم ها و مشکلات جامعۀ ما را به خوبی درک نموده اند. پس بیاییم موجودیت عالمی چون جناب اشرف غنی را فال نیک بګیریم و به حیث یک تحفۀ خداوندی از جناب ایشان حمایت نماییم ، تا در اینده نزدیک اګرمشکلات چندین بعدی جامعۀ ما بلکل از بین نرفت ، اقلا کم و کمتر خو شود.

به هر صورت عقل ناقص این بنده ایندۀ افغانستان وایندۀ مردم مظلوم ما را تحت ریاست عالمی صادقی چون جناب اشرف غنی به مراتب بهتر تصور می کنم ، نسبت به اقای عبدالله.

پس بیایید همه با هم برادرانه و خواهرانه ، هر کدام رضاکارانه و خاص از برای خداواند (ج) و از برای ملت
مظلوم ما ، بدون کدام تقاضای شخصی همین یکی دو روز انتخابات را فعالانه بدرقه نماییم ، تا به یاری خداوند متعال به پیروزی جناب محترم اشرف غنی بپیوندد.

بیایید که با هم همه و همه یکجا جلو "علم ستیزی" و جلو "عالم ستیزی ها" را بګیریم.

خدا نکند که یکی دو روز غفلت یک عمر ذلت ببار اورد. یعنی : نشود که خدای نا خواسته کمکاری های ما با عث پشیمانی های ما ګردند !

رای ما یک امانت است که انرا باید به امانتدار خوب خود برسانیم!

به امید صلح ، پیشرفت و رفاۀ مردم مظلوم ما

و من الله توفیق