آن زن هایی که در جاده ها و رسانه ها و در پرده تلویزیون استخباراتی افغانستان انترنشنال، سر و صدا می کنند که کار و آزادی می خواهیم، کی ها هستند؟

عبدالخالق صارم
........................................................

قسمت چهارم

در ادامه گذشته

۴-سریال هاردی بویز

این سریال در سال ۱۹۲۶ م توسط ادوارد استراستمیر، کاپیتالیست و سرمایه دار آمریکایی، بخاطر بیرون راندن دختران و زنان از خانه، ساخته شد.

و هنگامیکه استراستمیر دید که سریال هاردی بویز و کتاب های مربوط به آن در میان دختران جوان، جا باز نموده و محبوب بینندگان و خوانندگان دختر، قرار گرفته است.

بعد از آن وی تصمیم گرفت در مورد سریال مشابهی برای دختران، با یک کارآگاه دختر تازه‌کار به عنوان قهرمان زن شجاع وقوی ( طبق تعبیر فمینیست ها )، بازی کند، تا پول بیشتر به جیب بزند، این جا بود که سریال نانسی درو، را روی دست گرفت.

۵-سریال نانسی درو

این سریال در سال ۱۹۲۶م بازهم توسط ادوارد استراستمیر، کاپیتالیست و سرمایه دار آمریکایی، تحت عنوان همتای زن مجموعه هاردی بویز، ایجاد گردید که در سال 1930 م آغاز گردید .
در این سریال، نانسی درو، دختر 16 ساله است که با شخصیت اسطوره ای خود علیه همه ای قوانین و ارزش های جامعه خود، تمرد و سرکشی می کند ، او در سریال رانندگی می کند و گاهی بدون جواز سیر نیز رانندگی می کند و گاهی از طرف شب به شکل سری از خانه بیرون می شود و در اماکن سربسته و پوشیده و خوفناک داخل می شود و چنین وانمود می کند که همه کار های الکترونیکی و میخانیکی و تخنیکی را مانند مردان می داند.

نانسی، در این سریال، گویا ملکه کارآگاه نوجوان است که می خواهد چیزی بیشتر از ماجراجویی را به خوانندگان دختر ارائه ‌دهد و می خواهد که رؤیا ها و تخیلات قدرت هر دختر را، به نمایش بگذارد.

چند سال بعد فعالیت های این دختر در ده ها فلم و سریال دیگر نیز به نمایش گذاشته می شود .

و با اختراعات بیشتر و پیشرفت تکنولوژی و فن آوری و ایجاد میدان های کاری بیشتر، این سریال نیز انکشاف داده می شود و نانسی درو، ورزش می کند، شنا می کند، رقص می کند و آهنگ می خواند، مردان را جنس بد و دشمن زنان معرفی می کند و به خانواده اهمیت نمی دهد، و با هر تغییر و تکامل، او نیز تغییر می خورد، گویا که به هیچ عقیده و ارزش ثابت، ایمان و باور ندارد و گویا پارادوکس است که با همه ای قوانین، سنت ها، رواج ها، عادات و فرهنگ حاکم بر جامعه در تناقض قرار دارد و...
این سریال در سال 2003 م به پایان رسید.

۶-سریال دختر کارآگاه

در سال ۲۰۰۴ سریال دختر کارآگاه، راه اندازی شد که در آن نانسی پیشرفته ای را در حال رانندگی و با تلفن همراه نشان می‌داد، در سال ۲۰۱۲، سریال دختر کارآگاه پایان یافت.

۷-خاطرات نانسی درو

در سال 2013 م سلسله جدیدی با نام خاطرات نانسی درو، راه اندازی شد که در آن نانسی درو با گذشت زمان تکامل یافته و سبک های معاصر را انعکاس می دهد.

این دختر جوان که در این سریال کار می کند، نماد فمینیزم و نماد سازنده قدرت دختران و توانایی زنان، جا زده می شود، همچنانکه وی الگوی زنان فمینیست معرفی می گردد.

توضیح این مراحل فمینیزم شاید برای به نمایش گذاشتن سیمای آشوب زده وانسانیت به تاراج رفته غرب در قرن ۲۰بسنده باشد!

و این طرح های اقتصادی، مکتب های رمانتیکی و نمايشنامه پی ير ولف و کاستون ليراکس و سریال هاردی بویز و سریال طولانی نانسی درو را فقط به این خاطر به نمایش گذاشتند تا زن مسلمان را سیمینار داده و وادار کنند که علیه همه قوانین و ارزش های جامعه خود، تمرد کند و علیه حیاء، عفت و حتی علیه طبیعت زنانگی خود نیز، عصیان بورزد و در خلال صد سال گذشته، با این شخصیت های جعلی، ملیون ها زن مسلمان را از خانه بیرون رانده و در زیر دود کارخانه ها و چرخه ماشین ها پرتاب نمودند، خانواده ها را از هم پاشیدند و برای زنان مسلمان تلقین نمودند که باید مانند نانسی درو باشند و به اهداف و آرزو های خود برسند !

ادامه دارد