در شانزده سال اخیر یک تعداد زیادی از اراکین بلند پایۀ دولتی به دارائی های غیر قانونی دست یافته اند!

در کشور فقیری مانند افغانستان عزیز ما که از یک طرف مردم فقیر ما از شدت فقر و ناداری ها به ستوه رسیده اند، و از جانبی هم فساد و فساد اداری در این مدت آوازه بر انگیز و شدید بوده است، اینکه افراد و اشخاصی چون: مثلاً عطامحمد نور، محقق، ضیا مسعود و دوستم در شانزده سال اخیر به کدام ثروت ها و دارائی های دست یافته اند، معاشات ماهوار و ثروت های فعلی آنها به کدام مقدار و مبالغی بوده است، راه های درآمد های آنها به طور دقیق کدام ها بوده اند، عمیقاً و دقیقاً قابل غور، بررسی و ارزیابی های ژرف و علمی میباشد!

بلخصوص زمانی که می بینیم کشور های همسایه، بلخصوص رژیم ایران و پاکستان، همچنان کشور روسیه در پی تضعیف و تخریب نظام نیم بند افغانستان عمیقاً دست کار بوده و فعالیت های آشکار و پنهان تخریباتی را، با مصارف میلیونی، راه اندازی می نمایند، باید ثروت و دارائی های غیر قانونینی را که در راۀ تخریب و تضعیف نظام نیم بند و دولت افغانستان، بلخصوص از جانب جنگسالارنی به مصرف میرسند، تحت ارزیابی و بررسی گرفت!

بطور مثال قابل غور بررسی می باشد که آیا عطامحمد نور، محقق و ضیا مسعود آقای دوستم را در بدل پول به ایران و روسیه صرف گرو نموده اند و یا فروخته اند؟
عطامحمد نور، محقق و ضیا مسعود جوانان را با کدام پول های جهت تضعیف و تخریب نظام نیم بند و دولت افغانستان تشویق، ترغیب و تحریک می کنند؟

----------------------------------------------

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!

به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!

به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!

به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما