سوال در این است، که، آیا طالبان که متاسفانه در اثر جنگ های چهل سال اخیر به یک نوع جنون زده گی مبتلا شده اند که با عث ایجاد عدم تعادل عقل و احساس در بعضی از آنها گردیده است، امروز به یک نوع افزار سیاسی رژیم ایران تبدیل شده اند؟

گفته میشود که رژیم ایران با مهارت تمام و بخاطر امتیاز طلبی هایش، امروز نظر به ضرورتش از طالبان ساده لو ما سو استفاده های افزاری را پیشه گرفته است.

برخی از اعضای شورای ولایتی غور در یک کنفرانس خبری در ولایت هرات ادعا کردند که طالبان با استفاده از سلاح‌ های ایرانی علیه نیروهای امنیتی افغان جنگیدند و ولسوالی تیوره را از کنترول دولت خارج ساختند.

آیا این احماقت و جهالت است و یا جنون زده گی که طالبان، به جای تعقیب نمودن راه صلح، هموطن خود را، افغان خود را، نیروی امنیتی مملکت خود را، به امر، خواست، تشویق و حمایت رژیم محیل ایران از بین می برند؟

آیا طالبان در کنار اینکه به عدم تعادل فکری و جنون زده ګی دچار شده اند، به تکلیف گوش و به کری هم مبتلا شده اند و نمی شنوند، که، ښاغلی حمیدالله متحد مسئول کمیته نظارت شورای ولایتی غور که همراه با شماری دیگر از اعضای این شورا در یک کنفرانس مطبوعاتی در ولایت هرات صحبت می‌ کرد گفت، ایران می‌ خواهد با حمایت مخالفان مسلح دولت وضعیت امنیتی در این ولایت را مختل سازد؟

آیا طالبان نمی دانند که رژیم ایران برای چه، و چرا دولت و حکومت افغانستان را تضعیف و تخریب می نماید؟‌

اگر طالبان واقعاٌ نمی دانند که رژیم ایران برای چه، و چرا دولت و حکومت افغانستان را تضعیف و تخریب می نماید، پس با این همه کم عقلی ها و جنون زده گی های شان، طالبان از افغانها چه می خواهند و چه توقعی دارند؟

آیا طالبان تا کدام زمانی به گریز از مذاکرات صلح بین الافغانی و افغان کُشی ادامه می دهند؟

اینکه بادار سابق طالبان یعنی امریکا و بادار جدید طالبان یعنی ایران چه پرابلم های اقتصادیی با هم دارند، دارند، این موضوع پرابلم خود آنهاست، مگر سوال در این است، که، آیا طالبان تا کدام زمانی به گریز از مذاکرات صلح بین الافغانی و افغان کُشی ادامه می دهند؟

---------------------------------------------------------------
به امید اصلاحات وسیع اجتماعی در افغانستان عزیز
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما