به نام خداوند بخشنده و مهربان 

گر افغانیم و گر ترک و تتاریم
                         چمن زادیم و ازیک شاخساریم
تمیز رنگ و بو بر ما حرام است
                          که ما پرورده ی یک نو بهاریم. (علامه اقبال لاهوری با اندکی تغییر)

مانند خیلی از ملت های دیگر، ما هم ملتی هستیم متشکل از اقوام متعدد، ملتی که به پیروزی های نیاکانش می بالد اما از یاد برده است که آنها، این پیروزی ها را با اتحاد ناگسستنی شان کسب کردند. ما با این اتحاد مقدس بود که در برابر مهاجمان مختلف ایستادیم و ابر قدرت هایی مانند بریتانیای کبیر و اتحاد شوروی را شکست دادیم. 
نیرومندی ما در وحدت ماست. اگر ما یک ملت متحد باشیم نیرومندیم و شکست ناپذیر و در غیر آن صورت اقوامی ضعیف هستیم و محکوم به شکست و نابودی:

غرق وحدت شو اگر آسوده خواهی زیستن 
ماهیان را هرچه باشد غیر دریا آتش است.
(بیدل رح) 

یکی از عوامل مهم از هم گسستگی ملت ما، برتری جویی هاست اما اگر ما که سنگ اسلام را به سینه میزنیم واقعا مسلمان هستیم باید بدانیم که از این و یا آن قوم بودن و به این یا آن زبان صحبت کردن باعث برتری ما نمیشود. اگر به عنوان یک مسلمان به قضیه نگاه کنیم خداوند ما را برای شناخته شدن به اقوام و قبایل مختلف تقسیم کرد، نه برای فخر فروشی و برتری جویی: 
بسم الله الرحمن الرحیم. 
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ(حجرات: ۱۳)
ترجمه: ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید.

ملاک برتری از نظر خداوند تقواست، یعنی گناه نکردن، نه از این و آن قوم بودن:
بسم الله الرحمن الرحیم.
إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (حجرات: ۱۳)
ترجمه: همانا بزرگوار ترین و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است.

هموطنان گرامی 
همه ما انسان هستیم و هیچکدام مان بر دیگری برتری نداریم، چهل و چهار سال است که کشور ما در آتش جنگ می سوزد، چهل و چهار سال است که افغان ها در گوشه و کنار جهان اسیر غربت هستند و بی صبرانه منتظر روزی هستند که جنگ در کشورشان به پایان برسد تا به میهن شان برگردند. هموطنان عزیز
 اگر از جنگ به تنگ آمده اید و به آینده بهتر خودتان و فرزندان تان علاقه مند هستید به همدیگر بپیوندید و بجای کارگری توام با توهین و تحقیر در کشورهای دیگر، دست به دست هم بدهید و افغانستان خودتان را خودتان بسازید. کسانی هستند که با تحریک کشورهای دیگر، بر طبل تجزیه میکوبند و گمان میکنند که با این کار جنگ به اتمام خواهد رسید اما غافل از این هستند که فرزندان واقعی این کشور، بارها نقشه های تجزیه افغانستان را نقش بر آب کرده اند و خواهند کرد. بدون شک سنگ کشورهای دیگر را به سینه زدن و ستون پنجم کشورهای دیگر بودن عاقبتی جز روسیاهی و ذلت نخواهد داشت. 

تل دی وی گران افغانستان
تل دی وی زمونگ ملت