در ادامه گذشته

7- مقامات FBI چنین اعلام کرده بودند که دو هواپیمایی که با مرکز تجارت جهانی برخورد کردند ، هواپیمای بوئینگ 767 بود .

و جالب اینست که هر هواپیمای از این نوع می تواند 293 مسافر را در خود جای دهد ، در حالیکه هواپیمای اول 81 مسافر و هواپیمای دیگر فقط 56 مسافر را در خود داشتند !

8- برخی از مسافرانی که تلفن همراه داشتند توانستند با نزدیکان و بستگان خود در تماس شوند و به آنها بگویند که دزدان هواپیما ربا ، یگانه سلاح که با خود دارند ، فقط چاقو است و بس !

آیا عقل می پذیرد کسانیکه برای همچو یک عملیات دقیق و خطرناک ، برنامه ریزی می کنند ، و باز سلاح که باخود حمل می کنند ، سلاح سفید و آنهم یک چاقو باشد !

و باز این چاقو ها چگونه از دستگاه های بازرسی در میدان های هوایی آمریکا ، با خیال راحت گذشتند؟

وتوجه داشته باشیم که استفاده از انواع مدرن اسلحه ، گزینه بهتری بود ، زیرا این اسلحه از طریق دستگاه های بازرسی قابل تشخیص نیستند ، زیرا از پلاستیک ساخته شده اند .

پس از بسته نمودن حریم هوایی ، همه هواپیماهای موجود در هوا ، مورد تلاشی قرار گرفتند و اعلان گردید که در یکی از هواپیماها ، تعدادی از چاقو ها که در زیر یکی از چوکی ها ، پنهان گردیده بود ، بدست آمد و مقامات آمریکایی بلافاصله اعلان نمودند که همه هوا پیما ربایان از همین نوع چاقو استفاده می کردند!

احتمال می رود که این حمل نمودن چاقو یک تلاش بی آدرس برای اتهام زدن به عرب ها و مسلمانان بوده باشد ، زیرا تاریخ در موقعیت های مختلف ثابت نموده است که عرب ها بکارگیری چاقو را به عنوان سلاح ، ترجیح می داده اند و عرب های یمن و جنوب عربستان ، هنوز هم دیده می شود که خنجر را به عنوان سلاح ، همیشه با خود حمل می کنند .

از همین جا بود که چند روز بعد ، استخبارات آمریكا ادعا نمود كه در خانه ای در افغانستان كه اسامه بن لادن نیز مدتی در آن خانه اقامت داشته است ، چاقوهای مشابهی را پیدا كرده اند ، و درپی آن و به اساس همین دلیل ساختگی و بی ارزش ، مسئولیت عملیات بلافاصله به اسامه بن لادن چسپانده شد .

9- نوار تصویری تصادم هواپیما ها ، با برج های مرکز تجارت جهانی ، دقت و مهارت پیلوت های را نشان می دهد که این دو هواپیما را به طرف ساختمان پرواز می دادند ، زیرا آنها در میان جنگلی از بلند منزل های آسمان خراش و غول پیکر ، که در میان شان ، زاویه های بحرانی و تنگ نیز قرار داشت ، و در ارتفاع بسیار کم ، پایین آمده بودند .

و با در نظر داشت انعطاف پذیری بسیار کم که هواپیماهای غول پیکر بوئینگ دارند ، پرواز این چنین ماهرانه ، جسارت و مهارت بسیار عالی و برتر در پرواز را می خواهد که بنابر گفته کارشناسان هوانوردی و پیلوت های آمریکایی ، این پیلوت ها که اگر عرب بودند ، درینصورت آنها چند تن از افراد غیر مسلکی عرب بودند که درس های خیلی عقب مانده و ابتدائی هوانوردی را در مؤسسه های تحصیلی که در سطح جهان شناخته شده نیستند ، فرا گرفته بودند ، که پروازی این چنین خطر ناک و ماهرانه ، از آنها بعید به نظر می رسد .

10- چند لحظه قبل از تصادم ، تعدادی از دستگاه های ساده رادیو ، ارتعاشات را که در نتیجه ای دستگاه کنترول از راه دور ، به میان می آید را از داخل یکی از برج های مرکز تجارت جهانی دریافت نموده بودند .

این دستگاه های ساده رادیو ، ارتعاشات متذکره را در نتیجه تداخل آنها با امواج که از آنتن های تلویزیونی و ویدئویی نصب شده در بالای ساختمان صادر می شد ، توانسته بود دریافت کند .

آیا عاملان این حادثه از دستگاه کنترولی که خود شان در برج قرار داده بودند ، استفاده کردند و آن را مانند دامی قرار دادند که هواپیما به طور خودکار به سمت آن برود؟

و باید دانست که قرار دادن هواپیما در حالت پرواز خود کار ، ضرورت به این ندارد که در داخل هواپیما برای راه اندازی این حادثه کسی موجود باشد ، زیرا توسط تکنولوژی گلوبال هاوک ، که مورد تأیید وزارت دفاع آمریکا ، نیز قرار دارد ، هواپیمای بوئینگ را نیز می توان بدون موجودیت سرنشین در آن ، از راه دور کنترول نمود .

11- چند لحظه بعد از تصادم هواپیماها با برج ها ، هر دو برج کاملاً فروریختند و اداره آژانس حوادث اضطراری فدرال آمریکا ، برای انجمن انجنیران عمرانی آمریکا وظیفه سپرد تا در مورد عوامل فرو ریختن این دو برج تحقیق نمایند .

گزارش اولیه انجنیران عمرانی چنین بود که در نتیجه حرارت شدید که از آتش گرفتن مواد سوخت هواپیما ها به میان آمده است ، ستون های آهنی ساختمان ذوب شده و ساختمان فرو ریخته است .

و جالب این بود که کارشناسان آتش نشانی ، این نظریه را کاملا رد نمودند و دلیل آنها این بود که محاسبات هندسی ساختمان ها چنین نشان می دهد که پایه های آهنی ساختمان ها می توانند درجه بسیار بلند حرارت را برای مدت طولانی تحمل نمایند و همچنین ساختمان‌ها اسکلت فولادی دارند و آتش‌سوزی، آن هم تنها در چند طبقه ساختمان و در مدت زمان کوتاه ، نباید باعث فروپاشی همه ساختمان گردد .

همچنانکه تعداد زیادی از کارگران آتش نشانی نیز تأیید کردند که آنها صدای چند انفجار را در پایه این دو برج شنیده بودند .

ون رومرو ، متخصص معدن و تکنولوژی ، تأکید نمود که یگانه مواد منفجره که می تواند ساختمان های با این حجم و بزرگی را ویران کند ، فشار + حرارت ، می باشد ، تنها حرارت نه ، طوریکه در موارد آتش سوزی می بینیم .

استیون جونز، استاد فیزیک در پوهنتون بیرمنگام بر اساس آزمایش‌هایی که بر روی چهار نمونه متفاوت خاکروبه از خرابه‌های ساختمان مرکز 7 تجارت جهانی انجام داد به این نتیجه رسید که از نوعی ماده منفجره (نانو ترمیت) برای تخریب این ساختمان ها استفاده گردیده است .

او و تعداد دیگری از محققان 11 سپتامبر به این نظر هستند که فرو ریختن برج‌های مرکز تجارت جهانی ، هرگز در اثر آتش‌‌سوزی ناشی از اصابت هواپیما اتفاق نیفتاده بلکه، از مواد منفجره برای تخریب این برج‌ها استفاده گردیده است .

12- روزنامه نیویورک تایمز ، یک پیشدستی خیلی جالب نمود مبنی بر اینکه مرکز تجارت جهانی یک پایگاه نظامی مخفی را در خود پنهان داشت ، و شهادت های زیادی وجود دارد که منزل نهم و دهم برج هفتم این مرکز ، که بعداً فرو ریخت ، یک پایگاه مخفی CIA را نیز در خود جا داده بود .

13- روزنامه اسرائیلی ، هارتس ، به نقل از میشا فالکوفر ، مدیر یک شرکت پیام رسانی الکترونیکی مستقر در نیویورک ، نوشت که این شرکت دو ساعت قبل از وقوع حملات ، پیام های فوری را از شخص مجهولی دریافت نمود ، که از وقوع حملات هشدار می داد !

و جالب تر اینکه یکی از خبرنگاران ، کانال الجزیره ، بعد ازینکه ازین خبر اطلاع حاصل نمود ، فورا آن را پخش نمود و از آن به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه یهودیان و یا موساد اسرائیل ، عاملان این حملات بودند ، استفاده کرد ، زیرا شرکت پیام رسانی ادیگو Odigo ، یک شرکت اسرائیلی می باشد .

بعد از پخش این خبر ، اداره کانال ، الجزیره بلافاصله این خبرنگار خود را از وظیفه اش برکنار نموده و اخراج نمود .

ادامه دارد