د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

ماه خیر و برکت!

صبور
09.07.2013

بعد از سلام و احترامات، خدمت تان عرض نمایم که بزرگان و داکتران مسلمان و حتي غيرمسلمان به اين نتيجه رسيده‌اند كه هيچ دارويي براي بهبود مزاج انسان بهتر از روزه گرفتن نيست، زيرا پيامبر اکرم حضرت محمد (ص) فرموده اند: معده خانه هر دردي است و بسياري از امراض ناشي از همین پرخوري ها بوجود می آید و پرهيز كردن و كم‌خوردن سرآمد هر دارويي خواهد بود.
فرارسیدن این ماه نهایت مبارک و پرفیض را برای همه هموطنان مسلمان خود از صمیم قلب تبریکی عرض مینمایم، و از بارگاه ایزد متعال آرزومندم که از برکت این ماه مبارک در وطن عزیز ما صلح و امنیت برقرار گردد، آمین.

بااحترام،



ع کريم حليمي
09.07.2013

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
محترم او مکرم صبور صاحب ، موږ هم په خپل تاسو ته او د "ټول افغان" کارکونکو ته او ټولو افغانانو ته د زړه له کومي مبارکي وایو

حترم صبور صاحب ، ماته یوه پوښتنه را ولاړه سوه
تاسو لیکلي چه : [color=red:849aabe755] از بارگاه ایزد متعال [/color:849aabe755]
دغه "ایزد" د زرتشتیانو د خدای نوم دی ، ایا موږ والله ته دغه د ایزد نوم کارولی سو ؟؟؟؟
او د ټول افعان له پوهانو نه هم توقع لرم چه په بحث کی برخه واخلي
درنښت


صبور
10.07.2013

برادر محترم حلیمي صاحب امیدوارم که بازهم سلامهای بنده را بپذیرید، ثانیاً از سوأل خوب تان یک دنیا ممنون.
اگر در افغانستان درس خوانده باشید، که بسیار گمان میرود خوانده باشید، در کتابهای درسی و یا استادان مسلمان افغان خودما این کلمه (ایزد متعال) را اکثراً برای خطاب به خالق، رب، پروردگار و... عالمیان استفاده میکردند و میکنند.
لطفاً بالای کلمات دری ویا فارسی خورده نگیرید، این مثل اینست که کسی از برادران پشتون ما بپرسد که (څښتن) چرا میگویید، مثلی مشهور است که میگویند: ما در کجا و فلک در کجا.
دنیا در جستجوی حیات در سیارات دیگر هستند، اما ما افغانها هنوز هم در همان قصه های ساده و مفت.
اگر یک افغان موضوعی را نوشته میکند، چه به زبان شیرین پشتو باشد ویا دری، ما باید به پیام و متن اصلی آن متوجه شویم نه به خورده گیری های املایي و لفظی آن.
بهر صورت هدف من فقط و فقط خداوند متعال، مالک و خالق عالمیان بوده و میباشد، نه من به عقاید غلط و باطل زردشت باور دارم و نه هم در فکر های آنچنان مذاهب نادرست هستم، من به فضل و کرامت الله (ج) دریک فامیل مسلمان به دنیا آمده ام، و به مرحمت ولطف الهی (ببخشید، که باز نپرسید، الهی چه است) هدف بنده از خداوند بخشاینده و مهربان بود، افتخار دارم که یکی از بنده های الله (ج) و امت رسول اکرم (حضرت محمد (ص) میباشم.
خدا کند که ماه مبارک رمضان را به حوصله مندی و خُلق خوب شروع کرده باشید، و همچنان امیدوارم که سوأل شما را جواب داده باشم.
بااحترام،


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more