د موضوعګانو سرپاڼه

سياست او روانې چارې

طالب جان بس است، بیدار شوید ای غافلان!

خلیل فنا
19.06.2013

کودکان ما قربانی جنگ به نفع بیگانگان میشوند!

کودکان آسیب پذیرترین افراد جامعه بشری اند. آنچه کودکان مانند دیگران به آن نیاز مبرم دارند، حق برخورداری از زندگی آرام و آسوده، دسترسی به آموزش و پرورش به موقع و کامل و برخورداری از حقوق برابر با همه انسانهاست.
اما همه کودکان جهان بویژه اطفال افغانستان هیچگاهی به این مامول نرسیده اند. فقر، ناامنی و جنگ، آزار جنسی، مهاجرت و آوارگی، بی سرپرستی، ازدواج در سنین پاییند که کودکان افغانستان با آن دست در گریبان اند. در حملات انتحاری طالبان که به امر بیگنگان که نه افغان اند و نه به مردم افغانستان کدام رحم دارند انجام می دهند ، بیشترین تلفات را کودکان و مردم ملکی می بینند . طالبان باید این را درک کنند که این اطفال افغان نسل آینده مملک ما هستند همانطوریکه طالبان به فرزندان خویش دلگرمی و محبت دارند سایر مادران و پدران همچنان محبت فرزندان خود را در دل میپرورانند. طالبان باید به این نقطه حساس پی ببرنند و دست از حملات انتحاری بکشند چون قربانی بیشتر را در در این حملات فقط و فقط افغانها می دهد و بس. بس کنید و بیدار شوید که برنده این جنگ دشمنان ما افغانها هستند!
[img:9256429a21]http://i.imgur.com/CB1b66s.jpg[/img:9256429a21]


هجران
19.06.2013

السلا م عليکم .
بعدازسلام مسنون برادر جان شمس کابلي صحت وعافيت شمايان ازخداوند لايزال ميخواهم .
بيان شماديدم ، وليکن ازشماګیلمن شدیم ، زيرا دروطن مازيادتر مظلوم کودکان وزنان وکسان ملکي از طرف این بیګانګان اشغالګر شهيدمي شود.
وليکن شما اشاره فقط به عمليات انتحاري می کنید.
واين تصويرکه شمانقل کرده معلوم است که اين مظلوم درکدام جاشهيد شده است .
شمادرکابل زندګي ميکنيد شايدخاطرومراعت جناب کرزی صیب میکنید ، که انهااشغالګرهموطن خودميداند ،وبرانهااتکاءميکندکه بر خداوند چنين اتکاءنميکند.
ازخداوند متعال مي خواهم تامسلمان وبالخصوص افغان ازغلامی کفار وبیګانګان منزه وپاک کند، آمين آمين آمين ....
به احترام.


tandar
19.06.2013

وديو زير را ببين بعدا قضاوت کن که بالاي جسد بي نفس خود افغان چه خيزک با چاقو وبرچه ميزند
درکجا خلاص خواهيم شد درخارج وداخل روز اش را وطنفروش انتظار بکش
امروز به خلاصي دفتر درقطر معني تسليمي بادارايت را نشان ميدهد
وطنفروشي به ډالر وغلامي يک ملت درهيچ قانون ماده عفوه رانداشته بجز سنګسار اين مکروب که نابود شود
اقاي هجران پښتون زيات نفوس دارد ويا دري زبان ؟
ايا به پښتو هم حرف زده و نوشته کردن ميتوانيد؟
پس کوشش کنيد که زبان ملي را بياموزيد اګر افغان اصلي هستيد؟
ورنه وطنفرستان وازاديخواهان دراينده راهي نشان دادن زبان اصلي وملي ،، پښتو،، را از صنف اول مکتب تا پوهنتون درنظر خواهم ګرفت
ديوه ازاد هيواد په هيله

http://youtu.be/S1WTp5qr9T4


تندر صاحب سلام !

خلیل فنا
24.06.2013

خدمت برادر عزیز تندر صاحب سلام !
اول سلام پسی کلام!
ویدو را دیدم این چاقو زدن در جسد یک فرد مسلمان از نگاه اسلام روا نیست و منحیث یک افغان وطن دوست بسیار متاثر شدم هر کس که افغان را میکشد دلمان داخدار میگردد به خصوص به مرده نباید اینطور بی حرمتی شود، قسمی که عساکر اشغالگر بالای اجساد طالبان ادرار نمودند این کار شان در هیچ مذهبی روا نیست. این نوع اعمال آنقدر قابل نفرت است که طالبان افراد بیگناه را در حملات انتحاری می کشند و آن را حلال اعلام می دارند که این عمل شان با ارشادات اسلامی نقاضت دارد.
دفتر طالبان در قطر کار نیکی است چون مردم افغانستان از جنگ، برادر کشی، حملات انتحاری (که به امر بیگانگان در مملکت ما صورت میگیرد که قربانی این نوع حملات را افراد بیگناه ملکی و اطفال آینده مملکت میدهند) خسته شده اند و دست دعا روز و شب برای صلح بلند نموده اند . ما از خدا می خواهیم که طالبان این پروسه صلح را به صداقت به پیش ببرند اگر چنین کنند آنوقت مردم افغانستان سر طالبان اعتماد پیدا میکنند که طالبان دست از این نوع کشتار مردم بیگناه بکشند و از اوامر ممالک بیگانه و عرب های تروریست که حملات انتحاری را در افغتستان رایج ساختند پیروی نکنند و روابط خود را با این تروریست ها و دشمنان افغانستان قطع کنند.
آقای تندر اگر چه من وکیل مدافع متحرم هجران صاحب نیستم درست است که نفوظ برادر های پشتون ما ماشاالله در افغانستان زیاد است، خدا کند که عقل و ادب بضی از برادر های پشتون ما را هم زیاد بسازد که از تعصب دوری نمایند. خواندن و نوشتن پشتو را هر افغان یاد دارد اگر کسی به زبان مادری خود تحریر میکند به این معنی نیست که به زبان های دیگر افغانستان تعصب دارد.
په درناوی!
دیوه آزاد هیواد په هیله .............. نور بیاه


aria
09.07.2013

در رابطه به دفتر طالبان در قطر باید گفت که: مقامات ایالات متحده این موضوع را بصورت واضح بیان داشته اند. شرایط مذاکره با طالبان این است که طالبان باید بصورت مکمل وبرای همیشه ارتباط شانرا با تروریزم قطع نمایند. برعلاوه ، رئیس جمهور اوباما در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با رئیس جمهور حامد کرزی در جنوری سال 2013 گفته است که " هر نوع پروسه صلح و مصالحه باید به رهبری افغانهاصورت گیرد. تا زمانیکه طالبان از تروریزم دست نکشند ، و تا زمانیکه آنها قانون اساسی افغانستان را به رسمیت نشناسند، این ممکن نیست که آنها در پروسه صلح و مصالحه اشتراک نمایند. به عبارت دیگر نتیجه نهائی این پروسه باید این باشد که طالبان به خشونت خاتمه داده ، ارتباطات شانرا با القائده قطع نموده و قانون اساسی افغانستان را به رسمیت بشناسند.
آریا
تیم گفتمان دیجیتال قوماندانی مرکزی ایالات متحده امریکا


Samsor Afghan
10.07.2013

سلامونه او نیکی هیلی می ومنی!

آقای شمس کابلی نوشته شما قابل قدر است در مقاله اول تان تمام حقایق است که افغانستان عزیز ما را به این بد بختی رهنمایی کرده است.

و بعد

از طرف برادر ما تندر من معذرت میخواهم که به نکات غیر منطقی اشاره کرده بود هر کس زبان مادری دارد پس میتواند به زبان مادری خود صحبت و نوشته نماید این سایت از همه افغانها است که شامل تمام زبان های کشور عزیز میشود.

هجران وروره

ستا هدف که دا وی چی ټر په پر پټوی نو له خپل ملت سره خیانت کوی ته څنګه دا ویلی شی چی زه ستا نه ګیله من یم چی د امریکایانو عملیاتو ته اشاره نه کوی؟
دلته هدف له طالبانو د کړنو څخه ده چی ددوی کړنی له امریکایانو په مراتبو ظالمانه دی .
که ریښتیا افغان یی نو بیا وغنده هر هغه عمل چی په ملت ظلم او استبداد وی .

په درناوی


pattang
10.07.2013

[quote:899241d7a1="aria"]در رابطه به دفتر طالبان در قطر باید گفت که: مقامات ایالات متحده این موضوع را بصورت واضح بیان داشته اند. شرایط مذاکره با طالبان این است که طالبان باید بصورت مکمل وبرای همیشه ارتباط شانرا با تروریزم قطع نمایند. برعلاوه ، رئیس جمهور اوباما در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با رئیس جمهور حامد کرزی در جنوری سال 2013 گفته است که " هر نوع پروسه صلح و مصالحه باید به رهبری افغانهاصورت گیرد. تا زمانیکه طالبان از تروریزم دست نکشند ، و تا زمانیکه آنها قانون اساسی افغانستان را به رسمیت نشناسند، این ممکن نیست که آنها در پروسه صلح و مصالحه اشتراک نمایند. به عبارت دیگر نتیجه نهائی این پروسه باید این باشد که طالبان به خشونت خاتمه داده ، ارتباطات شانرا با القائده قطع نموده و قانون اساسی افغانستان را به رسمیت بشناسند.
آریا
تیم گفتمان دیجیتال قوماندانی مرکزی ایالات متحده امریکا[/quote:899241d7a1]

دلنډغر په خبرو پسې څوک نه ګرځي !
دطالب تړل له تيرور سره دا داسې پلمه او دروغ دي لکه چې وېيل
يې چې عراق اتمومي اصلحه لري او پر ناحقه يې حمله پرې وکړه!
طالبان چې دافغانستان دولت په رسميت وپېژني او دغه چټل غربي
اساسي قانون چې د b52 په زور خپلو اجنټانو ته جوړشوی په
رسميت وپېژني نوبيا يې دادولس کاله جنګ ولې کاوو ???
برخلاف طالبان اولين حق لري دکابل دولت له جنګي جنايتکارانو
څخه جوړ شوی دوی ټول بايد خپله سزا ووېني اوحکومت طالبان
وکړي. تور اوباما دسپين پوستيو په چوکۍ ناست دی خوشې اپلتې ولي !!


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more