د موضوعګانو سرپاڼه

سياست او روانې چارې

ملا ها در باره نوروز فتوا دادند !

خلیل فنا
20.03.2013

ملا ها در باره نوروز فتوا دادند !
فتوا کاغذ پیچ (نو)
موسم پرطراوت نوروزی نشان قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است . در این فصل خداوند به بنده گان خود می آموزد که همانطوریکه درختان و گیاهان را دوباره بعد از مردن زنده میسازد انسانها را نیز بعد از مرگ زنده میسازد.
با نزديک شدن نو روز، تبليغات برضد اين روز تاريخى افزايش يافته است و گرامی داشت از این روز نیک را بضی از ملا ها که نوکر ممالک بیگانه هستند چشن گرفتن از این روز را حرام اعلان نموده اند.
این تبلیغات علیه نوروز و تجلیل از آن در برخی از ولایات کشوربه شدت جریان دارد از طرف ممالک بیگانه سازمان داده می شود . ظاهراً این کار از سوی شماری از به اصطلاح علمای دینی به راه انداخته می شود که از دانش کم دينى برخوردار هستند . نکته بارز و روشن این که نوروز از هزاران سال به این سو در افغانستان و منطقه تجلیل می شود و در قدیم ها هم ما علما دینی داشتیم آنها یک بار نه ایستادند تا بگویند که این جشن حرام است . مخالفت علیه نوروز ریشه سیاسی دارد ما و شما همه بخاطر داریم که برادران طالب ما به امر دشمنان افغانستان چگونه بت های بامیان ما را انفجار دادند و فکر میکردند که به مقام ابراهیم خلیل رسیده اند و وقتی که از خواب غفلت بیدار شدند فهمیدن که [نه چرگی است و نه پرگی] هیچ کسی به مقام حضرت ابراهیم نمی رسد و به اشتباهی تاریخی خود پی بردند ، اما بدبختانه دیر شده بود. ما مردم افغانستان حالا نباید کور کورانه دنبال هر که امامه به سر کرد و خود را ملا گفت برویم و به فتوا های دروغین شان گوش دهیم . ما باید این روز نیک را جشن بیگریم و من هم به نوبه خود فرارسیدن سال نو و نو روز را که در روایات اسلامی از پیامبر اکرم(ص) و بزرگان دین به نیکی از آن یاد شده برای وطندارهای عزیزم تبریک عرض نموده و از ایزد منان خواهان صلح در افغانستان عزیز می باشم.
با احترام
شمس کابلی


pattang
20.03.2013

شمس کابليه !
نوی کال يو غيرې شعوري تپل شوی کيفي
کلچردی او اسلامي ښېګڼې نلري !
خوشې دايران پروپاګنده او شويه مذهب ته چوپړ ده ! دسخي جنډه يانې څه ?? خوشې ناروا خرګيري ده !
يوه خبره بله نباتات نه مري که په ايران کې ژمی وي
په نورو ځايونو کې به پسرلی وي په نړۍ کې فصلونه
جلاجلا طبيعتونه او حالات لري !!
خوستا د بيا کور ابادوي ، کله به ديوو ملي دوهم اسلامي
مقاومت زېری راباندې کوې چې دپرديو لاسونه غوڅ کړي!


daud
21.03.2013

سلامونه او احترامونه
محترم کابلي صاحب!

اين روز تاريخى افزايش يافته است و گرامی داشت از این روز نیک را بضی از ملا ها که نوکر ممالک بیگانه هستند چشن گرفتن از این روز را حرام اعلان نموده اند. [/quote]

تاریخ دیوه عمل حلالتوب او حرامتوب نه شي ثبوتولای . ډیر رواوجونه او رسمونه په تاریخ کې اوږده سابقه لري ،خو داسلام له نظره مردود او حرام ښودل شوي دي
بل داچې:

سال نو و نو روز را که در روایات اسلامی از پیامبر اکرم(ص) و بزرگان دین به نیکی از آن یاد شده

[quote]

که په دې هکله داسلام دپیغمبر حضرت محمد (ص) روایات ماته او لوستونکو ته راوښیې ډیره مهرباني به دې وي او که داسې حدیث درسره موجود نه وی ،نو بې ځایه په علماوو پسې دبې سنده اتهاماتو او تورونو په کولو سره ځان مه ستړی کوه او دلوستونکو وخت هم په دې خبرو مه ضایع کوه.
خپلې کمبلې سره دپښې غځوه ،چې خدای ناخواسته دیخنی نه سینه بغل نه شې.

مننه

دازاد او خپلواک افغانستان په هیله


larghonay laraway
23.03.2013

نوروز که روا ده او که ناروا خو د افغانستان د پښتنو دود نه دی!
دا دشيعه ګانو دود دی چې ايران يې تاييدوي او د افغانستان په سنيانو يې هم اغېز کړی دی
هيڅ تاريخي ليکنی ثبوت نه لري


Samsor Afghan
23.03.2013

د نوروز پالل په اسلام کی ځای نه لری
کی یی څوک ددی په نوم لمانځی چی دا یوه د خوښی ورځ د مسلمانانو دپاره ده دا بیخی غلطه خبره ده او یو حرام کار دی او دا رقم پالل یی هم سخته ګناه لری
او که فقط په شکل د دودیز یی یا میلی څوک پالی او د اسلام سره تړاو نه ورکوی او هدف فقط تری تفریح وی بیا کومه خبره نه ده پالل یی نه ګڼاه لری او نه ثواب په د اړه مولوی حبیب الله حسام مکمل معلومات خلکو ته ورکړی دی.
مونژ په هیواد کی نوری ډیری ورځی هم لمانځو چی کوم اسلامی اړخ نه لری
هفته شهید یا د احمدشاه مسعود د مړینی ورځ
هفته عدالت د عبدالعلی مزاری د مړینی ورځ
او داسی نور
مننه


Ghani
25.03.2013

برادران محترم بعد از سلام و احترامات خدمتتان عرض نمایم که همین حرفها است که آب را در آسیاب دشمنان ما می اندازد. دشمنان قسمخوردهء مردم مسلمان و غیور ما از هر راهی که شود کوشش میکنند تا ما را بجان همدیگر بیاندازند، و تا اندازهء زیاد هم مؤفق شده اند.
مسأیل شیعه-سنی، پشتون-تاجک، کندهاری-وردکی و ......مارا ضعیف و دربدر ساخته و بیشتر ازین خواهد ساخت.
منحیث یک شخص مسلمان ( بندهء خداوند متعال)، و امت اشرف مخلوقات حضرت محمد (ص) ما نباید به این شیطنت ها و فتنه اندازی ها دانسته و ندانسته شریک شویم. این کار ما مانند همان تیشه زدن به ریشهء خود ما است.
همینگونه حرفها است که امروز مارا تشنه بخون همدیگر ساخته است، مگر این موضوعات کدام چیز تازه نیست، از قرنها وجود داشته و خواهد داشت.
بنظر بنده خوب است که ما به موضوعات اصلی اسلامی که باعث وحدت و برادری بین مسلمانان میشود، مانند: وحدانیت و یگانه بودن پروردگار عالمیان (الله (ج))، پیروی از خاتم المرسلین حضرت محمد (ص) و اطاعت کردن از فرمان الهی (قرآن کریم) و دیگر مسأیلی که ریشه ویا بنیاد مذهب مارا تشکیل میدهد، صحبت نمایم؛ نه به حرفهایکه از طرف دشمنان دین و مردم ما ذریعهء ماشینهای تبلیغاتی آنها نشر میشود.
دعا میکنم که بار پروردگارا، همهء ما مسلمانها را اتفاق، محبت، همدلی، و شناسایي مذهبی عنایت بفرما، آمین یارب العالمین.
دشمن دانا بلندت میکند
برزمینت میزند نادان دوست


پتوال
26.03.2013

درنو ورونو !
که نوروز هر څو میله ده، خو تاریخ کې عقیده ده، زردشتی دین یې ریښه ده، اور پرست افتاب پرستو نه راپاتې سلسله ده .
ښه به وي چې یا شي ورکه، یا په بله ورځ شي ښه ده ، په لومړۍ هفته د کال کې ورته جوړه پنځشنبه ده !


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more