د موضوعګانو سرپاڼه

سياست او روانې چارې

آیا ملا عمر هنوز هم امیر است، ویا؟

Ghani
02.11.2012

هموطنان گرامی لطفاً توجه نمایید که رهبر گروه طالبان ملا عمر در سخنان چندی قبل خود گفته بود "به طور عموم در ارتباط با سرنوشت آیندهء سیاسی کشور یکبار دیگر می گویم که نه فکر انحصار قدرت و نه تصور جنگ داخلی را داریم."

اما این اظهارات ملا عمر (رهبر طالبان) با نظریات قومندانهای محلی این گروه هیچ مطابقت ندارد، اگر هموطنان ما متوجه شده باشند، عموماً قوماندان محلی طالبان گفته اند که یگانه هدف آنها احیأی مجدد (امارت اسلامی افغانستان) و برای همین هدف آنها مبارزه و بگفتهء آنها (جهاد) می کنند.
این دیگر چه (یک بام و دو هوا) است ، اگر ملا عمر هنوز هم رهبر است، پس چرا پیامش با پیامهای زیر دستان او فرق میکند؛ اما به نظر من شاید که ملا صاحب پشت کلاهش ( پیش دامادش) رفته باشد، چه فکر میکنید؟


pattang
02.11.2012

غني خانه د ملا عمر خبره عامه اودرسته ده خو ته يې په مطلب نه يې پوه شوی !
ستاپه اند نو طالبان بايد تسليم شي !


Ghani
09.11.2012

برادر محترم پتنګ صاحب امیدوارم که سلامهای اینجانب را بپذیرید، بعد از عرض سلام تشکر از نظر تان. من هیچگاه نگفته ام که طالبان تسلیم ظلم و ستم شوند.
مگر یک موضوع برایم واضح نیست، که چرا ملاصاحب کلان همیشه تأکید میکنند که مردم بیگناه را نکشید، ما قدرت نمیخواهیم، ما برای خشنودی خداوند متعال جهاد میکنیم. پس چرا قومندانهای ایشان در هر گوشه و کنار سبب اذیت و آزار مردم عام و بیگناه ما میشوند، در مراسم جنازه آنها انتحاری میکنند، در مساجد در اثنای فریضهء نماز مسلمانها را میپرانند و شهید میسازند، اطفال معصوم و بیچاره را بجرم آنکه پدرشان پولیس است، با بسیار بیرحمی شهید میسازند، مساجد، مکاتب، شفاخانه ها، و پل ها را ازبین میبرند.
کدام یکی ازین کار ها را ما جهاد گفته میتوانیم، نه تنها که جهاد نمیباشند، بلکه بر ضد اوامر امیر و قاعد آنها (ملا محمد عمر) میباشد، بازهم سوأل من این است که چرا طالبان این کار های غیر اسلامی و ضد ارشادات رهبر شانرا ادامه میدهند.
آیا اصلاً ملا محمد عمر در قید حیات هستند، ویا برحمت خداوند پیوسته است؟
و یا شاید امیر و رهبر اصلی آنها کسی دیگر باشد؟
اگر رهبر محترم شان زنده است، و همیشه نصیحت کرده که بمردم عامه نقص ویا صدمه نرسانید، پس چرا زیردستان شان از اوامر امیر و رهبر خود سرپیچی میورزند؟
امیدوارم با دل و دماغ آرام و برادرانه جوابهایم را بنویسید، تشکر از لطف تان.

بااحترام،


Ghani
04.01.2013

پتنګ خان سلام و رحمت خداوند (ج) بر تو و بر همهء هموطنان ګرامی باد، مثلیکه رفتی پشت نخود سیاه، در موضوعات پوچ و بی معنی بسیار لاف و پتاق میزنی، مګر وقتیکه در مقابل یک سوأل درست که واقعاً از دل هر افغان مظلوم و درد دیده بر میخیزد، خود را مانند روباهی در سوراخ پنهان مینمایی. این چه حالت است، در موضوعات جنګ اندازی و برادر کشی از همه پیش قدم خودت و چند دلقک دیگر مانند تو بسیار سرو صدا را به راه می اندازید، مګر در مسأیل واقعی و راستین که ما را به طرف صلح و برادری که راه دین و سنت مبارک ماست، شما اینچنین خاموش میمانید، من نمیدانم که شمارا چه خطاب نمایم.
جنګ تو صلح و صلح تو جنګ است
ای پتنګ خان این چه نیریګ است


حمید هڅــاند
05.01.2013

غني خانه اسلام علیکم.
په کومه فاتحه کې د برید پړه طالبانو اخیستې ده؟
چېرې یې بې ګناه خلک مړه کړي دي؟
ته هم د خلکو خبرو پسې تللی یې. طالبان دومره هم نه دي وزګار چې هرځای چې بې ګناه یوځای شي، دوی به پکې بم چوي.
پاتې شوه د امارت راتګ،،،نو ګوره چې شریعت پلی نه شي، دې دومره وینې تویولو ته څه ضرورت ؤ، خو بې له هغه هم قانوني دوی ورسره سولې ته تیارول.

درنښت


pattang
07.01.2013

[quote:b79f110b4e="Ghani"]پتنګ خان سلام و رحمت خداوند (ج) بر تو و بر همهء هموطنان ګرامی باد، مثلیکه رفتی پشت نخود سیاه، در موضوعات پوچ و بی معنی بسیار لاف و پتاق میزنی، مګر وقتیکه در مقابل یک سوأل درست که واقعاً از دل هر افغان مظلوم و درد دیده بر میخیزد، خود را مانند روباهی در سوراخ پنهان مینمایی. این چه حالت است، در موضوعات جنګ اندازی و برادر کشی از همه پیش قدم خودت و چند دلقک دیگر مانند تو بسیار سرو صدا را به راه می اندازید، مګر در مسأیل واقعی و راستین که ما را به طرف صلح و برادری که راه دین و سنت مبارک ماست، شما اینچنین خاموش میمانید، من نمیدانم که شمارا چه خطاب نمایم.
جنګ تو صلح و صلح تو جنګ است
ای پتنګ خان این چه نیریګ است[/quote:b79f110b4e]

انډيواله سولې ته خو مونږ څو وارې وړانديز کړی چې نړۍ هم ورته ځواب نلري خودا
زمونږ سوله پر تاسو ډالر بندوي او صلبي اشغالګر باسي نو له لدې ګټو تاسوکله
کله تېرېدی شۍ !!


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more