د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

دمجتهداجتهادمړشوخودحذیفه صیب آخرنی سلګی دی


Mazharee
01.08.2012

الحمدلله دالله څخه ډیرخوشحاله یم، چی کومه وړاند وینه چی ماکړی وه، چی یووقت به ښاغلی حذیفه ځماپه مقابل کی شکست خوری، هماغسی وشول، خوداځماداځمادپوهی زورندی بلکه دخدای پاک فضل اومرحمت دی، اوداده مذهبی حنفی دحقانیت یولوی دلیل دی، خودالومړي ځل ندی چی لامذهبیان دمذهبیانوپه مقابل کی شکست خوری، داسی واقعیات نورهم پیښ شویدی، چی په ګڼومناظروکی لامذهبیان سلفیان اووهابیان، ده خپل اصلی مدعی دثبوت څخه (چی دعوه داجتهاد ده) عاجرپاته سویدی، اوس به نونورحذیفه ته دمجتهدصیب پرځای کچیری داجتهاد ددعوی څخه توبه ونه باسی ،مات صیب وایو اوکه چیری داجتهاد ددعوی څخه توبه وباسی نوبیادنوروخلګوپشان حذیفه صیب ورته وایو.

درنواوقدرمنولوستونکو!تاسودده دغه لیکنه چی تردی عنوان لاندی یه کړي ( اهل باطل داهل حق په پنجوکی) په دقت اوغوروګوری، ښاغلی حذیفه په یوډیرسخت حالت کی دیأس اودناامیدی دی، حذیفه چی تراوسه دخپل اجتهاد په درواغجنه دعوه باندی مغروروو،اوس یی حال وګوری، یووخت چی ویل بئی زه ستاټولوپوښتنوته ځواب وایم، اوبیابه ته ګوری چی څوک بریالی کیږی؟، اوس یی حال وګوری!. مامخکی هم ویلی وه اوس هم وایم، چی سلفیان غیرله څومختلف فیه مسائلوڅخه نورپه هیڅ شی باندی نه پوهیږی. چی دغه ځماخبره بیخی سل په سلوکی تطبیق سوه، ځماپوښتنی چی خپله حذیفه یی څلویښت بولی، خومادده څخه مستقيما29پوښتنی اوغیرمستقیم 39 پوښتنی کړیدی، حذیفه چی کله دهغودځواب دویلوڅخه عاجرراغی نواوس یی پرمخ دشکست اوماتی خولی را ایله سوی، اوځماڅخه يي په تقلید یوداسی څوپوښتنی مطرح کړی چی هغه مونږخپلوماشومانوته په مساجدوکی وایو، اوبیایه ددی لپاره چی مستقیما دشکست اوماتی دمنلوڅخه پاک پاتی شی نویی په ډیری وارخطایی سره دسره څخه بیادمناظری وړاندیزکړیدی. خوارکیه تادعوه داجتهادڅه کول؟، ته دسلفیت اووهابیت دشروع څخه تراوسه ورسه اودخپلوامامانوتاریخ ولوله دهغوی څه رقم حال تیرسویدی،ماتا ته مخکی هم ویلی وه چی ستاده ټولوزحمتونوپایله اونتیجه به ستاداجتهاد اوفکرپرعکس باندی تمامه شی، لکه نتیجه داجتهاد دهغه ایرانی ځوان چی مایه تاته قیصه مخکی کړی ده، اوس دی نوڅه په جوړه کړه! یوواربل می هم درته ویلی وه چی دسلفیانونوم خودی بدکی، اوس خودی تربدلابدکی، نوربه نوته په کوموسترګوپه ټول افغان فورم کی خپلی لیکنی په اشتراک ږدی؟ په فارسی که یومتل دی: آزموده شده را ناآزموده مگیر. دسره څخه دی دی ده مناظری وړاندیزګټه نه درته کوی، ځکه ته هغه یی اوزه هغه یم، ته دعوه داجتهادکوی اوزه ستادعوه نه منم، چی الحمدلله ماپه دی څوورځومباحثی کی داخبره ثابته همکړه چی ته مجتهدکیدلای نشی، اوستااجتهادمی دخاوروسره خاوری کی. یووار بیادرته وایم چی مکوه دغه غټه دعوه اوبی مصداقه شعاراوبی معنونه عنوان پسی پریږده! اوس مجتهدنشته، بیاتاسوخوبیخی نشی مجتهدکیدلای، چی ماتاته په مخکنی لیکنوکی په تفصیل داخبره کړیده، ډیرتکرارته احتیاجی نشته.
ستابه یاد وی چی مادرته په لومړنی ورځ کی هم یوه خبره وکړه: چی که اجتهاد دهرچاکاروای وروربدی اوس په آسمان کی دملائکه ووسره خبری کولای ، داسی مکوه چی دخلګوخبری پرځان جوړی کړی، چی وایی: سلفیان اووهابیان په نیمه نه پوهیږی بلکه ته مجبوره یی چی خبره به درسته ورته کوی. په نیمه باندی خپل سرخلاص کړه.

په وروستنی لیکنی کی دی هم په خپل فکربعضی ده درواغوتنقیدونه کړیدی، خوداده هوښیارانوخبره ده چی: توی شوی ناړه بیانه ټولیږی، ستاداجتهاد ده دعوی بطلان اوستاماته اوشکست خوځمااوستاکامپیوټرانوته لامعلومه ده، هغه باشعوره انسانان خولاپسی پریږده چی ده زړه په شعوراوبصیرت ځمااوستالیکنی تعقیبوی، هغوی به څنګه پدی نه پوهیږی چی حذیفه څنګه مات شواوڅنګه یی په خپله ژبه اقراروکی چی زه ستاوپوښتنوته ځواب نشم درکولای.

خوګوره ته به شایداوس هم نه پوهیږی چی ولی می شکست وخوړ؟خومامخکی لاهم ستاشکست بدهی کڼی، ځکه ماته خوتجربه حاصله وه کڅه هم ځماسن اوعمرډيرندی خوکومی نوری مقابلی اومناظری چی ماستاسوغوندی سلفیانوسره کړیدی دهغوڅخه راته داخبرپه اطمینان حاصله شویده، چی سلفی اووهابی هیڅ وقت دمذهبی سره مناظره نشی کولای که یی وه هم کی بری لاس ته نشی راوړلای.

ددی وروسته چی ته هرشی ولیکی زه اونورلیدونکی یه ستاپردغه ماتی قیاسه وو ځکه قیاس خوداسی شی دی چه ته چی دعوه ده اجتهاد دی هم کول لاهم نوی ځنی خلاص، نوبهتره به داوی چی خپل اشتراک په ټول افغان کښی لغوکی اویاخپل مستعارنوم ته دی تغیرورکی.

دمهربانی وړاندیز
خواوس لاهم ناوخته ندی، راسه! داجتهاد دعوه پسی پریږده ځمونږوروریی، ځماستا سره عمده اختلاف پردغه اجتهاد باندی دی ، یواځی ته نه دهیچاسره یی زه اوس نه منم اونه یی هم څوک راته ثابتولای شی ،ستاسره به خپله علمی څیړنه شریکه کوو، مونږبه ستاڅخه استفاده وکو اوته به زمونږ څخه، ځکه ته هم انسان یی دخطاء څخه محفوظ نیی انسان کله کله خطاوځی، ګوره! هغه پخوانی مجتهدین چی پراجتهادیی دټول امت اتفاق دی هغوی هم په ځنی مسائلوکی دخپل خطاپه درک کولوسره رجوع کړیده.نوځمااوستارقم خلګ هیڅ وقت مجتهدین نشی کیدلای مګرچی هغه شرائط چی ماتاته مخکی لیکلی وه پکی موجودشی. زه به تاته دشفقت له وجه خپل یوایمیل آدرس کښیږدم کدی چیری ځماسره خصوص ګپه کوله نوبیاکولای شی چی راسره په اړیکه کی شی
noorulahqmazharee@gmail.com


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more