د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

د انسان موجودیت له آدم علیه السلام نه مخکی

وزیري
23.11.2010

ګرانو وروڼو السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته:

محترمینو! ځما یو ملګری ده چی ماسره یوځای کار کوی، ده د انترنیټ له لیاری د کوم ایرانی ویب سایټ نه لاندی لیکنه را اخیستی ده او بیا یی د نن سبا دی نوی ساینس ته په کتلو چی وایی: انسان له لکونو کلونو راهیسی په دی دنیا کی اوسیږی او اسلامی کتابونه بیا د حضرت آدم علیه السلام پیدایښت تقریبا ۷ زره کاله ښایی. نو آیا دا څرنګه امکان لری؟ که مو وخت لاره نو مهربانی وکړی یو څه پری ولیکئ.

د ایرانی ویب سایت لیکنه داده:

آیا انسانی قبل از خلقت حضرت آدم(ع) وجود داشته اند؟
پرسش:

تفسیر آیه 30 سوره بقره چیست؟آیا قبل از حضرت آدم(ع) انسانی وجود داشت؟ اگر وجود داشت چرا در قرآن نامی از آنها نیامده است؟ و اگر وجود نداشت چگونه ملائکه گفتند انسان موجود خون ریزی است؟

پاسخ:

این که فرشتگان از کجا متوجه شدند که آدمی، موجودی خون ریز و فاسد است، دست کم دو نظر وجود دارد:

الف: فرشتگان از کلمه (فی الارض و خلیفه الهی) در (انی جاعل فی الارض خلیفة) متوجه شدند که اگر موجودی خلیفه الهی باشد خواست های نا محدود و متعالی دارد، و از سویی دیگر زمین محدود و ناچیز است و لا محاله تعارض و درگیری و فساد پدید خواهد آمد.

ب: قبل از وجود حضرت آدم(ع) موجوداتی مانند انسان بودند. که اگر چه خلیفه الله نبودند ولی دیگر صفات انسان را دارا بودند. و فرشتگان از نحوه زندگی و حیات آنان پی برده بودند که انسان خون ریز و فاسد است.

ما یک سری اخبار و روایات داریم که این معنای دوم را هم تأیید می کند [اگر چه این دو نظر با هم قابل جمع هستند] و از لحاظ علمی زیست شناسان به کالبدهایی از انسان ها دست یافته اند که مربوط به میلیون ها سال پیش است (انسان های نئاندرتال) که با نسل امروزی (انسانهای هابیلی) در جمجمه و دیگر اعضای بدن اندکی تفاوت دارند. شاخصه کالبدهای انسان های هابیلی و نسل کنونی آن است که معمولاً به خاک سپرده شده اند بر عکس انسان های نئاندرتال. این در حالی است که عمر نسل کنونی حداکثر به 6 الی 7 هزار سال بیشتر نمی رسد.

این که قرآن کریم از آن موجودات نامی به میان نیاورده است، لابد نیازی به این کار نبوده است. و قرار نیست که قرآن کریم تمام جزئیات را تبیین کند. تبیین جزئیات تا حدودی به عهده روایات و اخبار از پیامبر(ص) و اهل البیت علیهم السلام می باشد. چنان چه قرآن کریم جزئیات نماز و شرایط آن و رکعات آن را مشخص نکرده است و این روایات است که این مهم را به عهده گرفته است.


حذيفه
26.11.2010

الوزيري صاحب!ښه راغلاست!
ترادم عليه السلام مخکي هيڅ کوم انسان وجودندرلود،که کوم څوک داسي عقیده ولري چي انسان ترادم عليه السلام مخکي هم وونوپه کفرکي يې شک نسته .
ماترننه هم په کوم صحيح اسلامي کتاب کي ندي ليدلي چي دادم عليه السلام له پيدائښته تراوسه اوه زره کاله تېرسوي دي داښايې کوم اسرائلي روايت اوي .



27.11.2010

په دې سکالو پخوا هم يو نيمګړی بحث شوی و :
ځينې عالمان صاحبان وايي هغه جنة چې آدم او حوا په کې اوسېدل عدن نومېده، او هغه په بين النهرين کې په جګو سطحو کې کې واقع و.
که دا سمه وي نو کله چې سړی له غره، تپې يا لوړو لوړو سطحو څخه هوارې ته کښته شي نو وايي ځمکې ته کښته شوم . يعنې ځمکې ته کښته کېدل يواځې په دې معنی نه کاريږي چې حتما ً دې له آسمانه ځمکې ته کښته شوی وي .
اوس پوښتنه داده چې کوم ايت شريف شته چې وايي هغه جنة چې ادم او حوا په کې اوسېدل په آسمان کې و(؟) ، د آسمان له کومې کلمې څخه چې هلته د ځمکې جکې سطحې نشې مراد کېدلی .
نو که د عدن او اسمان څخه صرف د پورته يا جګې سطحې معنی واخيستل شي، بيا نو د آدم او حوا له پيدايښت څخه لومړی دخټو کالبد جوړول نه،
بلکې د ژوندي بدن په ژوندي تاسيساتو کې يې له روح سره د شعور د پيدا کيدولو امکان ورنفخ کول مراد دي ، له کوم څخه چې صرف
يوه جوړه د آدم او حوا په نامه برحورداره شوې او د هغوی اولادونه بني آدم بلل شوي دي . که تاسو ديني معلومات وړاندې کړئ نو دهغوی په رڼا کې پرې نور بحثونه کېدلای شي !
طبيعي علومو د شادي تکامل د بشرنما موجود پورې تثبيت کړی او د DNA تحليل ښودلې چې د نوموړې شادي او انسان ارثي تاسيسات تر [color=red:894ab889a9] ٩٧،٥ [/color:894ab889a9]فيصدو پورې سره کټ مټ يوشی دي او دا ولې ؟
له دېنه  بريښي چې د ادم او بني ادم دپيدايښت ځانګړتيا د ديني  مطالعې له مخې  هم بايد په فزيولوژي کې نۀ، بلکې په روحاني، روحياتو او انديز اړخ کې وپلټل شي  ،تاسې په دې کې څۀ نظر لرئ ٠ 


وزیري
28.11.2010

حذیفه وروره سلامونه می ومنه:

له تانه زه یو سوال لرم او هغه دا چی ته ولی له دی اسرائیلی روایاتو سره تضاد لری؟
رسول الله صلی الله علیه وسلم په بخاری شریف کی وایی: حدثوا عن بنی اسرائیل ولا حرج (بخاری، الصحیح، کتاب الانبیاء، باب ما ذکر عن بنی اسرائیل) یعنی له بنی اسرائیلو نه روایات راواخلی او په دی کی کوم حرج نشته.

زه پوهیږم چی ته د یو ښه مسلمان په حیث له یهودو او نصاری سره کینه او بغض لری خو دا کینه نباید دی اندازی ته ورسیږی چی له حقایقو نه پکی سترګی پټی شی لکه کوم شیعه وای حضرت عمر رضی الله عنه ته ښکنځلی کړی وی، په بدله کی سنی حضرت علی رضی الله عنه ته ښکنځلی وکړی. معاذ الله.

په اسلامی مینه


حذيفه
28.11.2010

الوزيرصاحب !السلام عليکم!
له اسرائيلياتوڅخه زماځکه بدکيږي چي په ټولنه کي بدعات اوخرافات ددي رواياتوزيږندده .
پاتې سوه دامام بخاري دحديث خبره نوته خپله دهغه تشريح وګوره بس اعتراض به دي حل سي .که له مالنډه تشريح غواړې نوددي دامطلب دی چي هغه خبره يي دنقل وړده چي هغه زموږله دين سره تضادونلري .
له دي هاخوادنورنقل ضرورت نسته .


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more