د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

به مناسبت مرگ پیر با ړه

موفق افغان
20.09.2010

(یاد دهانی: این معلومات توسط شخص بی نامی تهیه گردیده بود که توسط موفق افغان مراجعه سریع وتصحیح گردیده وبخاطر اهمیت آن خدمت خوانندگان تقدیم میگردد)
سالها است که جريانی تحت نام تصوف در منطقه با ړهء پاكستان (نواحی شهر پشاور) توسط فردی به نام سيف الرحمن مشهور به پير با ړه به راه افتاده است. سیف الرحمن باشنده ولایت کندز افغانستان بوده در زمان اشغال شوروی سابق به پاکستان هجرت کرده است. اكنون مسلک وبدعت های این پیر سرحدات پاکستان را عبور کرده در افغانستان، ایران وحتی تاجکستان نیز شایع گردیده است.
طریقهء این پیر تماما از طریقه های مشهور تصوف متفاوت بوده وبعضی ها گمان میکنند که پیر با ړه در جلب وجذب پیروان خود از سحر وجادو استفاده میکند. مجالس این پیر مملوء از کفر وشرک بوده وپیروان آن پیهم وی را سجده میکنند وپاهای وی را می بوسند که از جانب پیر صاحب هیچ ممانعتی صورت نمیگیرد. مجالس پیر صاحب خالی از افراد مسلح نیز نمی باشد که اسلحه بدست وجهت حفاظت در اطراف وی ایستاده میباشند.
غالبا پیر با ړه در جای نسبتا بالاتر می نشیند تا پیروان وی بتوانند به آسانی پاهای وی را ببوسند. پیروان این پیر به مجرد داخل شدن به سجده میروند ویا رکوع کنان خودرا به پاهای پیر میرسانند وبعد از پا بوسی طوری به عقب بر میگردند که پیر به عقب شان واقع نشود. پیر با ړه در میان پیروان خود به نام مبارک صاحب مشهور است وطریقهء وی را طریقه سیفی می نامند.
در زمان هجرت باړها این پیر دعوای خدایی وپیامبری کرده است وعلماء خواسته اند که با وی مناقشه کنند اما وی همیشه از چنین مشاجرات فرار کرده است ویا از دعواهای خود اظهار بی خبری میکند وگاهی آنرا به پیروان خود منسوب کرده است.
اخيرا علماى پاكستان حكم كفر اين پیر بدعت را صادر کرده اند و او تحت نظر استخبارات پاكستان از منطقهء «با ړه» به جاى نامعلوم متوارى شده است تا از آنجا در فرصت مناسب به افغانستان انتقال داده شود اما به اين نماد خرافات و كفريات، اجل مهلتش نداد و چند روز قبل در حوامی شهر لاهور پاکستان به درك واصل شد.
قابل ذکر است كه رئيس دولت اسلامي! افغانستان حامد كرزی نيز مرگ اين گمراه مضل را با آب و تاب به نام آخندزاده صاحب تسليت گفته است. از اينجا معلوم مي‌شود كه كرزی نيز از نظر مسلمانی از چه اسلامی پيروی مي‌كند!
علاوه بر شیوع این بیماری در کشور های همسایه دیگر اکنون افراد خیلی زیادی در ولایات مختلف افغانستان در دام فریب وتزویر این پیر وپیروان وی افتیده اند و كسانی به نام خليفه‌های «پير با ړه» مصروف نشر خرافات وبدعت های اين گمراه بزرگ هستند و امريكا و دولت صليبی كرزی نيز از آنان حمايت عام و تام مي‌كند. مجالس پیروان این پیر یکجا با غوغا وآوازهای گوناگون، خیز وجست آغاز وبه رقص وسرود به پایان میرسد. خلیفه های این پیر بخاطر وجد آوردن اتباع خود دستان خودرا بسوی آنان پرتاب میکنند تا آنان به خیز جست بپردازند. قابل یاد آوریست که تعداد خلیفه های این پیر به هزاران میرسد. افلام این پیر مزخرف ومریدان آنرا میتوان با تلاش
Pir Saif ur Rahman در صفحه «یوتوب» مشاهده کرد.
در ولایت هرات نيز همچو ولایات دیگر کشور اين جريان را كسانی مانند ملا عبدالحميد (برادر ملا عبدالمجيد سابق رئيس ارشاد و اوقاف هرات) و عارف زنگی صباحی كه شخص مجهول الهويه و بدنامی است و كسانی ديگر همراهی ميكنند و قرار معلوم اين گروهك گمراه در اماکن مختلف شهر و ولسواليهای هرات اماكنی را تحت نام مدرسهء دينی از جمله در مناطق اوبه و... تخصیص داده اند و مصروف فعاليت وترویج این بدعت مي‌باشند.
از علمای موحد افغانستان خصوصا ولایت هرات امید میرود که به تأسی از علمای پاكستان بقايای اين جريان مبتدع را درهم بكوبند و سران اين فتنه را به سزای اعمال شان برسانند تا باطل از ریشه بخشکد.
اينك متن فتوای علمای پاكستان را خدمت عزيزان عينا تقديم ميداریم تا در روشنی آن حقیقت این طریقه واین مدرسه بدعت وخرافات را درک کنند. قابل یاددهانی است که فتوا دهندگان همه مسلکا حنفی اند وبر مدرسه دیوبند تعلق دارند. البته قسمت‌های به دليل مخدوش بودن فوتوكاپی استفتاء، قابل خوانش نبوده كه نقطه گذاری شده است. از علماء و مردم افغانستان امید میرود که به این قضیه توجه جدی نمايند واین بیماری را قبل از شیوع بیشتر آن باز دارند.
پير جعلی با ړه سيف الرحمن دجال باشندهء پشاور پاكستان در شكنجهء فتواها
كفريات و خرافات پير با ړهء دجال:
1- پیر با ړه در كتاب هداية السالكين صفحه 229 ادعا نموده كه او امام الانبياء هست! (حال آنكه امام الانبياء حضرت محمد صلى الله عليه وسلم مي‌باشند).
2- در صفحهء 329 و 330 اين كتاب ادعا كرده است كه صحبت من عين صحبت پيامبر است!
3- در صفحهء 328 ادعا كرده است كه نام من با نام الله كه رحمان است، شريك است و به عرش نوشته است!
4- در صفحهء 311 و 312 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن و مريدان او هر وقتی كه بخواهند ارواح همهء انبياء كرام را خواسته و حاضر ميكنند!
5- در صفحهء 312 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن و مريدان او هر وقت كه بخواهند تمام فرشته‌گان آسمانها و زمين را خواسته و حاضر ميكنند ومیتوانند همهء آنها را با خود به مدينه منوره ببرند! (اين ادعا مشيت نافذه است كه خاصتا از آن الله يگانه ميباشد و كسی كه ادعای مشيت نافذه كند كافر است).
6- در صفحه‌ء 325 هدايت السالكين آمده است كه پير سيف الرحمن در جماعت پيامبران، پيغامبر به نظر می آيد و اين گونه آوازها و بشارتهای غيبی هم به او مي‌آيد.
7- در صفحهء 328 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن در جنگ بدر روح شمشير محمد صلى الله عليه وسلم بوده و به بركت او مسلمانان را فتح و غلبه حاصل شده است!
8- در صفحات 219 و 328 و 129 و 170، خود را سيف المومنين گفته و در صفحهء 324 و 442 و 463 هدايت السالكين گفته كه شيخ عبدالقادر جيلاني، با آمدن پير سيف الرحمن بی نور و بی فيض شده، چنان كه مهتاب با طلوع آفتاب بی نور ميشود. به اين جهت كسی كه در سلسلهء قادريه مريد باشد بالای او لازم و واجب است كه پير قادری را ترك كرده امام الانبياء و مشرف بر تمام اولياء سيف الرحمن را به پیری گیرد كه به يك چشم بر هم زدن مريدان خود را به عرش ميرساند و تمام دنيا و مافيها را به دست آنان ميدهد!
9- در صفحهء 170، سيف المومنين گفته كه در دنيا نه نقشبنديه است و نه قادريه و نه سهرورديه و نه چشتيه، بلكه به نزد او اين همه زنديق و كافر و فريب كار و دكاندار و شريران اند.
10- در صفحهء 83 و 25 و 37 و 53 و 84 و 78 سيف المومنين گفته كه علمای ديوبند بر صراط مستقيم نيستند. حضرت محمد صلى الله عليه وسلم را بشر ميگويند! به اين وجه كافر اند و ايشان اجير و تنخواه خور كافران اند و هر كس كه به آنان باور دارد نيز كافر است.
11- در جواب استفتاء در صفحهء 35 گفته كه تمام علماء و مفتيان دارالعلوم اكوره ختك، اشد كافر اند و مفتی فريد در دوزخ به نظر من می آيد.
12- در صفحه 16 فتوى كفريه گفته كه امام اعظم ابوحنيفه رحمة الله عليه، از سلوك و تصوف تماما بی خبر بوده اند.
13- در صفحهء 259 و260 گفته است كه هر كس پير سيف الرحمن و مريدان او را اولياء نداند كافر است!
14- در صفحه 128 و 183 سيف المومنين گفته است که سيف الرحمن پير حی و قيوم زمان و كامل و مكمل است.
فتوای علمای پاكستان در با ړهء سيف الرحمن پير با ړه:
«تصنيفات پير سيف الرحمن او را به جای مصلح بودن مفسد قرار داده و اسلام او را مشكوك میسازد. بر همهء اهل اسلام فرض است كه از او اعلان بیزاری کنند و برحكومت لازم است كه او را اعدام كند».
(مفتی محمد فريد و مفتی سيف الله حقانيه اكوره ختك)
«سيف الرحمن آنقدر گمراه است كه تمام علمای ديوبند و علماء تبليغی جماعت ملتان و اكوره ختك را كافر گفته است وبلاشبهه او از اسلام خارج است. فريضهء حكومت است كه او را اعدام كند. (داكتر فدا...)
«پير سيف الرحمن علمای بزرگ و مشاهير اسلام و مسلمانان پاكدامن را كافر گفته، مطابق حديث نبوی اين شخص از اسلام خارج شده است». (مفتی غلام صديق يكه توت، پشاور.)
سيف الرحمن و پيروان او يك طائفه گمراه و دشمن اسلام اند. بر هر مسلمان فرض است كه مقابله او به جان و مال بكند. ( مفتی سراج الدين صوابي)
پير سيف الرحمن و معتقدين او ضالين و مضلين اند و از اسلام خارج اند. ازصف مسلمانان كشيده شوند و برای شان سزای زنديق داده شود. ( محمد ايوب بنوری دارالعلوم سرحد پشاور.)
فتوی علمای كرام و مفتيين مذكور ين را تاييد ميكنم، عقايد و اعمال پير سيف الرحمن خلاف شريعت اسلامی است، بلاشبهه او سبب گمراهی مسلمانان است.( شيخ الحديث حسن جان.)
پير سيف الرحمن خارج از اسلام است و قتل و اعدام او بر حكومت واجب است. و كسی كه معتقد او ست، نيز واجب القتل است. (مفتی محمد دين گلبهار)
پير سيف الرحمن يقينا و بلاشبهه خائن و دشمن دين اسلام است سبب گمراهی امت است به نام هدايت گمراهی را رایج ميسازد بايد به قتل برسد.
(مولوی عبدالرحيم. جی تی رود پشاور)
اینگونه شخص گاهی ولی شده نميتواند بلكه مجرم بزرگ و گمراه است و بر مسلمانان وحکومت فرض است كه در اعدام او اقدام كنند ( مفتی عصمت الله كراچی )
كسی كه بزرگان دين و علمای امت را خارج از اسلام ميداند خود از اسلام خارج ميشود به اين وجه پير سيف الرحمن از اسلام خارج شده است. (حافظ شيراحمد پير سباق)
مكتوبات و تاليفات و ملفوظات پير سيف الرحمن مجموعه كفريات و خرافات است و او بلاشبهه از اسلام خارج شده و علاج او جز اعدام ديگر نيست. ( صبيح الدين چار سده.)
بلاشبه پير سيف الرحمن دجال است. مسلمانان را كافر ميسازد و نسبت به قاديانی فساد او بیشتر است بايد زندانی شود و يا به دار آویخته شود تا معتقدين او هم عبرت گيرند.( شيخ الحديث نعمت الله كوهات.)
طرز و رويه پير سيف الرحمن قدم به قدم مشابه به غلام محمد قاديانی است و ذريعه گمراهی مسلمانان است بايد اعدام شود.( مفتی امان الله كوهات)
عقايد و نظريات فرقه سيف الرحمن موافق با فرقه آغا خانی است كه ضال و مضل و كافر است. (مفتی محمد اقبال مدرسه نصرت العلوم گوجرانواله.)
اين پير سيف الرحمن پير نيست بلكه دجال و مرتد است بايد تبعید گردد و هيچ كس به او قريب نشود. (مفتی محمد سردار محل والا)
حركات و رفتار پير سيف الرحمن همه بر خلاف شريعت و مذهب است بايد سر او قطع گردد.....()
مايان مفتيان كراچی تاييد و تصديق فتوی علمای سرحد را ميكنيم كه اين پير سيف الرحمان گمراه است و گمراه كننده است بايد از وطن مسلمانان خارج شود و يا اعدام گردد. (مفتی مشتاق احمد بنوری تاون كراچي)
اين پير سيف الرحمن به دجالی و جادوگری مسلمانان را گمراه ميسازد.( مفتی عبيدالله)
سكوت كردن، عدم مقابله با كفريات پير سيف الرحمن بی دينی است او باغی از الله و رسول او است بايد با او مبارزه صورت گیرد. (شيخ الحديث محمد حسن دارالعلوم اتمانزی چار سده )
دربا ړه اين پير سيف الرحمن فتوای مفتی محمد فريد صاحب به مانند آفتاب روشن است بر مسلمانان واجب كه از این پیر اجتناب كنند. (مفتی مزمل شاه، مردان )
مكتوبات و ملفوظات پير سيف الرحمن باعث شیوع بیماری در مسلمانان گردیده است بايد تبعید گردد و يا اعدام شود. بلاشبه او از اسلام خارج شده و كافر مطلق است. به قتل رسانيده شود.( مفتی محمد احمد، شير گره)
پير سيف الرحمن بلاشبه مفسد است و از اسلام خارج شده است. علاج او به بجز قتل ديگر نيست. (محمد امير مولانا بجلی گر.)
در با ړه اين پير سيف الرحمن كه گمراه كننده است فتوای علمای مذكورين را حق ميدانم و تاييد ايشان را ميكنم.( مفتی محمد نعيم خطيب كوهات)
كسی كه مسلمانان را كافر ميگويد او خود كافر است به اين وجه پير سيف الرحمان بلاشبه كافر است و معتقدين او اگر توبه نكنند آنها هم كافر اند.( محمد جنان پراچه تاون كوهات )
اين عقايد كفری سيف الرحمن او را مشكوك الاسلام ساخته بايد كه حكومت او را محكوم به حبس دائمی كند و مردم را از... او منع کند. (دين اظهر حقانی رزگری كوهات.)
مايان تمام علمای بلوچستان فتوی علمای سرحد، كراچی و لاهور را تاييد و تصديق ميكنيم كه پير سيف الرحمن زنديق و كافر است حكومت بايد او را اعدام كند و معتقدين او از او اظهار بيزاری كنند ورنه آنها هم در كفر باقی ميمانند.
جواب دهنده در فتوای خود صادق است و پيروی حق بايد كرده شود و هيچ راه غير از اطاعت نيست. (مولانا عبدالمجيد مدرس عربيه خير المدارس كويته.)
اين پير جعلی ضال و مضل است از او پرهيز كردن بايد و گمراهی او بايد به مردم نشان داده شود اين فريضه اهل حق است. (احقر مولانا عبدالباقی مفتی دارالافتاء جامعه مفتاح العلوم كويته.)
پير جعلی سيف الرحمن آخندزاده خود و پيروانش همه گمراه اند و ديگران را هم گمراه ميكنند بايد مسلمانان همه خود را از اين فتنه كنار زنند...()
پير جعلی سيف الرحمن و رسائل او به خواندن من و رفقای با اعتماد از لغويات و هزليات و كفريات مملوء است از اين رو اين شخص خارج از جماعت مسلمانان است و شخص گمراه است از اين رو همه مسلمانان از او و از معتقدين او واز صحبت آنان اجتناب كنند. (مفتی عبدالستار گلستانی جامعه دارالعلوم كويته.)
به مسلمانان عالم اسلام و جماعتهای دينی كافر گفتن كفر و ذریعه خروج از اسلام است. علمای كرام كه در با ړه پير جعلی فتوایی را صادر کرده اند ما آنرا تاييد ميكنيم. (مولانا سيد عبدالستار شاه، مولانا سيد محمد طاهر شاه، مفتی گل حسن مدرسه دارالعلوم رحيميه كويته.)
شخص مذكور پير جعلی سيف الرحمن بنا بر كفريات او، كافر، مرتد و فرعون ثانی است.
(مفتی سيف الرحمن ديوبندی مدرسه تجويد القرآن كويته)
اين پير جعلی سيف الرحمن پير نيست بلكه ضال و مضل است و ملحد است فريضه حكومت اسلامی است كه اين گونه ملحدين را بر ملاء عام سزا دهد. (حافظ خير محمد مهتمم جامعه خير المدارس العربيه كويته )
پير سيف الرحمن به عقايد موجوده خود گمراه است سزای زنديق به او داده شود اين شخص راه و طريقه قادياني های دجا ل را تشهير ميكند. (مولانا انوارالحق حقانی خطيب مركزی جامع مسجد كويته )
اين پير جعلی گمراه است جمله مسلمانان بايد خود را از او نگه دارند. (مولانا رسول شاه مدرس جامعه بحر العلوم كويته.)
خادمان دين متين را به يك جنبش قلم كافر قرار دادند نزديك مفتی به فتوای خويش كافر است. فتوی شرعی به جای خود است.( احقر مولانا محمد يعقوب... و مهتمم جامعه رشيديه تدريس القرآن كويته.)
من كفر مسلما فقد كفر. (حافظ عبدالواحد مدرسه مظهر العلوم شالدره كويته )
از جانب مستفتيان:
مولانا پير محمد چشتی يكه توت پشاور.
مولانا محمد عثمان صاحب دارالعلوم ربانيه تاروجيه
قاری فياض الرحمن دارالعلوم نمك مندی پشاور
مولانا محمد مجاهد با ړه پشاور
مولانا شيخ سراج الدين صاحب
مولانا رحمت هادی صاحب گلبهار پشاور
مولانا اكرام الله خان قاسمی مسجد قبا نوتهيه پشاور
مولانا نورالله بده بير پشاور
مولانا غلام الله صاحب پشاور
ناشر: مولانا محمد عثمان صاحب دارالعلوم ربانيه تاروجيه. امضای و مهر مفتيان پاكستان
كفرياتی چند از كتاب هداية السالكين پير با ړه سيف الرحمن:
 در صفحه 292 دعوای قيوميت زمان كرده است كه اين ادعای الوهيت بوده و كفر است.
 در صفحه 293 ادعای مقام اخص الخواص كرده است كه اين مقام مربوط به پيامبران عليهم السلام است و بس.
 در صفحه 327 ادعای ايستاده شدن در صف انبيا در روز قيامت را كرده است كه اين ادعای مانند قاديانيت است.
 در صفحه 329 ادعا كرده است كه تمام انبياء، صحابه و اولياء كرام و خود محمد رسول الله صلی الله عليه وسلم، به پير با ړه اقتدا نمودند كه اين خود نهايت بی شرمی است.
 در صفحه 333 دعوی نموده كه رسول الله صلی الله عليه وسلم در حالی كه گريه ميكرد از آخندزاده سفارش امت خود را كرده است يعنی اين كه نبی مكرم اسلام هم محتاج اوست!
 در صفحه 328 گفته است كه سيف الرحمن برعرش مسطور وقايم است!
 در صفحه 294 دعوی نموده كه از مقربين اولين است. !
 در صفحه 296 دعوی كمال كرده است.
اهل قلم بايد احساس مسئوليت نموده در ادای وجيبه خويش تقصير نكنند زيرا رضا به كفر كفر است. و مردم نيك صالح و پرنفوذ بايد بر حكومت فشار وارد سازند تا كتاب مذكور را مصادره و اين شخص گمراه وبی دين را فورا دستگير و سزای سخت برايش بدهد.
از طرف تنظيم اتحاد العلماء ملاكند دويژن پاكستان
خواننده گرامی! اگر میخواهی که سنتی را زنده وبدعتی را نابوده کرده باشی در نشر این فتواها ورساندن آن به هر شخص مومن ومسلمان وروشن ساختن اذهان جوانان با بیان حقیقت این مسلک گمراه وبدعت با ما همکار باش زیرا زنده ساختن سنت زنده ساختن دین است ومحو ونابود ساختن بدعت نیز از جمله زنده ساختن سنت است ومزد آن خیلی ها گرانبها است فرصت را از دست مده وافتخار زنده ساختن سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم را کمایی نما تا از شفاعت وی بهره مند گردی وبدست مبارکش آب کوثر را نوش نمایی.
به ظاهر، عبا وقبا این بدعتیان مبین، وبدان که علمای دین فرموده اند که اگر کسی را دیدی که پا برهنه بر آتش راه میرود ویا بر روی آب قدم میزند پس به اعمال وی ببین اگر اعمالش مطابق به سنت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم بود پس بدان که آن کرامت است واگر اعمال وافعالش مخالف با کردار وگفتار رسول الله صلی الله علیه وسلم بود پس بدان که وی شیطان است. وبدان که این دین کامل است وطریقهء عبادت را یک یک رسول اکرم صلی الله علیه وسلم برای امت خویش بیان نموده است وهیچ کسی نمیتواند این دین را نسبت به وی بهتر تشریح نماید ویا در آن کمی وبیشی کند پس موافق با ارشادات وفرمودات وی صلی الله علیه وسلم عبادت نما در غیر آن، آن عبادت نه بلکه بدعت است اگرچه به ظاهر عبادت، زهد، تقوا ورستگاری به نظر آید.


مومن مهاجر
20.09.2010

له محترم موفق افغان څخه ډېره مننه! چي ددې مشرک په اړه یې معلومات راټول کړي اوټول مسلمانان یې په دې خوشالوونکي زېري خبرکړي دي . باوروکړئ په مرګ یې دومره خوښ شوم لکه ابوجهل چي مردارشوی وي .


Erfan Wahdat
23.09.2010

بسم الله الرحمن الرحیم.

دیرو محترمو ورونو! یقین وکری چی زه د خط په لیکلو هم نه پوهیژم او پشتو هم په کمپیوتر کی نه لرم خو په یو ماته گوده ژبه می د الله ج د یو دوست طرفداری کری ده الله ج دی د خپل نیت ثواب راکری.

دا لیکنه داسی یو بدبخته انسان لیکلی ده چی په مصداق د حدیث مبارک چی وای عن أبي هريرة رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إن الله تعالى قال من عادي لي وليا فقد آذنته بالحرب... یعنی هر هغه چا چی زما دوست ته تاوان ورساوه بیشکه ده د الله ج جنگ ته اواز وکه.
نو دی بدبخته د الله ج جنگ ته اواز کری دی الله ج دی ورته خیر کی.
دی بدبخت دا هم ویلی دی چی پیر په جگ مکان کینی تر خو چی خلک دده پشی مچو کری او دی هیح هم نه ورته وایی. اول خو داسی هیحکله هم نه ده او که بیا وی هم نو دا خو د شرعیت له لحاظه کوم بد کار هم نه دی صحابه وو د محمد ص پشی او لاسونه مچو کری دی او دا اولیاء الله ددی حدیث په مصداق چی وایی العلماء ورثة الأنبياء. ددی لیاقت لری چی پشی او لاس یی مچو شی وگوره د دیوبند د علماوو فتوای
فتوى: 874/ب=818/ب
(۴) کبھی کبھار قابل تعظیم عالم باعمل متبع سنت پیر کا ہاتھ چوم لینا یا پیر کا کسی کے سرپر ہاتھ پھیردینا مباح ہے۔

دا ظالم او مضل په خپله گمراه لیکنه کی لیکی: در زمان هجرت باړها این پیر دعوای خدایی وپیامبری کرده است وعلماء خواسته اند که با وی مناقشه کنند اما وی همیشه از چنین مشاجرات فرار کرده است ویا از دعواهای خود اظهار بی خبری میکند وگاهی آنرا به پیروان خود منسوب کرده است. دا خبره حومره غت دروغ دی چی کیدای شی هیچا هم تر اوسه نه وی اوریدلی.

دی بیا خپله مضله لیکنه داسی زیاتوی: خيرا علماى پاكستان حكم كفر اين پیر بدعت را صادر کرده اند. غیر له هغو مضلو عالمانو چی د اهلسنت و الجماعت له فرقی نه وتلی او کلهم فی النار دی د نورو تولو عالمانو نظرونه چی د پیرسیف الرحمن رح په باره کی یی ورکری دی په دی لینک کی وگوری:
http://www.islamimehfil.info/index.php?/topic/9596-new-fatawa-about-saifis/
بل یی د هدایت السالکین په صفحو کی ده پسی په لکونو درواغ ویلی دی چی یو یی هم نه شته او نه ثبوت لری. دا د الله ج او د هغه د رسول الله ص شکاره دشمنان دی او کنه.

دی موفق ابلیس د بعضو جهلاو نظرونه را تول کری چی وایی نعوذ باالله دا پیر گمراه دی او دا داسی دی او هغسی دی. الله ج دی هدایت د نیکو درته وکری ابلیسه دا کسان چی تا یی خبری راتولی کری دی زه خو یی نه پیژنمه که په ریشتیا سره نیک کسان وی نو داسی خبره نه کوی او که یی کری وی نو ددوی خبره ددوی د گمراهی شکارندوی ده، الله ج دی دوی ته هم هدایت وکری.
همدارنگه یی د بعضو مشهورو پاکستانی علماوو نظرونه هم په کی لیکلیدی چی په مبارک صاحب یی بد ویلی دی. دی. ظالم دا تول دروغ را تول کریدی. دا علماء چی ددی ابلیسه په لیکنه کی یی خبری را اخیستل شوی تول د مبارک رح طرفداران وه. ددی ابلیس له دی لیکنی نه مطلب د هغو کسانو گمراه کول دی چی د مبارک صاحب له اصلی ژوند نه خبر نه وی.

له لیکنی والا نه غت گمراه بل هم شته چی هغه دده په لیکنه نظر ورکری دی چی مومن مهاجر (یعنی ملعون مهاجر دوزخ ته) نومیژی. دی رزیل لیکی: له محترم موفق افغان څخه ډېره مننه! چي ددې مشرک په اړه یې معلومات راټول کړي اوټول مسلمانان یې په دې خوشالوونکي زېري خبرکړي دي . باوروکړئ په مرګ یې دومره خوښ شوم لکه ابوجهل چي مردارشوی وي. نعوذ باالله منها.
رزیله! منافقه! د الله ج په غضب اخته! تاته کومه پیشه ده چی چی ناخوانده امضاء کوی او هغه هم په داسی جای کی چی دنیا او اخرت دی په مکمله توگه خرابیژی. احیانا که دی د الله ج ولی نه وی نو دومره دروغ یو چا پسی ترل هم گناه ده او که دی ولی الله وی او لکه حنگه چی دی هم نو ای د جان دشمنه تا خو جان له دوزخه پوری په خپلو لاسو ورساوه.

بناء دوارو ته وایمه چی اوس هم وخت تیر نه دی توبه وباسی او په آینده کی پام کوی د اولیاء الله د پشو خاوری چپوی.

د لازیاتو معلوماتو لپاره www.saifiah.webege.com/ ویب سایت او نور مفید کتابونه وگوری.


مومن مهاجر
23.09.2010

ایااسلام داسي وي؟ http://www.youtube.com/watch?v=ODVzBPkwEyA
اسلام پوهان بایدپردې موضوع چوپ پاتي نه شي په همدې سره دبدعاتو،خرافاتو اوشرکیاتوردولوته ښه زمینه مساعده ده راځئ ددین په نوم ټګان اوخرافاتیان خلکو ته وروپېژنوڅوعام مسلمانان پرې خطانه شي .


و.افغان
23.09.2010

فې الحال ډېر څه ليکلو ته وزګار نه يم.
د هر بدعت د ردولو لپاره دا حديث کافي دي:
کل من عمل عملا ليس عليه أمرنا فهو رد.
هرهغه عمل چې د الله جل جلاله په دين کې نه وي، هغه مردود دی.
اوسنۍ تصوف له الف څخه تر ياء پورې، د الله جل جلاله له دين سره کاملا په تضاد کې
دی، نو هغه کاملا مردود دی.
پير سيف الرحمان يو لوی ګمراه وو، دی د خپل نامه برعکس سيف الشيطان وو،
له خلکو څخه يې په چل ول مالونه وهل، د خلکو
په ناموسونو يې د تصوف تر نامه لاندې تېرۍ هم کاوه، د شرک اډې يې جوړې کړې
وې، ځانته يې رسېدلی پېر وايه، يعنې له شرعي مکلفيت څخه خلاص.
ده ته الله جل جلاله د حرمينو شريفينو په لويو جمعو کې د لمونځ کولو نعمت هم نه وو
په برخه کړی، ځکه چې ده ته د حرمينيو شريفينو امامان کافر ښکارېدل، او لمونځونه
يې ورپسې نه کول.
الله جل جلاله ترې دا امت خلاص کړ، لوی الله جل جلاله دې دی له هغه چا سره حشر
کړي، چې دی د هغو په لاره روان وو.
لوی الله جل جلاله ته لاسونه په لپه کوم، چې داسې مفسدين د اسلامي نړۍ له مخه
بلکه د ټولې نړۍ له مخه ورک کړي.
آمين

په درنښت

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به مناسبت فوت پير باره سيف الرحمن

جرياني تحت نام تصوف از سالهاست كه در بارة پاكستان توسط فردي به نام سيف الرحمن مشهور به پير باره به راه افتاده و اكنون پيروان اين پير باره در افغانستان نيز فراوان شده اند.
اخيرا علماي پاكستان حكم به كفر اين فرد دادند و او تحت نظر استخبارات پاكستان از باره از ترس جان خويش ، به جاي نامعلوم متواري شد و قرار بود كه او را به افغانستان منتقل كنند. اما به اين نماد خرافات و كفريات، اجل مهلتش نداد و همين روزها به درك واصل شده است.
جالب اين جاست كه رئيس دولت اسلامي افغانستان آقاي كرزي نيز مرگ اين گمراه مضل را با آب و تاب به نام آخند زاده صاحب تسليت گفته است. از اين جا معلوم ميشود كه آقاي كرزي نيز از نظر مسلماني از چه اسلامي پيروي ميكند!
خلاصه: اين شخص در تمام افغانستان برايش لانه هاي جور كرده و اكنون كساني به نام خليفه هاي پير باره مصروف پخش خرافات اين گمراه بزرگ هستند و امريكا و دولت صليبي كرزي نيز از آنان حمايت عام و تام ميكند.
در هرات نيز اين جريان را كساني مانند ملا عبدالحميد، (برادر ملا عبدالمجيد سابق رئيس ارشاد و اوقاف هرات) و عارف زنگي صباحي كه شخصي مجهول الهويه و بدنام است و كساني ديگر همراهي ميكنند و از قرار معلوم اين گروهك ضاله برايش در جاجاي شهر و ولسواليهاي هرات اماكني را تحت نام مدرسة ديني از جمله در مناطق اوبه و... راه اندازي كرده و مصروف فعاليت مي باشند .
علماي هرات بايد با تاسي از علماي پاكستان بقاياي اين جريان ضاله را در هم بكوبند و سران اين فتنه را به سزاي اعمال شان برسانند تا جلو باطل گرفته شود . اينك متن فتواي علماي پاكستان را خدمت عزيزان عينا تقديم ميدارم . البته قسمت هاي به دليل مخدوش بودن فتوكپي استفتاء ، خوانده نشده كه نقطه گذاري شده است. علماي و مردم افغانستان توجه جدي نمايند .

پير جعلي باره سيف الرحمن دجال باشندة پشاور پاكستان در شكنجة فتوا ها
كفريات و خرافات پيربارة دجال:
1› در كتاب هداية السالكين صفحة 229 ادعا نموده كه من امام الانبياء هستم! (و حال آن كه امام الانبياء حضرت محمد صل الله عليه وسلم ميباشند.)
2› در صفحة 329 و 330 اين كتاب ادعا كرده است كه صحبت من عين صحبت پيامبر است!
3› در صفحة 328 ادعا كرده كه نام من با نام الله كه رحمان است، شريك است و به عرش نوشته است!
4› در صفحة 311 و 312 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن و مريدان او هر وقتي كه بخواهند، ارواح تمام انبياء كرام را خواسته و حاضر ميكنند!
5› در صفحة 312 ادعا كرده كه پير سيف الرحمن و مريدان او هر وقت كه بخواهند تمام فرشته گان آسمانها و زمين را خواسته و حاضر ميكنند و همة آنها را با خود به مدينه منوره برده ميتوانند! ( اين ادعا مشيت نافذه است كه خاصتا از آن الله يگانه ميباشد و كسي كه ادعاي مشيت نافذه كند كافر است.)
6› در صفحة 325 هدايت السالكين گفته كه پير سيف الرحمن در جماعت پيامبران، پيغامبر به نظر مي آيد و اين گونه آواز ها و بشارتهاي غيبي هم به او مي آيد !
7› در صفحة 328 ادعا كرده كه در جنگ بدر، روح شمشير محمد صل الله عليه وسلم پير سيف الرحمن بوده و به بركت او فتح و غلبه حاصل شده است!
8› در صفحات 219 و 328 و 129 و 170 ، خود را سيف المومنين گفته و در صفحة 324 و 442 و 463 هدايت السالكين گفته كه شيخ عبدالقادر جيلاني، با آمدن پير سيف الرحمن بي نور و بي فيض شده، چنان كه مهتاب به برآمدن آفتاب بي نور ميشود. به اين جهت كسي كه در سلسلة قادريه مريد باشد بالاي او لازم و واجب است كه پير قادري را ترك كرده امام الانبياء و مشرف بر تمام اولياء سيف الرحمن را پير خود سازد كه به يك چشم بر هم زدن مريدان خود را به عرش ميرساند و تمام دنيا و مافيها را به دست آنان ميدهد!
9› در صفة 170، سيف المومنين گفته كه در دنيا نه نقشبنديه است و نه قادريه و نه سهرورديه و نه چشتيه ، بلكه به نزد او اين همه زنديق و كافر و فريب كار و دكاندار و شريران اند.
10› در صفحة 83 و 25 و 37 و 53 و 84 و 78 سيف المومنين گفته كه علماي ديوبند بر صراط مستقيم نيستند. حضرت محمد صل الله عليه وسلم را بشر ميگويند! به اين وجه كافر اند و ايشان اجير و تنخواه خوار كافران اند و هر كس هم كه به آنان باور دارد نيز كافر است.
11› در جواب الاستفتاء در صفحة 35 گفته كه تمام علماء و مفتيان دارالعلوم اكورة ختك ، اشد كافر اند و مفتي فريد در دوزخ به نظر من مي آيد.
12› در صفحة 16 فتوي كفريه گفته كه امام اعظم ابوحنيفه رحمة الله عليه، از سلوك و تصوف بالكل خبر نداشته است.
13› ....
14› در صفحة 260 و 259 گفته است كه هر كس پير سيف الرحمن و مريدان او را اولياء نداند كافر است!
15› در صفحة 128 و 183 سيف المومنين گفته سيف الرحمن پير حي و قيوم زمان و كامل و مكمل است و خليفة او به مانند پيامبر بي خوف از بد انجامي است و از او ولايت و بزرگي گرفته نميشود.

فتواي علماي پاكستان در بارة سيف الرحمن پير باره :
› تصنيفات پير سيف الرحمن او را به عوض مصلح بودنش مفسد قرار داده، اسلام او را مشكوك ساخته برتمام اهل اسلام فرض و واجب است كه از او بيزار شوند و برحكومت لازم است كه او را اعدام كند.
( مفتي محمد فريد و مفتي سيف الله حقانيه اكورة ختك)
› اين پير سيف الرحمن اين قدر گمراه است كه تمام علماي ديوبند و علماء تبليغي جماعت ملتان و اكورة ختك، را كافر گفته، بلاشبهه او از اسلام خارج است . فريضة حكومت است كه او را اعدام كند. ( داكتر فدا ...)
‹ پير سيف الرحمن علماي بزرگ و مشاهير اسلام و مسلمانهاي پاكدامن را كافر گفته ، مطابق حديث نبوي اين شخص از اسلام برآمده. (مفتي غلام صديق يكه توت، پشاور.)
› سيف الرحمن و پيروان او يك طائفة گمراه و دشمن اسلام اند. بر هر مسلمان فرض است كه مقابلة او به جان و مال بكند. ( مفتي سراج الدين صوابي)
› پير سيف الرحمن و معتقدين او ضالين و مضلين اند و از اسلام خارج اند. ازصف مسلمانها كشيده شوند و سزاي زنديق داده شود. ( محمد ايوب بنوري دارالعلوم سرحد پشاور.)
› فتوي علماي كرام و مفتيين مذكور ين را تاييد ميكنم، عقايد و اعمال پير سيف الرحمن بر خلاف شريعت اسلامي است ، بلاشبهه او سبب گمراهي مسلمانان است .( شيخ الحديث حسن جان.)
› پير سيف الرحمن خارج از اسلام است و قتل و اعدام او بر حكومت واجب است . و كسي كه معتقد او ست ، نيز واجب القتل است . (مفتي محمد دين گلبهار)
› پير سيف الرحمن يقينا و بلاشبهه خائن و دشمن دين اسلام است سبب گمراهي امت است به نام هدايت گمراهي را عام ميسازد . بايد كه اعدام شود.
(مولوي عبدالرحيم . جي تي رود پشاور.)
› اين طور شخص گاهي ولي شده نميتواند بلكه مجرم بزرگ و گمراه است و برهر مسلمان فرض است و اهل حكومت كه در اعدام او اقدام كند .( مفتي عصمت الله كراچي )
› كسي كه بزرگان دين و علماي امت را خارج از اسلام ميداند خودش از اسلام خارج ميشود به اين وجه پير سيف الرحمن از اسلام برآمده . (حافظ شيراحمد پير سباق)
› مكتوبات و تاليفات و ملفوظات پير سيف الرحمن مجموعة كفريات و خرافات است و او بلاشبهه از اسلام خارج شده و علاج او جز از اعدام ديگر نيست. ( صبيح الدين چار سده.)
› بلاشبه پير سيف الرحمن دجال است. مسلمانها را كافر ميسازد و از قادياني هم زيادتر مفسد است بايد در بندي خانه داخل شود و يا به دار كشيده شود. تا معتقدين او هم عبرت بگيرند .( شيخ الحديث نعمت الله كوهات.)
› طرز و روية پير سيف الرحمن قدم به قدم از غلام محمد قادياني است و ذريعة گمراهي مسلمانهاست بايد اعدام شود.( مفتي امان الله كوهات)
› عقايد و نظريات فرقة سيف الرحمن مطابق با فرقة آغا خاني است كه ضال و مضل و كافر است . (مفتي محمد اقبال مدرسة نصرت العلوم گوجرانواله.)
› اين پير سيف الرحمن پير نيست كه دجال است و مرتد است بايد جلا وطن كرده شود و هيچ كس با او قريب نشود. (مفتي محمد سردار محل والا)
› حركات و رفتار پير سيف الرحمن بالكل بر خلاف شريعت و مذهب است بايد سر او بريده شود .....()
› مايان مفتيان كراچي تاييد و تصديق فتوي علماي سرحد را ميكنيم كه اين پير سيف الرحمان گمراه است و گمراه كننده است بايد از وطن مسلمانها كشيده شود و يا اعدام كرده شود . (مفتي مشتاق احمد بنوري تاون كراچي)
› اين پير سيف الرحمن به دجال و جادوگري مسلمانها را گمراه ميسازد .( مفتي عبيدالله)
› سكوت كردن ، عدم مقابله با كفريات پير سيف الرحمن بي ديني است او بغاوتي از الله و رسول است بايد مقابله او كرده شود . (شيخ الحديث محمد حسن دارالعلوم اتمانزي چار سده )
› دربارة اين پير سيف الرحمن فتوي مفتي محمد فريد صاحب به مانند آفتاب حق است برهر مسلمان واجب كه اجتناب كند . (مفتي مزمل شاه ، مردان )
› مكتوبات و ملفوظات پير سيف الرحمن در مسلمانها انتهايي خرابي شايع كرده بايد جلا وطن و يا اعدام كرده شود . بلاشبه او از اسلام خارج شده و كافر مطلق است. به قتل رسانيده شود .( مفتي محمد احمد ، شير گره)
› پير سيف الرحمن بلاشبه مفسد است و از اسلام برآمده. علاج او به غير از قتل ديگر نيست. (محمد امير مولانا بجلي گر.)
› در بارة اين پير سيف الرحمن كه گمراه كننده است فتواي علماي مذكورين را حق ميدانم و تاييد ايشان را ميكنم .( مفتي محمد نعيم خطيب كوهات)
› كسي كه به مسلمانها كافر ميگويد خود او كافر است به اين وجه پير سيف الرحمان بلاشبه كافر است و متعتقدين او اگر توبه نكنند آنها هم كافر اند .( محمد جنان پراچه تاون كوهات )
› اين عقايد كفرية سيف الرحمن او را مشكوك الاسلام ساخته بايد كه حكومت او را محكوم به حبس دائمي كند و مردم را از ... او ممنوع سازد . (دين اظهر حقاني رزگري كوهات .)
› مايان تمام علماي بلوچستان فتوي علماي سرحد و كراچي و لاهور را تاييد و تصديق ميكنيم كه پير سيف الرحمن زنديق و كافر است حكومت بايد او را اعدام كند و معتقدين او اظهار بيزاري كنند ورنه آنها هم در كفر ميمانند.
جواب دهنده در فتوي خود صادق است و پيروي حق بايد كرده شود و هيج راه غير از اطاعت نيست.( مولانا عبدالمجيد مدرس عربية خير المدارس كويته.)
› اين پير جعلي ضال و مضل است از او پرهيز كردن بايد و گمراهي او بايد به مردم نشان داده شود اين فريضة اهل حق است . (احقر مولانا عبدالباقي مفتي دارالافتاء جامعة مفتاح العلوم كويته.)
› پير جعلي سيف الرحمن آخند زاده خودش و پيروانش همه گمراه اند و ديگران را هم گمراه ميكنند بايد تمام مسلمانها خود را از اين فتنه كنار كنند ...()
› پير جعلي سيف الرحمن و رسائل او به خواندن من و رفقاي با اعتماد از لغويات و هزليات و كفريات پر است از اين رو اين شخص خارج از جماعت مسلمانها است و شخص گمراه است از اين رو همة مسلمانها از او و از معتقدين او از صحبت آنها اجنتاب كنند . (مفتي عبدالستار گلستاني جامة دارالعلوم كويته.)
› به مسلمانهاي عالم اسلام و جماعتهاي ديني كافر گفتن خودش كفر و خارج از اسلام است. علماي كرام كه در بارة پير جعلي كدام فتوي داده اند ما تاييد آن را ميكنيم . (مولانا سيد عبدالستار شاه ، مولانا سيد محمد طاهر شاه، مفتي گل حسن مدرسة دارالعلوم رحيميه كويته.)
› شخص مذكور پير جعلي سيف الرحمن بنا بر كفريات او، كافر است و مرتد است و فرعون ثاني است .( مفتي سيف الرحمن ديوبندي مدرسة تجويد القرآن كويته)
› اين پير جعلي سيف الرحمن پير نيست بلكه ضال و مضل است و ملحد است فريضة حكومت اسلامي است كه اين گونه ملحدين را بر ملاء عام سزا بدهد. (حافظ خير محمد مهتمم جامعة خير المدارس العربيه كويته )
› پير سيف الرحمن به عقايد موجودة خود گمراه است سزاي زندييق به او داده شود اين شخص، طور و طريق قاديانيهاي دجا ل را تشهير ميكند . (مولانا انوارالحق حقاني خطيب مركزي جامع مسجد كويته )
› اين پير جعلي گمراه است جمله مسلمانان بايد خود را از او نگه دارند . (مولانا رسول شاه مدرس جامعة بحر العلوم كويته.)
› خادمان دين متين را به يك جنبش قلم كافر قرار دادند نزديك مفتي به فتواي خويش كافر است . فتوي شرعي به جاي خود است .( احقر مولانا محمد يعقوب ... و مهتمم جامعة رشيديه تدريس القرآن كويته .)
› من كفر مسلما فقد كفر. (حافظ عبدالواحد مدرسة مظهر العلوم شالدره كويته )
از جانب مستفتيان:
مولانا پير محمد چشتي يكه توت پشاور.
مولانا محمد عثمان صاحب دارالعلوم ربانيه تاروجيه
قاري فياض الرحمن دارالعلوم نمك مندي پشاور
مولانا محمد مجاهد بارة پشاور
مولانا شيخ سراج الدين صاحب
مولانا رحمت هادي صاحب گلبهار پشاور
مولانا اكرام الله خان قاسمي مسجد قبا نوتهيه پشاور
مولانا نورالله بده بير پشاور
مولانا غلام الله صاحب پشاور
ناشر: مولانا محمد عثمان صاحب دارالعلوم ربانيه تاروجيه . امضاي و مهر مفتيان پاكستان

كفرياتي چند از كتاب هداية السالكين پير باره سيف الرحمن
› در صفحة 292 دعوي قيوميت زمان كرده است . كه اين ادعاي الوهيت بوده و كفر است.
› در صفحة 293 ادعاي مقام اخص الخواص كرده است كه اين مقام مربوط به پيامبران عليهم السلام است و بس.
› در صفحة 327 ادعا ايستاده شدن در صف انبيا در روز قيامت را كرده است. كه اين ادعاي مانند قاديانيت است.
› در صفحة 329 ادعا كرده است كه تمام انبياء ، صحابه و اولياء كرام و خود محمد الرسول الله صل الله عليه وسلم، به پير باره اقتدا نمودند . كه اين خود نهايت بي شرمي است.
› در صفحة 333 دعوي نموده كه حضور صل الله عليه وسلم ، در حالي كه گريه ميكرد از آخند زاده سفارش امت خود را كرده است. يعني اين كه نبي مكرم اسلام هم محتاج اوست!
› در صفحة 328 گفته است كه سيف الرحمن برعرش مسطور وقايم است!
› در صفحة 294 دعوي نموده كه از مقربين اولين است. !
› در صفحة 296 دعوي كمال كرده است.
اعلان : تمام اهل قلم بايد احساس مسئوليت نموده در اداي وجيبة خويش تقصير نكنند . زيرا كه رضا به كفر كفر است. و به مردم نيك صالح و پرنفوذ بايد بر حكومت فشار وارد سازند تا كتاب مذكور را مصادره و اين شخص گمراه وبي دين را فورا دستگير و سزاي سخت برايش بدهد.
از طرف تنظيم اتحاد العلماء ملاكند دويژن. پاكستان

http://www.sunni-news.net/fa/articles.aspx?selected_article_no=10961

http://haqiqate-iman.blogspot.com/2010/07/blog-post_4846.html


عادل عادل
23.09.2010

[quote:c565a0b7ca]ایااسلام داسي وي؟ http://www.youtube.com/watch?v=ODVzBPkwEyA
اسلام پوهان بایدپردې موضوع چوپ پاتي نه شي په همدې سره دبدعاتو،خرافاتو اوشرکیاتوردولوته ښه زمینه مساعده ده راځئ ددین په نوم ټګان اوخرافاتیان خلکو ته وروپېژنوڅوعام مسلمانان پرې خطانه شي .[/quote:c565a0b7ca]

استغفرالله

د لومړي ځل لپاره مې ددې ګمراه څیره او نایټ کلب محفل ولید.

اوس به د یوې کیسې یادونه وکړم:

د خرافاتو په اړه مې یو ځل په تصادف کې د اقرا تلویزیوني چینل نه د یوه شیخ په واسطه د یوې امریکنئ مسلمانې شوې میرمنې کیسه واوریده چې نوی نوم یې ..... جمیله ... وو، کیسه ټوله د نوموړې مسلمانې خور په ژوند څرخي خو د خرافاتو په اړه ډیر لوی پند پکې پروت دی، هغه په دې مانا چې په دین کې خرافات تر ټولو زیات د غیر مسلمانانو د اسلام قبلولو مخه نیسي، جمیله د خپل عمر تر څلویښتو کلونو پورې د اسلام مطالعه کوي، د قران کریم دوه مشهور تفسیرونه چې په انګریزي ژبه کې دي تر مطالعې تیروي، وروسته د رسول اکرم صلی الله علیه و سلم احادیث او د سیرت یو تر ټولو مشهور کتاب (متاسفانه چې نوم یې په ذهن کې نه راځي) مطالعه کوي.

خو بیا هم د اسلام راوړلو تابیا او جرات نه کوي تر هغې چې د وخت د علماوو سره په
مکاتبه پیل کوي او خپل سوالونه ترې مطرح کوي، په دې لړ کې په سوریه کې د وخت یوه جید او مشهور عالم ته لیک استوي او خپل سوالونه ترې مطرح کوي.

پورتنئ عالم د خپلو ځوابونو په څنګ کې نوموړې میرمن په مصر کې سید قطب ته راجع کوي، سید قطب رحمت الله علیه په دې وخت کې چې نوموړې میرمن ورته لیک استوي د وخت د سفاکانو له خوا په زندان کې د اسارت شپې ورځې تیرولې.

سید قطب د جمیلې د سوالونو په رمز پوهیژي او هغه په پاکستان کې مولانا مودودي ته چې خورا ځیرک وو، حواله کوي.

زما په ګډون به هر څوک داسې انګیري چې دا سوالونه به خامخا د خدای د وجود، کیفیت او ..... وحدانیت په اړه وي، خو داسې نه ده.

لومړئ پوښتنه یې د قادیانیانو په اړه ده چې دا څوک دي؟
دوهمه پوښتنه یې د هند په وچه کې د بریلوي په لقب عالم په اړه ده ؟
دریمه پوښتنه يې هم د علامه اقبال په اړه ده؟

مودودي د پورتنیو پوښتنو څخه د نوموړې میرمنې په هدف پوهیژي، او د درې واړو سوالونو وضاحت ورته لیګي په دې توګه چې:-

قادیانیان د اسلام نه وتلي مردود خلک دي او د مسلمانانو سره هیڅ تړاو نلري

بریلوي عالم (نوم مې یې هیر دی) هڅه کوله تر څو د څلورو مذاهبو یوه مشترکه لار یا طریقت ته لار پرانیزي
او
د علامه اقبال په اړه ورته لیکي چې د نوموړي په اشعارو کې د نشنلستئ د روحیې حاکمیت دده خپل ذوق دی او ددې تایید کوي چې په اسلام کې نشنلیزم نشته .

نتیجه دا چې نوموړې میرمنې د خپلې ټولې پراخه او بشپړې مطالعې سره سره چې د اسلام په اړه یې کړې وه، په فرقو او د اسلامی شخصیتونو او افرادو ذاتي اوصافو چې نوموړې میرمنې ته د دین اجزا ښکاریدل، ایمان نه راوړه، تر څو چې یې وضاحت ورته حاصل شو او وروسته په اسلام مشرفه شوه.

[color=white:c565a0b7ca]که چاته پورتنئ کیسه یاده او یا مالومه وي نو د مهربانئ له مخې دې یې زمونږ د مزیدې استفادې او پند لپاره دلته په بشپړه او صحیح توګه په پښتو وړاندې کړي. [/color:c565a0b7ca]


رښتینی
23.09.2010

http://www.youtube.com/watch?v=ACNXt8HxzHY

داصوفیان خو ولا ښه اتڼ کوی داد سیفی ډلی یو مست
اتڼ ښه وګورئ او رآیه راکړئ چی داد افغانی (کلتور) کوم
ډول اتڼ بلل کیږی ؟؟؟

البته دوی یی دثواب په نیت کوی .....
او پیر صیب قفازات په لاس کړی دی
او ګومان کوم شکرانی وصول کوی
نو قفازات دڅه له پاره ؟؟؟؟
یاخو به دا پیسی مرداری بولی او یا دمریدانو
شونډی ...............ورته ښکاری !!!!!!!!!!!


موفق افغان
25.09.2010

السلام عليكم
وقتی اعتراض شخصی بنام عرفان وحدت را خواندم دلم میخواست جواب مفصلی بر آن بنویسم وآنچه را که در مضمون بالا ذکر نشده است هم ذکر کنم، اما چون نوشته اش را تا به آخر خواندم دریافتم که جواب آن در خود نوشته وجود دارد وضرورت به نوشته بیشتر نیست. ضمنا برادران دیگر جزاهم الله خیرا نوشته هایی کردند وبعضی لینک هارا کاپی کردند که نمایانگر حقیقت این پیر بدعت واین طریقهء ضال ومضل است.
عرفان وحدت به علماء جید که همه آنان را می شناسند واز علم وتقوای آنان با خبرند توهین کرده وآنان را خارج از دایره ملت واهلسنت میداند ودر بدل صفحات انترنتی بریلویان را بطور شاهد تقدیم میکند. بریلویان - اتباع رضا احمد بریلوی - کسانی اند که در محبت رسول الله صلی الله علیه وسلم چنان غلو کرده اند چنانچه عیسائیان در محبت عیسی علیه السلام کردند، آنان به این معتقد اند که رسول الله صلی الله علیه وسلم بشر نبود، رسول الله صلی الله علیه وسلم وفات نکرده است، وی در همه جا حاضر وناظر است، ومدد باید از رسول الله صلی الله علیه وسلم وشیخ عبد القادر جیلانی رحمه الله وسایر پیران خواسته شود. برای معلومات بیشتر درباره این طایفه میتوانید به لینک ذیل مراجعه کنید:
http://www.aqeedeh.com/book/845/
پس چطور میتوان این مردمان را علمای اهلسنت وچنانچه وحدت دعوا میکند جنتیان دانست وعلمای مشهور ومتقی خویش را صاحبان دوزخ وگمراهان وغیره (چنانچه وحدت دعوا نموده است) تلقی کرد.
دوم اینکه طریقهء نوشتار وحدت که مملوء از دشنام است نیز دلیل دیگری بر بطلان منهج وی وپیر وی که ان شاء الله فعلا در دوزخ وجوابگوی بدعات خود خواهد بود می باشد، زیرا اهل حق هیچگاه در ارائه دلایل به دشنام وفحش پناه نمی برند.
امیدوارم که وحدت وامثال وی آنانیکه تا بحال در چنگ این پیر بدعت قرار دارند با مطالعهء بیشتر حقایق را درک کرده وتوبه نمایند ودین اسلام، دین محمد رسول الله صلی الله علیه وسلم
را بر دین سیفیه ترجیح دهند ودر لابلای احادیث مبارکه وآیات عظیمی که دربرگیرندهء همهء ابعاد زندگی است زندگی جدید را آغاز نمایند واز خرافات وبدعات دست کشند وما ذلک علی الله بعزیز[color=blue:257119d0bc][/color:257119d0bc]


Erfan Wahdat
26.09.2010

گرانو ورونو

زه که هرحومره جوابی لیکنی وکرم نو حتما یی تاسی هم کوی حکه چی د انسان خوی همدا ده چی ناکامی نه منی. او دا اسلام ده نه شخصی مسله باید هغه ومنو حه چی په اسلام کی وی. شه خبره دا ده چی د تصوف لپاره د امام غزالی رح لاندی کتابونه وگوری انشاء الله ستاسی تول اعتراضونه به د آیات او حدیث له لاری درکول شی. یواحینی کوشش می دا ده چی خدای ج نخواسته د اولیاءوو د اهانت په خاطر گمراه له دی دنیا نه لار نه شی.
1. منهاج العابدین
2. الجام العوام من علم الکلام
3. نصیحت الملوک
4. مشکاةالانوار
5. کیمیای سعادت
6. احیای علوم الدین


عادل عادل
26.09.2010

سلامونه

وحدت صیب بحث د باړې په ګمراه پیر روان دی، د هغه د کتابونو حواله رامخته کړه.


Erfan Wahdat
27.09.2010

عادل صاحب! ته خو مبارک صاحب نه منی نو کتابونه به یی حه ومنی. زما مطلب د امام غزالی رح له کتابونو نه دا ده چی هغه اعتراضات کوم چی گمراه خلک یی په مبارک رح کوی هغه تول امام غزالی رح په واضحه ایاتو او حدیثو سره تشریح کری دی. مهربانی وکری د شیطان بنده گی مه کوی د حق لاره ولتوی.


د وحدت به حواب

موفق افغان
28.09.2010

وحدت صیب مهربانی وکړی کوم اعتراضات چی بره ذکر شوی دی دهغه ځوابونه د امام غزالی د کتاب څخه واخلی او مونژ ته تقدیم کړی تر څو مونژ هم لکه تا هدایت شو او د اولیاء الله (والله بریء من پیر باره) توهین ونکړو.
دوهمه دا چی مونژ د اولیاء الله نه نه یو منکر او نه هم د حقیقی تصوف منکران یو، مونژ د یو بدعتی پیر چی سیف الرحمن نومیژی او ځان ته دین لری او دیر خلک یی گمراه کړیدی مخالف یو او خلاک د هغه او د هغه د اتباعو خلاف جهاد (د بدعتونو بیان او وضاحت) ته بولو.


مومن مهاجر
28.09.2010

درنوګډونوالو! سلامونه اواحترامونه! ترکومه ځایه چي مامطالعه کړې نوپه دې باوري شوی یم چي دتصوف په نوم په اسلام کي هیڅ شی نه شته تصوف یوشی دي ښه وبدنه لري هو! دنفس تزکیه،زهداو تقوابېل شیان دي کومه طریقه داسي شته چي بدعات،خرافات اوان شرکیات پکي نه وي نوله ځینو محترمینوورڼوهیله کوم چي تصوف ښه وبدته مه وېشئ تصوف له سره ترپایه ګمراهي اوضلالت دی خودرجې به هرومرولري ځیني به یې په ګمراهۍ کي اوج ته رسېدلي وي اوځیني به لږګمراهان وي دنفس دتزکیې اواصلاح لپاره په قرآن کریم اونبوي احادیثوکي بې حسابه لارښوونې اوهدایات وجودلري که څوک عمل پرې وکړي نوان شاء الله سل په سل کي به له ټولوروحي ناروغیوخلاص شي تاسوقرآن وګورئ اواحادیث مطالعه کړئ چي اسلام دروح دسپېڅلتیاولورته څومره پاملرنه کړي پردروغو،غیبت، حسد،بغض،تکبر،ځان غوښتنې،ریااونوروروحي ناروغیویې په څومره قاطعیت بندیزلګولی اوخپلوپیروانوته یې لارښوونې کړي چي له دې مضروناروغیوپه کلکه ځان وساتي اوبیا دهغولاري چاري هم ورته بیان کړي دي . تصوف یوه بدعتي اصطلاح ده بایدپه کلکه یې له کارولوډډه وشي اوپرځای یې دزهد،تقوااوتزکیې په څېرشرعي اصطلاحاتوته ترویج ورکړل شي او ورسره په دې اړه شرعي تفصیلات هم ورته بیان شي په دې سره به له یوې خوادروانوخرافاتومخه ونیول شي اوله بلې خوابه په خلکوکي روانې روحې ناخوالې پای ته ورسېږي .


موفق افغان
01.10.2010

برادر محترم مومن مهاجر
السلام علیکم
به گمان بنده شما اشتباه کرده اید وشاید هم عدم مطالعهء تان باعث این اشتباه شده باشد. هیچ یک از علمای حقانی دین از تصوف شرعی همچو شما انکار نکرده اند ودر حقیقت تصوف همان زهد وتقوایی را که شما میگوید همانست اما باید دانست که چنانچه علم را نمیتوان بدون استاد آموخت ودر صورت آموختن بدون استاد با مشکلات واشتباهات مواجه شد همچنین زهد وتقوا نیز به رهنما نیک وصالح ضرورت دارد ورنه شیطان انسان را به گمراهی می کشاند.
شما نباید فراموش کنید که علمای بزرگی که بدون شک مجددین عصر بودند وبا بدعت ها وخرافات عصر خویش جهاد کرده اند تا آنکه نام شان تا ابد در تاریخ به خط طلایی نوشته شد متصوفین بودند واز آنجمله میتوان از شیخ عبد القادر جیلانی ومجدد الف ثانی رحمهما الله نام برد.
اینکه عده یی رقص ومحافل های وهوی خودرا تصوف نامیدند دلیل آن شده نمیتواند که ما تصوف را بدعت بشماریم. امیدوارم که در موضوع مطالعه نمایید وخصوصا از کتب امام غزالی رحمه الله میتوانید درینمورد استفاده کنید که در علمیت، شخصیت، تقوا وزهد وی میان علماء اختلافی وجود ندارد.


مومن مهاجر
02.10.2010

نه وروره! په دې لارکي ماپوره مطالعه کړې اودې نتېجې ته رسېدلی یم چي تصوف یوه بدعتي اصطلاح ده په شریعت کي هم تقوا،هم زهداوهم تزکیه معلومه ده حکم یې څرګنددی،بریدونه یې ټاکل شوي اوانواع یې بیان شوي که ته قرآن وحدیث سم مطالعه کړي ان شاء الله په هرڅه به پوه شې . مننه!


Erfan Wahdat
13.10.2010

مهاجر صاحب! ستا په شان ډیر نور هم په دی دنیا ګرځی او ته هم ګرځه د الله ج بنده یی او د الله ج په ځمکه ګرځی. دا د الله ج تقسیمات دی، که په ناحقه یی خو الله لایزال دی صحی لاری ته راوله او که په حقه یی نو الله ج دی استقامت دایمی در په برخه کړی. زمونږ خو زړه درباندی درد کوی. :(


مومن مهاجر
13.10.2010

هو!عرفان وحدت صاحب! نه یوازي ماته دغسي دعاکوه بلکي ځان هم مه هیروه . خوزه په دې باوریم چي الله جل جلاله دانساني هدایت لاره واضحه کړې که څوک دزړه له اخلاصه وغوړي چي دبریاپرلاره ولاړشي نودقرآن اوسنت متابعت دي وکړي له هرډول تعصبه دي ځان وساتي اوترشخصیت پالنې دي حق پالنې ته لومړیتوب ورکړي . په درنښت .


عبد السلام
14.10.2010

ښاغليmumin muhajir لیکلي :
[quote:b40b477cd1]که څوک دزړه له اخلاصه وغوړي چي دبریاپرلاره ولاړشي نود[color=green:b40b477cd1]قرآن اوسنت [/color:b40b477cd1]متابعت دي وکړي له هرډول تعصبه دي ځان وساتي اوترشخصیت پالنې دي حق پالنې ته لومړیتوب ورکړي .[/quote:b40b477cd1]
مؤمن خانه وروره ،سلامو نه او درناوی وړاندې کوم !

ستاسو ددې ښکولو خبرو څخه داسې فهموم چې ګواکې دنړۍ ټول مسلمانان دې (۱) دشریعت ستر علما وي،(۲) علما څه چې ټول دې باید مجتهدین وي ! مطلب مو همدا دی ؟ او که نه وي [color=darkblue:b40b477cd1]ستاسو مقلیدین خو دې هر مورو وي[/color:b40b477cd1] !
خو انډواله! دا چې تاسو اوستاسو نو رو هم مفکوره ملګرو چې دعلماو دتقلید پسې مو راخیستې ده ، څنګه خپل تقلید ته نور را بللای شئ ؟ اوستاسو منطق دې په اړه څنګه باید ومنل شي ؟

اوهو، تاسو دپورتنیو دوه دستوو (علما او مجتهیدینو) د جملې څخه ځان په کومو کې محسبوئ ؟ په عربې املا او انشا‌ سم پوهیږئ ؟ په شرق اوغرب کې دتیرو څوارلسسوو کلو داسلامي علومو دتوسعې او د نوو لاسته راوړونو،اوپه ځانګړې توګه دهغوټولو تجروبو ‌ذهنی استعواب او توان لرل به یې ستاسو څخه په واضح دلیل نه پوښتم .
په درنښت


میوند ننګیال
15.10.2010

سلامونه !
یاره خو دداسی یو بحث مو را اخیتی چی الله دی اجرونه درکړی .

زه به درسره داسی څه شریک کړم چی ما سره همدغه سیفالرحمن او دهغه مریدانو له خوا شوی .
څو کاله وړاندی زما یو ملګری دی په شاکس باړه روډ باندی اوسیږی ماته زنګ ووهه چی میونده راځ چی د سیفالرحمن ځای ته لاړ شو .
ځما خپله هم شوق وه چی صوفیان بریلویان او شیعه د نزدو وګورم او مطالعه یی کړم ځکه کتابونه می ویلی وو خو عملی می نوه لیدلی .
بهرحال ورسره لاړم کله چی باړه کی دده خانقاه ته ننوتو نو خلک پّ سجد ورتلل زه او زما ملګری ورغلو نو هغه یی لاسونه چب کړل او ما صرف لاس نو یو څل یی چغه کړه چی ویی باسی دا مشرک دی ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
زه حیران شوم چی څه وشول خو بهرحال چی په ځان پوهیدم نو شیرپا‌وشفاخانه کی پروت وم .
داسی ډير ریشتنی قیصی شته چی په کراره کراره به یی درسره شریکی کړم


میوند ننګیال
15.10.2010

یو ځل بیا سلامونه !
erfan wahdat
گرانو ورونو

زه که هرحومره جوابی لیکنی وکرم نو حتما یی تاسی هم کوی حکه چی د انسان خوی همدا ده چی ناکامی نه منی. او دا اسلام ده نه شخصی مسله باید هغه ومنو حه چی په اسلام کی وی. شه خبره دا ده چی د تصوف لپاره د امام غزالی رح لاندی کتابونه وگوری انشاء الله ستاسی تول اعتراضونه به د آیات او حدیث له لاری درکول شی. یواحینی کوشش می دا ده چی خدای ج نخواسته د اولیاءوو د اهانت په خاطر گمراه له دی دنیا نه لار نه شی.
1. منهاج العابدین
2. الجام العوام من علم الکلام
3. نصیحت الملوک
4. مشکاةالانوار
5. کیمیای سعادت
6. احیای علوم الدین[/quote][/code]
یاره خو داسی څه لیکی چی خپله هم پری نه پو هیږی ځکه دلته خو چا داولیاوو پسی څه ندی ویلی دلته خبره د سیف الرحمن ده پاتی شوه تصوف نو دا راته ووایه چی جومات کی ګډااو دا ناری او سوری د کله نه تصوف شو .
پردی لور کول په زوره کول او او څان عرش ته رسول او داسی نور
احیا علوم الدین کتاب کی خو ډير اسرایلیات هم راغلی او ډير داسی څه شته چی علماء یی نه ځو ښوی


مومن مهاجر
15.10.2010

وروڼوسلام اودرناوی مي ومنئ!
میوندننګیال صاحب!ته خپلې خوږې کیسې راته کوه موږبه یې ان شاء الله لولواو خوندبه ترې اخلو.
اوعبدالسلام خانه وروره! زه الحمدلله نه یوزاي په عربي پوهېږم بلکي په ګرامري اصولوکي یې پوره مهارت لرم،اسلوب یې پېژنم اودعربي اصطلاحاتوهغه مقامونه هم راته معلوم دي دالفاظوله وحدت سره سره په هرځای کي خپله معنی بدلوي .
ماهیڅکله دانه دي ویلي چي خلک دي زمااویازموږدنوروتقلیدوکړي هدف مودادی چي کوم کسان علماء دي،ددلائلوترمنځ تفکیک کولای اوپه اصولي ډول دومره وس لري چي راجح اومرجوح معلوم کړي نوهغوئ دي دوضي قواعدوپرځای خلکوته منصوي مسائل اوقواعدبیان کړي . هیله ده چي په خبره به مي پوه شوی یې.


میوند ننګیال
15.10.2010

ګران مهاجر وروره !
ما یو پو هنتون کی سبق ویلی نو یوه ورڅ مو پّ بریلویانو کی د استاذ سره بحث شو.
بهرحال خبره د باړی پیر ته را غله ، زما استاذ عرب وو نو حیرانه شوم چی دا څه خبر دی کله چی پّ رخصتی پآکستان ته راغلم نو ملګری وروستم چی دا پورته لیکل شوی اوله خاطره ده .


مومن مهاجر
15.10.2010

میوندننګیال صاحب کورموودان اونوروخاطروته موسترګې پرلاریو.


حذيفه
18.10.2010

السلام عليکم !
دتصوف په جامه کي رښتياهم زيات تخريب کاران سته اودخپلې شخصې ګټې لپاره ددين تخريب کوي اوله الله تعالی څخه ويره هم نه کوي .ددي مخريبينوکيسې اوخاطرې ماته زياتې په زړه پوري دي اوهرڅومره چي يي لولم خوندترې اخلم .


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more