د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

ستاسو د ځواب په هیله

حمید هڅــاند
16.08.2010

اسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته!
پوښتنه:
زموږ امام د ختم کولو په موخه قران شریف په لاسونو کې نیسې او قرات کوي. سره له دې چې ما په تلویزون کې امام لیدلی چې همداسي یې کړې خو بیا هم راسره اندېښنه وه. نو که امام قرات د قران شریف له مخې وکړې او خلکو ته لمونځ ورکړې څنګه به وي؟
په درنښت



ع کريم حليمي
18.08.2010

وعلیکم السلام و رحمة الله و برکاته
[quote:7d84ebee6d]که امام قرات د قران شریف له مخې وکړې او خلکو ته لمونځ ورکړې څنګه به وي؟ [/quote:7d84ebee6d]

لمونځ‌ يې فاسد دئ : د لمانځه نه خارج ( له کوم شي څخه استفاده کول )‌
لمونځ فاسد وي  


..Ahmadzai
18.08.2010

هڅاند صاحب
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
[quote:872abb1fd7]زموږ امام د ختم کولو په موخه قران شریف په لاسونو کې نیسې او قرات کوي. سره له دې چې ما په تلویزون کې امام لیدلی چې همداسي یې کړې خو بیا هم راسره اندېښنه وه. نو که امام قرات د قران شریف له مخې وکړې او خلکو ته لمونځ ورکړې څنګه به وي؟
[/quote:872abb1fd7]

هڅاند صاحب
باك نسته, عمل يې سم او برابر دى.
خو دا كار يواځې په نفلي لمونځو كې صحيح وي, لكه د تراويح أو قيام لمنځو كې.
أما فرائضو كې يعني فرضي لمونځ كې جواز نلري.
فتوى
رقـم الفتوى : 200
عنوان الفتوى : حكم القراءة من المصحف للمصلّي
تاريخ الفتوى : 16 صفر 1420 / 01-06-1999
السؤال
السلام عليكم و رحمة الله
هل يجوز لمن يصلي الفرائض أن يقرأ من المصحف؟ و جزاكم الله كل خير.

الفتوى

الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:

اختلف العلماء في قراءة المصلي من المصحف أثناء صلاته، فأجاز الحنابلة والشافعية القراءة من المصحف في الفرض والنفل، ولما في سنن البيهقي عن عائشة رضي الله عنها، "أنها كان يؤمها غلامها ذكوان في المصحف في رمضان" وذكره البخاري تعليقاً. قال أحمد: (لا بأس أن يصلي بالناس القيام وهو ينظر في المصحف، قيل له الفريضة؟ قال لم أسمع فيه شيئا). ومنع آخرون من ذلك حتى أبطل أبو حنيفة الصلاة بذلك وعن [color=darkred:872abb1fd7]صاحبيه[/color:872abb1fd7] تكره فقط، والأولى ترك ذلك في الفرض. والاكتفاء به في النفل عند الحاجة كصلاة التراويح وقيام الليل.
والله أعلم.

عبدالعزيز بن باز رحمه الله

د أبو حنيفة دا دوه ملګري چې د (صاحبيه) په كلمه كې ياد سوي, هغوئ أبو يوسف و محمد د إمام صاحب شاګردان دي.


..Ahmadzai
18.08.2010

دا يې د جواز بله فتوى
دشيخ إبن جبرين رحمه الله

رقم الفتوى (6094)
موضوع الفتوى حكم القراءة من المصحف في الصلوات المفروضة

السؤال س: نود من فضيلتكم إفتاؤنا عن حكم القراءة من المصحف في الصلوات المفروضة الفجر والمغرب والعشاء للإمام، [color=darkred:6bd56ea8ac]حيث أن إمام مسجدنا يقوم بذلك بحجة أنه يرغب في ختم القرآن في رمضان[/color:6bd56ea8ac]، رغم أنه يحفظ كثيرًا من السور الطوال والقصار، وعندما تكلم معه بعض جماعة المسجد بعدم جواز ذلك استنادًا إلى فتوى فضيلتكم وفتاوى أهل العلم أخبر بأن عنده فتوى من سماحة الشيخ عبد العزيز بن باز رحمه الله بجواز القراءة من المصحف للإمام، وقد أخبر غير واحد من جماعة المسجد أنه سمع سماحة الشيخ عبد العزيز بن باز في الإذاعة يقول بعدم جواز ذلك، فنرجو من فضيلتكم إفتاؤنا في هذا الأمر حيث بدأ بعض جماعة المسجد يصلون في المساجد البعيدة عنهم لقناعتهم بعدم جواز الصلاة خلف هذا الإمام؟


الاجابـــة ننصح الأئمة أن يجتهدوا في حفظ القرآن حتى يتمكنوا من القراءة في الصلوات الجهرية مما يريدونه، ولا يضطرون إلى القراءة في المصحف حيث أنها تشغل المصلي عن الطمأنينة، بحيث أنه يحتاج إلى إمساك المصحف بيديه أو بإحداهما، ثم إلى تقليب الأوراق، [color=red:6bd56ea8ac]ورُخص في القراءة في المصحف في التراويح لأنها نافلة فيُتسامح فيها، [/color:6bd56ea8ac]وإذا كان هناك فتوى صريحة من سماحة الشيخ ابن باز رحمه الله بالقراءة في المصحف في الفرائض فإن من حفظ حجة على من لم يحفظ، ولا نتجرأ على مخالفة شيخنا، [color=darkred:6bd56ea8ac]ولعل فتوى الشيخ في حالة خاصة أو في ليالي رمضان[/color:6bd56ea8ac]. والله أعلم.


عبد الله بن عبد الرحمن الجبرين


دلته ابن جبرين رحمه الله په واضحه توګه وايي چې قرأت د مصحف څخه په لمانځه كې يوازې د نفلي لمونځو لكه تراويح, قيام كې جواز لري, خو فرضي لمونځو كې جواز نلري.



ع کريم حليمي
18.08.2010

په عمل کثیر سره هر لمونځ فاسد کیږي ، داچه قران يي په لاس کي نیولی وي
ورقي اړوي را اړوي
الحمد الله نن ورځ حافظان قرآن کریم ډېر سته ، او په بې ضرورته عمل کثیر خو خامخا لمونځ باطل کیږي

القراءة من المصحف فتفسد الصلاة عند أبي حنيفة، لأن حمل المصحف والنظر فيه وتقليب الأوراق عمل كثير

ایا بې ضرورته عمل کثیر ته اجازه سته په لمانځه کښي ؟؟؟
که جواب هو وي ! نو ناظره په لمانځه کښي رواده ، :shock:



ع کريم حليمي
19.08.2010

درنو او مکرمو لوستونکو ، السلام علیکم و رحمة الله

داچه عبدالعزيز بن باز رحمه الله جواز ورکړئ چه د امام دي مصحب په لاس کښي وي یعني د کتاب له رویه دي قراءة کوي ، او لمونځ ئې صحت لري

دغه د عبدالعزيز بن باز رحمه الله فتوی، د امام اعظم ابوحنیفه رحمة الله علیه
د فتوی خلاف ده ، او حنفي مذهبو ته د باز رحمه الله فتوی لوړ اعتبار نه لري

ولي چه امام اعظم ابوحنیفه رحمة الله علیه سلف او مقدم دي ، او بن باز
د امام صاحب مقام ته نشي رسېدلی ، چه امام صاحب ړوند سي او بن باز
بنا سي هم به د امام مقام ته نسي رسېدلی

امام صاحب د "جواز قِراءة المصلِي مِن المصحف " په باب داسي فرمایی
داچه ملا مصحب په لاس کښي نیولی وي او ورقي اړوي راړوي او کتاب ته ګوري ، دا په لمانځه کښي أعمال کثیرة ، داأعمال د لمانځه نه دي ، او حاجت نسته و دغه کار ته ، په داکار سره لمونځ فاسد کیږي

او بیا امام اعظم صاحب فرمایی که بل څوک کتاب یا مصحب په لاس کښي ورته ونیسي او ورقي هم بل څوک ورته واړوي ، نو لمنځ نه باطل کيږي ؟‌

دامام صاحب جواب او استدلال داسي دي
هر چا چه مصحب په لاس کښي ورته نیولي ، هغه ښوونکي‌ شو او مصلي
شاګرد شو ، چه داکار هم لمونځ‌ باطل کوي ، د لمانځه نه خارج مرسته وشوه
دا عمل هم یفسد الصلاة

داچه بن باز رحمه الله په دغه "أنها كان يؤمها غلامها ذكوان في المصحف في رمضان" دلیل جواز ورکړئ دا هم دده خپله جمله ده حدیث شریف ندی
هغه حدیث چه بخاري راوړئ د رمضان لفظ پکښي نشته


..Ahmadzai
19.08.2010

نه مونږ او نه ابن باز ړوند جاهل تعصب لرو ابن باز رحمه الله د أئمة نظرونه ښودلي د څلور واړو إمامانو نظر
او بيا يې ترجيح وركړی , په حديث د عائشې رضي الله عنها
او د إمام صاحب مقدم شاګردان يې هم ياد كړي چې عبارت له أبويوسف او محمد دي او د هغوۍ نظر يې هم وړاندې كړی, او بيا يې ويلي چې فرضي لمانځه كې جواز نلري او يواځې د تراويح او قيام لپاره جواز وركړی چې عائشة رضي الله عنها د خپل ازاد سوي غلام وروسته د قيام يا تروايح لمونځ كړی حال دا چې دغه غلام قرأت له مصحف څخه كاوو او دې سره نور مصلين هم وو او هيچا اعتراض پرې ندى كړی.

[quote:3da311b0ca]ولي چه امام اعظم ابوحنیفه رحمة الله علیه سلف او مقدم دي ، او بن باز
د امام صاحب مقام ته نشي رسېدلی ، چه امام صاحب ړوند سي او بن باز
بنا سي هم به د امام مقام ته نسي رسېدلی [/quote:3da311b0ca]

دا همز ولمز او په روزه كې!!!!!!!!!

محترمه زه تمذهب نه منم , او ټولو امامانو ته ډير احترام او درناوي كووم خو چې كومه مسئلة کې ماته كوم يو حق ته نيژدې ښكاري د هغه متابعت كوم.
او له ټولو څخه زيات امام أحمد بن حنبل راته معتبر ښكاري او هغه هم د علمي سوې له وجهې او په علم الحديث كې د تخصص له وجهې.
په درنښت


مومن مهاجر
24.08.2010

درنووروڼو! احترامات مي ومنئ .
یوه خبره چي کول یې اړین بولم هغه داده چي که یوملګری په هره برخه کي دفورم له ګډونوالوسره دیوموضوع په اړه خپل نظرشریکوي نواړینه ده چي په داسي الفاظو کې یې وړاندي کړي چي معقولیت،متقابل درناوی،دحق پلویتوب،له بې ځایه خبرو ډډه اوپه اصولي ډول مسلیکیتوب پکي مرعات شوی وي . په دې سره به له یوې خوا بحثونه په سالمه فضاکي ترسره شي له بلې خوابه ګډوانوال دبحث په مفیده پایله هم پوه شي .
پاتي شوه پوښتنه نوزما له معلوماتوسره سم په نفل اوسنتوکي دفرض لمانځه په پرتله توسع ډېره ده،که څوک قرآن په لاس په تراویحواویانورونوافلوکي تلاوت کوي نوله شرعي پلوه کوم مانع پکي نه لیدل کېږي اودعائشې رضی الله عنهااثریې هم تایدکوي دااثرامام ابوداووددخپل کتاب سنن ابي داووپه کتاب المصاحف کي روایت کړی دی : ایوب عن ابی ملیکة ان عائشه رضی الله عنهاکانت یؤمهاغلامها ذکوان فی المصحف وقال ابن ابی شیبة : حدثناوکیع عن هشام بن عروة عن ابی ملیکة عن عائشة انهااعتقت غلامهاعن دبرفکان یؤمهافی رمضانَ فی المصحف .
اوداهم درسره ګورئ :

السؤال:
ما حكم القراءة من المصحف للإمام الذي لا يحفظ؟ وما حكم متابعة المأموم الإمام بالنظر في المصحف عند القراءة بحجّة إصلاح خطأ الإمام، أو من أجل زيادة الفهم والتدبُّر والخشوع، كما يحتجون؟ وهل ترون هناك بأساً فيما إذا خصّص الإمام أحد المأمومين ليحمل المصحف ليصلح الأخطاء التي قد يقع فيها؟


المفتي: عبدالله بن جبرين
الإجابة:

لا أرى بأساً في حمل المصحف خلف الإمام، ومتابعته في القراءة لهذا الغرض، أو للفتح عليه إذا غلط، ويغتفر ما يحصل من حركة القبض وتقليب الأوراق، وترك السنة في قبض اليسار باليمين، كما يغتفر ذلك في حقّ الإمام الذي يحتاج إلى القراءة في المصحف، لعدم حفظه للقرآن، ففائدة متابعة الإمام في المصحف ظاهرة، بحضور القلب لما يسمعه، وبالرقة والخشوع، وبإصلاح الأخطاء التي تقع في القراءة من الأفراد، ومعرفة مواضعها، كما أن بعض الأئمة يكون حافظاً للقرآن فيقرأ في الصلاة عن ظهر قلب، وقد يغلط ولا يكون خلفه من يحفظ القرآن فيحتاج إلى اختيار أحدهم ليتابعه في المصحف، ليفتح عليه إذا ارتج عليه، ولينبهه إذا أخطأ، فلا بأس بذلك، إن شاء الله.
ښاغلی حلیمی چي وايي دامام ابوحنیفه رحمه الله په نظرداکارصحت نه لري ولي؟ هغه کوم دلیل لري؟ ته یې دلیل راوړه بیابه موږدهغه استدلال ته ګوروچي وزن یې څومره دی؟ اوته وايي چي داعمل کثیردی . موږیواري په دې پوه کړه چي عمل کثیر څه ته ویل کېږي؟ دعمل کثیرترتعریف وړاندي موږپه دې نه شوپوهېدای چي ایا داکارپه عمل کثیرکي راځي که نه؟


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more