اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ
پوښتنه
اور- بل
08.08.2010
له محترمو دين پوهانو ورونو او خويندو څخه له سلامونو او نېکو هيلو وروسته هيله لرم په دې اړه روښنايي وغورځوي چې :
١- که ملايک او روح هيڅکله نه مري او له منځه نځي ، نو ابدي ژوند لري او چې داسې وي نو آيا دوی مخلوقات نه دي او يو وخت
نه دي خلق شوي ، يعنې که ژوند يې ابدي وي نو ازلي هم دی ؟؟؟؟؟؟؟
٢- که ژوند يې اذلي نه وي او يو وخت خلق شوي وي، نو تر هغې د مخه د الله تعالی
تسبيح او ستاينه چا کوله ؟؟؟؟؟؟
٣- ايا د روح او ملايک (= جبرائيل ع ) تر منځ څه فرق شته ؟؟؟؟
له زيارګالنې څخه مو ډيره مننه !
په درنښت
عادل عادل
09.08.2010
سلامونه
[quote:4ca23e7e8a] اذلي [/quote:4ca23e7e8a]
خورې دا چې تاسو ډیر دقیق او ژور سوالونه کوی، نو دا د شک نه لرې خبره ده چې تاسو به املایي تیروتنه کوی، پدې اساس پورتنئ تورئ به خامخا هغه څه وي چې مونږ ته نوئ بریښي، هیله ده چې د اذل په اړه مونږ ته یو څه وضاحت وړاندې کړی.
ع کريم حليمي
09.08.2010
درنې پتمني او مکرمي غوټۍ وربل خور ، وعلیکم السلام و رحمة الله و برکاته
ګراني خور ډېري صحیح او درنې پوښتني مو کړیدي
ستاسو اوله پوښتنه
١- که ملايک او روح هيڅکله نه مري او له منځه نځي ، نو ابدي ژوند لري او چې داسې وي نو آيا دوی مخلوقات نه دي او يو وخت
نه دي خلق شوي ، يعنې که ژوند يې ابدي وي نو اذلي هم دی ؟؟؟؟؟؟؟
جواب : بسم تعالی
وَ نُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلّا مَنْ شاءَ اللهُ ثُمَّ نُفِخَ فِيهِ أُخْرى فَإِذا هُمْ قِيامٌ يَنْظُرُونَ . سورة الزمر / آیة ۶۸
پښتو :
د صور شپېلۍ به ووهل شي ، نو د ځمکي او اسمانونو ټوله مخلوق به بې هوښه (مړه ) پرېوزي ، بیله هغو چه خدای یی وساتي (الامن شآء الله )
بیا به دوهم وار شپېلۍ پوکړل شي ، نو ټوله راولاړ شي سم دم به ګوري
فارسي :
و (در آستانه قيامت) در «صور» دميده مى شود، و در پى آن همه كسانى كه در آسمانها و زمينند مى ميرند، مگر كسانى كه خدا بخواهد; سپس بار ديگر در «صور» دميده مى شود، ناگهان همگى به پا مى خيزند و در انتظار (حساب و جزا) هستند.
له "اِلاَّ من شآء الله" نه چا حضرت جبرائیل ، میکائیل ، اسرافیل او عزرائیل
مراد اخستئ او چا د عرش نیونکي ملائکي هم شاملي کړيدي ،
تر کومه حده چه ماته معلومات سته ، نبي علیه السلام نه دي ویلي چه څوک به له دېٖ بې هوښۍ مستثنیٰ وي ،
خو بیا هم داسي روایتونه سته چه وایی : داسي مرحله او وخت راځي چه دا
ټوله فرشتې به فنا شي ، الله اعلم
نور بیا که خدای غوښتي وي
اور- بل
09.08.2010
محترم ، مکرم او معظم استاد مولينا حليمي صاحب، محترم منلی او ښاغلی ورور عادل عادل صاحب او ټولو محترمو خويندو ورونو السلام عليکم ورحمة الله و برکاته !
ستاسو د مفصل ځواب له امله ډيره ډيره مننه کوم ، ماته دا سوال له هغه ځايه پيدا شو چې يو بل ورور ليکلي و د قيامت په پيل کې هر څه مري
او الله سبحانه وتعالی يواځې پاتې کيږي . نو تاسې ورته داسې ليکلي و و چې
د قيامت په راتګ سره که هر څه مري نو ملايک ،
جبرائيل يا روح خو به نه مري ؟ له دې څخه همدغسې استنبات کېده چې واقعآ هغوی نه مري يعنې د کل نفس ذايقة الموت دحکم لاندې نه راځي .
که اړونده حديٍث چې وايي په يوۀ وخت کې بيا جبراييل (ع) او نور ملايک هم مري
ما غوندې يو جاته معلوم نه وي او د هغوی ژوند ابدي وګڼي
نو بيا نورې منطقي بايلې ترې منځته راوځي چې لا پيچلې پوښتنې ترې راپورته کيږي :
دلته د ازل کلمه چې ما په تيروتنه کې په (ذ) ليکلې وه او عادل ورور ورته متوجه کړم ، او ترې ډيره مننه کوم ، هم مطررح کيږي :
يو څه چې په راتلونکې کې ابدا ً نه مري ښايي په تيره کومه زمانه کې يې هم خلقت نه وي موندلی ، چې دغه صفت صرف خالق يعنې
الله تعالی ته منسوب دی او بس . روح القدس (جبراييل ) ته ددغسې ابديت صفت په اسلام کې نشي منسوبېدای ،
نو که څوک يې منسوب کړي هغه به له عيسويانو سره څه توپير ولري چې د ابدي ژوند له امله روح القدس او عيسی (ع) د الهي ذات
، نعوذ بالله ، [color=yellow:7ffde1d64e]دويم او دريم قات بولي .[/color:7ffde1d64e] يا برعکس د همدغه يو پارچه توب په اساس هغوی هم د ماضي او ايندې
په لوري ابدي ژوندي ګڼي .نو ددليل لپاره چې د روح القدس او ملايکو مړينه ترې ثاپتيږي نه يواځې نومړی حديث ، بلکې
که موجود وي بايد د عيسويانو د ادعا د ترديد له پاره هم اړونده ايت يا ايتونه ذکر شي او د جبرائيل (ع) يا روح القدس مخلوقيت په ثبوت ورسيږي .
هو ، د منطق له مخې خو دا ثابته ده ، ځکه جبراييل يا روح القدس حرکت کوي ، حال دا چې الهي ذات حرکت نه لري او هر څه ذات
د امر سره سم د کن فيکون په بڼه تر سره کيږي . خو مونږ ته يې بايد د محترمو استادانو په مرسته قراني متن هم را معلوم شي
ومن الله التوفيق !