د موضوعګانو سرپاڼه

نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ

د مذهب حقيقت

hoshiyar
09.03.2008

کله چي انسانن مذهب دعقل وپوهي په تله کي واچيي اوپه بيناسترګووروګوري نوداحقيقت ورڅګرند شي چي په غټه دوکه اوشتي دي. زه به لنډوواضح مسالونه درته درکم چي مذهب څرنګه انسان ګيرکړي دي اوبنسټ يي پر کوم شيانو ولاړ دئ خاص کر دا خبري هغو مذاهبونو ته متوجي دي چه ځان ته اسماني مذهب وايي
١ ترهګيري وظلم
هرنوي مذهب چي کله جوړشوي نو پخواني هغه يي رد کړي وباطل کړي ددي لپاره چي نوي مذهب ترڅو خلک نه مني چي پخواني باطل اعلان نکړي دغه کارلپاره هر مذهب چي قوي شوي خلک يي عامو وژنو کي وژلي وظلمونه يي کري دي ودغه ظلمونو ته يي دا نوم ورکري چي دا د خداي خوشه ده اوداظلمونه خداي غواري. دا څنګه خداي دي چي ګرده مذهبونه يي يو شان جوري کري کوم داسي فرق پکي نشته خو بياهم غواري چي ديو مذهب د منلو ودبل د نه منلو لپاره دي خلک ووژل شي ودا څنګه خداي دي چي د خلکو وينو بهيولو ته دومره شوقي دي؟
همدغه ترهګيري ده چي په دنيا کي په ملياردونو خلک په مذهبي جګرو کي وژل شوي دي. اول دمذهبونو ترمنځ جګري بياپه مذهبونو کي نور مذهبونه او فرقي او د هغوي په منځ کي جګري. دا څه دي؟ ترهګيري نور څه وي؟
دترهګيري وظلمونو دغو کارونو سره د تړاووجواز پيدا کولو لپاره دي مذهبونوبيا يوخيالي دوزخ جور کړي چي په هغه کي د دنيا ټول مصيبتونه راپيدا کري دي او خلک پر ډاروي. دا څنګه خداي دي چي دا ګرده جهان يي جور کري خو د خلکو څخه عبادت په دغومره ډارولو غواري؟ ولي دي ته اړتيا لري چي دعبادت د ترلاسه کولو لپاره خلک په دوزخونو ډاروي؟ حقيقت دادي چي مذهب ځنو خاص خلکو د خپلو شخصي ګټولپاره جور کړي بيادوي خلکوو ته وايي چي د خداي عبادت وکرئ د خداي په کورکي خو خداي له کور دوي په خپلو لاسو جور کري و هلته پر خپل کاروبار کوي. دا څنګ خداي دي چي خلکوته دومره غټ غټ دوزخونه و جنتونه جوروي مګر ځانته په خپله کور نشي جورولي؟ هر دين وايي چي خداي قادر مطلق دي يعني هر څه کولي شي نو پوشته داده چي هغه به دي ته څه اړتيا لري چي انسان پيدا کري وبيا يي د دوزخونو په دارولو او وژلو سره عبادت ته ار کري؟
٢ لالچ
مذهبونو ددغو سره خلکو دپاره خيالي جنتونه جور کري دي اوهغو کي داسي داسي شيان جور کري چي هغه په دي دنيا کي شته خو ترلاسه کول يي ديره خواري غواري. د انسان طبعي اړتياوي دولت، ارام، جنس او مزي دي. نومذهبونو ورته په جنتونو کي باغونه، و حوري، و غلمان، و شرابونه و نور شيان جور کري دي چي کار به هيڅ نه وي مزي به ديري وي. داهر څه د څه لپاره؟ ددي لپاره چي د خداي عبادت وکرئ اودمذهبي خلکو خدمت وکرئ غلامان يي شئ. نو کوم خداي چي قادر مطلق دي هغه ولي دومره مجبوروکمزوري دي چي خلک په لالچونو خپل عبادت ته رابولي؟
٣ غلامي
دمذهبونو غټه شکنجه غلامي ده. انسانان په ذهني غلامئ کي ساتل دمذهبونو غټ کار دي ځکه چي ازادي د مذهب بيخ وباسي. نو دمذهب لومړنئ کار دادي چي خلک غلامان کري. غلامي په دي معني چي هرڅه به د مذهب په کرشو کي دننه کوي يوڅو خاص کرشي درته راخکلي تر هغو به به بيرون نه وزي. که بيرون ووتلي جزا دي مرګ دي. دغه کرشي نه په اخلاقي بنسټ دي نه په قانوني. بلکي په داسي بنسټ دي چي دپيغمبر خلاف به څه نه وايي خداي ته به پوشتنه نه کوي د مذهب پر ضد به عقل نه استعمالوي او داسي نور. بل دا چي پخوا کله په نړئ کي غلامي رواج وه نو يو مذهب هم چيري د غلامئ خبره نده کري. يو مذهب د غلامئ د ختمولو هڅه نده کري. بلکي مذهبونواصلاً غلامئ ته وده ورکري او دغه کار ته يي مذهبي جامه وراغوستي ځکه چي کومو خلکو مذهبونه جور کري وه يايي کنترول پرې لره هغوي لپاره غلامي په ګټه وه.
٤ د علم وپرمختګ دښمني
مذهبونه هميشه د علم و پرمختګ دښمنان دي ځکه چي علم و پرمختګ سره خلک پوهيژي د مذهب په اصليت وحقيقت نو مذهب هر وخت د علم و پرمختګ مخالفت کري او دا يي شيطاني کار ياد کري او همدا يي ويلي چي دا د خداي خلاف دي او دا فحاشي ده او دادي و ها دي. دغسي يي د علم و پرمختګ مخ نيوي کري. زه که اوس هغه ټول وحشي چلند تکي په تکي بيان کرم چي مذهبونو د علم و پرمختګ پر ضد کري دي نو د ټل افغان سايټ مولايان وايي دا دخلکو شخصي کارونه دي مذهب پوري تراو نلري. نو يو عمومي مسال به درکم. د دنيا د ټولو علمونو، پرمختګونو، فلسفو او ساينسونو شجره نسب سقراط، افلاطون و ارسطو ته رسي. شاغلي ساپي وايي چي سقراط و اپلاطون خداي منلي و پيغمبرانو سره يي ليدلي وه. خود خداي چلند د هغوي سره څه و؟ نه په انجيل ونه په قران کي د هغوي ذکر راغلي نه يي محمد يادونه کري ده. که تاسي وګورئ په انجيل او قران کي ديري داسي کيسي شته چي د چوپايانو، پاچاهان، ظالمانو، و، بخيلانو و څه وڅه په اره دي مګر چيرته دعلم وساينس وفلسفي ددغو پلارانو په باره کي يوه کرشه نشته. دا څه معني لري؟
دغه مذهبونوګرده حقيقت دي چي نورډير تفصيلات هم لري اوخبري نوري هم شته. مګر که سري سوچ وکي په دغو څو غټو غټو ټکو هم پوهيژي چي ګرده دوکه ده.


Re: د مذهب حقيقت

و.افغان
09.03.2008

[quote:51d742107f="hoshiyar"]کله چي انسانن مذهب دعقل وپوهي په تله کي واچيي اوپه بيناسترګووروګوري نوداحقيقت ورڅګرند شي چي په غټه دوکه اوشتي دي. زه به لنډوواضح مسالونه درته درکم چي مذهب څرنګه انسان ګيرکړي دي اوبنسټ يي پر کوم شيانو ولاړ دئ خاص کر دا خبري هغو مذاهبونو ته متوجي دي چه ځان ته اسماني مذهب وايي[/quote:51d742107f]

كه چیرې انسان الحاد دعقل په تله کې واچوې نو دا به ورته ښکاره معلومه شي
چې دالحاد څخه بل لوي حماقت نشته ، ځکه چې الحاد ټول تناقضات دي، الحاد نه اخلاق پیژني، نه عدل پیژني ، نه انصاف پیژني، یواځي زور پیژني ، یواځي ماده پیژني ، یواځي حیوانیت پیژني، ځکه چې ملحد یواځې
دا دنیا پیژني ، او بس.
یو څوک چې خداي نه مني ، هغه ته اخلاق څخه مطرح دي،
دهغه يي له اخلاقو سره څه؟؟
یو څوک چې یواځې ماده پیژني، /؟؟
دهغه يي له عدل او انصاف سره څه؟؟
یو څوک چې په حساب او کتاب ایمان نه لري؟؟
دهغه يي دحقوقو سره څه؟؟
هغه یواځې داداروین د الصراع من أجل البقاء قانون پیژني
یعنې جګړه دبقا په خاطر.
یو څوک چې ځان او حیوان یو څیز ګڼي،
نو دهغه يي دانسانیت سره څه؟؟
دهغه يي داخلاقي قیوداتو سره څه؟؟
دحیوان غوندې به خوري، څښي، او په ښکاره
به دټولو خلکو مخکې لکه حیوان خپله ((کونه)) لوڅوي ،
په ښکاره به لکه حیوان دبلی حیوانې سره
په عامو محضرونو کې سره غیييييي
ځکه چې هغه ته اخلاق نه دي مطرح، هغه دحیوان له جنسه دی، دهغه او بیزو پلار یو دی،
په ښکاره به دغه حیوان چې دسړي له جنسه وي
په بل حیوان چې دسړي له جنسه وي خیږي، او غييي به يي.

په ښکاره به په خپلې مور هم صرفه نه کوي ، او بې له کومو قیوداتو به پرې وردانګې.
ځکه چې اخلاق مطرح نه دي؟؟
حیوانیت دې؟؟
دا هم یو حیوان او مور يي هم یوه حیوانه ده ،
آو په حیواناتو کې خو بچۍ په خپلې مور هم خیږي.

په ښکاره به دخپلې خور ، دخپلې په غووولو هم صرفه نه کوي
ځکه چې اخلاق مطرح نه دي...

ځکه چې ټول سره حیوانات دي او دحیواناتو له جنسه دي
او کوم قانون چې حیواناتو کې چلیږي
هغه به هم په دوې کې چلیږي
ځکه چې اخلاق مطرح نه دي،
او حیوان خو په حیوان خیږي ، خپله مور، خور ، او لور
څه پیژني،

بلکه حیوانات تر دې ملحدینو ډیر ښه دي،
که تاسو فکر کړې وي، یو چرګ هیڅکله خپلې ښځې
چرګې ته بل چرګ نږدی نه ورپریږدې، او داسې هم هر بل حیوان درواخله
پرته له خنزیر څخه چې څو خنزیران یوې خنزیرې ته په
لاین کې ودریږي، تر څو يي پوسته ورفتحه کړي.
دغه ملحدینو ددغو خنځیرانو په شان دي یا تر دی هم بدتر.

ملحد عدل او انصاف کله پیژني ، ملحد لپآره ځان ډیر مهم وي ، لکه
حیوان ته چې ځان او خپل ژوند ډیر مهم وي ، یو حیوان دخپل خوراک لپآره دیو
بل حیوان دژوند ختمولو څخه هم دریغ نه کوي ،
ځکه چې اخلاق نشته ، قیودات نشته، همدارنګه ملحد لپاره دا مهمه
نه ده چې دغه بل موجود خو هم دژوند حق لري ، خو کله چې ملحد حیوان خپله ګټه
دبل حیوان په وژلو کې ویني نو هم دریغ ترې نه کوي، ، ،، ،

که ملحد، عدل او انصاف پیژني، نو دغه ملحد خو هم لکه ددا نورو
حیواناتو په رنګ حیوان دې ، نو کوم قانون ده ته دا حق ورکوي چې
غوا حلاله کړي، غوښه يي وخوري، ګډ حلال کړي غوښه يي وخوري.
کوم قانون ده ته دا حق ورکوي چې حیوانات تباه کړي ،
تر څو خپل ژوند پرې وکړي؟؟
ځکه چې ټول ګرسره حیوانات دي ، هو یو قانون دا حق ورکوي
چې هغه بې قانوني ده، حیوانیت دې، زورواکي ده ، او دداروین قانون دی:
الصراع من أجل البقاء
جګړه دبقا لپاره.

[color=white:51d742107f]ځما حیاناکو ،مسلمانو وروڼو:
ډیره بخشنه غواړم چې ځیني نا مناسب الفاظ مې کارولي دي، خو په داسې
موضوعاتو کې کارول اړین بریښي، ځکه چې دحقیقت په ښکاره کولو پوره
رول لري.[/color:51d742107f]


Re: د مذهب حقيقت

hoshiyar
09.03.2008

[quote:7ca4739a8e="وهاج ساپی"][quote:7ca4739a8e="hoshiyar"]کله چي انسانن مذهب دعقل وپوهي په تله کي واچيي اوپه بيناسترګووروګوري نوداحقيقت ورڅګرند شي چي په غټه دوکه اوشتي دي. زه به لنډوواضح مسالونه درته درکم چي مذهب څرنګه انسان ګيرکړي دي اوبنسټ يي پر کوم شيانو ولاړ دئ خاص کر دا خبري هغو مذاهبونو ته متوجي دي چه ځان ته اسماني مذهب وايي[/quote:7ca4739a8e]

كه چیرې انسان الحاد دعقل په تله کې واچوې نو دا به ورته ښکاره معلومه شي
چې دالحاد څخه بل لوي حماقت نشته ، ځکه چې الحاد ټول تناقضات دي، الحاد نه اخلاق پیژني، نه عدل پیژني ، نه انصاف پیژني، یواځي زور پیژني ، یواځي ماده پیژني ، یواځي حیوانیت پیژني، ځکه چې ملحد یواځې
دا دنیا پیژني ، او بس.
یو څوک چې خداي نه مني ، هغه ته اخلاق څخه مطرح دي،
دهغه يي له اخلاقو سره څه؟؟
یو څوک چې یواځې ماده پیژني، /؟؟
دهغه يي له عدل او انصاف سره څه؟؟
یو څوک چې په حساب او کتاب ایمان نه لري؟؟
دهغه يي دحقوقو سره څه؟؟
هغه یواځې داداروین د الصراع من أجل البقاء قانون پیژني
یعنې جګړه دبقا په خاطر.
یو څوک چې ځان او حیوان یو څیز ګڼي،
نو دهغه يي دانسانیت سره څه؟؟
دهغه يي داخلاقي قیوداتو سره څه؟؟
دحیوان غوندې به خوري، څښي، او په ښکاره
به دټولو خلکو مخکې لکه حیوان خپله ((کونه)) لوڅوي ،
په ښکاره به لکه حیوان دبلی حیوانې سره
په عامو محضرونو کې سره غیييييي
ځکه چې هغه ته اخلاق نه دي مطرح، هغه دحیوان له جنسه دی، دهغه او بیزو پلار یو دی،
په ښکاره به دغه حیوان چې دسړي له جنسه وي
په بل حیوان چې دسړي له جنسه وي خیږي، او غييي به يي.

په ښکاره به په خپلې مور هم صرفه نه کوي ، او بې له کومو قیوداتو به پرې وردانګې.
ځکه چې اخلاق مطرح نه دي؟؟
حیوانیت دې؟؟
دا هم یو حیوان او مور يي هم یوه حیوانه ده ،
آو په حیواناتو کې خو بچۍ په خپلې مور هم خیږي.

په ښکاره به دخپلې خور ، دخپلې په غووولو هم صرفه نه کوي
ځکه چې اخلاق مطرح نه دي...

ځکه چې ټول سره حیوانات دي او دحیواناتو له جنسه دي
او کوم قانون چې حیواناتو کې چلیږي
هغه به هم په دوې کې چلیږي
ځکه چې اخلاق مطرح نه دي،
او حیوان خو په حیوان خیږي ، خپله مور، خور ، او لور
څه پیژني،

بلکه حیوانات تر دې ملحدینو ډیر ښه دي،
که تاسو فکر کړې وي، یو چرګ هیڅکله خپلې ښځې
چرګې ته بل چرګ نږدی نه ورپریږدې، او داسې هم هر بل حیوان درواخله
پرته له خنزیر څخه چې څو خنزیران یوې خنزیرې ته په
لاین کې ودریږي، تر څو يي پوسته ورفتحه کړي.
دغه ملحدینو ددغو خنځیرانو په شان دي یا تر دی هم بدتر.

ملحد عدل او انصاف کله پیژني ، ملحد لپآره ځان ډیر مهم وي ، لکه
حیوان ته چې ځان او خپل ژوند ډیر مهم وي ، یو حیوان دخپل خوراک لپآره دیو
بل حیوان دژوند ختمولو څخه هم دریغ نه کوي ،
ځکه چې اخلاق نشته ، قیودات نشته، همدارنګه ملحد لپاره دا مهمه
نه ده چې دغه بل موجود خو هم دژوند حق لري ، خو کله چې ملحد حیوان خپله ګټه
دبل حیوان په وژلو کې ویني نو هم دریغ ترې نه کوي، ، ،، ،

که ملحد، عدل او انصاف پیژني، نو دغه ملحد خو هم لکه ددا نورو
حیواناتو په رنګ حیوان دې ، نو کوم قانون ده ته دا حق ورکوي چې
غوا حلاله کړي، غوښه يي وخوري، ګډ حلال کړي غوښه يي وخوري.
کوم قانون ده ته دا حق ورکوي چې حیوانات تباه کړي ،
تر څو خپل ژوند پرې وکړي؟؟
ځکه چې ټول ګرسره حیوانات دي ، هو یو قانون دا حق ورکوي
چې هغه بې قانوني ده، حیوانیت دې، زورواکي ده ، او دداروین قانون دی:
الصراع من أجل البقاء
جګړه دبقا لپاره.

[color=white:7ca4739a8e]ځما حیاناکو ،مسلمانو وروڼو:
ډیره بخشنه غواړم چې ځیني نا مناسب الفاظ مې کارولي دي، خو په داسې
موضوعاتو کې کارول اړین بریښي، ځکه چې دحقیقت په ښکاره کولو پوره
رول لري.[/color:7ca4739a8e][/quote:7ca4739a8e]
وروره شاغلي صافي صاحب
ديره مننه وکور مو ودان
زما نظر دادي چي نور نو زما و ستا دا بحث دلته پاي ته ورسيد
دا نوي خبره نده مذهب چي کله د دليل په وړاندې ملامت راغلى نوهمداسي حالت يي شوي دي
چا چي زما و ستا دا بحث لوستلي و کتلي وي شه پريکړه هغوي کولي شي
ستا د خداي نه تاته شه ډير جنتونه وحوري و غلمان غواړم
په مخ دي شه

يادونه ]] تاسي سره په روانو بحثونو کي دا زما اخري ليک يا ځواب شو
درناوي


Re: د مذهب حقيقت

و.افغان
09.03.2008

[quote:8cb4de5f25="hoshiyar"][وروره شاغلي صافي صاحب
ديره مننه وکور مو ودان
زما نظر دادي چي نور نو زما و ستا دا بحث دلته پاي ته ورسيد
دا نوي خبره نده مذهب چي کله د دليل په وړاندې ملامت راغلى نوهمداسي حالت يي شوي دي
چا چي زما و ستا دا بحث لوستلي و کتلي وي شه پريکړه هغوي کولي شي
ستا د خداي نه تاته شه ډير جنتونه وحوري و غلمان غواړم
په مخ دي شه[/quote:8cb4de5f25]

نه ښاغلې هوښیار صاحب:

داسې په آسانه دې کله پریږدم، که ته مې پریږدې ، زه دې کله پریږدم،
ګوره په حقیقت به سترګې سره نه پټوو
ځما پورتنۍ لیکنه ټول حقائق دي
خو ګناه مې دومره کړې چې په صریحو الفاظو مې کړې ، او هغه هم ددې لپاره
چې دځیني هوښیارانو سرونه په کنايي او مجازي الفاظو نه خلاصیږي،

نو که تاسو ته په کې کومه خبره غلطه ښکاري ، نو راشه ، دنر غوندې تحلیل يي وکړه،
که هوښیار صاحب، تاسو هر څومره ځان دحیوانیت په طرف بوځۍ، خو په مونږ ګران
يي ، دا مو درباندې نه پیرزو کیږي، مونږ به دانسانیت په طرف کش کوو،
ځکه چې په دې عقیده لرو، چې ته انسان يي، او انسان خداي تر نورو مخلوقاتو
ډیر مکرم او معزز پیدا کړې،
ځکه خو انسان دحیوان له جنسه نه دې، او نه دانسان او دبیزو پلار سره یو دی.

په حقیقت ویلو به سره نه خفه کیږو.


اختر
09.03.2008

مسلمانان د یوې نامسلماني کورنۍ و نوی پيدا شوي ماشوم ته ولی باید کافر ووا يي؟

زما په زړه کې دغه سوال دی چې زموږ بې علمه او بې عمله په پښه تړلي ملايان ولي نامسلمانوانسانانو د خدای بنده ګانو ته د کافر خطاب ورکوي . په يوه نامسلمانه کورنۍ کې چې کوم ماشوم وزيږي او دهغه کورنۍ په چاپېريال کې لوی او ځوان شي نو زموږ اسلامي عالم ولي هغه ته کافر وايی او دهمدې عالم په وينا خدای تعالی ولی هغه په دې خاطر چې مسلمان ندی د کفارو درجه ورکوي او که مړ سي نو د اسلامي فتواوو او احکامو مطابق هغه بايد و دوږخ ته ور شوه کړي ؟!


و.افغان
09.03.2008

[quote:ea345a5d56="اختر"]مسلمانان د یوې نامسلماني کورنۍ و نوی پيدا شوي ماشوم ته ولی باید کافر ووا يي؟

زما په زړه کې دغه سوال دی چې زموږ بې علمه او بې عمله په پښه تړلي ملايان ولي نامسلمانوانسانانو د خدای بنده ګانو ته د کافر خطاب ورکوي . په يوه نامسلمانه کورنۍ کې چې کوم ماشوم وزيږي او دهغه کورنۍ په چاپېريال کې لوی او ځوان شي نو زموږ اسلامي عالم ولي هغه ته کافر وايی او دهمدې عالم په وينا خدای تعالی ولی هغه په دې خاطر چې مسلمان ندی د کفارو درجه ورکوي او که مړ سي نو د اسلامي فتواوو او احکامو مطابق هغه بايد و دوږخ ته ور شوه کړي ؟![/quote:ea345a5d56]

داسلام علماء دکافرو په ماشوم باندې دکافر اطلاق نه کوي، ځکه چې هغه
غیر مکلف دی، البته باید دلته دکفر معنی هم واضحه کړو، چې کفر داسلام نه منلو ته وايي، نو هر څوک چې اسلام نه مني ، هغه کافر دی، دا یوه اصطلاح ده، نو داسې
خو نه کیږي، چې یو څوک اسلام نه مني، او مونږ يي مسلمان شمار کړو، او کافر ورته
ونه وایو، دا خبره ددنیا یو مذهب هم نه قبلوي.
پاته شوه ، دکافرو ماشوم که چېرې په وړواکوالې کې مړ شي، نه هغه دوزخ ته نه ځي،
داسلام ځیني علما وايي چې جنت به ځي، او ځیني وايي، چې په اعراف کې به وي، او ماته دغه اول قول راجح ښکاري،
خو که چیرې ځوان شي ، نو بیا پرې لازمه ده چې هر کله اسلامي حجت ورورسیږي،
چې ایمان پرې راوړي، او داسې به هغه مسلمان شي، او مسلمان به له نړۍ ځي،
خو که چیرې هغه ځوان شي، او دمرګ د رارسیدلو مخکې ورته اسلام ونه رسیږي،
نو بیا دأهل الفترة حکم اخلي، چې کیداي شې دايي دالله جل جلاله په نیز عذر شي،

خو دالله جل جلاله په وجود ایمان یو عقلي ضرورت دې، چې الله جل جلاله دهر انسان په فطرت کې ایښې دی، او ملحدین خو دخپل عقل او فطرت سره په تناقض کې دي، نو دخداي جل جلاله په وجود باندې په نه ایمان لرلو هیڅوک معذور نه ګڼل کیږي.


Re: د مذهب حقيقت

Anonymous
09.03.2008

[quote:ec89300cc2="وهاج ساپی"] که تاسو فکر کړې وي، یو چرګ هیڅکله خپلې ښځې
چرګې ته بل چرګ نږدی نه ورپریږدې، او داسې هم هر بل حیوان درواخله
[/quote:ec89300cc2]
کاکوجانه سلامونه مې ومنه
که اجازه وي يو سوال به زه وکړم او هغه دا چي دغه حيوانات چي تاسو يادوۍ دا په کوم مذهب دي؟


Re: د مذهب حقيقت

وطندوست
09.03.2008

[quote:0080fec965="khan jan"][quote:0080fec965="وهاج ساپی"] که تاسو فکر کړې وي، یو چرګ هیڅکله خپلې ښځې
چرګې ته بل چرګ نږدی نه ورپریږدې، او داسې هم هر بل حیوان درواخله
[/quote:0080fec965]
کاکوجانه سلامونه مې ومنه
که اجازه وي يو سوال به زه وکړم او هغه دا چي دغه حيوانات چي تاسو يادوۍ دا په کوم مذهب دي؟[/quote:0080fec965]

خانجانه وروره!
دا خو ډیره ساده پوشتنه ده ، د ساپی صیب پر ځاي به يي زه درځواب کړم
چرګ او نور حیوانات ټول مکلف نه دي ځکه چې عقل خداي نه دی ورکړی
خو بیاهم خداي پیژنی ، په فطرت کې يي غیرت اخکل شوی
خو دخداي منکرینو ته چې خداي عقل وربخښلې خپل عقل په خپل لاس له منځه
وړې او له ځانه څخه حیوان جوړوی
ځکه خو حیوان له دغو خلکو هم بهتر دی ،


Re: د مذهب حقيقت

hoshiyar
09.03.2008

[quote:75bf2d5684="watanzar"][quote:75bf2d5684="khan jan"][quote:75bf2d5684="وهاج ساپی"] که تاسو فکر کړې وي، یو چرګ هیڅکله خپلې ښځې
چرګې ته بل چرګ نږدی نه ورپریږدې، او داسې هم هر بل حیوان درواخله
[/quote:75bf2d5684]
کاکوجانه سلامونه مې ومنه
که اجازه وي يو سوال به زه وکړم او هغه دا چي دغه حيوانات چي تاسو يادوۍ دا په کوم مذهب دي؟[/quote:75bf2d5684]

خانجانه وروره!
دا خو ډیره ساده پوشتنه ده ، د ساپی صیب پر ځاي به يي زه درځواب کړم
چرګ او نور حیوانات ټول مکلف نه دي ځکه چې عقل خداي نه دی ورکړی
خو بیاهم خداي پیژنی ، په فطرت کې يي غیرت اخکل شوی
خو دخداي منکرینو ته چې خداي عقل وربخښلې خپل عقل په خپل لاس له منځه
وړې او له ځانه څخه حیوان جوړوی
ځکه خو حیوان له دغو خلکو هم بهتر دی ،[/quote:75bf2d5684]
شاغلي وطنزار شاغلي خانجان ډيره شه پوشتنه مطرحه کړي وه
ماسوچ کوو چي مذهب وايي هغه اخلاق چي ملحدين يي نلري يعني خور مور نه پيژني حيوانات يي لري. بيا مذهب حيوانات په دوه فريقو تقسيم کړل. خنزيران ملحدين شول او نور حيوانات مذهبيان شول. مګر دا خبره سپينه نه شوه چي په دي مذهبيانو کي بيا عيسويان، يهودان، مسلمانان، زرتوشتيان، هندوان او نور او نور کوم کوم دي؟ او دوي ته څومره پيغمبران استول شوي دي؟
خو ستاسي د ښکلي ځواب سره مي دغه پوشتنه پريخوده او دا پوشتنه رامخي ته شوه
چي تاسي وايي

وطنزار: چرګ او نور حیوانات ټول مکلف نه دي ځکه چې عقل خداي نه دی ورکړی
خو بیاهم خداي پیژنی ، په فطرت کې يي غیرت اخکل شوی

نو چي کله حيوانات سره لدي چي عقل نلري خداي پيژندلي شي انسان
خو بيا عقل لري نو تر هغي يي بايد زرځله شه وپيژني نو اوس پوشتنه داده
چي بيا خداي ولي دا اړتيا وليدله چي ستاسي په وينا يو لک و څليورويشت زره
پيغمبران دنيا ته راوليژي او خلکو ته په زاريو، منتونو، ډارونو، جګړو، ګواشونو،
لالچونو او ډول ډول طريقو ووايي چي خداي وپيژنئ؟
ايا خداي په دي خبره باوري نه و چي کوم انسان هغه پيدا کړي او عقل يي ورکړي
اود عقل په وجه يي ورته اشرف المخلوقات هوم ويلي چي هغه به د عقل په زور
همدغه خداي وپيژني؟


Re: د مذهب حقيقت

وطندوست
09.03.2008

[quote:eb54928c76="hoshiyar"][
نو چي کله حيوانات سره لدي چي عقل نلري خداي پيژندلي شي انسان
خو بيا عقل لري[/quote:eb54928c76]

هۍ کم عقله ، خبره خو همدلته خرابه ده که نه
ځکه چې دخداي څخه منکر نه خپل عقل دپښو لاندې کوي ،
او خپل فطرت هم خرابوي
خو حیوان چې عقل نه لري ، مکلف هم نه دې ،
په فطرت پاته وي ، نو دا حیوان اوس ددغه بیعقله څخه ښه شو او که نه؟

عجبه خبره ،
خلک يي انسانیت ته رابولې ، او دوي له ځانه څخه دڅلورو پښو ځناور جوړوي
نو داسې انسان کې هم دعقل تصور کیداي شي


Mohammad Hassan
10.03.2008

وطنځاره وروره سلامونه مې ومنه!
ښه پوهيږم چې ډير په قهر او احساساتی يې. کمپيو ټر د هم له بده مرغه همدا نن خراب شوی. ليکنه د په انګليسی حروفو داسې ښه کړې، چې ما خو له پښتو څخه هم آسانه ولوسته.
خو يوه خبره.
زه نه پوهيږم چې تا به هغه زما د بړستنې موضوع ته څومره خندلی وی، خو زه د تا دې لاندې جملو ډير وخندولوم او لا تر اوسه هم خاندم:
[quote:56d7aa83a0]عجبه خبره ،
خلک يي انسانیت ته رابولې ، او دوي له ځانه څخه دڅلورو پښو ځناور جوړوي
نو داسې انسان کې هم دعقل تصور کیداي شي[/quote:56d7aa83a0]

نور نو يو خواهش هم لرم :
هغه دا چې که په افغانستان کې يې، نو وروره نيمه شپه ده، کمپيو تر د بې له هغې هم کار نه کوی، ګل یې کړه او آرامه خوب وکړه. سباچې را پورته شوې، بيا بحث ته که د زړه وشو دوام ورکړه.
که په سويډن کې يې، نو هلته به اوس لمازديګر يا ماښام وی، یوه قهوه ځان ته جوړه کړه او آرام د تفريح وکړه. دا ډول بحثونه نتيجه نه لری، یوازې اعصاب خرابوی او عقدې زياتوی.


Re: د مذهب حقيقت

hoshiyar
11.03.2008

[quote:589c2ab77a="وهاج ساپی"] یو څوک چې خداي نه مني ، هغه ته اخلاق څخه مطرح دي،
دهغه يي له اخلاقو سره څه؟؟
[/quote:589c2ab77a]
شاغلي صافي محترم
تاسي د کومو اخلاقو خبره کوئ؟
دا تاسي او ستاسي ملګري چي په دي سايت کي سبوت ورکړي دي ته تاسي اخلاق وايست؟
ستاسي د اخلاقو ستيندرد همدادي؟
که څوک دمذهبونو وملتونو ترمنځ داخلاقو مقايسه کوي نوستاسي دغه اخلاق
داسلامي وسعودي د اخلاقو په استازيتوب وړاندي کولي شي؟
ايا ستاسي د اخلاقو ستيندرد په درواغو و دوکي دي؟
ياني اخلاق دادي چي خلک د يو داسي خداي په نامه وغولوئ ودوکه کړئ چي هيڅ وجود نلري او تاسي له ځانه جوړ کړي؟ ستاسي د خپلو مزغو اختراع دي؟ شکنځا، درواغ، دوکه، غلامي، جهالت ستاسي اخلاق دي؟


Re: د مذهب حقيقت

و.افغان
11.03.2008

[quote:2b955ee019="hoshiyar"][quote:2b955ee019="وهاج ساپی"] یو څوک چې خداي نه مني ، هغه ته اخلاق څخه مطرح دي،
دهغه يي له اخلاقو سره څه؟؟
[/quote:2b955ee019]
شاغلي صافي محترم
تاسي د کومو اخلاقو خبره کوئ؟
دا تاسي او ستاسي ملګري چي په دي سايت کي سبوت ورکړي دي ته تاسي اخلاق وايست؟
ستاسي د اخلاقو ستيندرد همدادي؟
که څوک دمذهبونو وملتونو ترمنځ داخلاقو مقايسه کوي نوستاسي دغه اخلاق
داسلامي وسعودي د اخلاقو په استازيتوب وړاندي کولي شي؟
ايا ستاسي د اخلاقو ستيندرد په درواغو و دوکي دي؟
ياني اخلاق دادي چي خلک د يو داسي خداي په نامه وغولوئ ودوکه کړئ چي هيڅ وجود نلري او تاسي له ځانه جوړ کړي؟ ستاسي د خپلو مزغو اختراع دي؟ شکنځا، درواغ، دوکه، غلامي، جهالت ستاسي اخلاق دي؟[/quote:2b955ee019]

ښاغلې هوشیار صاحب:
سره له دې چې ډیر وخت ورک وی، او اوس راپیدا شوې ، خو بیا دهم
ځما دسوال او ځما دلیکنې یو فیصد هم ځوا ب نه کړ ، فکري محاوره دی
ونه کړه ، او بیا دې اشخاصو ته خوله واچوله،
زه ستا په فکر غږیږم ، ته څنګه اخلاق او الحاد جمعه کوې ،
ته څنګه الحاد ، عدل او انصاف جمعه کوې،
دغه ټول څیزونه یو له بل سره متضاد دي ، او هیڅکله جمع کیداي نشي،

بیا هم وخت درکوم ، پوره شپږ میاشتی ، ددی سوال ځواب راوړه ،
او زه خو داوس نه معتقد یم ، چې ټول عمر هم ورپسې وګرځې ددې سوال ځواب
به پیدا نه کړې ،


Re: د مذهب حقيقت

hoshiyar
12.03.2008

[quote="وهاج ساپی"][quote:10ec7d6ea4="hoshiyar"] ته څنګه الحاد ، عدل او انصاف جمعه کوې،
دغه ټول څیزونه یو له بل سره متضاد دي ، او هیڅکله جمع کیداي نشي،

[/quote:10ec7d6ea4]
شاغلث صافي زه ددي پوشتنوځوابونه درته وايم
مګراول تاسي هغونيوکو ته ځواب ووايستئ چي ماددي شکالو په اول سر کي کړي
هغه دادي چي تاسي ځوابونه ندي ويلي شکنځا موکړي
کله چي انسانن مذهب دعقل وپوهي په تله کي واچيي اوپه بيناسترګووروګوري نوداحقيقت ورڅګرند شي چي په غټه دوکه اوشتي دي. زه به لنډوواضح مسالونه درته درکم چي مذهب څرنګه انسان ګيرکړي دي اوبنسټ يي پر کوم شيانو ولاړ دئ خاص کر دا خبري هغو مذاهبونو ته متوجي دي چه ځان ته اسماني مذهب وايي
١ ترهګيري وظلم
هرنوي مذهب چي کله جوړشوي نو پخواني هغه يي رد کړي وباطل کړي ددي لپاره چي نوي مذهب ترڅو خلک نه مني چي پخواني باطل اعلان نکړي دغه کارلپاره هر مذهب چي قوي شوي خلک يي عامو وژنو کي وژلي وظلمونه يي کري دي ودغه ظلمونو ته يي دا نوم ورکري چي دا د خداي خوشه ده اوداظلمونه خداي غواري. دا څنګه خداي دي چي ګرده مذهبونه يي يو شان جوري کري کوم داسي فرق پکي نشته خو بياهم غواري چي ديو مذهب د منلو ودبل د نه منلو لپاره دي خلک ووژل شي ودا څنګه خداي دي چي د خلکو وينو بهيولو ته دومره شوقي دي؟
همدغه ترهګيري ده چي په دنيا کي په ملياردونو خلک په مذهبي جګرو کي وژل شوي دي. اول دمذهبونو ترمنځ جګري بياپه مذهبونو کي نور مذهبونه او فرقي او د هغوي په منځ کي جګري. دا څه دي؟ ترهګيري نور څه وي؟
دترهګيري وظلمونو دغو کارونو سره د تړاووجواز پيدا کولو لپاره دي مذهبونوبيا يوخيالي دوزخ جور کړي چي په هغه کي د دنيا ټول مصيبتونه راپيدا کري دي او خلک پر ډاروي. دا څنګه خداي دي چي دا ګرده جهان يي جور کري خو د خلکو څخه عبادت په دغومره ډارولو غواري؟ ولي دي ته اړتيا لري چي دعبادت د ترلاسه کولو لپاره خلک په دوزخونو ډاروي؟ حقيقت دادي چي مذهب ځنو خاص خلکو د خپلو شخصي ګټولپاره جور کړي بيادوي خلکوو ته وايي چي د خداي عبادت وکرئ د خداي په کورکي خو خداي له کور دوي په خپلو لاسو جور کري و هلته پر خپل کاروبار کوي. دا څنګ خداي دي چي خلکوته دومره غټ غټ دوزخونه و جنتونه جوروي مګر ځانته په خپله کور نشي جورولي؟ هر دين وايي چي خداي قادر مطلق دي يعني هر څه کولي شي نو پوشته داده چي هغه به دي ته څه اړتيا لري چي انسان پيدا کري وبيا يي د دوزخونو په دارولو او وژلو سره عبادت ته ار کري؟
٢ لالچ
مذهبونو ددغو سره خلکو دپاره خيالي جنتونه جور کري دي اوهغو کي داسي داسي شيان جور کري چي هغه په دي دنيا کي شته خو ترلاسه کول يي ديره خواري غواري. د انسان طبعي اړتياوي دولت، ارام، جنس او مزي دي. نومذهبونو ورته په جنتونو کي باغونه، و حوري، و غلمان، و شرابونه و نور شيان جور کري دي چي کار به هيڅ نه وي مزي به ديري وي. داهر څه د څه لپاره؟ ددي لپاره چي د خداي عبادت وکرئ اودمذهبي خلکو خدمت وکرئ غلامان يي شئ. نو کوم خداي چي قادر مطلق دي هغه ولي دومره مجبوروکمزوري دي چي خلک په لالچونو خپل عبادت ته رابولي؟
٣ غلامي
دمذهبونو غټه شکنجه غلامي ده. انسانان په ذهني غلامئ کي ساتل دمذهبونو غټ کار دي ځکه چي ازادي د مذهب بيخ وباسي. نو دمذهب لومړنئ کار دادي چي خلک غلامان کري. غلامي په دي معني چي هرڅه به د مذهب په کرشو کي دننه کوي يوڅو خاص کرشي درته راخکلي تر هغو به به بيرون نه وزي. که بيرون ووتلي جزا دي مرګ دي. دغه کرشي نه په اخلاقي بنسټ دي نه په قانوني. بلکي په داسي بنسټ دي چي دپيغمبر خلاف به څه نه وايي خداي ته به پوشتنه نه کوي د مذهب پر ضد به عقل نه استعمالوي او داسي نور. بل دا چي پخوا کله په نړئ کي غلامي رواج وه نو يو مذهب هم چيري د غلامئ خبره نده کري. يو مذهب د غلامئ د ختمولو هڅه نده کري. بلکي مذهبونواصلاً غلامئ ته وده ورکري او دغه کار ته يي مذهبي جامه وراغوستي ځکه چي کومو خلکو مذهبونه جور کري وه يايي کنترول پرې لره هغوي لپاره غلامي په ګټه وه.
٤ د علم وپرمختګ دښمني
مذهبونه هميشه د علم و پرمختګ دښمنان دي ځکه چي علم و پرمختګ سره خلک پوهيژي د مذهب په اصليت وحقيقت نو مذهب هر وخت د علم و پرمختګ مخالفت کري او دا يي شيطاني کار ياد کري او همدا يي ويلي چي دا د خداي خلاف دي او دا فحاشي ده او دادي و ها دي. دغسي يي د علم و پرمختګ مخ نيوي کري. زه که اوس هغه ټول وحشي چلند تکي په تکي بيان کرم چي مذهبونو د علم و پرمختګ پر ضد کري دي نو د ټل افغان سايټ مولايان وايي دا دخلکو شخصي کارونه دي مذهب پوري تراو نلري. نو يو عمومي مسال به درکم. د دنيا د ټولو علمونو، پرمختګونو، فلسفو او ساينسونو شجره نسب سقراط، افلاطون و ارسطو ته رسي. شاغلي ساپي وايي چي سقراط و اپلاطون خداي منلي و پيغمبرانو سره يي ليدلي وه. خود خداي چلند د هغوي سره څه و؟ نه په انجيل ونه په قران کي د هغوي ذکر راغلي نه يي محمد يادونه کري ده. که تاسي وګورئ په انجيل او قران کي ديري داسي کيسي شته چي د چوپايانو، پاچاهان، ظالمانو، و، بخيلانو و څه وڅه په اره دي مګر چيرته دعلم وساينس وفلسفي ددغو پلارانو په باره کي يوه کرشه نشته. دا څه معني لري؟
دغه مذهبونوګرده حقيقت دي چي نورډير تفصيلات هم لري اوخبري نوري هم شته. مګر که سري سوچ وکي په دغو څو غټو غټو ټکو هم پوهيژي چي ګرده دوکه ده.


يوه بله خبره کوم وروره
زه هيڅوخت نغواړيم چي چاته شخصي تکليف ورکم
که تاسي ته زماپه پوشتنوڅه اعصابي تکليف پيداشوي وي زه بخشنه غوارم
بيا به دا بحث سره بند کو
درناوي


Re: د مذهب حقيقت

mehman
30.03.2008

سلام دوستان شامل بحث!

[quote:963eb7762a="وهاج ساپی"]هغه یواځې دا[color=blue:963eb7762a] داروین [/color:963eb7762a]د الصراع من أجل البقاء قانون پیژني
یعنې جګړه دبقا په خاطر.
یو څوک چې ځان او حیوان یو څیز ګڼي،
نو دهغه يي دانسانیت سره څه؟؟ [/quote:963eb7762a]

آقای وهاج ساپی ، شما تنها نیستید که از داروین شکایت دارید، خود شادی ها هم از داروین بسیار نا راضی اندو میگویند که چرا این انسانهای خرابکار را از اولادۀ او میداند! بدین معنی که شادی مقایسه با انسان را به خود اهانت میپندارد.
لطفاً به منظومۀ از شاد روان رازق فانی توجه کنید:


[color=brown:963eb7762a]بوزينه و داروين [/color:963eb7762a]
( بوزینه به معنی میمون یا شادی)
[color=blue:963eb7762a]“داروين" چون رخت زين عالم كشيد
روح او را حضرت آدم بديد
گفت: اي فرزند بي عقل و ادب
بيخبر از ريشه اصل و نسب
گرچه از دانش خدايت بهره داد
چون بني آدم برايت چهره داد
از حريم آدمي بيرون شدي
از جهالت وارث ميمون شدي [/color:963eb7762a]

[color=yellow:963eb7762a]دفتر پيشينيان برهم زدي
تيشه بر پاي بني آدم زدي
بذر هستي را چو خالق بر فشاند
آدمي را اشرف مخلوق خواند
نور حق را آدمي آئينه بود
از چه گفتي اصل او بوزينه بود [/color:963eb7762a]

آن سخن ها را چو از آدم شنيد
چون سپندي “داروين” از جا پريد
گفت: بشنو تا بگويم شرح حال
گرچه اينجا نيست جاي اين مقال
سالها از خلقت آدم سخن
گفته آمد از زبان مرد و زن
فيلسوفان گم در اين صحرا شدند
عاقلان ديوانه زين سودا شدند
كس نشد واقف كه اين موجود كيست
از وجودش مقصد معبود چيست
آن يكي گفتا كه از يك مشت خاك
آدمي را ساخته يزدان پاك
وان دگر گفتا كه آغاز حيات
آب باشد بهر حيوان و نبات
آدمي هم زاده آب است و بس
قصه هاي ديگران خواب است و بس
هيچكس اين راز را افشا نكرد
هيچ ناخن اين گره را وا نكرد
چشم من هم چون حقيقت را نديد
گفتم از بوزينه شد آدم پديد
چونكه در شكل و شمايل چون بشر
يافتم بوزينه را نزديكتر
ماند مشتي خام در تأييد من
زد گروهي گام در ترديد من
مرغ جان چون رفت از شاخ تنم

[color=blue:963eb7762a]اين عجب بنگر كه بعد از مردنم
تربتم را آن يكي بوزينه يافت
خاك را با سنگ و با ناخن شگافت
قبر من بگشود و با من راز گفت
آنچه را نشنيده بودم باز گفت
داد دشنامي به نام آدمي
گفت: اي فرزند خام آدمي
در حق بوزينه بهتان كرده اي
نسبتش با نسل انسان كرده اي
فتنه گستر آدمي زاده كجا
بي ضرر بوزينه ساده كجا
ما به جهل خويشتن شاديم شاد
دانش آدم ز جنگل دور باد
قوم ما گر دانش آموزي نكرد
هيچ بوزينه كتب سوزي نكرد
مامني از دست بوزينه نسوخت
خرمني بوزينه از كينه نسوخت
تير باران همنژاد خود نكرد
شهر ويران از فساد خود نكرد
بر كسي بوزينه هرگز بم نريخت
آتشي بر خويش و بر عالم نريخت
ليك صد ها بار زين جنس دو پا
فتنه ها گرديد در عالم بپا
بار ها ديديم كز دست بشر
گشته عالم غرق در سيلاب شر
خاكيان دانند كاين موجود زشت
با چه رسوايي برون شد از بهشت
در زمين تا پاي شوم او رسيد
پا به هرجا ماند آفت شد پديد
با خود و با غير آدم دشمن است
بر شرار جهل عقلش روغن است
نقش پاي رفتگان او گم است
اين بلا شايد ز نسل گژدم است
ميگزد هم خويش و هم بيگانه را
دست بايد بست اين ديوانه را [/color:963eb7762a]

بسكه آن بوزينه بر من طعنه زد
از خجالت آب گشتم در لحد
بسكه زد سنگ ملامت بر سرم
فكر كردم شد قيامت بر سرم
چون زمن هرگز جوابي بر نخاست
از سكوتم قهر بوزينه نكاست
[color=brown:963eb7762a]در كنار قبر من شاشيد و رفت
مشت خاكي بر سرم پاشيد و رفت [/color:963eb7762a]

رازق فاني
حمل 1374 كليفورنيا


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more