اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ
صلاة التسبيح
ع کريم حليمي
09.10.2007
درنو او مکرمو وړونو او خوينو ،السلام و رحمه الله و برکاته !
صلاة التسبيح لمونځ يو له هغو لمنځونو څخه دی چه بې اندازې ډير ګټه لري
چه {خطأه وعمده, وصغيره وكبيره, وسره وعلانيته }ګناه وي د دغه لمانځه
په برکت بخښل کيږي
دا لمنځ څلور رکاته دی نيت چه وتړئ ،
سورت فاتحه او يو سورت نه ورسته به ١٥ ځلې ،سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
و واياست لس واره، رکوع ته به ولاړ سۍ درې واره چه سُبْحَانَ رَبِّيَ الْعَظِيمِ
وواياست نو بيا به لس واره سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
وواياست کله چه سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ رَبَّنَا لَكَ الْحَمْدُ مو وويل نو ولاړ اوسۍ
او بيا لس واره
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
وواياست نو بيا سجدې ته ولاړ سۍ او درې واره " سُبْحَانَ رَبِّيَ الاَعْلَى "
چه مو ويل نو بيا سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
په سجده کښي وواياست ،چه الله اکبر مو وويلی نو ناست او سۍ او لس
واره بيا سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
و واياست نو بيا دوهمي سجدې ته ولاړ سۍ تر درې ځلې " سُبْحَانَ رَبِّيَ الاَعْلَى " ويلو ورسته بيا لس ځلې سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
له دوهمي سجدې چه سر راپورته کړۍ نو بيا به لس ځلې سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
هم داسي څلور رکاته ٠ په ناسته کښي به " التَّحِيَّاتُ تر اخيره ٠٠٠٠
حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ بِشْرِ بْنِ الْحَكَمِ النَّيْسَابُورِيُّ، حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ، حَدَّثَنَا الْحَكَمُ بْنُ أَبَانَ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلى الله عليه وسلم ـ لِلْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ " يَا عَبَّاسُ يَا عَمَّاهُ أَلاَ أُعْطِيكَ أَلاَ أَمْنَحُكَ أَلاَ أَحْبُوكَ أَلاَ أَفْعَلُ لَكَ عَشْرَ خِصَالٍ إِذَا أَنْتَ فَعَلْتَ ذَلِكَ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ ذَنْبَكَ أَوَّلَهُ وَآخِرَهُ وَقَدِيمَهُ وَحَدِيثَهُ وَخَطَأَهُ وَعَمْدَهُ وَصَغِيرَهُ وَكَبِيرَهُ وَسِرَّهُ وَعَلاَنِيَتَهُ عَشْرُ خِصَالٍ أَنْ تُصَلِّيَ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ تَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَسُورَةٍ فَإِذَا فَرَغْتَ مِنَ الْقِرَاءَةِ فِي أَوَّلِ رَكْعَةٍ قُلْتَ وَأَنْتَ قَائِمٌ سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً ثُمَّ تَرْكَعُ فَتَقُولُ وَأَنْتَ رَاكِعٌ عَشْرًا ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ الرُّكُوعِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا ثُمَّ تَهْوِي سَاجِدًا فَتَقُولُهَا وَأَنْتَ سَاجِدٌ عَشْرًا ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ السُّجُودِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا ثُمَّ تَسْجُدُ فَتَقُولُهَا عَشْرًا ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ السُّجُودِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا فَذَلِكَ خَمْسَةٌ وَسَبْعُونَ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ تَفْعَلُ فِي أَرْبَعِ رَكَعَاتٍ [color=cyan:478c1c97e8]إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تُصَلِّيَهَا فِي كُلِّ يَوْمٍ مَرَّةً فَافْعَلْ فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ فَفِي كُلِّ جُمُعَةٍ مَرَّةً فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَفِي كُلِّ شَهْرٍ مَرَّةً فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَفِي عُمُرِكَ مَرَّةً " . [/color:478c1c97e8]
18.10.2007
په درناوي عرض لرم چې ایا په دریم رکعت کې هم چې جلسه او تشهد نه لري د نوموړې تسبیح شمیر ۷۵ته رسیږي ؟
18.10.2007
له سلامونو او نېکو هیلو وروسته په درناوي عرض لرم چې
۱ ـ ایا په دریم رکعت کې هم چې جلسه او تشهد نه لري د نوموړې تسبیح شمیر ۷۵ته رسیږي ؟
۲ـ ایا له دوهمې سجدې وروسته هم تسبیح ته کښیناستل د قیام او قرائت فرض نه ورسته کوي اود فرضو په تاخیر د سهوې سجده نه لازمیږی ؟ ایا حنفی مذهب له دوهمې سجدې وروسته غه تاخیر نه ردوی ؟ ؟ ؟
ع کريم حليمي
19.10.2007
مکرم او محترم پتوال صاحب
د بنده سلامونه هم ومنه !
[quote:61131e4670]ایا په دریم رکعت کې هم چې جلسه او تشهد نه لري د نوموړې تسبیح شمیر ۷۵ته رسیږي ؟ [/quote:61131e4670]
فَذَلِكَ خَمْسَةٌ وَسَبْعُونَ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ تَفْعَلُ فِي أَرْبَعِ رَكَعَاتٍ
همدانګه په ټولو رکاتونو کښي ٧٥ واره ،په څلور سره رکاتو کي
[quote:61131e4670]ایا له دوهمې سجدې وروسته هم تسبیح ته کښیناستل د قیام او قرائت فرض نه ورسته کوي اود فرضو په تاخیر د سهوې سجده نه لازمیږی ؟ ایا حنفی مذهب له دوهمې سجدې وروسته غه تاخیر نه ردوی ؟ ؟ ؟
[/quote:61131e4670]
دا صحيح خبره ده چه د فرضو په تاخیر سجده سهوه لازمیږی
اما زه نه پوهيږم چه د صلاة التسبيح په لمنځه کښي تاخير د فرضو په
کوم وخت دي ، ماته خو ئې د تاخير حال نه رامعلوميږي
دا زما کمزوری دی چه په سوال مونه پوهيږم ، که تاسو خپل سوال په بل
عبارت وليکی ، ممکن ده چه جواب ئې در پېدا کړم
07.11.2007
دا لمنځ څلور رکاته دی نيت چه وتړئ ، نو پنځلس واره به
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ .........([color=red:fa55026419]۱۵ [/color:fa55026419] ځلې)
وواياست بيابه سورت فاتحه او يو سورت نو بيا به لسواره سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ ............([color=blue:fa55026419]۱۰[/color:fa55026419])
و واياست لس واره رکوع ته به ولاړ سۍ درې واره چه سُبْحَانَ رَبِّيَ الْعَظِيمِ
وواياست نو بيا به لس واره سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ........([color=red:fa55026419]۱۰ [/color:fa55026419])
وواياست کله چه سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ رَبَّنَا لَكَ الْحَمْدُ مو وويل نو ولاړ اوسۍ
او بيا لس واره
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ...........................([color=white:fa55026419]۱۰[/color:fa55026419] ځلې)
وواياست نو بيا سجدې ته ولاړ سۍ او درې واره " سُبْحَانَ رَبِّيَ الاَعْلَى "
چه مو ويل نو بيا سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ..................( [color=red:fa55026419]۱۰ [/color:fa55026419] ځلې)
په سجده کښي وواياست ،چه الله اکبر مو وويلی نو ناست او سۍ او لس
واره بيا سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ...............................([color=white:fa55026419] ۱۰ [/color:fa55026419]ځلې)
و واياست نو بيا دوهمي سجدې ته ولاړ سۍ ...... [color=red:fa55026419]...۱۰ځلې [/color:fa55026419].
له دوهمي سجدې چه سر راپورته کړۍ بيا([color=white:fa55026419]١٠[/color:fa55026419] ) ځلې
جمله تعداد به ئې ٧٥ ځلې شي
هم داسي څلور رکاته کړۍ ٠ په ناسته کښي به " التَّحِيَّاتُ تر اخيره ٠٠٠٠
07.11.2007
محترم او مکرم استاد حلیمی صاحب سلامونه رسوم او بیا تاسو دقیق لیکلی چې:
دا لمنځ څلور رکاته دی نيت چه وتړئ ، نو پنځلس واره به
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ .........([color=red:3f9bae0643]۱۵ [/color:3f9bae0643] ځلې)
وواياست بيابه سورت فاتحه او يو سورت نو بيا به لسواره سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ ............([color=blue:3f9bae0643]۱۰[/color:3f9bae0643])
و واياست لس واره رکوع ته به ولاړ سۍ درې واره چه سُبْحَانَ رَبِّيَ الْعَظِيمِ
وواياست نو بيا به لس واره سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ........([color=red:3f9bae0643]۱۰ [/color:3f9bae0643])
وواياست کله چه سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ رَبَّنَا لَكَ الْحَمْدُ مو وويل نو ولاړ اوسۍ
او بيا لس واره
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ...........................([color=white:3f9bae0643]۱۰[/color:3f9bae0643] ځلې)
وواياست نو بيا سجدې ته ولاړ سۍ او درې واره " سُبْحَانَ رَبِّيَ الاَعْلَى "
چه مو ويل نو بيا سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ..................( [color=red:3f9bae0643]۱۰ [/color:3f9bae0643] ځلې)
په سجده کښي وواياست ،چه الله اکبر مو وويلی نو ناست او سۍ او لس
واره بيا سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ...............................([color=white:3f9bae0643] ۱۰ [/color:3f9bae0643]ځلې)
و واياست نو بيا دوهمي سجدې ته ولاړ سۍ ...... [color=red:3f9bae0643]...۱۰ځلې [/color:3f9bae0643]
له دوهمي سجدې چه سر راپورته کړۍ بيا([color=white:3f9bae0643]١٠[/color:3f9bae0643] ) ځلې .
[color=white:3f9bae0643]هم داسي څلور رکاته کړۍ ٠ په ناسته کښي به " التَّحِيَّاتُ تر اخيره ٠٠٠٠
سمه ده خو څنګه چې په دریم رکعت کې ۱۵ ځلې نوموړې تسبیح نه لوستل کیږي ، نو ۷۵ پوره کول هم امکان نه لري![/color:3f9bae0643]
ع کريم حليمي
08.11.2007
حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ بِشْرِ بْنِ الْحَكَمِ النَّيْسَابُورِيُّ، حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ، حَدَّثَنَا الْحَكَمُ بْنُ أَبَانَ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلى الله عليه وسلم ـ لِلْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ " يَا عَبَّاسُ يَا عَمَّاهُ أَلاَ أُعْطِيكَ أَلاَ أَمْنَحُكَ أَلاَ أَحْبُوكَ أَلاَ أَفْعَلُ لَكَ عَشْرَ خِصَالٍ إِذَا أَنْتَ فَعَلْتَ ذَلِكَ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ ذَنْبَكَ أَوَّلَهُ وَآخِرَهُ وَقَدِيمَهُ وَحَدِيثَهُ وَخَطَأَهُ وَعَمْدَهُ وَصَغِيرَهُ وَكَبِيرَهُ وَسِرَّهُ وَعَلاَنِيَتَهُ عَشْرُ خِصَالٍ أَنْ تُصَلِّيَ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ تَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَسُورَةٍ فَإِذَا فَرَغْتَ مِنَ الْقِرَاءَةِ فِي أَوَّلِ رَكْعَةٍ قُلْتَ وَأَنْتَ قَائِمٌ سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ [color=red:7eefd55eb9]خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً [/color:7eefd55eb9][color=white:7eefd55eb9]ثُمَّ تَرْكَعُ فَتَقُولُ وَأَنْتَ رَاكِعٌ عَشْرًا [/color:7eefd55eb9]ثُمَّ [color=red:7eefd55eb9]تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ الرُّكُوعِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا[/color:7eefd55eb9] ثُمَّ تَهْوِي سَاجِدًا فَتَقُولُهَا [color=white:7eefd55eb9]وَأَنْتَ سَاجِدٌ عَشْرًا [/color:7eefd55eb9]ثُمَّ [color=red:7eefd55eb9]تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ السُّجُودِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا[/color:7eefd55eb9] ثُمَّ [color=white:7eefd55eb9]تَسْجُدُ فَتَقُولُهَا عَشْرًا [/color:7eefd55eb9]ثُمَّ [color=blue:7eefd55eb9]تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ السُّجُودِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا [/color:7eefd55eb9]فَذَلِكَ خَمْسَةٌ وَسَبْعُونَ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ تَفْعَلُ فِي أَرْبَعِ رَكَعَاتٍ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تُصَلِّيَهَا فِي كُلِّ يَوْمٍ مَرَّةً فَافْعَلْ فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ فَفِي كُلِّ جُمُعَةٍ مَرَّةً فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَفِي كُلِّ شَهْرٍ مَرَّةً فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَفِي عُمُرِكَ مَرَّةً " .
مبارک فرمايلي که طاقت ولری هره ورځ ئې يواري وکړي ، که نه ، نو په
جمعه او هفته کي يو ځلې ، که نه وي ، نو په مياشت کښي يو ځلې ، که نه وي يعني طاقت ، نو په عمر دي يو ځلې
لمړی ځل په ولاړه 15 واره---------خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً
په رکوع کښي 1o واره -------------رَاكِعٌ عَشْرًا
له رکوع سر پورته ولاړ اوسه 10 واره ---------تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ الرُّكُوعِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا
په لمړۍ سجده کښي 10 واره -------------وَأَنْتَ سَاجِدٌ عَشْرًا
له سجدې چه سر پورته کړې 10 واره ----تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ السُّجُودِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا
په دوهمه سجده کښي 10 واره
چه له دوهمي سجدې سر راپورته کړې بيا 10 واره ---ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ السُّجُودِ فَتَقُولُهَا عَشْرًا
-------------------------------
مکرم او محترم پتوال صاحب ، سلامونه او ښې چاري ، او په ټولو روا چارو کښي کاميابه اوسې ، او خودي بنده
مکرما ! نن وپوهېدم ستاسو د اولي ورځي په سوال
[quote:7eefd55eb9]ایا په دریم رکعت کې هم چې جلسه او تشهد نه لري د نوموړې تسبیح شمیر ۷۵ته رسیږي ؟ [/quote:7eefd55eb9]
هو ! لمړی رکعت هم جلسه او تشهد نه لري ، لکه دريم رکعت
له دوهمي سجدې چه سر راپورته کړو هم لس واره سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ ، ويل کيږي
[quote:7eefd55eb9]۲ـ ایا له دوهمې سجدې وروسته هم تسبیح ته کښیناستل د قیام او قرائت فرض نه ورسته کوي اود فرضو په تاخیر د سهوې سجده نه لازمیږی ؟ ایا حنفی مذهب له دوهمې سجدې وروسته غه تاخیر نه ردوی ؟ ؟ ؟[/quote:7eefd55eb9]
ستاسو خبره بېخي پر ځای ده ، چه د فرضو په تاخير سجده سهوه لازميږي
صلاة التسبيح يو خاص لمونځ دی ، او ترتب ئې په حديث سره ثابت دی
الله او د الله رسول ښه پوهيږي !!
کور مو ودان بچی دي لوی سه ، چه تېروتنو ته مو متوجه کړم ، په ډېر
مشکل ډول متوجې سوم ، ولې چه ما خپله لمړۍ ليکنه نه وه لوستې ،
نن چه مي ولوستل ، نو ليکني مي نعرې او چغي وهلې چه غلطه يم
په درنښت
09.11.2007
محترم ، مکرم اومعظم استاد مولوی مولینا حلیمی صاحب السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته !
محترما ! له فلاح الدارین نومی وظیفات څخه ماته د اړونده حدیث له ذکروکولو پرته نوړی ترتیب په دې ډول رارسیدلی و چې :
له نیت تړلو او سبحانک اللهم ...نه وروسته ۱۵ او بل په لومړۍ او وروستۍ قاعده کې له تهشد وروسته ۱۵ ځله لوستل کیږی او له دوهمې سجدې وروسته ناسته او لس ځله لوستل د حنفیانو په مذهب ضرور نه دی . په دې صورت کې له دریم رکعت پرته
چې نه تشهد لری او نه دسبحانک اللهم وبحمدک ... لری چې په پای کې یې ۱۵ ځلی نوموړې دعا ذکر شی .
خو کله چې مې ستاسو په لیکنې کې اړونده حدیث په دقت ولوست مالومه شوه چې ترتیب بل ډول دی . خو د اچې ابو حنیفه قول په دې اړه څه او د هغه رحمت الله علیه دلیل به په دې اړه څه و، هم یوه جالبه پوښتنه ده . والسلام
Ghairat
28.01.2009
محترمینواو مکرمینو مولینا حلیمی صاحب او نقاد صیب ته سلامونه او نېکې هیلې !
تاسو دواړو خو خپلې پوښتنې او ځوابونه وړاندې کړل خو ماته مو نوې پوښتنې را پیدا کړې چې له ځان څخه یې کوم او ځواب یې نه لرم [color=red:8bc609f17b]او که لرم یې[/color:8bc609f17b] نو بیا په سموالي او ناسموالی یې ډاډه نه یم :
دا سمه ده چې له عباس رض څخه د رانقل شوي حدیث سره سم :
۴ ځلې ۷۵ = ۳۰۰ کیږي ،
۱ ــ د هر رکعت د هرې دویمې سجدې څخه وروسته ۱۰ ځلې تسبیح په طاقو رکعتونو کې د راتلونکی قیام د تاخیر او په جفتو رکعتونوکې د اتحیات د تاخیر سبب ګرځي نو د قیام اوددوهمې قاعدې تاخیر باید د سهوې دسجدې سبب وګرځي ۰
۲ــ ابوحنیفه رح ډیر دقیق ،خو له آنحضرت (ص) حخه دقیق نه و، نو ښايي د اړونده حدیث په را انتقالولوکې دعباس (رض ) دقت ورته تر پوښتنې لاندې راغلی وي ۰
نو د اړوندو تسبیحات یې چې شمیر یې په ټوله کې ۴ ځلې ۱۰ = ۴۰ کیږي په دې ډول ویشلی وي چې :
۱۵ خلې په لومړي رکعت کې تر فاتحې مخکې، ۱۵ ځلې په وروستۍ قاعده کې تر تشهد وروسته او ۱۰ ځلې په لومړۍ قاعده کې تر تشهد وروسته وویل شي!
خوزما پوښتنې دادي چې
الف ـ دلته هم دلومړي تشهد وروسته ۱۰ ځلې تسبیح د دریم رکعت د فرض قیام د تاخیر سبب ګرځي،نوکه یې نه وايي ۳۰۰ عدد نه پوره کیږي او لس کم درې سوه کیږي، اوکه یې وايي د سهوې د سجدې سبب ګرځي؟
ب ــ ښايي د عباس (رض) په دقت باندې د حنیفه (رح) شک ناسم وي او د حدیث په انتقال کې سل په سلوکې دقت شوی وي، بیانو دې نتیجې ته رسیږو چې هر تاخیر اوپه دې توګه د فرضو د تاخیر ټاکنه(تعریف) هم سمه نه ده شوې اود نوموړي حدیث شریف په استناد له سره باید وټاکل شي :
یعنې که په لومړۍ قاعده کې له تشهد وروسته سړی سمدلاسه قیام ته پورته نشي اولومړۍ قاعده د درود په لوستلو وغزوي ،خو له سلام ګرځولومخکې ور یاد او پورته شي، او یا تش رکعت کې هم په سورة لوستلو وغزوي او بیا رکوع ته لاړ شي ،نوتاخیر نه دی راغلی او د سهوې سجده همنه لازمیږي ، بلکې تاخیر دې ته وايي چې د ځنډېدلي فرضو اوله هغې څخه دلمانخه د مخکیني جز تر منځ یوه بله برخه ادا شي مٍثلأ تر وروستۍ قاعدې مخکې سړی د زیاتي رکعت قیام ته پورته شي اوددې تلخیر وروسته خو تر رکوع د مخه وریاد شي او بیرته قاعدې ته وروګرځي نو دغه تاخیر تلخیر دی او د سهوې سجده لازموي، ولې د یوې برخې په زیاتي غزولو سره تأخیر او د سهوې سجده نه واقع کیږي!
[color=white:8bc609f17b]آیا دغه انګیرنه سمه نه ده ؟ [/color:8bc609f17b]
له محترم استاد مولینا حلیمي صاحب نه هیله کوم چې په دې برخه رڼا وغورځوي۰
په درنښت او سلامونو!
و.افغان
28.01.2009
دبحث ټولو ګډونوالو ته سلامونه او دزړه له کومی سپيڅلې پيرزونې وړاندې کوم:
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته.
درنو وروڼو! دالله جل جلاله دبندګۍ لپاره مو هڅي ګړندۍ، او زحمتونه قبول شه،
الله جل جلاله مو دلا نور توفیق خاوندان کړه.
ګرانو وروڼو !
تاسو خو دصلاة التسبيح باره کې بحث ډیر په درز روان کړې دی، خو زه به تاسو سره يو معلومات شريک کړم، کيداي شي ستاسو لپاره نوې، او دتعجب وړ هم وي، هغه دا چې ، دصلاة التسبيح باره کې درسول الله صلی الله علیه وسلم څخه حديثونه نه دي ثابت شوي ، دټولو روايت شوو حديثونو أسانيد ضعيف دي، مطلب دا چې احتجاج يا دليل نيونه پرې نه کيږي، ځکه چې اسناد دحديث دمتن لپاره هغه مهم زنځير دې چې په ضعيفوالي سره يی متن ته ضرور تاوان رسیږي، ځکه خو دصلاة التسبيح څخه بهتره، افضله، او سنت لمونځ دتهجد لمونځ دې، او هغه هم چې دپيغمبر صلی الله علیه وسلم په طريقه وي، هره شپه يوولس رکعته يا ديارلس رکعته کول دي، چې درحمة للعالمين صلی الله علیه وسلم څخه په صحيحو اسنادو په دواړو صحيحینو (صحيح البخاري، صحيح مسلم) کې ثابت شوي دي:
عَنْ عُرْوَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ { كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُصَلِّي مِنْ اللَّيْلِ إحْدَى عَشْرَةَ رَكْعَةً فَإِذَا فَجَرَ الْفَجْرُ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ خَفِيفَتَيْنِ ثُمَّ اتَّكَأَ عَلَى شِقِّهِ الْأَيْمَنِ حَتَّى يَأْتِيَهُ الْمُؤَذِّنُ يُؤْذِنُهُ لِلصَّلَاةِ
قالت عائشة - رضي الله عنها - : ( كان رسول الله - صلى الله عليه وسلم - يصلي من الليل عشر ركعات ، يسلم من كل اثنتين ، ثم يوتر بواحدة) ، وقالت - رضي الله عنها - : (ما كان رسول الله - صلى الله عليه وسلم - يزيد في رمضان ولا في غيره على إحدى عشرة ركعة ، يصلي أربعا فلا تسأل عن حسنهن وطولهن ، ثم يصلي أربعا فلا تسأل عن حسنهن وطولهن ، ثم يصلي ثلاثا) متفق عليه .
عائشة رضي الله تعالی عنها ددغو يوولسو يا ديارلسو رکعتونو باره کې وايي:
: نو پوښتنه مه کوه ددغه رکعتونو له ښايستوالي او اوږدوالي څخه.
یعنی: نبي کريم صلی الله علیه وسلم به دتهجد لمونځ ډیر اوږداوه، او ډیر به يي ښايسته کاوه، او ښايستوالي يي په خشوع، خضوع، ډیر تلاوت، ډيرو تسبيحاتو، ډیرو دعاګانو، او ډیر اوږدوالي سره منځ ته راځي.
په درنښت
خیریوسی
29.01.2009
صَلاةُ التَّسْبِيحِ »
عَنْ عكرمة عَنْ ابنِ عبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ للعبَّاسِ ابنِ عَبْدِ المُطَّلِبِ : « يَا عبَّاسُ يَا عَمَّاهُ ! أَلا أُعْطيكَ ، أَلا أَمْنَحُكَ ، أَلا أَحْبُوكَ ، أَلا أَفْعَلُ بِكَ عَشْرَ خِصَالٍ ؟ إِذَا أَنْتَ فَعَلْتَ ذَلِكَ غَفَرَ اللهُ لَكَ ذَنْبَكَ : أَوَّلَهُ وَآخِرَهُ ، قَدِيمَهُ وَ حَديِثَهُ خَطَأَهُ وَعَمْدَهُ ، صَغِيرَهُ وَكَبِيَرهُ ، سِرَّهُ وَعَلانِيَتَهُ ، عَشْرَ خِصَالٍ : أَنْ تُصَلِّيَ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ تَقْرَأُ في كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَسُورَةً ، فَإِذَا فَرَغْتَ مِنَ الْقِرَاءَةِ في أَوَّلِ رَكْعَةٍ فَقُلْ وَأَنْتَ قَائِمٌ : سُبْحَانَ اللهِ وَالْحَمْدُ للهِ وَلا إِلهً إِلَّا اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ خَمْسَ عَشَرَةَ مَرَّةً ، ثُمَّ تَرْكَعُ فَتَقُولُهَا وَأَنْتَ رَاكِعٌ عَشَراً ، ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ الرُّكُوعِ فَتَقُولُهَا عَشْراً ، ثُّمَ تَهْوِي سَاجِدَاً فَتَقُولُهَا وَأَنْتَ سَاجِدٌ عَشْراً ، ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ مِنَ السُّجُودِ فَتَقُولُهَا عَشْراً ، ثُمَّ تَسْجُدُ وَتُقُولُهَا عَشْراً ، ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ فَتَقُولُهَا عَشْراً ، فَذلِكَ خَمْسٌ وَسَبْعُونَ في كُلِّ رَكْعَةٍ ، تَفْعَلُ ذلِكَ في أَرْبَعِ رَكَعَاتٍ ، إِنْ اسْتَطَعْتَ أَنْ تُصَلِّيَهَا في كُلِّ يَوْمٍ مَرَّةً فَافْعَلْ ، فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ فَفِي كُلِّ جُمُعَةٍ مَرَّةً ، فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَفِي كُلِّ شَهْرٍ مَرَّةً ، فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَفِي كُلِّ سَنَةٍ مَرَّةً ، فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَفِي عُمُرِكَ مَرَّةً (1) » .
أخرجه أبو داوود وابن ماجه وابن خزيمة في صحيحه
(1) هذه الصلاة تسمى صلاة التسبيح وفضلها عظيم كما رأيت فاحرص عليها أيها الأخ المسلم ما استطعت . وفقنا الله وإياك لما فيه الخير.
حاشية :
ضعف بعض العلماء طرق حديث صلاة التسبيح .
وحديث ابن عباس يقرب من شرط الحسن إلا أنه شاذ لشدة الفردية فيه ، ومخالفة هيئتها لهيئة باقي الصلوات ، وقد ضعفها ابن تيمية ، وتوقف الذهبي . قال أبو منصور الديلمي في مسند الفردوس : صلاة التسبيح أشهر الصلوات وأصحها إسناداً . وقال البيهقي : كان عبد الله بن المبارك يصليها وتداولها الصالحون بعضهم عن بعض ، وفي ذلك تقوية للحديث . وقال عبد العزيز ابن أبي داود وهو أقدم من ابن المبارك : من أراد الجنة فعليه بصلاة التسبيح ، وحضّ على استحبابها من الشافعية أبو حامد والجويني والغزالي وغيرهم
رښتینی
29.01.2009
دعاجزه ورور له ليكني نه اقتباس :
[code:1:56f14b3e58]قال أبو منصور الديلمي في مسند الفردوس : صلاة التسبيح أشهر الصلوات وأصحها إسناداً . وقال البيهقي : كان عبد الله بن المبارك يصليها وتداولها الصالحون بعضهم عن بعض ، وفي ذلك تقوية للحديث . وقال عبد العزيز ابن أبي داود وهو أقدم من ابن المبارك : من أراد الجنة فعليه بصلاة التسبيح ، وحضّ على استحبابها من الشافعية أبو حامد والجويني والغزالي وغيرهم[/code:1:56f14b3e58]
ډيره مننه عاجزه وروره ديوه مستحب عمل له پاره دسلفو عمل او يوكمزوري ياضعيف حديث كفايت كوي اوپه تيره دعبدالله ابن المبارك رحمه الله په څير محدث او وتلي عالم چي هغه مهال يي په محدث خراسان سره شهرت لاره
اوښاعلي غيرت صيب دايو منفرد لمونځ ده دلته دفرضوتاخير كومه ستونزه نه رامنځته كوي ځكه دتاخير لامل هغه منصوص كلمات دي چي په حديث كي
ښوول شوي دي او دا كومه سهوه ياتيروتنه نده چي سجده سهوه پري لازمه شي
په مينه
و.افغان
29.01.2009
[quote:1515440b51="حامد"]دعاجزه ورور له ليكني نه اقتباس :
[code:1:1515440b51]قال أبو منصور الديلمي في مسند الفردوس : صلاة التسبيح أشهر الصلوات وأصحها إسناداً . وقال البيهقي : كان عبد الله بن المبارك يصليها وتداولها الصالحون بعضهم عن بعض ، وفي ذلك تقوية للحديث . وقال عبد العزيز ابن أبي داود وهو أقدم من ابن المبارك : من أراد الجنة فعليه بصلاة التسبيح ، وحضّ على استحبابها من الشافعية أبو حامد والجويني والغزالي وغيرهم[/code:1:1515440b51]
ډيره مننه عاجزه وروره ديوه مستحب عمل له پاره دسلفو عمل او يوكمزوري ياضعيف حديث كفايت كوي اوپه تيره دعبدالله ابن المبارك رحمه الله په څير محدث او وتلي عالم چي هغه مهال يي په محدث خراسان سره شهرت لاره
اوښاعلي غيرت صيب دايو منفرد لمونځ ده دلته دفرضوتاخير كومه ستونزه نه رامنځته كوي ځكه دتاخير لامل هغه منصوص كلمات دي چي په حديث كي
ښوول شوي دي او دا كومه سهوه ياتيروتنه نده چي سجده سهوه پري لازمه شي
په مينه[/quote:1515440b51]
ګران او محترم حامد صاحب:
که چيرته مونږ مسلمانان په قرآن پاک، او په صحيح ثابت شوو حديثونو باندې دعمل
بسنه وکړو، نو دا به مو لويه کاميابي وي، او هيڅ اړتيا به کمزورو او موضوعي حديثونو
ته پاتې نه شي.
دعلم الحديث له مخي، دضعيفو حديثونو نسبت په جزم سره پيغمبر صلی الله علیه وسلم ته
ناروا بلل شوې،
نو چې نسبت يي پيغمبر صلی الله علیه وسلم ته ناروا وي، نو بیا خو نه پرې عمل مستحب
بلل کیږي، او نه واجب، بلکه
کله کله دسنتو په نيت باندې يي انجامول مسلمان دبدعت کندې ته ورټيلوهي.
که له تاسو څخه څوک وپوښتې چې دپیغمبر صلی الله علیه وسلم په طریقه تهجد لمونځ
وکړم، او که صلاة التسبيح وکړم، کوم يو راته بهتر دی؟، نو تاسو به څه ځواب ورکوۍ؟؟
په درنښت
خیریوسی
29.01.2009
قاري صاحب السلام عليكم ورحمة لله وبركاته
وروره تاسو خو الحمد لله ښه عالم یاستی ډیر زیات معلومات لری دنفل لمانځه وموږ ته ډیرډیر وایه ولی چې موږ ډیر ګناه کاران یو ګناهونه مو تر سپین غره هم زیات دی ددنیا په حب کې شپه اورځ غرق یو که یو څوک وتهجد ته دډیری ستړیا نه شی راپورته کیدلای اویا سنت وکړی او تهجد هم وکړی اوزړه يې وغواړی چې نور نفلونه هم وکړی دګناهونو پیټی لږ سپک کړی نو لار به یې هم دا نفلونه وی
ولی چې نبوي حدیث مو په ډیرو سجدو امر کوی که څنګه ؟
« كَثْرَةُ السُّجُودِ يُدْخِلُكَ الْجَنَّةَ »
عَنْ أَبِي فِرَاسٍ رَبِيعَةَ بْنِ كَعْبٍ الأَسْلَمِيِّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ خَادِمَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَمِنْ أَهْلِ الصُّفَّةِ قَالَ : كُنْتُ أَبِيتُ مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَآتِيهِ بِوضُوئِهِ وَحَاجَتِهِ فَقَال لِي « سَلْني » فَقُلْتُ : أَسْأَلُكَ مَرَافَقَتَكَ في الْجَنَّةِ ، فَقَالَ « أَوَ غَيْرَ ذلِكَ » قُلْتُ هُوَ ذَاكَ ، قَالَ : « فَأَعِنِّي عَلى نَفْسِكَ بَكَثْرَةِ السُّجُودِ » .
أخرجه مسلم
عَنْ أَبِي عَبدِ اللهِ وَيُقَالُ : أَبُو عَبدِ الرَّحْمن ثُوبان رَضِيَ اللهُ عَنْهُ مَوْلى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ : « عَلَيْكَ بِكَثْرَةِ السُّجُودِ ، فَإِنَّكَ لَنْ تَسْجُدَ للهِ سَجْدَةً إِلَّا رَفَعَكَ اللهُ بِهَا دَرَجَةً ، وَحَطَّ عَنْكَ بِهَا خَطِيئَةً » .
أخرجه مسلم
وَعَنْ جَابِرٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ : « إِنَّ في اللَّيْلِ لَسَاعَةً لا يُوَافِقُهَا رَجُلٌ مُسْلِمٌ يَسْأَلُ اللهَ خَيْرَاً مِنْ أَمْرِ الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ إِلَّا أَعْطَاهُ إِيَّاهُ وَذَلِكَ كُلَّ لَيْلَةٍ » .
أخرجه مسلم
وَرَوَى الطَّبَرَانيُّ في الْكَبِيرِ عَنْ أَبِي مَالِكٍ الأَشْعَريِّ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : « مَا مِنْ رَجُلٍ يَسْتَيقِظُ مِنَ اللَّيْلِ فَيُوقِظُ امْرَأَتَهُ فَإِنْ غَلَبَهَا النَّوْمُ نَضَحَ في وَجْهِهَا المَاءَ فَيَقُومَانِ في بَيْتِهِمَا فَيَذْكُرَانِ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ سَاعَةً مِنَ اللَّيْلِ إِلَّا غُفِرَ لَهُمَا » .
وَعَنْ المُغِيرَةِ بْنِ شعبةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : قَامَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَتَّى تَوَرَّمَتْ قَدَمَاهُ ، فَقِيلَ قَدْ غَفَرَ اللهُ لَكَ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ قَالَ : « أَفَلا أَكُونُ عَبْداً شَكُوراً » .
أخرجه البخاري ومسلم والنسائي
وَرُوِيَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ : أَمَرَنَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِصَلاةِ اللَّيْلِ وَرَغَّبَ فِيهَا حَتَّى قَالَ : « عَلَيْكُمْ بِصَلاةِ اللَّيْلِ وَلَوْ رَكْعَةً » .
أخرجه الطبراني في الكبير والأوسط
رښتینی
29.01.2009
ښاغلي وهاج صيب ستا دپوښتني په ځواب كي به هغه دملا صيب كيسه
درته وكړم يوه ملا صيب ته چا ويلي و چي شيروادرته تياره كړم كه قورمه ؟
ملا صيب ورته وويل : ياره په كور كي دي دووه ديګي نشته ؟ :)
په مينه
ع کريم حليمي
30.01.2009
السلام عليکم ورحمه الله !
راته ګران ، مکرم استاد قاري صاحب ، د بنده له طرفه هم ښې هيلي ومنه
[quote:d5537c5e21]ګرانو وروڼو !
تاسو خو دصلاة التسبيح باره کې بحث ډیر په درز روان کړې دی، خو زه به تاسو سره يو معلومات شريک کړم، کيداي شي ستاسو لپاره نوې، او دتعجب وړ هم وي، هغه دا چې ، دصلاة التسبيح باره کې درسول الله صلی الله علیه وسلم څخه حديثونه نه دي ثابت شوي ، دټولو روايت شوو حديثونو أسانيد ضعيف دي، مطلب دا چې احتجاج يا دليل نيونه پرې نه کيږي، ځکه چې اسناد دحديث دمتن لپاره هغه مهم زنځير دې چې په ضعيفوالي سره يی متن ته ضرور تاوان رسیږي[/quote:d5537c5e21]
مکرما !
د صلاة التسبيح حديث ، دترازو په تله تلل شوي ،مقبول او صحيح ختلی دی
او هم بيا قولي حديث دی ، او د مبارک د اکا له خولې څه روايت دی !
قابل حجت صحابي دی ، او د لوړ اعتبار ، او د محمد بن عبدالله رسول الله
اکا
احاديث دوه قسمه دي ، مقبول يا مردود
او مقبول بيا درې قسمونه لري
قولي ، فعلي ،تقريري
هر مقبول حديت قولي دي
تاسو دې قولي څديت ته په کوم دليل ضعيف واياست ؟؟
هو ! شيخ الإسلام ابن تيمية –رحمه الله تعالى به نوافل خوښوي ،تر صلاة التسبيح ،اما دا نو بيا سمه خبره نده چه درسول الله صلی الله علیه وسلم څخه حديثونه نه دي ثابت شوي ، څرنګه نه دی ثابت ، په قول د حضرت عباس رح
ثابت دی
او بيا واياست چه خبره بدعت ته ټېله کيږي
لمونځ په هيڅ شکل د شکلو نه سي بدعت کېدلی تر څوچه
کلام د خلکو نه وي په کښې ، او يوازي تسبيح ،تکبير ، او تلاوت د قران وي
هيڅ کله به بدعت نه سي ، هر څومره چه لمونځ ګوسه، ډيکه، ټېله، ګسه ئې
کړې ، بدعت به ئې نه کړې امکان نه لري ، هو ! نا درسته به سي ، نه بدعت !!
اِنَّ صَلاَتَنَا هَذِهِ لاَ يَصْلُحُ فِيهَا شَىْءٌ مِنْ كَلاَمِ النَّاسِ اِنَّمَا هُوَ التَّسْبِيحُ وَالتَّكْبِيرُ وَتِلاَوَةُ الْقُرْانِ "
په درنښت
میوند ننګیال
31.01.2009
ډير ګرانو او محترمو هر يو حليمي صيب وهاج صيب او حامد صيب او نوروورونو سلامونه !
مننه پدي دومره ښه مو ضوع رب مو اباد لره .
Ghairat
02.02.2009
محترمو دا پوښتنه خو چا هم ځواب نکړه چې د یوه جز په تش غزولو سره په ورپسې فرْضو کې تاخیر رامنځ ته کیږي که نه؟؟
مثلأ د لومړۍ قاعدې د تشهد پسې سهوأ درود لوستل او بیا دریم رکعت ته جګیدل په قیام کې تاخیر رامنځته کوي که نه ؟
یا تش رکعت کې هم له سورة ویلووروسته په رکوع کې تاخیر او د سهوې سجده واقع کیږي که نه ؟
ع کريم حليمي
03.02.2009
ډېر ګران او محترم غيرت صاحب
السلام عليکم و رحمه الله ،
اول به له تاسو نه بخښنه و غواړم ، چه ستاسو پوښتني ته مي پر وخت جواب
ندی ويلی
مکرما !
سجودالسهو واجب في الزياده والنقصان ، سجده سهوه واجبه ده په زياتوالي
کښي او په نقصان کښي
" إِذَا زَادَ الرَّجُلُ أَوْ نَقَصَ فَلْيَسْجُدْ سَجْدَتَيْنِ " صحيح مسلم
[quote:b6395a70c7]د یوه جز په تش غزولو سره په ورپسې فرْضو کې تاخیر رامنځ ته کیږي که نه؟؟ [/quote:b6395a70c7]
هو ! يو خو تاخیر د فرضورامنځته سو ، او بل يو شئ زيات سو
او خلاف د سنتو عمل اجرا سو ، نو سجده سهوه لازمه سوه ،
[quote:b6395a70c7]مثلأ د لومړۍ قاعدې د تشهد پسې سهوأ درود لوستل او بیا دریم رکعت ته جګیدل په قیام کې تاخیر رامنځته کوي که نه ؟ [/quote:b6395a70c7]
دا چه خواږه نبي په لمړي ناسته کښي يوازي التحيات لله تر تشهد پوري
ويلي دي ، که څوک سهوا درود ووايي نوخلاف د سنتو عمل دي او زياتوب
منځ ته راغلي نو طبعا سجوده سهوا لازميږي
[quote:b6395a70c7]یا تش رکعت کې هم له سورة ویلووروسته په رکوع کې تاخیر او د سهوې سجده واقع کیږي که نه ؟[/quote:b6395a70c7]
د سجدې سهوي محک او معيار دا دی چه :د لمانځه له جنس څخه څه پر زيات
سي او يا ترک سي (واجبات )
او که ترک د رکن پېښ سي نو لمونځ فاسد سو
لمونځ به د سره راګرځوي
تر کومه حده چه زه پوهېږم ، په احاديثو کښي له داسي يو حديث سره نه يم مخ
سوئ چه په لمانځه کښي په تاخير د فرضو سجده سهوه لازميږي
زه په دې اند يم که التراخي او ټمبلي وسي په فرضو کښي نو سجده سهوه
ښه کار دی ،په واجب کېدلو ئې نه پوهيږم ،چه څنګه او ولي ؟
مکرم استاد قاري صاحب څخه به خواهش وکړم چه دا د فرضو تاخير يعني
څه ،
دومره به ووايم تر هغو تاخير د فرضو نه پېښېږي چه چا زائد عمل ئې نوي کړی
کله چه يو شئ زيات سي ، نو سجده (سجدتين) لازميږي
نو تاخير ئې هم بللی سو
و.افغان
03.02.2009
[quote:2e14a7f008="Ghairat"]محترمو دا پوښتنه خو چا هم ځواب نکړه چې د یوه جز په تش غزولو سره په ورپسې فرْضو کې تاخیر رامنځ ته کیږي که نه؟؟
مثلأ د لومړۍ قاعدې د تشهد پسې سهوأ درود لوستل او بیا دریم رکعت ته جګیدل په قیام کې تاخیر رامنځته کوي که نه ؟
یا تش رکعت کې هم له سورة ویلووروسته په رکوع کې تاخیر او د سهوې سجده واقع کیږي که نه ؟[/quote:2e14a7f008]
محترم غيرت صاحب:
دلمانځه برخې په دوه ډوله دي:
يو ډول يي غځيدلې شي، او څومره چې وغځيږي، نو ثواب په کې زيات وي، البته هغه
تش غځول نه وي، بلکه ورسره ډیر تسبيحات په کې ويل کيږي، قرآن په کې ډير تلاوت
کيداي شي، دعا ګانې په کې ډیرې کيدلاي شي، مثلا په هغه رکعت چې ډک رکعت ورته ويل کيږي، له فاتحې وروسته په کې تلاوت کیږي، نو دلته دتلاوت په اوږدولو سره د قيام اوږدول ډیر ثواب لري، همدارنګه رکوع، سجده، او ددويم تشهد اوږدول هم ثواب لري،
چې لمونځکوونکې کولاي شي، چې په دغو رکنونو کې تسبيحات ډیر کړي، او دعاګانې هم
وکړي، نو دلمانځه دداسي اجزاوو اوږدولو کې سجدة السهو نشته، البته ثواب په کې دی.
دلمانځه بل ډول اجزا داسي دي چې هلته ديوه رکن اوږدلو څخه دنورو رکنونو تأخير رامنځته کيږي، چې هلته بیا
سجدة السهو پکار ده، لکه داول تشهد نه وروسته دناستې تش غځول، يا په کې نور څه ويل، همدارنګه په تشو رکعتونو کې له فاتحې وروسته قيام غځول، همدارنګه ددوهمې سجدي څخه وروسته دجلسة الاستراحة غځول، چې وروسته ترې لمونځګذار دويم يا څلورم رکعت ته پاڅيږي، نو ددې اجزاوو غځول مکروه ده، او ددی مکروه دپيښيدو په وخت بايد لمونځګذار سجدة السهو وکړي.
يو يادونه بايد وکړم، چې په اوږدولو کې سنت طريقه داده چې ټولو هغه رکنونه چې اوږديداي شي، په يوه اندازه اوږده شي، مطلب دا چې اوږدوالي يي په يو تناسب وي،
داسې نه چې لومړۍ رکعت لنډ او ورپسي رکعت اوږد کړي، لومړۍ سجده لنډه او ورپسې سجده
اوږده کړي، او داسي نور، ځکه دنبي کريم صلی الله علیه وسلم دلمانځه باره کې راغلي:
صحيح مسلم م ت محمد فؤاد عبد الباقي/5 - (ج 1 / ص 343)
سمعت البراء بن عازب يقول كانت صلاة رسول الله صلى الله عليه و سلم وركوعه وإذا رفع رأسه من الركوع وسجوده وما بين السجدتين قريبا من السواء
براء بن عازب رضي الله عنه وايي: دپيغمبر صلی الله علیه وسلم لمونځ، رکوع، له رکوع وروسته ودريدل، سجده، ددوه سجدو تر منځ ناسته، يو بل ته سره نږدي وو (یانی په اوږدوالي او لنډوالې کي).
په درنښت
شبيراحمد
09.06.2009
دبحث ټولوګډونوالواوددصلوة تسبيح دزده کړي مينه والوته دزړه له کومي
السلام عليکم ورحمة الله وبرکاته
دصلوة تسبيح په اړه نوروعلماءکراموښه رڼااچولي اوموږته يې هيڅ ددخل ځای ندی پرېيښی خودلته له يوه ورورسره داسوال پيداشوی وچې آياله له سجدې وروسته په کېناستلوسره دفرضوتاخيرنه لازمېږي ؟
زه هغه ملګري ته دځواب ويلوپه بانه دادی دمشکوة المصابيح له شرحي (مظاهرحق ) څخه داطريقه رااخلم
مظاهرحق په دې اړه دعبدالله ابن عباس دروايت له رانقلولوسره سره ددې لمانځه طريقه په دې ډول ليکلي ده
مظاهرحق :- ددې لمانځه نيت دي په دې ډول وتړل شي
نويت ان اصلی اربع رکعات صلوة التسبيح .
ژباړه :- نيت کوم چې اداکړم څلوررکعته دصلوة التسبيح
له نيت وروسته دتکبيرتحريمه په ويلوسره لاسونه وتړی اودسبحانک الهم له ويلوورسته پنځلس۱۵ځله سبحان الله والحمدلله ولااله الاالله والله اکبر بيااعوذبالله ،بسم الله ،الحمدلله،اويوسورت وواياست له دې وروسته بيالس۱۰ځله همدابسبيح ووايی بياپه رکوع کي هم لس ځله تسبيح اوله رکوع څخه چې راپورته شی بيالس ځله تسبيح ولولی همداراز په دواړوسجدواودسجدوپه منځ کي هم لس لس ځله تسبيح لوستل کېږي
په دوهم رکعت کي هم له الحمدلله نه مخکي پنځلس۱۵ځله تسبيح وواياست له الحمداوسورت وروسته يې بيالس ځلي ووايی دغه رازپه رکوع ،قومه ،دواړوسجدواودسجدوپه منځ کي هم لس لس ځله تسبيح وواياست
په دې ډول درېيم اوڅلورم رکعت هم وکړی اوتسبيح پکې په همغه تعدادوواياست
مظاهرحق دروايت له ذکرکولوسره په روايت کي د(عشرخصال )تفصيل هم کړی چې زه ترې په دې ځای کي تېرېږم اوراځم دې بلي خبري ته چې دابن عباس دروايت په اړه يې کوي
مظاهرحق:-له دې روايت څخه رامعلومېږي چې په قيام کي دي له قرأت نه وروسته پنځلس ځله تسبيح وويل شي اوداهم ترې راڅرګندېږي چې له دوهمي سجدې څخه په راپورته کېدلوسره دي هم داتسبيح وويل شي
خوموږيې بله طريقه وښودله چې په هغې کي له دوهمي سجدې څخه له راپورته کېدلووروسته دتسبيح هيڅ يادونه ونه شوه
نودادواړه طريقې په بېلوبېلورواياتوکي ذکرشوي دي اوبياداچې په دواړوطريقوکي دتسبيحاتوپه تعدادکي هيڅ فرق نشته يواځي يې دويلومواقع بدل دي .
ځکه خولمونځ کونکی اختيارلري چې په دې کي يې هره طريقه خوښه شوه په هغه طريقه دي لمونځ اداکړي .
اوبهتره داده چې کله په يوه اوکله يې په بله عمل وشي .
مظاهرحق زياتوي چې
له عبدالله ابن عباس څخه رانقل شوي چې په دې لمانځه کي دي دغه سورتونه وويل شي
الهکم التکاثر،العصر،قل ياايهاالکفرون ،اوقل هوالله احد
په ځينورواياتوکي د
اذازلزلت ،والعاديات ،اذاجاء ، اوسورت اخلاص يعني قل هوالله احد
ويل هم رانقل شوي دي
که پتوال صېب په دې طريقه عمل وکړي ښه به وي
ستاسوشبير
و.افغان
12.06.2009
[quote:ace21451bc="شبیراحمد"]
السلام عليکم ورحمة الله وبرکاته
دصلوة تسبيح په اړه نوروعلماءکراموښه رڼااچولي اوموږته يې هيڅ ددخل ځای ندی پرېيښی [/quote:ace21451bc]
شبیر أحمد صاحب:
سلام ته مو وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته
خداي مو روغ، جوړ، تر او تازه لره.
شبير صاحب: ددی پر ځاي چې دنورو دقلم يا خولې دتړلو کوښښ وکړئ، پکار ده چې
په علمي ځواب دنورو خبره رد کړئ.
مونږ له يوې خوا ددی دعوا لرو (چې حقه دعوا هم ده) چې اسلام دهر زمان او مکان
لپاره صالح دی، خو بيا له بلې خوا داجتهاد، تجديد، او څيړنې لار پريږدو، کومه
لار چې دمخکينۍ دعوا پورې کلکه تړلې ده، او پر ځاي يي دتقليد، داشخاصو لپاره دتعصب
او جمود لاره نيسو، او داسلام دمبارک دين دپاکو منابعو قرآن او سنت څخه لريوالې اختياره وو، او
په پټو سترګو دغیر معصوم اشخاصو په خبرو پسې درومو.
نن چې مونږ مسلمانان دکوم ذلت شپې او ورځې تيروو، ددی لمړنۍ سبب جمود، تقليد
او عدم تجديد دی، کوم ګنده مرض چې دمسلمانانو په جسمونو کې دپنځم هجري قمري
کال څخه راپديخوا خپل فعاليت پیل کړی دی، او له هماغه وخته راهيسې مسلمانان
مخ پر ځوړ روان دي.
که رښتيا مونږ دخپل دين دحقانيت ښکاره کول غواړو، دځانونو با پته کول غواړو،
دنړۍ نورو ولسونو ته دخپل دين حقيقي واقعيت وړاندی کول غواړو، نو يواځينۍ
لار يي اصلي مصادرو او منابعو ته بيرته ګرځيدل دي، قرآن او سنت ته ګرځيدل دي،
خو په فهم دصالحو سلفو.
په درنښت
20.06.2009
محترم بشير صيب او مکرم وهاج صيب له زيار څخه مو ډيره مننه ، اجرونه مو نصيب شه . له سلامونو وروسته به له بشیر صیب نه وپوښتم
چې د لومړي او دريم رکعت له دويمې سجدې څخه وروسته آیا لس ځلې تسبيح ويل که د قيام او قرائت د فرضو تاخير نه رامنځته کوي دليل يې
څه دی ؟ که يې رامنځته کوي او بيا هم دسهوې سجده نه لازموي دليل يې
څه دی ؟
همدغسې یوه پوښتنه دا هم ده چې آیا دهر رکعت په پیل کې له قرائت نه مخکې ١۵ ځلې تسبيح د اصلي قرائت د تاخير اړيزی نه ګرځي ؟
او په پای کې:
د سهوې دسجدې دلزوم درجه څشی ده ، واجب، سنت که مستحب ؟
و.افغان
21.06.2009
[quote:82cd9db6bf="پتوال"]محترم بشير صيب او مکرم وهاج ساپي صيب له زيار څخه مو ډيره مننه ، اجرونه مو نصيب شه ٠
له سلامونو وروسته
د لومړي او دريم رکعت له دويمې سجدې څخه وروسته ١٠ ځلې تسبيح ويل که د قيا
م او قرائت د فرضو تاخير نه رامنځته کوي دليل يې
څه دی ؟ که يې رامنځته کوي خو بيا هم دسهوې سجده نه لازموي دليل يې
څه دی ؟
همدغه پوښتنه دهر رکعت له قرائت نه مخکې ١۵ ځلې تسبيح د اصلي قرائت د تاخير اړيزی نه ګرځي ؟[/quote:82cd9db6bf]
لمړۍ خو دا چې دصلاة التسبيح په اړه مخکی ما خپل نظر څرګند کړی دی، او عقيده
لرم چې دتهجد لمونځ تری ډیر کرته بهتر دی، ځکه چی په متفق عليه، او دلمر په شان
واضحو او ښکاره حديثونو ثابت شوی دی، او دکيفيت باره کی يي هم دعائشي
رضي الله عنها حدیث راغلی دی.
پاتی دتأخير خبره، نو په يوه مخکينۍ ليکنه کی مې ليکلې وو، چې دلمانځه افعال
دوه ډوله دي، دځينو په اوږدولو سره دورپسی فعل تأخير نه رامنځته کیږي، او دځينو
نورو په اوږدولو سره دورپسی فعل تأخير رامنځته کیږي.
دليل يي دادی:
صحيح البخاري م ت البغا/6 - (ج 1 / ص 273)
759 - حدثنا بدر بن المحبر قال حدثنا شعبه قال أخبرني حكم عن ابن أبي ليلى عن البراء قال
: كان ركوع النبي صلى الله عليه و سلم وسجوده وبين السجدتين وإذا رفع من الركوع ما خلا القيام والقعود قريبا من السواء
ژباړه: دنبي کريم صلی الله علیه وسلم رکوع، سجده، او ددوه سجدو تر منځ
ناسته، او له رکوع څخه وروسته ودريدا يو بل ته (په اوږدوالی او لنډوالی کې) نږدي وو، پرته له قيام او قاعدی نه.
نبي کريم صلی الله علیه وسلم به قيام ډیر اوږدولو، حتا چې دتهجد په لمانځه کې
يي په يوه رکعت کی سورة البقرة، سورة آل عمران، او څه اندازه سورة النساء هم
لوستل، ددی حديث راوي عبد الله بن مسعود وايي، چی پيغمبر صلی الله علیه وسلم
په تهجدو ولاړ،نو زه هم ورپسی ودريدم، نو دغه ياد شوي سورتونه يي په کی
تلاوت کړل، تر دی چې ديوه بد کار اراده می وکړه، نو ناستو ملګرو تری پوښتنه
وکړه، چې دڅه بد کار؟ هغه وويل: اراده می وکړه، چې رسول الله صلی الله علیه وسلم
په لمانځه پريږدم، او تری لاړ شم، خو دا کار می ونه کړ، او لمونځ می ورسره پوره کړ.
ـــــــــ
نو دلته دقيام په اوږدولو تأخير نه رامنځ ته کیږي، همدارنګه دلويی دوهمې قاعدی
په اوږدولو تأخير نه رامنځ ته کيږي، دسجدی، رکوع، دوه سجدو تر منځ ناسته،
له رکوع وروسته دریدا باندی تأخیر نه رامنځته کیږي، البته لمونځکوونکی بايد
ددی څلورو وروستي څيزونو داوږدوالې او لنډوالې توازن وساتي.
البته داولی قاعدي په ډیرو اوږدولو تأخير په دی دلیل رامنځ کیږي (مصدر رانه
هير دی، ان شاء الله چی پیدا به يي کړم) چی پيغمبر صلی الله علیه وسلم به په اوله
قاعده کی داسی ناست وو، لکه په سکروټه چی ناست وي، مطلب دا چې
لمړنۍ قاعده يي ډيره ژر ختموله.
همدارنګه دجلسة الاستراحة له اوږدولو څخه تأخير رامنځ ته کيداي شي، جلسة
الاستراحة هغه ناستی ته وايي، چې داول رکعت له دوه سجدو وروسته، او ددریم
رکعت ددوه سجدو وروسته رامنځ ته کیږي، په دی جلسه کی دعلماوو خلاف دی،
له پيغمبر صلی الله علیه وسلم څخه ثابته ده، خو څوک يي چی نه کوي، وايي، چې
نبي کريم صلی الله علیه وسلم دا جلسه دعمر په آخره کی دمریضتيا په حالت کی
دضرورت له وجهی کړيده، البته اصل عدم جلسه ده.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هو، يو بل نوعه تأخير هم شته دی، چی په هغی سره سجود سهو لازميږي، مثال:
کله چې دقيام په ځاي په قعدی کښيني، بیرته ورپه ياد شي، او په قيام پیل وکړي،
همدارنګه درکوع پر ځاي سجدی ته لاړ شي، نو ژر ورپه ياد شي، بیرته په رکوع
پیل وکړي، او داسی نور.
دليل يي دا عام حديث دی:
صحيح ابن خزيمة م ت الأعظمي/4 - (ج 2 / ص 131)
1055 - نا عبد الله بن سعيد الأشج ثنا ابن نمير عن الأعمش عن إبراهيم عن عن علقمة عن عبد الله قال : صلى بنا رسول الله صلى الله عليه و سلم خمسا فقلنا : يا رسول الله ! أحدث في الصلاة شيء ؟ قال : لا قلنا : صليت بنا كذا وكذا قال : إنما أنا بشر أنسى كما تنسون فإذا سها أحدكم فليسجد سجدتين ثم تحول صلى الله عليه و سلم فسجد سجدتين
په درنښت
24.06.2009
له محترم وهاج صیب، غزتمند بشیر صیب او لوی استاد مکرم حلیمي له توضیحاتوڅخه ډیره مننه کوم او له خدای (ج) څخه ورته ډیر اجرونه غواړم !
له ساپی صیب څخه د دوه پوښتنوپه اړه د یو څه رڼا غورځول غواړم :
۱ــ په دغه دعا کې د ( فیه) معنی او ضرورت راته روښانه نه دی :
الحمدل لله حمدا ً کثیرا ً طیبا ً مبارکا ً [color=red:8b403c4bbe]فیه[/color:8b403c4bbe] کما يُحب ربنا ویرضی
۲ــ آیا دغه ډول درود شریف سم دی :
الهم صلی وسلم وبارک علی محمداٍ وعلی اله وصحبه اجمعین ، بعدد کل معلوم الک یاارحم الرحمین !