نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ
پښتون ملت دی که ملیت ؟؟؟
منتظرمسید
25.01.2006
ګرانووروڼواووطنوالو!
ترټولودمخه خپلې نیکې هیلې اوسلامونه وړاندې کوم .
لکه څنګه چې موږوینوپښتانه په دریوهیوادوکې په ټولیزه توګه استوګن دي .په افغانستان کې چې پلارنی ټاټوبی یی دی ،پښتونخوایاله بده مرغه ننني پاکستان کې اوهندوستان کې ،چې ترټولوزیات شمیریی په لرې پښتونخواکې دی ،داچې په افغانستان کې څومره یاڅوپه سلوکې دي ،موضوع دځینووروڼوعناصرولخواتر تیارې اوسیورې لاندې راوستل شویده ،اوپه هندوستان کې دځینوشمیرونوله مخې تر اتوملیونوډیردي چې زماپه اندتراتوملیونوبه بیخي ډیروي ،اماخبره پدې کې ده چې موږخونه په افغانستان کې ځان ته ملت ویلای شواونه هم په هنداو پاکستان کې ،سره لدې چې پښتون زماپه اندملیت نه بلکې ملت دی ....
پدې اړونددخپلوګرانوهیوادوالونظرغواړم ځانته څرګندکړم اوهیله کوم چې که څوک غواړي پدې موضوع خبرې وکړي ،نوهڅه دې وکړي چې هغه دموضوع پورې تړلې اودادب اونیک نیتۍ په چوکاټ کې وي .
په درنښت
Anonymous
25.01.2006
يو هم نه. که وي داسې بده ورځ به يې نه وه
Anonymous
25.01.2006
قوم.
مليت د nationality غلطه ترجمه په فارسی افغانی او پشتو دی .
داسی شی وجود نلری :مليت .
ملت نه دی .د ملت تعريف په جامعه شناسی ولوله.
د پوشتنی هدف معلوم دی.
ملت
Anonymous
25.01.2006
یعنی جامعه ی انسان از صورت طوایف وقبایل به اقوام واز اقوام به ملت ها بدل میگردد .
طایفه ، قبیله ، قوم ، ملت ــ اینها تجمعات اتنیک ( ازلفظ یونانی اتنیکوس یعنی قومی ) هستند که درآنها نوعی
وجوه اشتراک دیده میشود .
اولین شکل تجمع جامعه انسانی طوایف وقبایل است . طوایف وقبایل هنوز درکشورما وجود دارند .
خصیصه ی مهم تجمعات طایفه ای وقبیله ای درآنست که بین اعضاء آن روابط بیولوژیک خونی ـ خویشاوندی وجود دارد .
طایفه خانواده های بهم پیوسته و خویشاوند بود و اتحاد طوایف قبـیـله را بوجود آورد واتحاد قبایل عشیره یا ایل ( ازپیوند ایلا ت و عشایر) مختلف ونزدیک بهم قوم پدید شد .
با رشد وگسترش تقسیم کار و مبادله وپیدایش مالکیت خصوصی رابطه ی خونی خویشاوندی اهمیت سابق خودراازدست داد . این نیازهای اقتصادی بود که درامیختگی قبایل واتحاد سرزمین های آنها و پیدایش قوم با سرزمین مشترک راایجاب میکرد .
درقوم وحدت زبان ، فرهنگ وسرزمین وجود دارد ودر این میانه عامل قاطع همانا وحدت سرزمین است .
قوم یک تشکل اتنیک ویژه ی جوامع دوران ماقبل سرمایه داری است ".
درجهان امروزانواع اشکال اتنیک ماقبل سرمایه داری بویژه در آسیا( کشورما) و افریقا وجود دارد .
از آنجاکه شکل اتنیک " ملت " بهترمیتواند با مقـتضیا ت کامل عصرما تطبیق کند اشکال کهن درحال زوال اند ودر همه جا تشکل ملی انجام میگیرد .
برای آنکه قوم تا حد یک ملت رشد ونضج یافته بدل شود، ایجاد صنعت ، مراکز فرهنگی ، تشگل گردانهای ملی و
روشنفکران ضروراست.تولید بزرگ درحکم کوره ی عظیمی است که درآن همه ی انواع مرزها وموانع طایفه ای
و قومی ذ وب میشود وفرومی ریزد و زوال می یابد . لذا ملت ادامه ی ساده ی قوم نیست .
پروسه ی قوام و انسجام یک قوم بصورت ملت یک پروسه ی طولانی و داری مراحل است ودرجریان آن خوداگاهی ملی، مبارزه ی ملی پدید میشود واین خود سرآغاززایش مقوله ی ملت محسوب میگردد.
ملت گروه بزرگی است ازافراد که مظهراشتراک پایدارزنده گی اقـتصادی ، سرزمین ، زبان ادبی ، مختصات روانی
سنن واداب است . درمیان این علامات علامت اقتصادی ( وحد ت اقتصادی ، اشتراک نقش دراقتصاد) برجسته است، نه منافع ارضی ، ..."
زبان علامت مهم واشکاروپایدار وحدت ملی است ( در کشور ما این علامت درحقیقت ، مانع وسد راه واقع شده است) به این اصل در وهـــله ی اول مسؤولین دولـت ونخبه گان اقوام توجــــه کــــنند !
څرنګه پښتانه یو قوم نه دی،بلکه مشابه یا متجانس قومونه دي، دتئوری پر اساس
دقومونو مجموع باید ملت اوسي ،داچې زمونږ ځان ملت ګڼوکومه غلطه خبره نه ده
خودکامل ملت پروسه لا تکمیله نه ده ، ځکه ملت دملی حاکمیت حق ددفاع مفهوم
لري ،داایدیولوژی او سیاست دسرمایداری په لوړه مرحله کې دملت جوړونۍ دپیدایښ پر وخت په ټولنه کې رامنځته شوه،دټولنی په تکامل کې،دملی پوهی اوملی دولت په ایجادکې ډیره مؤثره اوکاری تمامه شوله ، د۱۹ پیړۍ په اوله نیمی
کې خورا غښتلی اصول وو،زمونږ په هیوادکې دانګلیسانوداستعماری سیاست
په وجه دا پروسه مختل اوناتکمیله پاتی شوه ،په ننۍ عصر کې دهیوادپه دننه کې
په هر شکل چه وي مخه یې نیول کیږی ، او دملیګرای ،شوونیزم ،راسیزم ..... دتعصب نسبت ورکول کیږی
په درنښت
Anonymous
25.01.2006
[color=darkblue:3895ea9f10][size=24:3895ea9f10]هركي ناموخت ازگذشت روزگار
نــيز نـامـوزد زهــيچ آمــــوزگار[/size:3895ea9f10] [/color:3895ea9f10]
د هميش لپاره ددغی سايت نه خدای په امان.
Anonymous
26.01.2006
که ته هماغه مخل ئي خو کاکا ؤله، ؤله٠٠! چی بيا سر راشکاره نکړی ګوره 8)
Anonymous
26.01.2006
[quote:607c61c9d7="Anonymous"][color=darkblue:607c61c9d7][size=24:607c61c9d7]هركي ناموخت ازگذشت روزگار
نــيز نـامـوزد زهــيچ آمــــوزگار[/size:607c61c9d7] [/color:607c61c9d7]
د هميش لپاره ددغی سايت نه خدای په امان.[/quote:607c61c9d7]
که ته هماغه مخل ئي خو کاکا ؤله، ؤله٠٠! چی بيا سر راشکاره نکړی ګوره
ملت
Anonymous
26.01.2006
دقدروړ کوشان صاحب !
دافغان ملت ( پښتانه ، تاجک ، هزاره اوازبک ـ ترکمن )دتکامل امکان یواځي په
سوله یزه توګه ،د ټولنی په مادی تغیر اوتحول کښې ممکن دی، داچې پښتنو په هیوادکې د اکثریت نقش په درلودلوسره خپل دننه یې دنده اجراء نه کړه ،نوځکه دیووالۍ روحیه یې ضعیفه پاتي ده ،داهم دوه علته لري ، یوه ناپوهي اوبل ،بهرنۍ مداخله اوتجاوز .
دا دیالوګ ته ادامه ورکو ؛
په درنښت نیک سیر ساپی