نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ
څنګه تخلص بايد کيږدو؟؟!!
منتظرمسید
16.08.2005
دااوس يودود ګرځيدلي دى چې هرڅوک دنوم سربيره دځان لپاره تخلص غوره کوي اوشايد لامل يي داوي چې نوم دده سره دمشورې پرته دنوموړي دمور،پلاريا هم بل کوم خپلوان له خواايښودل شوى وي اوهغوى دخپل زوى يا لور لپاره هغه نوم غوره کوي چې غواړي په راتلونکې کې خپل زوى يا لور په هغه بڼه کې وويني ،اما کله چې يوڅوک رالوى شي نوغواړي خپله اراده اوصفتونه ونوروته څرګند کړي اوداسې يونوم چې وکولاى شي چې دده دځانګړتياووښکارندوى وي ځانته غوره کړي ،چې موږاوتاسوورته تخلص وايو.
داخبره مې ځکه دلته ياده کړه چې ،موږوينوچې زموږ زياتره پښتانه وروڼه دځان لپاره دتوکم ،قبيلې ،ولايت ياهم خيلونونومونه غوره کوي چې زما په نيمګړي انددايوناسم کاردى اودپښتنوپه منځ کي چې هسې هم يوالۍ اواتفاق نلري دنظر او افکارودنه يوالي څرګندوى دى اوانفاق لا هم پسې غښتلۍ کوي ،نوددې لپاره چې موږوکولاى شوديوغښتلي ،يوموټي اوپياوړي ولس اوملت په توگه دخپل وياړلي هيواداوخپل کړيدلي ولس لپاره په يوه خوله چوپړ وکړو او نورپه هغوشيانوچې اصلاهيڅ ارزښت نه لري اوزموږ دهڅودکمزورۍ اومخنيوي لامل ګرځي ډډه وکړو اوبايددټولوپښتنوترمنځ داژمنه اوتړه ترسره شي چې څوک بايدپه ځان دتوکم ، قبيلې ،خيل او..تخلص پرځان کينه ږدي .
داهم غواړم چې يادوونه وکړم چې که تاسو پام کړى وي زما خپل تخلص هم دتوکم يا قوم څرګندوى دى اوزه پر خپل ځان هم ورته نيوکه کوم اوژمنه کوم چې دګرانو وطنوالوترنظروړاندنې وروسته که ډيرۍ زما دپورته وړانديز ملاتړ وکړنوخپل تخلص به بدل کړم اودمنتظرمسيد په ځاى به ځانته منتظرپښتون تخلص غوره يا و
ټاکم .
په درناوي
ستاسو دنظريو په هيله !
[color=red:3c34e5a97d]زماپه دواړو اوږوناستوپريښتووليکئ
وليکئ هرڅه چې ليکئ ،خوپه پښتووليکئ[/color:3c34e5a97d]
ع کريم حليمي
18.08.2005
Zeb Montazer Masid وروره سلام
نه انډيوله داسي نه ده ٠ هرڅه ځان ته تاريخ لري
[quote:4b946f92d2]دااوس يودود ګرځيدلي دى چې هرڅوک دنوم سربيره دځان لپاره تخلص غوره کوي اوشايد لامل يي داوي چې نوم دده سره دمشورې پرته دنوموړي دمور،پلاريا هم بل کوم خپلوان له خواايښودل شوى وي اوهغوى دخپل زوى يا لور لپاره هغه نوم غوره کوي چې غواړي په راتلونکې کې خپل زوى يا لور په هغه بڼه کې وويني ،اما کله چې يوڅوک رالوى شي نوغواړي خپله اراده اوصفتونه ونوروته څرګند کړي اوداسې يونوم چې وکولاى شي چې دده دځانګړتياووښکارندوى وي ځانته غوره کړي ،چې موږاوتاسوورته تخلص وايو. [/quote:4b946f92d2]
تخلص په ايران کښي پيدا سو ٠ د قلم نوم دې اصلأ ٠چه تخلص ئې نوموي
هغه لنډ نوم دې چه په شعر او شاعري کښي ښه اواز ولري
زهير ،جهاني ،عطايي،
که د يوه شاعر نوم عبدالحکيم وي ٠ نو ډيرپه مشکل به داسي يو اخيري نيم بيت جوړ
کړي چه عبدالحکيم پکښي ځای سي ،هر شاعر د شعر په اخيره کښي خپله نتيجه او استنتاج ليکي نو دعبدالحکيم همېشه خوندور نه وي ٠
د شاعرانو سره لنډ نوم يعني تخلص ضرور دي ٠
ډير لږ شاعران سته چه خپل نوم کاروي ٠ لکه
.........................................[color=cyan:4b946f92d2]عبدالسلام مدام دی تاته تم تم
کله به مي موړکې په خوله صنم [/color:4b946f92d2]او د سلام بابا نوم اصلأ کرزی وو ولي چه دواړه دکرز د کلي وه ٠ د مرحوم اغامحمدکرزي چه ځان کرزی کړي نو بيا سلام بابا کرزی نه دې کارولي
منتظرمسید
18.08.2005
[quote:bb4ba1cf58="عبدالکريم حليمي"]Zeb Montazer Masid وروره سلام
نه انډيوله داسي نه ده ٠ هرڅه ځان ته تاريخ لري
[quote:bb4ba1cf58]دااوس يودود ګرځيدلي دى چې هرڅوک دنوم سربيره دځان لپاره تخلص غوره کوي اوشايد لامل يي داوي چې نوم دده سره دمشورې پرته دنوموړي دمور،پلاريا هم بل کوم خپلوان له خواايښودل شوى وي اوهغوى دخپل زوى يا لور لپاره هغه نوم غوره کوي چې غواړي په راتلونکې کې خپل زوى يا لور په هغه بڼه کې وويني ،اما کله چې يوڅوک رالوى شي نوغواړي خپله اراده اوصفتونه ونوروته څرګند کړي اوداسې يونوم چې وکولاى شي چې دده دځانګړتياووښکارندوى وي ځانته غوره کړي ،چې موږاوتاسوورته تخلص وايو. [/quote:bb4ba1cf58]
تخلص په ايران کښي پيدا سو ٠ د قلم نوم دې اصلأ ٠چه تخلص ئې نوموي
هغه لنډ نوم دې چه په شعر او شاعري کښي ښه اواز ولري
زهير ،جهاني ،عطايي،
که د يوه شاعر نوم عبدالحکيم وي ٠ نو ډيرپه مشکل به داسي يو اخيري نيم بيت جوړ
کړي چه عبدالحکيم پکښي ځای سي ،هر شاعر د شعر په اخيره کښي خپله نتيجه او استنتاج ليکي نو دعبدالحکيم همېشه خوندور نه وي ٠
د شاعرانو سره لنډ نوم يعني تخلص ضرور دي ٠
ډير لږ شاعران سته چه خپل نوم کاروي ٠ لکه
.........................................[color=cyan:bb4ba1cf58]عبدالسلام مدام دی تاته تم تم
کله به مي موړکې په خوله صنم [/color:bb4ba1cf58]او د سلام بابا نوم اصلأ کرزی وو ولي چه دواړه دکرز د کلي وه ٠ د مرحوم اغامحمدکرزي چه ځان کرزی کړي نو بيا سلام بابا کرزی نه دې کارولي[/quote:bb4ba1cf58]
ډيرمحترم حليمي صيب!
زما په انديا خوداچي ته ځما په هدف نه پوه شوى ،ياخودهم کوم کتاب موندلي دى ،بس چې څوک څه وليکي نوته هغه کتاب ته مخه کړي يوڅه پکې پيداکړي بيا نوددې لپاره چې ځان وښيي چې ګويا فلسفې دي زده دي ،هغه دلته رانکل کړې ،
لدي موضوع نه زما هدف دانه وه چې دتخلص تاريخچه راوسپاړم ،بلکي دتخلص په هکله ماخپل نظرڅرګندکړي ؤاوهرڅوک حق لري چي دهرې موضوع په هکله يي غوښتي وي نظرڅرګندکړي .له نوموړي ليکنې نه زما هدف داؤچې ليکونکي ددي په اړه نظروړاندي کړ ي چې داځينې کسان چې په ځان دقوم ،قبيلې يا خيل نوم ږدي داسم کاردي که نه ؟
خوتاسو دتل په شان موضوع بلې خواته وړي ده اولکه چي تاسو فکر کوي فلسفه موور نه جوړه کړي ده.
په درناوي
خداى وکړي چې زما خبرې درباندي بدې نه وي لګيدلې .
ع کريم حليمي
18.08.2005
Zeb Montazer Masid ځوانه سلام !
خر کاري هم هنر غواړي ٠
ستاسو خبره ډيره پر ځای ده چه
[quote:b963843f60]،ياخودهم کوم کتاب موندلي دى ،بس چې څوک څه وليکي نوته هغه کتاب ته مخه کړي يوڅه پکې پيداکړي بيا نوددې لپاره چې ځان وښيي چې ګويا فلسفې دي زده دي ،هغه دلته رانکل کړې ، [/quote:b963843f60]
د دې کتاب نوم دې ( شرح اصول ) په ١١٠ جلده کښي دې ليکنه د شيخ الخبير :)
دا خبره د مرحوم داود خان له وخته راپيدا سوه ٠ چه سردار ،پوپلزی ، سليمان خيل
نور خلاص سوه ٠ نوي عصر سو ولي چه جمهور يت راغلۍ
پريږه چه خلګ نوم انتخاب کړي اځکزې ، مومندزی څه تاوان لري ؟؟؟
زموږ د رئيس جمهور نوم کرزی دې ٠ او دغه نوم ټوله عمر تقريبأ 40 کاله کيږي
او نن تر سل کرزيه زيات دي ٠ انشاالله ٥٠ کاله ورسته به د کرزيانو تعداد ١٠٠٠ نفره وي ٠ او دابه د پوپلزو يوه نوې پښه شي ٠ په پوپلزو کښي به کرزيان وي
نو بيا به نور دانوم کرزيان نه استعمالوي ؟؟؟
او 0.001 لا هم خلګو قومي نومونه نه لري ٠
په قومي نوم کښي هيڅ خساره نشتا
تخلص
منتظرمسید
21.08.2005
[quote:88fbf2de9d="کوشان"]زه د مسيد جان پوره همنظر يم ، خو ما غوښته چه دومره زياته کړم چه د تخلص او نوم په انتخاب کی بايد چه کوښښ وکړو چه پښتو سچه نمونه مو د هيره ونځی، لکه ولسمل، پښتونمل، غښتلی او داسی نور.
که مونږه غواړو چه خپل پښتو کلتور وساتو نو بايد چه خپلو اولادو ته پښتو نمونه کيږدو، نه دا چی هغوی ته عربی نمونه انتخاب کړو.
دا څه کم دری سوا مليونه عرب چه په څه کم شل مملکتو کی ژوند کوی ، د يوه زوی هم يو پښتو نوم نلری، مګر دا لس مليونه پښتانه چه په افغانستان کی ژوند کوی، نهه مليونه ېۍ عربی نمونه لری. **دا ولی؟
کوشان[/quote:88fbf2de9d]
ډيرګران ورورکوشان صيب !
ترټولودمخه زما سلامونه اوښي هيلې ومني .دتاپه خوله دې برکت شي ،که موږ لږ په ځيروګورونودابه راته خوته شي چي پښتانه دنړۍ تر ټولوښکلي ،غيرتي ،با استعداده ،ميړنې اووتلۍ ولس دى ،خويوازينۍ بدمرغي موداده چې لږله علم اوپوهې ليري پاتې شوي يو.که تاسوپکروکړي نودري ملکونه ،هند،پاکستان اوافغانستان ،داپه پښتنوښائيسته دي .دپاکستان نامتولوبغاړي ،هنرمندان ،پوهان اوپه بله هره برخه کې په سرکي پښتانه دي لکه شاهداپريدي،جهانګير، قديرخان او...همداډول په هندکي هم شاهرخ خان ،عامرخان او..خوله بده مرغه چې يوازي په خپل پلارني اومورني ټاټوبي کي دپښتنودرناوى اوقدرنه کيږي ،قدرخو
په ځاى پريږده چې په زياتروبرخوکي يي توهين هم کيږي .خولادبدمرغۍ ځاى دادى
چې تل پښتانه دپښتنوله خواځپل شوي دي ،که بل نوزه داسې ځواک نه وينم چې پښتنوته دي په بده سترګه وګوري .دادهغوپښتنوله لاسه چې ځان په پښتون وايي خوپه اصل کې نه يوازي داچي پښتانه ندي ،بلکې دپښتنوکلک دښمنان دي .
خوپه هرصورت که پدي اړه خبرې وکړونوشپې ورځې به ونيسي ،خودومره به ووايم چې وروڼوراځى چې دځان غم په خپله وکړو.
مننه کوشان صيب.
په درناوي
منتظر مسيد
ع کريم حليمي
21.08.2005
محترم مسيد سلامونه او ښې هيلي
الله دي جوړ او روغ لره ٠
که ستاسو اجازه وي ٠ تاسو ځان ته مسيد نوم ورکړې ٠ چه په ټوله نړۍ کښي دانوم يوازي د سودان په ملک کښي سته ٠ داسي اسناد سته چه په معنا د مسجد دې
که راسره جنګ او خفګان ونکړي ٠ نو راته ويلې سۍ چه مسيد د مسجد په معنا دۍ که بله معنا لري ٠ ؟؟؟
منتظرمسید
21.08.2005
[quote:5499258f95="عبدالکريم حليمي"]محترم مسيد سلامونه او ښې هيلي
الله دي جوړ او روغ لره ٠
که ستاسو اجازه وي ٠ تاسو ځان ته مسيد نوم ورکړې ٠ چه په ټوله نړۍ کښي دانوم يوازي د سودان په ملک کښي سته ٠ داسي اسناد سته چه په معنا د مسجد دې
که راسره جنګ او خفګان ونکړي ٠ نو راته ويلې سۍ چه مسيد د مسجد په معنا دۍ که بله معنا لري ٠ ؟؟؟[/quote:5499258f95]
ډيرګران حليمي صيب !
زما سلامونه اوښي هيلي ومنئ .روغتيااوسلامتي دې زما يوازيني هيله ده .
محترما! زه پکرکوم چې تاسوزما ليکنه په غورنه ده لوستلې ،که نه ماهلته يادوونه کړې وه چې مسيدزما دقوم نوم دى چې ځينې وګړي ورته مسعودوايي خوپه اصل کې ياپه خپله مسيد وګړي بيا ځانته مسيد وايي ،خوهغه څوک چي مسيد،مسعود بولي دادليل وړاندې کوي چې دا کلمه په اصل کي مسعوددى چې په مسيد اوښتي ده ،ځکه چې مسيد مانا نه لري ،خوزه پدي انديم چې داسې ډيردقومونو نومونه شته چې مانا نلري ،لکه ابدلي چې په اصل کې عبدل دى خوپښتانه ورته ابدل وايي ،اواوس ابدل په خاص نوم بدل،همداډول مسيدکه په مسعودهم وي خونن ورځ داخاص نوم ګرځيدلى دى نوځکه ما په ځان دمسعودپه ځاى مسيدتخلص ايښي دى
نه سودانې يم اوخوهم دمسجدڅخه مراددى .
په درناوي
ستاسوخيرخواه
منتظرمسيد
Anonymous
21.08.2005
نو محترم کوشان صيب ستاسو نوم کوشان ګنې پښتو دی چې ليکئ (؟) :
[quote:ab0ad8a221]بايد چه کوښښ وکړو چه پښتو سچه نمونه مو [color=white:ab0ad8a221]د هيره ونځی[/color:ab0ad8a221]. [/quote:ab0ad8a221]
او بيا کوشان صيب دا تاسو څه ليکئ : [color=yellow:ab0ad8a221]چې پښتو سوچه نومونه مو د هيره
ونه وځي [/color:ab0ad8a221][color=cyan:ab0ad8a221]که له ياده ونه وځي ؟[/color:ab0ad8a221] هير او ياد خو صره ضد او نقيض دي ، نو تاسو خو به په ويښه هير د ياد پرځای نه وي ليکلی ؟
نورمو ډيرې ښې موضوع ته نغوته کړې ده. وګورئ ، متاسفانه له رښتين پرته نو ر ټول ستر پښتو ليکوالان او شاعران لکه خادم ، الفت ، حبيبي ،رشاد، بينوا او جهاني آن تر ناشناس ه پورې ټول فارسي يا عربي تخلصونه دي . والسلام .
ع کريم حليمي
21.08.2005
ملګرو سلام اوښې هيلي !
د حضرت علي کرم الله وجهه د خلافت په وخت کښي يوه سړي علي کرم الله وجهه
عرض وکړي چه زوئ مي ښه اخلاق نه کوي٠ نوحضرت علي ئې زوئ راوغوښت ٠
چه هلکه ته ولي ښه اخلاق نه کوې دپلار سره ٠
هلک وويل چه : زما پلار پر مانوم د لړم ايښۍ او د مينځي سره ئې واده کړي ٠
زما پلار زما تر پيدا کيدو له مخه هيڅ فکر نه وو کړي ٠ اول چه د اولاد مور ئې بايد يوه اصله،بانسبه ښځه وي دوهم پر مابندي ئې د لړم نوم ايښۍ ٠
نن زه په کوڅه او بازار کښي لړم او دمينځي د زوئ په نامه ياديږم ٠ او زه ډير رنج وړم
په دغه سبب زه ښه اخلاق نسمه کولي ٠ زړه مي د پلاره تنګ دۍ ٠
په ژوند کښي ډيرڅه ضروردي ٠ يوه ښه مور او بل ښه نوم
يک مادر خطا صد پدر خطا !
او نوم هم رأسأ تأثير لري پر انسان باندي ٠ جهاني باندي نوم تاثير لري ٠ چه هم جهاني سوو ،رشاد ته ګورۍ چه رشاد سوو (نقيض الغيّ والضلال ، الهداية [color=red:cfe4a2392b]والاستقامة على طريق الحق [/color:cfe4a2392b]او ............................... ترناشناسه
هرځوان چه واده کوي بايد چه په قف ښځي پسي هڅه وکي ،اولاد ته ښه نوم ختي انتخاب کړي ٠
او داسي نه ده چه يوازي موږ افغانان عربي اسما کار وو ٠ ټوله نړۍ بيله هندو او چنايي عربي نمونه کاره وي ٠ کرشچن ، کاتوليک ، يهود ٠
Anonymous
22.08.2005
انډيواله ، پښتو خبرې او پښتو ليکل اساسي معيارونه ندي ،بنسټي او طبعي
خواص د انسان تړل ، درجه بندي ترهغه اودغه پورې کوي .
له نورو ټولو ځخه به تيرشو ، حليمي صيب مشر سړي اوعا لم استاد دي ،په پښتني کلتور کې خاص ځای لري اود ( حليمي جانه ) په لفظ داستاد يادول غلط کار دي او له چوکاټه وتلې خبره ده ٠
خپه نشي !!
دپښتنولي په مينه پتنګ
[quote:88736f9c32="کوشان"]ګرانه ميلمه جانه
کوشان د کوشانيانو نه اغستل شوی دی، کوشانيان مخکی له اسلامه په افغانستان کی يو امپراتوری جوړه کړه چه د اوړی پايتخت ېی په اوسنی وردګو او د ژمی پايتخت ېی په پورشاپورا يا اوسنی پيښور کی وه. ددی نامتو پادشاهانو نه يو هم لوی کنشکا وه چه د باميانو بتو نه ېی زما د تيرو نېکونو سره يو ځای جوړ کړی وه چه يو عرب وغورځول. دا خو لا هيڅ ، اوس دغه يو نومونه چه پاتی دی او دغه چی هم عربی شول، بيابه نو مونږه دومره زيات وخت ته اړتيا نلرو چه خپله ژبه هم عربی کړو.
نور درته ووايم چه دا د کوشان نوم ما په خپله ندی خوښ کړی ، په ما ايښودل شوی دی، که چيری زه دا شانس ولرم چه په کوم څه شې يا د کوم څوګ د پاره يو نوم انتخاب کړم، نو کوښښ به وکړم چه داسی يو نوم انتخاب کړم چه افغانی وی ، په دی کی به نو څه بده وی ستاسی په اند او يا چه څه به مو کم شی؟
تر هغه ځايه چه زه پوهيږم هير د هيريدلو نه اغستل شوی دی.
زما د هيره ووت معنا ورکوی چه زما له ياده ووت.
زما به هير نشی معنا ورکوی چه زما له ياده به ونوځی يا فراموش ېی نکړم.
هيريدلو ته په دری ژبه کی از ياد رفتن يا فراموش کردن وای چه دا از ياد رفتن په افغانستان کی ډير مروج ده.
که هر څو می ددنيا ملکونه ډير شی
زما به هير نشی دا ستا ښکلی باغونه
زه نه کوم کامل انسان يم او نه کوم فوق العاده موجود، په دی کی شک نشته چه زه زه به ډيری اشتباګانی ولرم ولی ما په دولس کالو کی شايد دولس ګړی پښتو خبری کړی وی، ولی سره له دی هم افتخار کوم چه حتا ته هم زما په هدف پوهيږی، کله چه زه پښتو غږيږم.
حليمی جانه دا علی چه هغه هلک ېی وغوښت بيا ېی څه ورته وويل؟
قصه ناتمامه پاتی شوه او که زه پۍ پوه نشوم؟[/quote:88736f9c32]
نقاد
22.08.2005
[color=blue:54114a0283]په پښتانه کلتور کې يواځې دکشرانو له نامه سره جان کارول کيدای شي . که پلار او مور ته يې څوک له ډيرې مينې وايي يو کورنۍ استثنا يې ګڼلی شو ، زياتره ډير کوچني ماشومان دادا جان ، کا کا جان ، مور جان ماما جان او ترور جان وايي ، چې د ويونکي ماشو له ماشومتوب سره تړاو لري . نو ددې له پاره چې مشر ته د کشر نظر ونه شي، ښه داده چې ددرناوي له پاره د محترم ، ښاغلي ، صيب وييزونه و کارول شي او جان يوازې کشرانو اوماشومانوته ! والسلام [/color:54114a0283]
Anonymous
23.08.2005
ډير محترمو سلام !
[quote:db741f8866]څنګه خپل ځان ته دا اجازه ورکوی چه يو څوګ د انډ يوال په نامه ياد کړی چه هيڅ کله مو ندی ليدلی او نه ېی پيژنی. [/quote:db741f8866]
که څه هم په پورته بند , فقرې واضح سوال نه دۍ ٠ چون په څنګه شروع سوې
جواب ورکول ئې ښه کڼم
انډيوال ، انډول ،انډی ٠ داسوچه ، کره پښتو لغاتونه دي ٠
او نن ورځ زه او تاسو انډوالان يو not in actual fact يعني تقديري (virtual )
يا syber
داچه انټرنټ پيداسو او پر مخ روان دې د ژوندجز ګځېدلۍ دې نن فرصت ،opportunityراکوي چه دمناسب ، دلچسپه خلګو سره اشترک ،چه بيله د انټرنټ څخه هرګز او ابدأ ئې پېژندل ممکن نه وه ، او غالب اوقات داسي پېښيږي چه virtual اوsyber انډوال سي او بيا ډيرنزدې او محترم دوستان سي يا سو ٠
هو نن انډوال ياست او انډول مو برابرنه دۍ ٠
راځم و مسيد ته ! عربي ډيري لهجې accentsلري چه قران شريف يوازي په ٧ وو
عربي لهجو جواز لري ٠ او په نورو لهجو اجازه نسته ٠
د مصر خلګ مسجد په مسګد تلفظ کوي او د سوډان بعضي خلګ مسجد په مسيد
ليکي اوهم تلفظ کوي ٠ اود [color=red:db741f8866]شنو[/color:db741f8866] تکيه کلام هم لري چه نور
عرب د شنو لفظ نه لري نو مسيد د مسعود نه دۍ
او پاته سوه داخبره چه[color=cyan:db741f8866] ابدالي[/color:db741f8866]معنا نه لري ! :(
[color=blue:db741f8866]ابدال[/color:db741f8866] په اصطلاح کښي هغو انسانانو ته ويل کيږي چه د يو معين شخص تر تدبير لاندي نه وي ٠ او په عادي ډول د مادي قيوداتو ، ظلمت څخه ووځي ٠
او په نړۍ کښي ٤٠ ابدال سته ٠ نر اوښځي په ښځوکښي رابعه شاميه وه
د عارفانو په نړۍ کښي ورته مفرد ويل کيږي
ولي چه د طريقت ﻻر په تنهايي طی کوي ٠ چه په يوازيوالي سخته ده او امکان لري
او د پير تر نظر لاندي پر مخ تګ اسانه دۍ
ع کريم حليمي
23.08.2005
ډير محترمولوستونکو سلام !
اقتباس:
څنګه خپل ځان ته دا اجازه ورکوی چه يو څوګ د انډ يوال په نامه ياد کړی چه هيڅ کله مو ندی ليدلی او نه ېی پيژنی.
که څه هم په پورته بند , فقرې واضح سوال نه دۍ ٠ چون په څنګه شروع سوې
جواب ورکول ئې ښه کڼم
انډيوال ، انډول ،انډی ٠ داسوچه ، کره پښتو لغاتونه دي ٠
او نن ورځ زه او تاسو انډوالان يو not in actual fact يعني تقديري (virtual )
يا syber
داچه انټرنټ پيداسو او پر مخ روان دې د ژوندجز ګځېدلۍ دې نن فرصت ،opportunityراکوي چه دمناسب ، دلچسپه خلګو سره اشترک ،چه بيله د انټرنټ څخه هرګز او ابدأ ئې پېژندل ممکن نه وه ، او غالب اوقات داسي پېښيږي چه virtual اوsyber انډوال سي او بيا ډيرنزدې او محترم دوستان سي يا سو ٠
هو نن انډوال ياست او انډول مو برابرنه دۍ ٠
راځم و مسيد ته ! عربي ډيري لهجې accentsلري چه قران شريف يوازي په ٧ وو
عربي لهجو جواز لري ٠ او په نورو لهجو اجازه نسته ٠
د مصر خلګ مسجد په مسګد تلفظ کوي او د سوډان بعضي خلګ مسجد په مسيد
ليکي اوهم تلفظ کوي ٠ اود شنو تکيه کلام هم لري چه نور
عرب د شنو لفظ نه لري نو مسيد د مسعود نه دۍ
او پاته سوه داخبره چه ابداليمعنا نه لري !
ابدال په اصطلاح کښي هغو انسانانو ته ويل کيږي چه د يو معين شخص تر تدبير لاندي نه وي ٠ او په عادي ډول د مادي قيوداتو ، ظلمت څخه ووځي ٠
او په نړۍ کښي ٤٠ ابدال سته ٠ نر اوښځي په ښځوکښي رابعه شاميه وه
د عارفانو په نړۍ کښي ورته مفرد ويل کيږي
ولي چه د طريقت ﻻر په تنهايي طی کوي ٠ چه په يوازيوالي سخته ده او امکان لري
او د پير تر نظر لاندي پر مخ تګ اسانه دۍ
منتظرمسید
23.08.2005
[quote:08362dcf62="Anonymous"]ډير محترمو سلام !
[quote:08362dcf62]څنګه خپل ځان ته دا اجازه ورکوی چه يو څوګ د انډ يوال په نامه ياد کړی چه هيڅ کله مو ندی ليدلی او نه ېی پيژنی. [/quote:08362dcf62]
که څه هم په پورته بند , فقرې واضح سوال نه دۍ ٠ چون په څنګه شروع سوې
جواب ورکول ئې ښه کڼم
انډيوال ، انډول ،انډی ٠ داسوچه ، کره پښتو لغاتونه دي ٠
او نن ورځ زه او تاسو انډوالان يو not in actual fact يعني تقديري (virtual )
يا syber
داچه انټرنټ پيداسو او پر مخ روان دې د ژوندجز ګځېدلۍ دې نن فرصت ،opportunityراکوي چه دمناسب ، دلچسپه خلګو سره اشترک ،چه بيله د انټرنټ څخه هرګز او ابدأ ئې پېژندل ممکن نه وه ، او غالب اوقات داسي پېښيږي چه virtual اوsyber انډوال سي او بيا ډيرنزدې او محترم دوستان سي يا سو ٠
هو نن انډوال ياست او انډول مو برابرنه دۍ ٠
راځم و مسيد ته ! عربي ډيري لهجې accentsلري چه قران شريف يوازي په ٧ وو
عربي لهجو جواز لري ٠ او په نورو لهجو اجازه نسته ٠
د مصر خلګ مسجد په مسګد تلفظ کوي او د سوډان بعضي خلګ مسجد په مسيد
ليکي اوهم تلفظ کوي ٠ اود [color=red:08362dcf62]شنو[/color:08362dcf62] تکيه کلام هم لري چه نور
عرب د شنو لفظ نه لري نو مسيد د مسعود نه دۍ
او پاته سوه داخبره چه[color=cyan:08362dcf62] ابدالي[/color:08362dcf62]معنا نه لري ! :(
[color=blue:08362dcf62]ابدال[/color:08362dcf62] په اصطلاح کښي هغو انسانانو ته ويل کيږي چه د يو معين شخص تر تدبير لاندي نه وي ٠ او په عادي ډول د مادي قيوداتو ، ظلمت څخه ووځي ٠
او په نړۍ کښي ٤٠ ابدال سته ٠ نر اوښځي په ښځوکښي رابعه شاميه وه
د عارفانو په نړۍ کښي ورته مفرد ويل کيږي
ولي چه د طريقت ﻻر په تنهايي طی کوي ٠ چه په يوازيوالي سخته ده او امکان لري
او د پير تر نظر لاندي پر مخ تګ اسانه دۍ[/quote:08362dcf62]
ډيرګران ورورميلمه صيب!
سلامونه اوښي هيلې ومنئ .
دتاسوټولې خبرې سمې دي خوله بده مرغه چې زموږټول وروڼه له هغې موضوع نه چې ماغوښتل پرې خبري وکړو بلې خواته تللې ياست ،لدي موضوع نه زما موخه
بيخي بله وه .که تاسوموضوع ته چې په سرکې ليکل شوې ده په غورسره وګورئ نوما هلته پدې هکله دګرانوپښتنووروڼونظرغوښتې دى چې داچې موږپه ځان دقوم ،قبيلې يا خيل نومونه ايږدوداښه کاردى که نه ؟
خوله بده مرغه چې زموږوروڼوموضوع بلې خواته وړې ده اوداصلې موخې څخه بلې خواته تللې دي ،نوپه ډيردرناوي يوځل بيادټولووروڼوڅخع هيله کوم چې اصلې موضوع ته راشي .
يوه نړۍ مننه
منتظرمسيد
Anonymous
12.10.2005
تخلص بايد ښه وټاکل شي خو داسي نه وي چي نور يې بيا غلا کړي
اوس چي يو نوم مشهور شي په سبا شل هغه نومان ګورو ، اوس شل کاروانه شته ، شل به نور هم وي . دا سمه لار نه ده
Anonymous
13.10.2005
ښه پوښتنه ده :
[quote:a3716580aa]داچې موږپه ځان دقوم ،قبيلې يا خيل نومونه ايږدوداښه کاردى که نه ؟[/quote:a3716580aa]
د کل او جز اړيکه په هر څه کې شته . هر کل اجزأ لري، که اجزأ نفې کړو نو کل له منځه ځي . که غړي يې نفې شي کورنۍ، او که هغه نفې شي خيل، د خېل په نفې کولو سره قبيله او همدغسې قام ، ملت يا افغان له منځه ځي! هو، کل تر جز مهم دی او سړی بايد د ډيرو ونو په ليدلو سره له ځنګل څخه سترګې پټې نکړي ، ولې دا هم هير نکړو چې ځنګل هم په ونو ځنګل دی . نو افغان د کل په توګه له خپلو اجزاو ( پښتون، تاجک ، ازبک او نور و.....) سره او هغوی هريو د خپلو خپلو اجزاو سره تر کورنيو پورې تړلي دي .
د يوه افغان د بشپړې پيژندتيا له پاره هم دا ايت شريف په پام کې ونيسئ :
...........................[color=blue:a3716580aa]انا جعلنا کم شعوبا و قبائل لتعارفوا [/color:a3716580aa] ......
د نومونو په پريښودلو او بدلولو هيڅ شی نه تر سره يږي او د يوه واحد ملت (ملې ټولنې ) د جوړولو غوښتنې نورې دي ! ولسلام !
hotak
14.10.2005
ياره داستاسي ترتخلصه پوري يوه په زړه پوري ريښتيا كيسه راياده شوه خوله بده مرغه زما دنورو ليكنوپه څيريوه څه بى ادبه ده.
كه اجازه راكوۍ وايم يى كنه نوخداي مومل شه خپل تخلصان مخلصان سره راكاږۍ.....................
pattang
14.10.2005
وام سل اجازي دې اوس خو په افغانستان کې ديموکراسي شروع کيږي نر او ښځي
ګډ دي مه پې راګوره
[quote:11f4ddc542="hotak"]ياره داستاسي ترتخلصه پوري يوه په زړه پوري ريښتيا كيسه
راياده شوه خوله بده مرغه زما دنورو ليكنوپه څيريوه څه بى ادبه ده.
كه اجازه راكوۍ وايم يى كنه نوخداي مومل شه خپل تخلصان مخلصان سره راكاږۍ.....................[/quote:11f4ddc542]
Anonymous
16.10.2005
پنګ ته سلامونه خو لږ هم اجاه راکړه:
وګورئ د پتنګ صاحب د موکراسي:
((وام سل اجازي دې اوس خو په افغانستان کې ديموکراسي شروع کيږي نر او ښځي
ګډ دي مه پې راګوره)). نو نر او ښځې څنګه ګډدی ؟ نو دموکراسي خو لږ تر لږه په خلکوباندې دخلکو دحکومت کولو مانا لری او حکومت پخپله يونظم دی او په نظم کې دبې ځايه خبرو او کارومخه بايد ونيول شي٠ دموکراسي انارشی او ګډوډيش نه دئ٠
ن٠م
Anonymous
16.10.2005
lol
[quote:2296301962="Anonymous"]پنګ ته سلامونه خو لږ هم اجاه راکړه:
وګورئ د پتنګ صاحب د موکراسي:
((وام سل اجازي دې اوس خو په افغانستان کې ديموکراسي شروع کيږي نر او ښځي
ګډ دي مه پې راګوره)). نو نر او ښځې څنګه ګډدی ؟ نو دموکراسي خو لږ تر لږه په خلکوباندې دخلکو دحکومت کولو مانا لری او حکومت پخپله يونظم دی او په نظم کې دبې ځايه خبرو او کارومخه بايد ونيول شي٠ دموکراسي انارشی او ګډوډيش نه دئ٠
ن٠م[/quote:2296301962]
Anonymous
19.10.2005
هر تخلص کار کوي بس چي په زړه دې برابر شو سم دي
Anonymous
25.10.2005
کوشانه وروره که پښتو او پښتانه رښتيا در باندې ګران وی، نو هغوی ته خدمت کوه، خو په عربانو، پنجابيانو او پاړسيوانانو مه لګيږه ٠
Anonymous
26.10.2005
کوشان صاحب ، خواهش مې درنه کړئ، اخطار نه دئ٠ خو رښتيا هم چې د بيړې کاردئ داسې مې ليکلئ چې د اخطار فکر هم ترې کيدای شی، بښنه غواړم،
خو که په نورو ولګيږې نو بيا بې ځايه بدبينی، کرکه او سؤ تفاهمات پيداکيږی٠ ستابه بد نيت نه وی، خو د بد نيت څښتنانو ته به د بدو ګټو اخيستلو بهانې په لاس ورشی٠
اوس نو دا لاندې څو کرښې هم ولوله ګوندې قهر دې کښينی:
وائی يو نفر د دوبی په سخته ګرمۍ کې د کاريز د باغ د ونو سيوری ته پروت ؤ٠ يوبل سړی چې د کاريز په اوبو ئې اودس تازه کړ، دونې سيوری ته ئې د ماسپښين د لمانځه له ادانه وروسته په دعا لاسونه پورته کړل٠ په دعا کې ئې د الله پاک څخه د نورو غوښتنو تر څنګ وويل چې اې خدايه ته خو ما هم وينې چې ستا په عبادت اخته يم او دابل سړئ هم وينی چې اوږد غزيدلئ او ستا عبادت ته ئې ملا ماته ده ٠٠٠
په دې وخت کې د بل سړی پرې راغږ کړ چې: ای وروره خپل عبادت دې کوه، زما شيطانی ولې کوې؟
برياليتوب د غواړم