د موضوعګانو سرپاڼه

نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ

آيا پاکستان د افغانستان دوست او د طالبانو دوښمن دی ؟

نقاد
18.06.2005

د طالب [color=red:5581429bc5] سياسي [/color:5581429bc5]مفهوم څشی دی ؟ آيا طالب په افغاستان کې [color=yellow:5581429bc5]د پاکستان له بنسټپاله سياسي نوکرانو [/color:5581429bc5] پرته بل کوم سياسي مفهوم لري ؟ نو ولې بنسټپاله ؟ ځکه چې په بله ﻻر د پاکستان سياسي نوکري نشي کولی او په بل نامه څوک نشي تيرايستلی . نو ايا پاکستان پخپله بنسټپال نه دی او يواځې په افغانستان کې بنسټپالي غواړي ؟ هو، خو په يو شرط : چې پاکستان پلوه ګوډاګۍ بنسټپالنه وي ، نه د ايران يا کوم بل هيواد .
ګرانو دوستانو او درنو لوستونکو!
وروستۍ پيښې څرګندوي چې پاکستان د طالبانو په مټ زمونږ په هيواد کې ﻻسوهنو او ورانکاريو ته پينسې را پورته کړي دي ، نه پريږدي چې طالبان ملي پخلاينې ته داخل شي او دپاکستان له ګوډاګيتوب څخه ووځي . د وطن د ورانولو او د شوری د انتخاباتو د مخنيوي له پاره يې پر خاينانه او جنايتکارانه ورانکاريو ګوماري . د جلال اباد او کندهار په خونړيو پيښو کې نيول شويو طالبانو له دې حقيقت څخه پرده پورته کړه. آيا همدغسې نه ده ؟ ستاسې نظر په دې اړه څه دی؟


م ن غروال
18.06.2005

ښاغلۍ نقاد ورور سلامونه ومنئ!
دا واضح خبره ده چې پاکستان د طالب په نوم د افغانستان د سوکاله ژوند او د اولسواکۍ پر ضد چې هره يې دلاسه وشي وبه يې نسپموي٠ دطالب سياسي تحريک او کړنلاره پرته له پاکستانه نور د نړۍ پر مخ د چا لپاره د منلو وړ نه ؤ٠
پوښتنه دا ده چې پاکستان په کوم شرافت او اسلاميت له پښتنو سره دومره خواږي ښودله چې افغانستان کي ددوي سياسي واکې غوښتلې؟ او له طالبانو سره يې دومره مرسته کوله چې ټول نظامي تجهيزات او لوژستيکي اړتياوې يې ورته برابرولې؟
دا خو ټول پلانيزه شوې چارې وې چې پښتانه به د بدنامۍ هغه پولو ته رسوي چې افغانستان کي به د طالب په نوم او په پاکستان کي به د القاعده په نوم ټکول کيږي٠
د طالبانو په وخت کي هم ډيرو داسي ويل چې پاکستان په پښتانه تباه کړي٠ دا ټبر د پاکستان د خپلو سياسي ستراژيکي موقعيت لپاره نه غواړي٠
که داسي پلان يې نه واي نو پاکستان داسي تحريک سره مرسته؟ د USA اجازې پرته؟ له امکاناتو لېرې وه! البته اوس هم هر ترور چې په ګران هېواد افغانستان کي سرته رسيږي د طالب سياسي حرکت او د پاکستان هم مستقيمي لاس وهنې لاندې به کيږي٠ دا دې ګورو چې [color=red:bf50071a9c]په ټول افغان کي هم حتی ترور ته جهاد وويل شو٠ [/color:bf50071a9c]
خو خبره تل په سياسي شعور کي ده چې اسلام هم له سياست سره تړلۍ بولي نو د سياست زده کول ورته ضرور ځکه دي چې په رسميات پيژندلو کي خو لااقل دوهم هېواد هم شامل اووسي٠
خو نه! سياست به پر ځاي پريږدو چې له اسلامه هم خبر ندي، که خبر واي نو په جوماتو کي وژل، د ښځو تختول، د ډاکترانو وژل به يې نه کول٠
که بحث منطقي مخ پيدا کړ نو بيا به منطق ته به له اسلامه فاصل ورکړي٠ همدا علت دي چې نه يې په افغانستان کي څه وکړل او نه يې هم نړېوالو ته!
[color=red:bf50071a9c]دوئ هم ملې مجرمين دي او هم اسلامي![/color:bf50071a9c]نو مسلمان وطنپال ته پکار دا دي چې له دغه ډول غير اسلامي او غير منطقي سياسي جريانو سره تل کلکه مبارزه وکړي تر څو له دغه زيات، نور افغان او افغانستان په بلا وا نه وړي لکه چې واوښت!
په درناوې [color=#444444:bf50071a9c][/color:bf50071a9c]


Anonymous
18.06.2005

نقاد صائب، روغ او جوړ ووسې٠ د افغانستان په کورنی چارو کي دپاکستان لاس وهنه څه نوې خبره نه ده٠ او د طالب /ملا په اوږو توپک شوول او بيا په افغانستان ډزي کول خو دوئ ته له انګرېزانو په ميراث ور پاته شوۍ ده

زمونږ د ملت له خپل ملا سره تړاؤ څه په دې ډول دۍ چي دوۍ ته د هر جاهل ،خائن او ګېډه ور ملا له خولې را وتلې خبره له اسمانه نازل شوۍ فرمان ښکاري٠ ملا جان له وخت سره سره تجربه تر لاسه کړه او د پښتانه کام په دغه کمزوري نور هم ډېر ښه پوه شو، ولي چي د ملا څليرويست ساعته خيال د دې خبري په څېړلو ګرزي چي څنګه وکولائ شي چي ټولنه په خپل کنټرول کي وه ساتي٠ بل له هيڅ يو ګروپ يا کس سره دومره وخت نه شته اونه يې وس لري٠ برسېره د اوږدې مودې په تجربې، د پښتانه کام دښمنانو-پاکستان، ايران او عربستانيانو دوئ ته دا تربيه ورکړه چي څنګه وه کولائ شي چي روڼ اندو، ملت پاله او نورو ټولنپالو ګروپونو او شخصيتونو ته نېغ په نېغه ګزار ورکړي او د ټولني ټولي چاري په خپل لاس کي واخلي٠ د مذهب په جامه کي دغو پلورل شوو دښمنانو ته له دباندي نه د هيڅ مالي مرستو کمئ هم پاته نه شو چي کله دوۍ ثابته کړه چي په افغانستان کي د افغانستان د دښمنانو ګتو تامين يوازي دوئ په مکارئ تر سره کوۍ شي٠

ووس حال دې ته رارسېدلاۍ چي بېشرمه او بې ناموسه ملا د ماجت ، مکتب، محاکمې، روغتون او باچاهئ د واک له دعوو سره سره د پښتون ملت پالني بېرغ هم په خپل ناپاک لاس کي اخستۍ ده او دليل واي چي تر دوئ نور څوک ملتپاله پښتانه نه شته٠ تر پارون ملتپالنه د دوۍ په اند يوه ډېره ستره ګناه وه٠ نن مونږ وينو چي مذهبي بنسټپالان دلته په دې فورم کي ځانونه څومره لوئ ملتپاله پښتانه برېښه وي، خو د دوۍ د هري خبري تر شا يوازنۍ مقصد په افغانستان کي د دښمنانو ګټي ساتل او د پره ديو ورکړۍ رزق حلالول وي٠

پاکستان په دې نړئ کي يوازنۍ ملک دۍ چي د مذهب په نامه جوړ شوۍ دۍ او د مذهب په نامه غوله ونه د دې وطن د چارواکو په خټه کي ګډه ده٠ که د اسلام ټکۍ له پاکستان لري کړې د دې وطن بنسټ به له منځه يوشې، بيا به د دې وطن د ژوندون هيڅ کم دليل پاته نه شي٠ نو ستا خبره، چي پاکستان يو مذهبي افراتي او بنيادګر ملک ده، ډير په ځائ ده٠ پاکستان او مذهبي بنسټپالنه لازم او ملزوم دي٠ هم دا رنګه زمونږ د افراتي ملايانو اتحاد له پاکستان سره يو فطري عمل ده٠ پاکستان چي د خپلو ګټو له پاره په افغانستان او کوزه پښتونخواکي د ملايانو په لاس کوم فصل کرلۍ ده د هاغه ګټي به تر څه وخت پوري رېبي په دې پوري اړه لري چي زمونږ روڼ اندي او ملت پاله پښتانه څومره خپلي هلي ځلي سره يوکوي او څومره په توندۍ د ملت د بېدارۍ لاري چاري سنجه وي او د ملت د ورپېښو ناخوالو د مخنيوي څېټه تړي٠ کني د جلال اباد د پېښي ، د خاکرېزوال او د مولوي صائب فياض د ترور په شان تر خې تجربې به د پښتانه کام تل له پاره مل وې٠

په پښتني مينه
مړوند کوټه وال


Anonymous
18.06.2005

مړوند کوټه واله
له قضاوت څخه دې داسي مالوميږي که دخلقيانو حکومت وايې نو په داسي پرو پا ګنده کولو به يې ډير زر دمرکزې کميټې غړې کړی وې او قسم په خداي دی خپل ورور به دې هم خاد ته په لاس ورکاوه٠ انډيواله قضاوت دي ډير يو طرفه دی٠
هغه خو ستا محمود خان وو چې دکابل په انترنينتل هوټل کې يې دپښتنون ضد
ستمی رباني په تخت کښياناوه او ګلبدين ته يې قسمونه ور کړل چې پاکه صدراعظمي به کوي او څو ورڅي وروسته دګلم جم ، دوستم ، ګلبدين او ستمي مسعود ، هزاره ګانو له منځه څلور کاله داسې جګړې وشوي چې په تاريخ کې داسي مسال نشته ٠
٥٠٠٠٠ زره انسانان ووژل شول ، دښځو سينې پرې شوې ، په سرو کې ميخونه وټکول شول او يو نوی دوژلو ميتود چې ( رقصي مرده ) ورته وايې منځ ته راغی اوهم له هلکانو سره ودونه وشول او افغانستان په برخو تقسيم شو ٠
په دي وخت کې طالب را پيدا کيږي چې هغوی دا ټولي فجاياوي له منڅه يوړي او
ټول جنايتکاران يې پسې واخستل ٠ کله چې طالبان کوټه يې سنګي کابل ته راورسيدلنوهغوي لوڅي بندي شوي ښځي له بنديخانې څخه راخلاصې کړې
هوطالب په حکومت کولو نه پوهيده اوپاکستان زمونږ غټ دښمن دي
داحسانالله احسان حلالول دمزاري په قبر او دملا بور جان ( عسکرې منصبدار)
ويښتل دڅټ له خوا ، دنجيب ځړول دپاکستان کار ونه وو .
په طالبانو کې ملې خلک شته چې له طالب سره په طالبي کې هيڅ روابط نلرې
او ډير دکليو عادي خلک ورسره وو ( دسترګو ليدلي حال ) نه بورجان طالب وو اونه
احسانالله خوطالبانو به هر چاته ملا يا طالب ويلې لکه د خلقيانو په وخت کې د
(ملګري، رفيق ) کليمې .
ستا داخبره ([color=red:03b1752bdb]دوئ هم ملې مجرمين دي او هم اسلامي[/color:03b1752bdb]!)
له قضاوته لري او يو ډير نجس تهمت دی چې روڼ اندي ته هيڅ نه پاته کيږي٠
دخوست مسئله او دخاکريزوال وزنه دطالب کار ندی هغه پوښتنه له کرزي صيب
نه وکړه٠ زه نه طالب يم او نه طالب کيداي شم خو حقيقت با يد ووايم ٠

يو پښتون ميلمه


Anonymous
18.06.2005

پښتون جانه واوره
هر هغه څوک چې زموژ په هېواد کښي ترور کوي خلک وژني او په مسجد کښي اوداسي نور دا نو په واقعيت کښي او په ريښتيا سره مجرمين دي اسلام ته او ملت يي غاړي بنديژي خداي پاک دي نور ورته هدايت وکي نو که طالب اغا دۍ او که ته يي نو دا ښه پر ځاي خبره ده
ستا داخبره (دوئ هم ملې مجرمين دي او هم اسلامي!)
که ته وايي چه ښه خلک دي بيا خداي تعلي تا هم په ورپيښ کړي چه درمالومه سي امين
هلمندۍ


Anonymous
19.06.2005

لکه څنګه چه په هر ګروپ اوډله کی ښه اشخاص ميندل کيږي داسې په طالبانو کی هم وو خو ښو خلکو دمهمو فيصلو اختيار نه درلود ٠ دغسې ښه اشخاص د يوې ډلې دسياسي نتايجو اوعواقبو دپټولولپاره رول نلري بلکه د هغوی شخصيت مدنظر نيول کيږي ٠
دطالبانو د ګروپ سياسي کړنلاره اوعملي اقدامات دنامعلومو مراجعولخوا تر پردې شاته ټاکل کېده ٠ پخپله په افغاني طالبانو کی دامورو د چلولو اود ملي ارزښتونو اواړتياوو د څېړلو لياقت موجود نه وو ٠ نوځکه په دې هم نه پوهېدل چه مشخص افغاني سياست يعنې څه ؟
دافغاني طالبانوډله يوه بيسواده ډله وه چه د پاکستان په مدرسو کی د خفيه پلانوونکو لخوا مقرره شوې وه او د صوبه سرحد اوبلو چيستان د خفيه ادارو پښتنو پکی د سرپرستانو رول لوباوه ٠ دطالبانو ډله يوه داسې مستخدمه ډله وه چه په مذهبي افراطيت کې پرې د استخدام د ادارې پوره باور وو ٠ هغوی ملي شيانوته دکرکې په سترګه کتل ٠
دايومسلم حقيقت دې چه هرڅه داسلام اوشريعت تر نامه لاندې کېدل ځکه چه يو خوداسلام دنوم اويا شريعت سره مخالفت کول ناشونې کار وو او بل دلايلو اوثبوت ته لاره بنده وه ٠
دمثال په توګه ترننې ورځې پورې افغانانو د ملا عمر څهره نه ده ليدلې ځکه چه عکسونه يې نشته اونه چا جرأت کولای شو چه عکسونه واخلي ٠
دطالبانو اداره په دوو تاکتيکونو چلېده :

الف ) مذهب
ب) سوټې

دغه دواړه تاکتيکونه ډېر کامياب وو او ترډيره وخته دخفيه لاسوهنو د افشأ کېدو مخه يې ونيوله ٠ اوداپکې اصلي مقصد وو ٠ له بله پلوه مذهب اوسوټې سره يوځای کړل شول او دامنيت سبب وګرځېد اودې هم خفيه پلانونو ته لاره خلاصه کړه اوپه ښکاره د خلکو د هرکلي او ملاتړ سبب وګرځېد ٠

دطالبانو ډلې په هيڅ صورت ملي مشخصات او ملي اجندا نه درلوده ٠ دغې ډلې بس دامر تابع هغه څه کول چه ورته ويل کېدل اوهغه وظيفه چه ورکول کېده په احسن طريقې سره يې پرمخ بيوله ٠

ملي منافعو ته يې نه يواځې توجه نه وه بلکه دنابودۍ لارې يې ورته برابرولې ٠ ژوندي مثالونه يې د بن لادن پرسر افغانستان په خطر کې اچول اودنړۍ دوښمني په پښتنو ورتپل، پښتانه ټولې نړۍ ته ديوه وحشي اوبې تهذيبه قوم په صفت معرفي کول ، دپښتنو بچيان بې تعليمه بې لارې اودمرګ سره مخامخ کول او ملي اقتصاد په ټپه درول ٠



ع کريم حليمي
19.06.2005

درنو وړونو او هم د ښه حس نيت خاوندانو (نقاد صاحب ، غروال صاحب ) سلام او ښې چاري

[quote:d6c3a47a4b]لکه څنګه چه په هر ګروپ اوډله کی ښه اشخاص ميندل کيږي داسې په طالبانو کی هم وو خو ښو خلکو دمهمو فيصلو اختيار نه درلود ٠ دغسې ښه اشخاص د يوې ډلې دسياسي نتايجو اوعواقبو دپټولولپاره رول نلري بلکه د هغوی شخصيت مدنظر نيول کيږي ٠ [/quote:d6c3a47a4b]

شخصيت هغه وخت معلوميږي ٠ايا هغه وخت له چاڅخه شخصيت جوړيږي ښه داسي يوعمل وکړي چه قابل د قدر وي ٠ هرانسان يو شخص دۍ
يو مريض شخص وي ٠ يو صحتمن شخص وي ٠ يو نامداره شخص وي او بل بيا ګمنامه شخص وي ٠ او يو نو بيا قابل د قدر ،لوړ شخصيت وو

لوړ شخصيت په طالبانو،ياپه هرسياسي نظام کښي هغه شخص ته ويل کيږي
چه انتخابي امير و خپل زيردست يا اجير مامور (چه امير وظيفې ته راوستلې وي ،چه د انتخابي امير په قلم مقرر سوۍ وي ) ته پالسي ورکړي ٠ يا دغسي اجرئات وکړه ٠ که پالسي اخلاقي نه وه ،ملي نه وه ،انساني نه وه،شرعي نه وه ، قانوني نه وه ، او په دا سبا استعفا وکړي ٠ او اعلان وکړي چه داسي اجرئات نه کوم ٠ دغته ته لوړ شخصيت ويل کيږي ٠
ايا هغه شخص ته لوړ شخصيت ويل کيږي ٠ چه هر پالسي چه وي امر کوه خو معاش راکه نورئې نو ماته پرېږه ٠ بې خاره
او که نظام چفه سو ٠ نو بيا د نوي نظام په اتڼ ورګډ سي ٠ نو بيا دا بل مخ پر کښېږدي ٠
[quote:d6c3a47a4b]پوښتنه: تاسو ولې له مطبوعاتو سره په مرکو کې دطالبانو ټول کارونه تائيدول؟
ځواب: دا سمه نه ده چې، د تېرو جرياناتو ټول کارونه يا مثبت او يا منفي وبلل شي. هر جريان مثبت او منفي اړخونه لري ، په ژوند کې اشتباهات هم راځي . په هرسياسي مجلس او اداره کې نظرياتي اختلاف وي خو په مجلس کې له پرېکړې وروسته بياموضوع د پاليسئ بڼه نيسي. يوازې زه نه بلکې، نورهم داسې ډېر افراد وو چې، په ځينو مواردو کې مو له نورو سره نظرياتي اختلاف درلود او له خپلو دلايلو سره مو ورته وړاندې کړي هم دي. خو کله چې، پاليسي جوړه شي نو له پاليسۍ وروسته طبعي خبره ده چې، ټول د فيصلو قانوني حمايت کوي.[/quote:d6c3a47a4b]
وروره استعفا دي پېژندل که يا ٠ ؟؟؟ پيادي نه دي چه په سټډيوم کښي دي ښځه په کلشينکوف ٠٠٠ په دغه ورځ دي وويل چه زه موافق نه يم دا د وزير عدليي کار دۍ ٠ دلائل تا ويل
هو ښه پلار به يي ، ښه زوئ به يي ، اما ښه ملي او سياسي شخصيت نه ئې
که سهار د کرزي حکومت چپه سي ٠ بيانو ژبه لنده ده ٠
ښه ملي شخصيت هغه څوک دۍ ٠ وږې تږې ،وږۍ تږۍ دي ګرځېږم تر اخلاقي اوقانوني،شرعي اصلو نه تېرېږم ٠
نوټ ٠ پښتونه د اصلو سړی دي نه خوښيږي ٠
ولي ٠ چه زه پخپله غلا خوښوم ٠ نوغل مامور مي ترسترګو ښه اېسي
پښتون اصول نه غواړي ٠ نو د اصولي سړي ئې ښه نه اېسي


Anonymous
19.06.2005

حليمي صيب !
دغه خبرې چې تاسو ليکلې دي بيخي درستي دي ، خو محترمه دا خبرې کرزي صيب (دکرزې ته ولې نه ليکې ??
کرزي هم اوس د طالب په ډول کار کوې خو فرق يې دادی چې طالب هغه قسم اسلام غوښت چې خلک ډير ترې په تنګ وواوکرزي داسي غربي کلتورراوړې چې
خلک ډير ورڅخه په تنګ او بد بينه يې دي او دافغانانو عنعنات اوکلتور داسې له منځه وړې لکه دسرطان مرض چې دانسان په وجودکې يې ريښې کړې وي اوتداوي يې هيڅ نه کيږي .
طالبا نوهم واک نلاره ، دپاکستان ډول ته ګډيدل اوکرزی هم خپلواک نلرې، څه چې امريکايان غواړي هغه کوي او کرزي مړې سترګي ورته نيولي دي٠

ميلمه


Anonymous
20.06.2005

[quote:28763eba71="Anonymous"][size=7:28763eba71][size=9]مړوند کوټه واله[color=brown:28763eba71][color=darkred]
له قضاوت څخه دې داسي مالوميږي که دخلقيانو حکومت وايې نو په داسي پرو پا ګنده کولو به يې ډير زر دمرکزې کميټې غړې کړی وې او قسم په خداي دی خپل ورور به دې هم خاد ته په لاس ورکاوه٠ انډيواله قضاوت دي ډير يو طرفه دی٠
هغه خو ستا محمود خان وو چې دکابل په انترنينتل هوټل کې يې دپښتنون ضد
ستمی رباني په تخت کښياناوه او ګلبدين ته يې قسمونه ور کړل چې پاکه صدراعظمي به کوي او څو ورڅي وروسته دګلم جم ، دوستم ، ګلبدين او ستمي مسعود ، هزاره ګانو له منځه څلور کاله داسې جګړې وشوي چې په تاريخ کې داسي مسال نشته ٠
يو پښتون ميلمه[/quote:28763eba71][/size:28763eba71][/size[/color:28763eba71][/color]]

=========
کليواله، څنګه چي ما په تېر ليک کي ذکر کړي و چي بنسټپالان هم د پردو له پاره خپل ډاکټران او استاذان وژني ، ښوونځي ورانوي، سړکونه او پولونه ړنګه وي او په لره پښتونخوا کي خو پاکستان ته په بد کتو له خلګو سترګي باسي، او ورسره هم د پښتونولۍ بېرغ په لاس کي ووس اوچت کړۍ ده٠ لکه تا چي د پاکستان د لاسپوڅو ورانکارو د هر عمل دفاع کړې او په اخر کي دي خپل بيان په (يو پښتون مېلمه) ختم کړۍ د٠ ورور جانه، سياسي ملا يان هغه خلګ دي چي د جمعې په لمانځه کي به يې په خپلو وېناګانو کي په چيغو چيغو ويل ( دوستانو، يو حديث امبارک ده چي په حديثونو کي نشته، په هغه کي ويل شوي دي چي د دوذخ ژبه به پښتو وي)

کله چي به چا پنجاب ته اشغالګر او قبضه ګر وايو، د لري پښتونخوا ملايانو به په چټکه هغه د مسلمانانو په مينځ کي د نفاق په اچولو تورن کړ٠ او له هغه سره يې جهاد د هر مسلمان فرض بالو٠ نن د ډيورنډ د مرداري کرښي دواړو غاړو ته پراته ملايان داسي سره يو دي او په افغانستان ډزي کړي چي ته به وايې دلته د دوئ په مېنځ کي نه يوه پوله يا سرحد شته او نه يې دوئ په رسميت پېژني ٠

د اکوړې ملا سميع الحق ، د ډېرو فضلرامن، د دير قاضي حسېن احمد ، د کندهار ملا رحماني، د قلات ملا هاشمي، د کنړ او خوست ملا حقاني او د شکردرې ملا اختر واړه د طالبانو په نامه په يوه ګوند کي سره ټول شوي او د لوئ افغانستان په خلګو توغندي وروي او دوئ ته اسلام ورزده کوي٠ که نن ISI په ملافضلرامان او سميع الحق غږ وکړي چي نور بس، په خدائ مو دي لوړه وي که په افغانستان کي يو ډز هم واورې٠ په افغانستان کي به د اسلام په نامه دغه جګړه په يو يا بل رنګ تر هغو روانه وي تر څو چي د افغانستان په برخه د کرغېړن پاکستان په نامه ګوانډۍ وي او د هغه د ژوند بقا په دې کي وي چي د افغانستان نيمه برخه يې په قبضه کي وي ، او په څنګ کي يه يو ضعيف ، وروسته پاته ، وږئ تږئ او په غم لړلئ افغانستان پروت وي٠

پاته شوه خبره د محمودخان اڅکزي ، ماخو دا ستا له خولې واورېدل چه هغه هم دغه سړۍ وو چي رباني يې د کابل په تخت کېناوه٠ وروره د پروپاګند هم يو څه اصول وي، اولنۍ اصول يې دا ده چي دومره وايه چي نور خلګ دي په خبره وه نه خاندي٠
محمودخان هيڅ کله د مجاهيدينو په خپل منځي جګړو کي مداخله نه وه کړې٠ هغه ټول وخت دا خبري د مجاهيدينو مشرانو ته کولې چي پاکستان ته اجازه مه ورکوۍ چي ستاس په منځ کي مداخله وکي او تاسو په غاړه کي له يوبل سره واچوي٠ ټولو ګاونډي هيوادو ته په تېره پاکستان ته يې مخامخ ويل چي د افغانستان د غوبل پړه ټوله د دوئ په غاړه ده٠ که مو لاس ترې وانه خيست پخپله به په دې وور کي وسوزۍ٠
په کابل کي چي مجاهيدينو کم وور بل کړ د هغه پېشبيني محمود خان ١٥ کاله له مخه کړې وه٠ او جهادي مشرانو ته يې تر غوږو ور تېره کړې وه٠

کله چي جهادي مشرانو د پاکستان په ملاتړ د افغانستان حکومت له منځه يووړ ، هر يو پښتون جهادي مشر د ISI په دفتر کي په منډه منډه حاضر شو چي پنجاب کاکا دي د کابل ګټلۍ تخت دوۍ ته په لاس ورکي٠ نورو بيا په دې لړ کي د تهران د ملانو دروازې ور کړنګولې٠ محمود خان يوازي يو لس کسيزه هيئت کابل ته ولېږو او له هر جهادي مشر سره وليدل چي دوئ ته وه وائي چي د قدرت وېښ په خپله سره وکړي نه د پنجاب او ايران په منځګړيتوب٠ ستا ګلبدين جان خو بېخي له دوئ سره ليدو ته هم تيار نه وو٠ ولي چي ده ته جنرال کالو او جنرال حميدګل ويلي و چي کابل به يوازي ستا يي ٠ له هغه وروسته له ټولو ترخو خبرو ته ښه خبر يې٠ او ګلبدين جان دISI په غېږ کي ټينګ ناست وو او په کابل يې تر هغو توغندي ورول چي کله ISI ته د طالبانو په جامه تر ده هم ښه او غښتلي نوکران ور پيدا شو٠ کله چه ګلبدين د ايران او رباني له منګولو کابل پنجابيانوته په ګټلو کي ناکام شو، نو ISI د ګلبدين په حلالېدو پسې چاړه راواخسته٠ خدائ د ايران ملايان په ده مهربان کړو او ده ته يې پناه ورکړه٠

کله چي امريکايان راغلو نو پاکستان په خپلو تازه نوکرانو هم ډوډئ بنده کړه ، له دفترونو يې وشړل او يو تعداد خو يې په امريکه خرڅ هم کړل٠ خو بيا هم ټول ملايان اوچړيان يې له لاس ورنه کړل٠ د ډېرو تنخواګاني يې د دوي کورو ته ورلېږلو ته يې دوام ورکړ او ورسره يې ګلبدين کاکا هم يو وار په خپل کاربيا وه ګومارو٠ ګلبدين دغه نوې نوکري يو وار بيا په خندا خندا قبوله کړه ٠ ووس نو د پاکستان غوا هري خوا ته لنګه ده٠ له يوي خوا د طالبانو په وژلو او کله ناکله د القائده په نيولو له امريکا او نوري نړئ ډالر ټوله وي، بلي خوا ته د طالب او د ګلبدين د جنګيالو په مټ د افغانستان نوۍ دولت په څټه څټه کي وهي، د افغانستان په بيا ودانولو کي خنډونه اچوي او ورسره ټولي نړئ ته وايې ګورئ دې پښتنو بنيادګرانو ته ، که پاکستان نه يي دوئ به د ټول جهان ګوټ ګوټ ته دغه بنيادګري وغزوي
٠
د پاکستان د کال 2000 ډيوالي (bankrupt ) اقتصاد د طالبانو په برکت يو وار بياپه ملي خزانه کي دوه ماليارد ډالر وزېږولې، او ورسره يې دطالبانو مرستي هم زياتي کړې، چي نتيجه يې تاس په افغانستان کي دننه په خپلو سترګو په دې ورستيو ورځو کي وليدله ٠ دغو ورستيو پېښو د افغانستان د دولت مشر کرزئ هم دې ته اړ کړ چي پاکستان ته په نېغه کوت څنډنه وکړي٠ او له نړئ نه يې خواست وکړ چي پاکستان د طالبانو له ملاتړ منع کړي٠

دا چي خاکرېزوال او مولوي فياض چا ترور کړل، ستا خبره بې له دروغو او بې بنياده پروپاګند هيڅ نه ده٠ رښتيا نقل په لاندني انګليسي مقاله کي ولولۍ٠

نور بيا٠٠٠

په پښتني مينه
مړوند کوټه وال


Who killed Khakrezwal, article by Sara

Anonymous
20.06.2005

دا چي خاکرېزوال او مولوي فياض چا ترور کړل،ددې رښتيا نقل په لاندني انګليسي مقاله کي ولولۍ٠

Kandahar, June 3, 2005
>
> Dear people, I don't really know how to do this
> one...
>
> ...The road to Khakrez passes behind Elephant Rock
> and the stony crests that are
> Kandahar's bulwark to the north. It crosses the
> Arghandab plain, leaving the
> leafy walled orchards behind, then climbs through
> another serried range of
> rocky hills, to a plateau, with yet more mountains
> bulking in the distance. It
> is a beautiful place. Profoundly peaceful -- though
> once the scene of violent
> battles against the Soviets -- strangely close to
> God.
>
> We left Kandahar in a convoy; lights and blinkers
> on; green and white police
> vehicles before and behind the black van that
> carried Muhammad Akrem
> Khakrezwal's body. The streets of Kandahar, the
> dirt road weaving through
> baked mud villages, were lined with people, standing
> silently, watching him
> pass.
>
> I slept that night in a courtyard of his brother's
> mud-brick compound in
> Khakrez, along with his bodyguards and one or two
> close friends. The mountain
> cumin had just been harvested, and there were stacks
> of the long, spindly
> stalks of it spread out to dry against the walls and
> on the flat roof. The
> stars were sharp, the Milky Way a clear glow across
> the sky. The next morning,
> we put him in the ground, in the lee of a little
> rise, set apart from the stony
> mounds marking other graves, scraps of cloth
> fluttering like flags from the cut
> saplings that mark head and foot.
>
> Zabit Akrem, as I knew him, police chief of Kabul,
> was bar none the ablest
> Afghan official I have met. And he was an
> absolutely rock-solid friend. I
> think I want to tell you a little bit about him
> first, then I can get to what
> happened, who made it happen, what it means.
>
> He was a large and imposing man; his face would come
> to rest in a glower of
> concentration that belied the well of compassion
> inside. And yet, his
> absolutely flawless manners, his elegant and
> respectful way of treating people,
> his generosity, the formality of his language --
> without ever tipping into
> pomposity -- gave him an uncanny grace. Yet he
> retained the decisiveness, even
> the capacity for harshness, when occasion demanded,
> that is essential to
> functioning in Afghanistan. And now I realize that
> he possessed a gift I have
> only seen to this degree in my father. The ability
> to make himself infinite.
> There was always room and time for his friends; the
> exclusive, unique
> relationship he had with one person never crowded
> out anyone else. Each of his
> friends could boast a special, private link.
>
> He was an extraordinary analyst of the Afghan scene,
> ever attuned to strategic
> issues, though his training was that of a career
> army officer, not a political
> scientist, and he had never been in the West, nor
> did he speak English. It was
> a natural ability, a home-grown sophistication.
> Another gift was his sensitive
> intuition about tribal dynamics, which was married
> with an absolute lack of
> tribal prejudice. On the contrary, all of his
> efforts went in the direction of
> overcoming the barriers, bridging the chasms among
> the various tribes and ethnic
> groups, to unite Afghanistan. (Among the mourners
> stretched out in long rows to
> pray at his burial were Uzbeks from Mazar-i-Sharif,
> Tajiks from Panjshir,
> Kabulis; funeral orations were in Persian and
> Pashtu.) He knew exactly how
> tribes functioned, and was able to work with those
> dynamics, harness them to
> bring Afghans together, rather than split them
> apart. And he never spared
> himself. In Kabul, he was in his office by 6:00 AM,
> and would be patrolling
> the streets at night till 10:00 or 11:00 at night.
> I was with him once on a
> round to check on two precinct stations. It was
> manifestly the first time a
> chief of police had ever bothered to visit.
>
> All of these capacities were poured into his
> lifelong effort to save
> Afghanistan, to haul it up out of its nightmare. He
> was an armor commander in
> the anti-Soviet resistance. His family showed me
> the compound that served as
> his headquarters in Khakrez: mud-plaster walls and a
> square watchtower, rising
> above the single-story dwellings around it. Then,
> when the Taliban were
> seeking to enter Kandahar for the first time, he
> argued strongly with his own
> tribal elder against letting them in. He lost the
> argument and defected from
> the south, to throw in his lot with Ahmad Shah
> Massoud and the Northern
> Alliance, in their fight against the Taliban -- one
> of the very few Pashtuns of
> note to do so. Under the current regime, he was an
> unwavering, persuasive and
> consistently effective supporter of the central
> government, US presence, and a
> moderate, democratic, healthy Afghanistan. Again
> like my father, this
> whole-hearted, whole-bodied effort was not bereft of
> a lucid assessment of the
> weaknesses of certain US or Afghan actions and
> policies; it's just that he knew
> that this configuration, with its flaws, was the
> best shot Afghanistan has for a
> future, and felt it incumbent upon him to put
> everything he had into it, even in
> the face of repeated obstacles, several attempts on
> his life, and a sometimes
> stunning lack of appreciation from the leaders he
> was doing so much to help.
> Somehow, he never let disappointment or hurt sour
> into bitterness, but was
> always looking for a way, a place, the means to
> contribute.
>
> On a personal level, he was...a friend. I'm not
> sure what else to say, except
> that, in life, friends are not so many. And here,
> they are very few indeed.
>
> He came down to Kandahar to collect his family and
> bring them to Kabul, at last.
> He had been police chief in the northwestern town
> of Mazar-i-Sharif since late
> 2003, and that was too far and too nasty a place, so
> he left them here. Now he
> had rented a house in Kabul, had fixed it up, and
> was thrilled to be reunited.
> Along with his two sons, he had twin little girls,
> one of whom, devilishly
> smart, would crawl all over him and tweak on his
> beard when we would be talking
> of a late afternoon. They doted on each other.
> About two weeks ago, when I was
> in Kabul to pick up my seed-oil press, I stopped by
> to see the Interior
> Minister, and begged him to give the guy a break and
> let him leave for a few
> days. The minister promised.
>
> On Tuesday I was on my way to Arghandab to eat
> apricots, driving along the dirt
> bank of the canal that runs near Khakrezwal's house,
> and I saw a dark green
> vehicle just like his pass us from the other
> direction. I put a call through,
> and sure enough, he had made it. When I got back to
> town, my phone rang with a
> a characteristic, enthusiastic summons from him to
> join him for more apricots,
> and mulberries, which he knew I loved, in another
> friend's garden. The topic
> of conversation, of course, was the recent
> assassination of Mawlay Fayaz, the
> head of the Kandahar council of religious elders,
> and a courageous debunker of
> extremist misinterpretations of Islamic thought. We
> were on about who did it,
> how, the usual speculations. Someone said it just
> had to be the government
> (meaning the provincial administration), since the
> "Taliban" such as they are,
> wouldn't dare do such a thing in the middle of town.
> I disagreed, saying there
> was no proper security in Kandahar, anyone can hide
> a gun in a vehicle, there
> are no real searches. The mullah's family had
> wondered: if it was the Taliban,
> why they didn't kill him in one of the districts
> where they were powerful, which
> he often passed through. I opined that their policy
> is precisely to make a
> splash. In a restricted access street next door to
> the governor's palace at
> mid-day makes a splash. Someone else countered that
> it was still inconceivable
> that the person had been able to escape -- out the
> gate to the palace access
> road, always manned by soldiers.
>
> What we did agree on is that the Taliban, as an
> indigenous, ideological, active
> movement, do not exist. Without the organizational,
> motivational, and material
> support of Pakistan there would be no insurgency
> here. My feeling, as it has
> always been, is this: the strategy, and the specific
> plan, are manufactured
> across the border. The provincial authorities do
> have a role: not active, but
> passive. They are to let the various operations
> happen, to grease the skids.
> But they are not capable of fomenting such a murder.
>
> "We have a proverb," said Akrem. "Pakistan takes
> one step forward, then ten
> steps backwards. Then a step further forwards. The
> advance proceeds very very
> slowly. But steadily."
>
> I reminded him of the time in 2003 when he managed
> to get an informant inside
> one of the infamous training camps for "insurgents"
> in Pakistan. He learned
> what the training course consisted of. One of the
> subjects was targeted
> assassinations of public figures. "Do you
> remember?" I asked him. "They were
> training it then, and now it's started." "Woh," he
> answered in a gentle voice,
> nodding yes. "Now it's started." "It was slower
> than we thought it would be
> back then, but it's happening. Just like you said.
> Slowly but steadily." He
> nodded again.
>
> We were talking like this, my dear friends, as we
> have been talking like this
> steadily for years, we were agreeing on the evidence
> of a pattern, a clear
> series of deteriorating phases -- he was the one who
> could see the big picture
> like that, and define it, point it out, like the
> traces of an image just
> beginning to appear on photographic paper immersed
> in its chemical bath. But
> it was so abstract, our conversation. I wasn't
> thinking about HIM. Somehow I
> guess I always believed that if anything was going
> to happen, we would all go
> together in some big conflagration.
>
> After the evening prayer, he left for home, and I
> let him go, thinking it was
> his first night with his family in months. The next
> morning, I heard the news,
> by fluke, on the radio, some two hours after it
> happened. They were still
> reporting "no information" as to his condition. I
> flew to the hospital, but he
> had never been there.
>
> You may have read or heard that an Arab al-Qaeda
> member committed this crime.
> That is false. There are no Arabs active in the
> Kandahar area. Perhaps you
> heard that documents were discovered confirming the
> "foreign" identity of the
> suicide bomber, or that he was wearing a soldier's
> uniform. That is false. It
> is not even entirely certain there WAS a suicide
> bomber. The only clear
> evidence pointing in that direction are the two
> unclaimed legs I saw in a
> cold-storage container at the hospital, when I was
> frantically seeking news,
> and hoping against hope. "He's at home," a doctor
> told me. I knew what that
> meant, and I dashed. I HEAR, though can in no way
> confirm, that a head was
> also found, yesterday, on someone's roof. But even
> assuming that these remains
> add up to a suicide bomber, nothing was left of the
> man that could confirm any
> sort of identity at all.
>
> You may have heard that Afghans do not commit
> suicide bombings, that they do not
> desecrate mosques. But imagine an Afghan born in
> the squalid refugee camps in
> Pakistan, deprived of everything that makes an
> Afghan an Afghan: ties to tribe
> and village, the night-time tales of grandparents
> whose minds are not shattered
> by decades of war, cool afternoons hiding in the
> kishmish-khana, where grapes
> are dried into raisins. This child has no access to
> any education other than
> the poison steeped out inside the madrassa walls.
> Could he not be induced to
> commit a suicide attack? Do Pakistani militants
> hesitate to desecrate mosques?
> And they are providing training in the camps.
>
> And so what is the meaning of the finger so hastily
> pointed the other way, by
> the governor in particular, but also the interior
> minister? Quite clearly, in
> my view, the declarations were a smokescreen, to
> deflect attention from the
> real masterminds, south of the border. It was
> precisely to play this role that
> the Pakistani intelligence agency insisted Gul Agha
> Shirzai be governor of
> Kandahar, and I have seen him play it repeatedly in
> the past.
>
> >From coverage of this event that you read or heard,
> you may have come away with
> the sense the bomb went off in the mosque, and that
> Zabit Akrem just happened
> to be there at the wrong time. This is false. He
> was undeniably the target.
> The ceremony he had gone to was not a funeral, in
> our sense of the word. In
> Afghanistan, the body is buried with those who wish
> present. That is what I
> would consider a funeral. Then, a day or two later,
> what is called the
> "fatiha" takes place, the joint reading of prayers
> at a mosque. There were two
> days of fatiha for the murdered religious leader, in
> two different mosques. All
> of the grand people of Kandahar, the governor, the
> president's brother, all the
> major officials, went to the first day. Akrem
> didn't arrive till that
> afternoon, because the minister kept delaying his
> leave. So he went the next
> day, at the smaller mosque. If someone had wanted
> to knock off a bunch of VIPs
> at random, the first day was the time to do it.
> Secondly, Akrem received a very
> serious threat from Pakistani agents two years ago.
> I have never seen him
> rattled as he was then. Since, there have been
> repeated attempts on his life
> and his character, both in Mazar-i-Sherif and in
> Kabul.
>
> I will spare you the n'th repetition of what
> Pakistan's regional agenda is: an
> unstable Afghanistan unsuitable for long-term US
> presence, non-threatening in
> its vitality or democracy to Pakistan's police
> state, and a de facto vassal, as
> it has been these last 25 years. Zabit Akrem was
> keenly aware of this agenda,
> and was one of the most effective obstacles to its
> practical accomplishment on
> the ground. As such, he crossed swords with those
> here who connived at it,
> notably the governor, who gnashed his teeth at the
> man's very existence. Since
> the entire provincial administration consists of the
> governor's henchmen,
> several other figures shared the same caustic view
> of Akrem. But unaided, they
> would not have had the courage to murder him. They
> are also attached to the
> purse strings of the United States, and fear US
> anger and the loss of their
> privileged position next to the American forces. A
> more daring actor, more
> secure in US dependence on it, took the lead.
>
> The larger point is this: Zabit Akrem was one of the
> very few people upon whom
> the moderate, healthy, tolerant future of
> Afghanistan could have been built.
> Mawlay Fayaz was another of those building blocks,
> since very few learned
> religious scholars are brave enough to speak out,
> citing the relevant verses,
> against the twisted version of Islam the extremists
> spout. For his part, Akrem
> possessed the one gift that has always escaped
> Afghanistan. He could federate
> the people. He could counter the ever-successful
> strategy of outsiders to
> exploit Afghans' fractiousness -- their tendency
> toward "yaghestan," for those
> of you who have heard me pontificating over the past
> few months -- to the
> detriment of the country. If he had had free rein,
> he might have been able to
> bring the country together across all of the
> divides, not by force, but by
> persuasion. And in this, he was just about unique,
> and an enormous challenge
> to the agenda outlined above.
>
> And this is the reason he was killed. It was
> neither a random nor a petty
> action. It was deliberate, fervently wished for by
> its organizers, and
> well-planned. And it is a devastating blow to the
> hopes for this country's
> future.
>
> I know I may at times have sounded like a broken
> record to you, in my
> frustration at American officials' stubborn
> insistence on hedging their bets
> and allying themselves with the very worst that
> Afghan society has produced,
> such as the governor. My examples of the damage
> this policy does, to both
> Afghanistan and US interests, have probably sounded
> a little abstract or
> generalized: acts of petty extortion, kidnapping,
> channeling of US operations
> against personal or tribal enemies, that sort of
> thing. And I know I may have
> sounded like a doom-sayer at times. But this is the
> proof of my prophesies.
> This is the result of conniving with the kind of
> actors we have been conniving
> with here. This is the result of trying to juggle
> Pakistan and Afghanistan, of
> refusing to call the Pakistani government on its
> policies. And I have to say,
> on the Afghan side too: it's all very well and good
> to deliver moving speeches
> on the television about what a tremendous loss
> Akrem's death is to the country,
> but why reappoint to office the very people who
> permitted or facilitated the
> deed? Why consistently neglect to provide the
> institutional support someone
> like Zabit Akrem so desperately needed, leaving him
> exposed in a shark-tank of
> enemies?
>
> Well...I guess that for now I'm not sure what else
> to say, except to return to
> Khakrez, and the image of Hajji Muallam Akbar,
> bereft of a son as well as his
> beloved brother Zabit Akrem. How graciously he
> greeted and thought about the
> comfort of each new arrival to the recently erected
> girls' school across from
> the family house, where we all gathered to sit when
> we arrived...how he called
> for food, arranged pillows for people, between his
> bouts of tears. I don't
> really know how to thank him for breaking every
> conceivable local custom and
> allowing me to share in that sacred moment. He
> would sit me at his left hand,
> let me interject into the conversation; he made sure
> I was comfortably settled
> to sleep that night, under the stars, beside his
> drying cumin, with Akrem's
> heartbroken bodyguards' pallets arranged in a square
> a few paces away. He let
> me be present at the graveside, throw my handful of
> dust, oblivious to what any
> of his neighbors might think or say. This kindness
> was tremendously meaningful
> to me, and I will never forget it.
>
> With gratitude to you all for your steadfast
> friendship as well,
>
> Sarah
>


Anonymous
26.06.2005

سلامونه، ولی مو بحث ختم کړه، افغانانو سره دلیل او عقل نشته چه دلیل ووای. hey ماته د لاندی سوالونو ځواب راکړی،
1.دافغانستان ملی ترانه شته
2.ولی پښتنو ته (افغان غول وأیل کیږی.
3,پښتانه که اکثریت دی نو پښتون !!! په پښتو جبه ولی په تقریر شرمیږی.

ماته ځواب راکړی که پښتون پخپله د افغانستان د ننه د تاجک فارسيوان غلام وی نو اول ځان د پنجشیر د غلامی نه خلاص کړی بیا د نورو پښتنو د خپلولو کوشش کوی.
مننه پاکستان زنده باد


پښتونخوا

Anonymous
26.06.2005

رونو سلام
ماته خو داسي پته لګي چي يار کوم تاجګ به يي
کنه لر او بر پښتانه کي کوم پرک نيشته مطلب ټول يو قاوم دي
منږه مهجرو نه پښتو زده کړه او منږه خو حسي انګريزي پښتوده
کوم جهاد چي افغان قاوم وکه هغه باندي منږه هم مفتخر يو
داکوم بحس چي ته کوي نو دما خيالدي چي ځان به خپه کي
منږ لره اتحاد پکار دي چي لويه پښتونخوا جوړه کړو
زه هم اصل کي دي لري پښتونخوا يمه خو يار پاکستان له به زنده باد چري
هم ونوايم نوره دي خوخه
ازاده پښتونخوا زنده با د وسلام


Anonymous
26.06.2005

زنده باد روره ،ويم نر يی نر٠
دغه بل خو هسی په ګډوډو سر دۍ٠
ستا ګمان درست دۍ، دۍ کوم مغرض کس دۍ او شرر اچوی٠
زه دبری خوا پښتون يم خو ما هيڅکله د لری خوا دپښتون له خولی نه دی اوريدلی چي ووايی،[color=yellow:754ab9d49e]پاکستان زنده باد[/color:754ab9d49e]
دا خبره دپښتنو دشان سره ريښتيا هم نه لګی٠
اباد اوسي٠
تل دی وی پښتانه٠


Anonymous
26.06.2005

پاکستانيه وروره !
واوره !
ځينې بحثونه خو د پاکيستان له زېږېدوڅخه ډېر پخوا زړښت ته رسېدلي او ځينې د پاکستان همزولي او ځينې لا اوس زېږېدلي نوکوم يو يادوې ؟

:idea: :idea: :idea:

سلامونه، ولی مو بحث ختم کړه، افغانانو سره دلیل او عقل نشته چه دلیل ووای. hey ماته د لاندی سوالونو ځواب راکړی،
:idea: :idea: :idea:
heyدافغانانو د عقل په هکله به ستاد خپلې پاکيستانخوا د قاضي عطاالله خان او سيدبهادرشاه کاکاخېل ليکنې کافي وي ، جي !

پوښتنې دی ډېرې له عقله لری دي خو زه به يې لږ شانې کوپړۍ ته درنيږدې کړم ، هان جي !
أچا!

1.دافغانستان ملی ترانه شته
دپاکيستان ملي ترانه شته ؟

2.ولی پښتنو ته (افغان غول وأیل کیږی.

ولی پاکيستانو ته دالخور ويل کيږي ، هان جي ؟
أچا !

((غول)) هم فارسي لغت دې او ډېر لوی قامت اوجسامت ته يې وايي لکه ( غول پيکر) او دا فارسيوانانو او چنګېزي نژادو به پښتنو ته ځکه ويل چه دوی لوړجسامت اواوږدې پوزې درلودې ٠ دپښتنو په اولسي سندرو کی هم دپښتون تشبح دونې ، غر ، چنار سره شوې چه د((غول ghool )) معنا ترې جووتيږي ٠ همدارنګه د(دنګې ځوانۍ) يادوونه خو ډېره کيږي ٠
د١٧ مې سليزې انګريزي ليکوالو اود ١٨ مې سليزې جرمني ليکوالوهم پښتانه د غووول پيکر ، دنګ ، د لوړو پوزو په نښو معرفي کړي دي ٠
اواوس درته د امير کروړ هغه شعر راوړم چه د پښتون نښې په خپل ځان کی ښۍ او داهم ډاګه کوي چه په کومو سيموکی د پښتون دقووت مقابله نشي کېدای ٠
اميرکروړ دامير پولاد زوی وو چه په( ١٣٩) کال کی دغورپه مندېش کی امير شو او جهان پهلوان يې باله ٠ هغه يوغښتلې پهلوان وواوپه يوتن له سلو جګړه مارو سره جنګېده نو ځکه يې (کروړ) باله ٠ دکروړ معنا ده کلک اوسخت ٠

هغه کروړ فرمايي :

زه يم زمرې پردې نړۍ لما اتل نشته
په هندوسندو پرتخار اوپه کابل نشته
بل په زابل نشته - له ما اتل نشته
:idea: :idea: :idea:
غشي دمن می ځي برېښنا په ميرڅمنو باندی
په ژوبله يونم يرغالم پرتښتېدونو باندی
په ماتېدونو باندی - له مااتل نشته
:idea: :idea: :idea:
زما د بريو پرخول تاوېږي هسک په نمنځ و په وياړ
داس له سوومې مځکه رېږدي غرونه کاندم لتاړ
کړم اېوادونه ويجاړ - له ما اتل نشته
:idea: :idea: :idea: \
زماد تورې تر شپول لاندې دي هرات وجروم
غرج وباميان وتخاربولي نوم زما په اودوم
زه پېژندويم په روم - له مااتل نشته
:idea: :idea: :idea:
په مروه زماغشي لوني ډاري دوښمن راڅخه
د هريرود په څنډو ځم تښتي پلنګ راڅخه
رنګ زړ ن راڅخه - له ما اتل نشته
:idea: :idea: :idea:
خپلووګړولره له ور پېرزوينه کووم
دوی په ډاډينه ښه پالم ښه يې روزنه کووم
تل يې ودنه کووم - له ما اتل نشته
:idea: :idea: :idea:
دزرنج سوبه مې دتورې په مخ سوروکړه
په بادارۍ مې لوړاوې دکول د سور وکړه
سترمې تربوروکړه - له ما اتل نشته
:idea: :idea: :idea:
په لويوغرومې وينا درومي نه په ځنډو په ټال
په ورځو شپو مياشتو کال - له ما اتل نشته

3,پښتانه که اکثریت دی نو پښتون !!! په پښتو جبه ولی په تقریر شرمیږی.

ځواب :

ترډېره حده ښه پوښتنه ده خو پدغه کارکی د افغانستان ځينې محمدزي اوتوخي پښتانه يواځې ګرم نه دي بلکه د مياوالې نيازيو اود هزاره ډوېژن مشواڼي هم په پنجابي اوهنکو خبرې کوي او په پښتو نه پوهيږي ٠ دپاکستان مشهورو پښتنو لکه د انصاف د ګوند مشرعمران خان ، د سکواش نړيوال قهر مان جان شېرخان ، دپاکستان پخواني جمهور رئيسان جنرال محمد ايوب خان او غلام اسحاق خان ، د جميعت اسلامي پاکيستان دګوند مشر قاضي حسين احمد ، دISI پخوانې مشر جنرال ګل حميد ، د پاکستان د فوج لوی درستيځ جنرال عبدالوحيد، وفاقي وزيران لکه يعقوب خان ، افتاب احمد خان شېر پاو ، سرتاج عزيز ، مولانا عبدالستارخان نيازي او نورو ډېرو په اردو ژبه تقريرونه کول او کوي يې ، لږ له هغو څخه هم وپوښته چه ولی ؟

په پای کی داسې پوښتنه کوې :

((ماته ځواب راکړی که پښتون پخپله د افغانستان د ننه د تاجک فارسيوان غلام وی نو اول ځان د پنجشیر د غلامی نه خلاص کړی بیا د نورو پښتنو د خپلولو کوشش کوی. ))
:!: :!: :!:
له دې پوښتنې داسې برېښي لکه پاکستانې پوليس او منطق يې ٠
خانيه !
لومړې ځان ته وګوره چه ته د چاغلام يې ؟
شل کاله پخوا دی په TV کی دنيم ساعت خيراتي وخت درلود چه په هغه کی په خپله مورنۍ ژبه ملنډې وکړې اواوس يې نيم ساعت نور خېرات درکړې ٠ چه بازار ته لاړ شې ددوکاندار سره د لسو پورې پخپله ژبه حساب نشی کولې ،په ښوونځۍ او مدرسه کی دی يوکتاب په پښتونشته ، مطبوعات دی په اردو دي او که يونيم په پښتو پيداشي نو تاسو يې د لوستلو اوليکلو لياقت نه لرۍ ٠ که تا پښتو ليکل زده کړيوي نو دغه هم دافغانانو برکت دې کنه ستا سو شمېر له افغاني پښتنو څخه زيات دې ، ولی نشۍ کولای په خپلو پښوکی دغلامۍ ځنځير مات کړۍ ؟
داځکه چه په تاسو کی د غلامۍ د ځنځير محافظان ډېر زيات دي ٠
خپل حق اوازادي ددماغو او مټو په زور اخيستل کيږي نه په خېراتونو او زاريو ٠ داستاسو ځان بايلنه اوکمزوري ده چه دافغانانو په زور ازادي غواړۍ ٠ په تاسو څه شوي ؟

دافغانستان پښتنو خو په کراره ساه نده اخيستې ، تل دکوم يوه يرغلګرسره لاس اوګرېوان وي اوپه دغه اخوډب کی ستاسو غوندې پښتنو هم دښمن ته د افغانستان دپښتنو پښو ته اړوکۍ ايښې اودوښمن ته يې راپرزولي ٠ دفسق اوفساد ايجنسيانې مو جوړې کړي چېرې چه د ښځو تجارت ، د هيروينو او اسلحو قاچاق ، دافغانستان دتباهۍ اډې ، د انسانيت خلاف پلانونه موجود دي ٠

دغه ته اصلي غلامي وايي

اود افغانستان پښتانه سره له دې چه په کرار نه پرېښودل کيږي ، پخپلو سيمو کی پخپله ژبه ليک لوست کوي ، په پښتو ژبه ښوونځۍ اوپوهنتونونه لري او ستاسو د صوبه سرحد او بلوچستان په زرګونو بچي يې پکی روزلي چه ان تر وزارتونو هم رسېدلي ٠
دافغانستان پښتانه د فارسيوانانو سره د اسې دغلامۍ پس منظر نه لري لکه تاسو يې چه د انګرېز ، هندوانو اوپنجابيانو سره لرۍ !
دافغانستان دپښتنو په موجوده حالت زار کی ستاسو غوندې پښتنو بنيادي رول درلود اوستاسو په اړوکۍ هرچاته راوپرزېدل خو غم مه کوه اصلي پښتون به هيڅکله دغلام د غلامانو خپلولو ته زړه ښه نه کړي ٠
او په دې يقين ولره چه ستاسو غوندې بې هويته پښتانه اوغربي طاقتونه که يوې خواشي اوميدان پښتنو ته پريږدي نواميرکروړ، ميرويس خان او فريدخان غوندې مشران به تاسوته هم داوړو اوبو پوزه جوړه کړي :wink:

کله چه ځان در ته د افغانانو څخه دپوښتنې جوګه شو ، بيابه دی خبرې ومنو٠

((مننه پاکستان زنده باد ))
دغه پورته شعار د غلام له خولې وو٠ هر پښتون مکلف دې چه داسې ووايي :
تل ، پياوړې او سرلوړې د ی وي ګران افغانستان

ځواب د امو له غاړې


Anonymous
27.06.2005

سلامونه,منږه په پاکستان کښی اقللیت يو او اردو زمنږ ملی ژبه ده.
زمنږ ملی ترانه شته او هر پاکستانی پښتون وای پاکستان زنده باد په افتخار وائ.وروره دلته پښټون يو شناخت لری افغانستانکی پښتون هڅ نه دی.
مونږه خو اول پاکستانی بیا پښتون یو.افغانان ﻵ تر اوسه ملی ترانه نلرۍ نوره ولسی ترقی خو لا لری خبره ده.مونږه خود ادی پښتو،مختو نشنلزم چغی نه وهو دا تاسو دغه اپلتی سټارت کړی.په زره بين مو د پښتونیت درک نه لګی چغی مو شروع کړی دی،ستا د کابل پښتنو خو په ک٠٠و٠٠باندی د کابل ژبه د پښتو نه پارسي کړه.

پاکستان زنده باد


Anonymous
27.06.2005

دپيښورپښتونه ټينګ شه ورته :cry: :cry: :cry:
ګوره کوڅه ډب غوندي هرچاته خوله مه اچوه ،داد منطق فورم دی دلته کنځل اوبد الفاظ کاره ول دذهني ناروغان کاردی ،طالب اوملاعمرغريبانان په ځای پريږده ،ديوتن دلاسه ددادی دماغو دکارپريښودی اوکه دهغه څوملګري داسي نورپيداشي وايم ټول افغان به ورپريږدي اوتښتي به که څنګه ؟؟


Anonymous
27.06.2005

ياره پختنو ډېره بېعقلي مه کوۍ ٠ که د لر يو که دبر ټول وروڼه او خوندي يو٠ له بري خوا نه راغلي پښتنو سره مونګ ډېر ښه وخت تېر کړو٠ وګورئ چي د جنګ نه پس څلور مليونه انسانان راغلو او ځمونګ په کلي او بانډو کي واړه ول٠ مونګ ډېر ښه وخت سره تېر کړو، دا ښکاره وي چي مونګ يو قوم يو، او ځمونګ وطن د ټولو پښتنو ګډ کور دۍ٠

احمد يوسفزئ
پېښور انجينئرنګ يونيورسټي٠ پښتونخواه


Anonymous
27.06.2005

او جې ګران يوسفزئ ورور سلام قبول که
ته ښه خبره کي خو دابل دا خداي قخپل غزب اخته کي اسي دي مونګه نوم يي وشرمو
قښتوقام ټوله يو دي که لر دي او که بر دي زما هم داسي خيال دي
پښتونستان زنده باد
ازاده پښتونخواه
ديتاسو ورور
ميرباني


Anonymous
27.06.2005

عليکم سلام، ووره بحث به د ادب او درناوي په چوکاټ کې ساتې ، او ستاخبره چې [quote:ea86df97fc]منږه په پاکستان کښی اقللیت يو او اردو زمنږ ملی ژبه ده. زمنږ ملی ترانه شته او هر پاکستانی پښتون وای پاکـُستان زنده باد په افتخار وائوروره دلته پښټون يو شناخت لری افغانستانکی پښتون هڅ نه دی. مونږه خو اول پاکستانی بیا پښتون یو.[/quote:ea86df97fc] په لر او بر کې يو پښتون هم نشي منلی ، خو هغه چې رښتيا لومړی پاکستانی وي او پښتو پښتونولي او پښتنې اصل يې بايللی وي . پښتو په افغانستان کې ملي ژبه وه او ملي ترانه هم د مخه او هم اوس په پښتو ده او تل به پښتو وي . څنګه چې پښتانه نه ظلم کوي او نه ظلم مني، نو ځګه ستاسو په څير يو اقليت تاجک په افغانستان کې دومره حقوق لري چې ستا پښتانه يې په پاکـُستان کې په دوربين کې نشي ليدﻻی . که تاسو د حق او حقو قو شعور لرﻻی بايد دافغانستان د تاجکو د اقليت پشان ژبه ييز، کلتوري او سياسي حقونه
مو درلودای! آيا پښتو په پاکسان کې رسميت لري؟ نه ، يواځې د انګريز دغلامانو پنجابيانو خوښه کړې ژبه اردو رسمي ده او تاسو د غلام د غلامۍ دجغ لاندې په پردي (پنجابي) ملت وياړئ . د افغانستان مشران که شاهان وو او که ولسمشران ، ټول پښتانه و، يو رباني ، هغه هم د پښتنو مجاهدينو سره د پاکـُستان
د ماهرانه خيانت او د مسعود او ددوستم سره د ګډې دسيسې په بنسټ قدرت ته ورسول شو. پښتانه د طالبانو د پاکـُستاني سياست له امله وځپل شول ، خو په دغو سختو شيبو کې بيا هم د افغانستان سياسي مشر (جمهورريس ) شکر پښتون دی او يو شمير وزيران هم پښتانه دي ،ولسمشر مو د ټولو افغاني توکمونو د اکثريت له خوا په آزادو انتخاباتو کې ټاکل شوی دی !
خوستا کومو پښتنو چې شناخت موندلی، هغه لکه ايوب خان ، غلام عيسی خان د پنجابيانو د غلامۍ شناخت و، ايوب دې په انتخاباتو کې چا نه و ټاکلی ، بلکې
د پنجابيانو غلامۍ ته يې د پوځي کودتا له ﻻرې ورودانګل او د پښتون قام پر ضد يې د يو يونټ سياست د پنجابي بادارانو د خوښولو له پاره تعقيب کړ او د پښتنو په غاړه کې يې دسياسي وريښمو زندۍ نوره هم ورتنګه کړه . دغه راز به دې د غلام عيسی خان په خټه پښتون و، خو په په شعور معنويت ايمان ، اجتماعيت سياست او قامي خدمت له مخې نه پښتون و او نه يې د پښتون حيثيت درلود ، بلکې د پنجابيانو په غلامۍ کې پرې يو څه اعتماد شوی و. هغه اعتماد چې انګريزانو پر خپل غلام جناح کړی و هغسې اعتماد بيا ددغسې پنجابي غلامانو يوې برخې پر ايوب خان او غلام عيسی خان هم وکړو ، پښتانه کله د غلام په غلامانو فخرکولی ي . نو ستا په څير بي پښتو ، بي پښتونولۍ ، بي پښتنو، بي پښتونخوا او بي پښتونستانه تش په خټه مټه ځان بايللی اول پاکـُستانی او بيا تش په نامه يو مړتت پښتون به څنګه د[quote:ea86df97fc]پښتو،مختو نشنلزم چغی [/quote:ea86df97fc] ووهي؟ دا چې له پنجاب پرته دې نننی پاکـستان نشته ، نو د پاکستاني پرځای ولی ځان ته پنجابی نه وايې ؟ در مبارک دې شه چې ته اول پنجابی يې او بيا شايد کوم پيکه پښتون، ځکه دپنجابی په توګه به هيڅکله پښتون نشې ! خدای دې ژر تر ژره دپنجابيانو ددغسې غوﻻټو سر هم يو ځل بيا د ريښتينو پښتنو د د روهيلي، شيرشاهي او احمد شاهي تورې ترخرپ ﻻندی راولي ! آمين !


Anonymous
28.06.2005

A مېلمه ته سلام ورسته له سلامه عرض کوم چه
که داسي وې چه
[quote:afa36f007c]يواځې د انګريز دغلامانو پنجابيانو خوښه کړې ژبه اردو رسمي ده او تاسو د غلام د غلامۍ دجغ لاندې په پردي (پنجابي) ملت وياړئ [/quote:afa36f007c]
که داسي وې چه پوره پنجاب وای تر خوله بې تېر وای د نيم پنجاب ٠
پاکـُستان به هيځ وخت به خپل حيثيت پيدا نه کړي ٠ لباس به همېشه د هند وي ٠
او په اردويوازي ګپشف کوي ٠ دولتي ژبه ئې انګرېزي ده
اوپښتانه ته چه پنجاپې پاسپورټرکوي ٠ په ځان ئې نه ګډوي ٠ او په پاسپورټ کښي ورليکي چه افغان


Anonymous
29.06.2005

ای زما ساده پټانو د ISI اوايراني جاسوسانو څهرې رسواکړۍ ، مه يې پرېږدۍ چه د اسلام اوپښتون له نومه سؤ استفاده وکړي ٠ دغه خدای شرمولي غلامان ټول پښتانه دي بل څوک دومره جرأت نشي کوولای ٠ په هر انترنيت پاڼه کی دغه مزدوران شته او موقع مه ورکوۍ ٠

زنده وپاينده باد افغانستان

امين


Anonymous
30.06.2005

[color=red:fc2ee4f5df][/color:fc2ee4f5df](د کارزی اخباری بيا ن دی ملا عمر دی له غارونو راووزی)
کارزی سحب در حقیقت خو تا سو په غارو کو اوسئ.د صدارتې محل په غارو کی.د امریکنو باډیګارډانو د ټوپک د شپیلی د سیری لاندۍ.ایا تاسو د قدم بهر د ارګ د غار نه اخیستی شی.? نېو ېارک ټایم اخبار لیکلی کارزې په ٢٠ملېنو افغا نانو کی په ېو هم اعتبار نلرې چه ځان ورباندۍ وساتې.تردې چه د کرزی د کور رسره خواکی امریکن د کارزی د کور دننه د هغه privat خبری اترې د ميلمنوسره هم اورې. ځما خېال دی چه افغانانو له همدا شرم بس دی.ملا عمر نه زېات خو کارزی زېات په غارونو کی اوسی.
مهربانې.
اېک پاکستانی پختون,


Anonymous
30.06.2005

((اېک پاکـُستانی پختونه)) خدای دې همداسې ايک پاکـُستانی لره ، بل دويم پښتون دې خدای ستا په څير پنجابی نکړي!
هو ! کرزی صيب خو په آزادو ټول ټاکنو کې چې مخالف کانديدان يې هم ډير لرل د ولس له خوا ټاکل شوی دی ، ايا ستا جنرال مشرف مخالف کانديدان لرل (؟) او له چانه يې انتخابات ګټلي دي؟
شخصي امن ته خو هر ولسمشر اړتيا لري، په تيره بيا کرزی صيب چې د تروريزم پر ضد د جهانې جګړې په لومړۍ ليکه کې وﻻړ دی او د پاکستان مزدور ترورست طالبان او دهغوی مشران يې پسی راخيستي دي .


مشاعره

نقاد
30.06.2005

[color=blue:46cb2d3212]مـــــــــــــــشاعـــــــــــــره :[/color:46cb2d3212]

.......................................[color=red:46cb2d3212]د پښتون جذبه [/color:46cb2d3212]

[color=cyan:46cb2d3212]امونه اباسين پورې وطن د لوی افغان دی.
...............................ورکيږه پنجابيه زما روح پښتونستان دی.

زماپرتم ته ګوره پرتمين زماتاريخ دی
....................... ما ځمکه لړزولې دب مې پروت آن په مريخ دی

نپتون اوعطارد ګوته په غاښ راته حيران دی
................................ورکيږه پنجابيه زما روح پښتونستان دی!

پنج پنج که پنجابی وکړي پنجه به يې کږه کم
.................................داخوله به يي ورماته کړم چپه به يې ونګه کم!

پښتون د زمانې يم کور می لوی افغانستان دی
...................................ورکيږه پنجابيه زما روح پښتونستان دی![/color:46cb2d3212]


Anonymous
04.07.2005

[quote:ffbbe2c712="Anonymous"][color=red:ffbbe2c712][/color....اېک پاکستانی پختون,[/quote:ffbbe2c712]
واه بهئي، کېا بات کهي، يه کب سې پاکستاني [color=green]پختون[/color:ffbbe2c712] هونې لګې؟ اپ کو کېا جنرل حميد ګل اېنډ کمپني پختون لګتې هين ؟
يه هرګز نهين هوسکتا، حلوا کا صرف نام پکارنې سې مون نهين ميټها هوتا!
کېا سمجهې؟ نهين سمجهې؟ :wink:
اپ کا خلوص دار، خاک دواجان


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more