د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

سخنی با استادم آقای برهان الدین ربانی

ويس ناصري 30.04.2008 00:53

در حالی که از یکسو جناب بزرگوار استاد عـزیزم آقای ربانی از عـدم محبوبیت دولتمردان کنونی در افغانستان داد سخن دارند ، از سوی دیگر داماد بزرگوار شان و جانشین احتمالی چوکی موروثی ریاست حزب شان \"جمعیت اسلامی\" بعنوان همین دولت منفـور و به ادعای جناب خود شان دست نشاندۀ آقای کرزی در مقام معاون اول و مرد پر قـدرت دولت ایفای وظیفه !! مینمایند .

شاید استاد بزرگوارم فـراموش نموده باشند ، البته به اقـتضای سن و سال ، ولی حافـظۀ مردم نجیب و دردمند افغانستان و تاریخ این سرزمین هـرگز فـراموش نخواهـد کرد ، دوران سیاه و تاریک زمامداری ایشان و به اصطلاع مجاهـدین سر بکف ( قـدرت ، ثروت و شهرت ) را و یا جنگ ها و سیاستبازی ها و ائتلاف های مصلحتی ، فـرصت طلبانه ، غـیر اسلامی و ضد ملی این بزرگواران و رهـبران جهاد را با جنرالان کمونست و ملیشه های بدنام \"گلم جم\" برهـبری جنرال خونخوار آقای دوستم در دهۀ نود میلادی ؛ جنگ ، ویرانی و بربادی های سیستماتیک وطن و ملت ما ، بخاطر چه ؟ !! فـقـط بخاطر چوکی ریاست جمهوری این بزرگوار و صدارت مجترم انجنیر صاحب حکمتیار ؟ و اما در خصوص ادعای وابستگی و همکاری و تعهد به بیگانگان ، شما را به خدا استاد دیگر بس است ! حیا کنید و از خدا و روز جزا و حساب بترسید!. آخر در این سن و سال مگر چرا و بخاطر چه دین و آخرت خویش را به خاطر دنیای که خراب میکنید ؟ بنده بعنوان یک عضو سابقه دار و متعهد جمعیت اسلامی به شما بزرگوار که زمانی مانند پدر دوستش داشتم ، میگویم ، مگر همین مجاهـدین !! جمعیت و شورای نظار نبودند که مستانه و با شور وهـلهله و غـوغا و فـریاد پیشاپیش همین نیروهای اشغالگر و متجاوز امریکا ، انگلیس و ناتو بر شهرها بخصوص کابل حمله نمودند و تا به امروز که امروز است ، با همین ها همسنگر و پیشقـراول اند و صادقانه و مخلصانه در خدمت شان قـرار دارند. مگر اینها به امر که و به هـدایت و مصلحت نگری و فـرصت طلبی که از آن اوج عـزت و سربلندی و آزادیخواهی و استقلال طلبی به این حضیض ذلت بردگی و بندگی افـتادند ؟ استاد بخدا (ج) قـسم که اگر اینها با امریکا و بیگانگان همراه و همگام شدند ، اگر با همین دولت به اصطلاح شما منفـور و دست نشانده همکار شدند ، و یا در دوران انتحابات از کرزی پشتیبانی نمودند و یا دیروز با جنرالان کمونست چون آصف دلاور ، بابه جان ، عظیمی ، دوستم ، مومن ، نادری ، روزی ، فـوزی و صد های دیگرش دولت اسلامی !!! را ساختند و یا با روسها و پوتین روابط نیک و حسنه !!! اختیار نمودند ، ولی امروز به امر و هـدایت و تبلیغ و تلقـین شخص خود شما و کسان دیگری مانند شما ، با ادعای رهـبری جهاد !! و مقاومت !1 با جنرالان خونخوار تر و سفاکتر دیگری چون سید محمد گلابزوی و نورالحق عـلومی ، جبهۀ متحد میسازند و یا با لطیف پدرام و ستمی ها دعـوای استقـرار نظام فـدرالی را دارند. آری همه و همه به هـدایت و سیاست بازی ها ، پلان ها و ابتکارات آن بزرگوار صورت میگیرد .

پس ارزشها و واژه های پاک و مقـدس خدا(ج) ، قـرآن ، شریعت ، عقـیده ، وطن ، آزادی ، جهاد ، مقاومت و غـیره نزد شما و همچنان نزد دیگر رهـبران و قـوماندانان جهاد چون استاد بزرگوارم آقای سیاف ، مارشال صاحب فهیم ، جناب قانونی ، داکتر عـبدالله عـبدالله ، ضیا جان و ولی حان مسعود و سائرین فـقـط در حد یک شعار مصرفی ، دیگر کدام معنی ، مفهوم و قـدسیتی ندارد. فـلهذا برای رسیدن به هـدف هـر چیز روا و جائز است ، البته فـتوا های دینی و توجیهات علمی آن را خود منحیث استاد الهیات بهتر از ما ارائه خواهـید نمود .
خلاصه چنانچه فـلسفۀ مبارزاتی ماکیاول چنین بود و یکی از شعار های بزرگش همین بود که « هـدف وسیله را توجیهه مینماید » ، پس به پیش به سوی هـدف مقـدس و بزرگ کسب دوباره و آبرومندانۀ !! قـدرت توسط جبهۀ جدید سیاسی تان ( جبهۀ ملی تان ) و احراز دوبارۀ قـدرت ریاست جمهوری به هـر طریق و وسیلۀ ممکن!!! موفـق باشید.

کبوتر کوکب بخت مرا از بام بیرون کن که من کم طالعم، ترسم ز آهـم آسمان سوزد

مسؤول سابق فـرهـنگی \"جمعیت\" در آلمان

و مسؤول فعلی سایت \"آزمون ملی\"