د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

عطامحمد نور را، این "میلونر غیر قانونی را" یعنی "این مفسد اداری را" کی و به کدام حق به حیث معاون اول ریاست جمهوری پیشنهاد داده است؟

افغان تحرک 05.01.2017 13:11

عطا محمد نور، سرپرست ولایت بلخ می‌گوید که مقام‌هایی در کابل به او پیشنهاد داده‌اند که در صورت کنار رفتن عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، می‌تواند عطا محمد نور، جایگزین او شود. یعنی چه؟

ایا در بین سی میلیون انسان در داخل افغانستان اشخاص باسواد تری، اشخاص پاک نفس تری، اشخاص خوش نام تری، و یا به یک کلام اشخاص شایسته تری از دوستم و عطامحمد نور وجود ندارد؟

اینکه حتی محمد نور در یک و نیم دهۀ اخیر صاحب میلیونها دالر شده است، موضوعی است که همه می دانند، چنانچه حتی محمد نور در مصاحبه ای تلویزیونی اش با BBC خودش نیز از میلیونر شدنش انکار کرده نمی تواند و اقلا از پنج میلیون دالر خود یاد می کند.

منبع: BBC فارسی، برنامۀ به عبارت دیگر: گفتگو با عطامحمد نور ، زمان پخش: 23/12/2014
https://www.youtube.com/watch?v=tqX6pm0PZgg

عطا محمد نور در این مصاحبه اش می گوید که زیاد تر از پنج میلیون دالر ندارد، هر کسی بیشتر از پنج میلیون دالر از دارایی های وی را یافت، وی انرا به همان کس می بخشد.


سوال اینست که در مملکت فقیری مانند افغانستان، سرپرستی ولایتی در طول مدتی کوتاهی این پول های فراوان را چگونه به دست اورده است؟


چرا هیچ مرجه ای دولتی-حکومتی افغانستان از عطا محمد نور سوال نمی کند که در چنین مدت کوتاهی و در چنین مملکت فقیری این همه "میلیون دالر ها را" از کجا کردی؟


بر علاوۀ ان که از چنین "میلیونران دالری" در مملکت فقیری مانند افغانستان، باز خواستی دقیق صورت نمی گیرد، حالا معاونت اول ریاست جمهوری افغانستان نیز به همچو افرادی پیشنهاد می شود، یعنی چه؟


ایا مردم فقیر اما غیور ما حوصلۀ این نوع "لاشخوران و مردار خوران" را دارند که پول های اطفال یتیم، پول های مردم جنګزده و فقیر ما را در "جیب های شان" بزنند؟


جواب واضعیست، نه خیر نی، مردم فقیر اما غیور ما حوصلۀ این نوع "لاشخوران و مردار خوران" را که در یکونیم دهۀ اخیر از طرق "لاشخوری و مردار خوری" خود را به ثروت های غیر قانونی و نا مشروع رسانیده اند، ندارد!

مفسدین اداری در افغانستان باید از " الف تا به ی " همه محاکمه شوند!

هیچ کسی در افغانستان حق انرا ندارد که "مفسد اداریی" را تحت حمایت و پوشش خود قرار دهد!




----------------------------------------------

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!

به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!

به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!

به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما