د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

ایا رژیم ایران بخشی از طالبان و همچنان جنرال دوستم را با مهارت تمام بالای روس ها می فروشد!

افغان تحرک 11.11.2016 13:32

صلح بین الافغانی و دوری جستن از افراطیت به خیر اولاد وطن است، می باشد و خواهد بود!

طالبان باید هر چه زود تر از افراطیت و مزدوری به کشور های ایران و پاکستان دست بکشند!

جنرال دوستم نیز باید از دنباله روی های "روسیه-ایران" دست بکشد و از دنباله روی های خطوط تخیلی و جدیدالتاسیس "ترکیه-ایران-روسیه-چین-هند- بنګله دیش-پاکستان و کوبا و نمی دانم کجا و کجا ذهن مشوشش را فارغ ګرداند و به صلح صادقانۀ بین الافغانی بپیوندت!!


مزد بګیران امریکا و جامعۀ جهانی نیز باید خط معقول و مدبرانۀ ملی ما را، استوار بر منافع ملی ما تعقیب و جستجو نمایند تا افغانستان عزیز ما به حیث یک کشور مستقل و اباد تبدیل ګردیده، رفاۀ مردم رنجدیده و جنګزدۀ ما بلاخره از راۀ تولیدات داخلی و اقتصاد ملی ما فراهم ګردد! ایجاد کار، ارتقای تولیدات ملی، بلند رفتن کیفیت و کمیت تولیدات ملی، رشد اقتصاد ملی و خود کفا، رهیابی به رفاه و سعادت ارتباط مستقیم با تنویر سالم اذهان اولاد وطن دارد!

امروز کشور های همسایه بلخصوص کشور ایران و کشور پاکستان برای منفعت ګیری های محیلانه و ماهرانه از افراد و ګروپ های افغانی به انواع و اقسام مختلف بهره برداری های متنوع را راه اندازی می کنند و در عین حال وضعیت اولاد وطن عزیز ما را، وضع طفل معصوم افغان را از بد بد تر می سازند!

مثلا کشور ایران برای امتیاز ګیری های منطقوی و جهانی، برای منافع رژیم اخوندی ایران، با همکاری و همیاری مزدوران افغانستانی اش دست به صد ها نوع "چل و فریب" می زند، طور مثال از یک طرف طالبان را به افراطیت تشویق و ترغیب می کند، از سوی دیګر هم بعضی مزدوران افغانستانی خود را وظیفه می دهد تا "دل جنرال دوستم را به دست اورند ویا به اصطلاح جنرال دوستم را ګپ داده، تحت نفوذ منافع خود تحریک نموده" ، و جنرال دوستم را به ساز ایران و روسیه به اصطلاح "برقصانند".

طالبان ، جنرال دوستم و بعضی ګروپ ها، حلقات و افرادی که از شدت جنګ های چهار دهۀ اخیر شدیدا "سر ګیچ" شده اند، به بسیار ساده ګی و اسانی اله و ابزار اهداف شوم و مخرب رژیم اخوندی ایران، و همچنان مورد سو استفادۀ کشور پاکستان و یا مورد سو استفادۀ کشور های ذیدخل دیګر صورت می ګیرند!

در همچو حالتی هوشیاری و خرمندی ملی در کار است تا طالبان، جنرال دوستم و بعضی ګروپ ها، حلقات و افرادی که از شدت جنګ های چهار دهۀ اخیر شدیدا "سر ګیچ" شده اند، اله و ابزار اهداف شوم و مخرب رژیم اخوندی ایران، و همچنان مورد سو استفادۀ کشور پاکستان و یا مورد سو استفادۀ کشور های ذیدخل دیګر صورت نګیرند!

جنګ و افراطیت مشکلات ما افغانها را حل نمی کند، بلکه صلح بین الافغانی، اله و ابزار اهداف شوم دیګران نشدن، صداقت در ګفتار و کردار، سلوک سالم، مذاکرات صادقانه و صبورانه، پیوستن به عدالت اجتماعی، حفظ امنیت ملی، پیوستن به قانونیت، قدم برداشتن در راۀ ترقی و تعالی کشور خیر و رفاۀ ما افغانها را به ارمغان می اورد.

تا زمانی که خود را از شر جهالت و جنون زده ګی نه رهانیم، البته به کحمک خداوند متعال و به وسیلۀ علم، دانش و تدبیر و تعقل، حال و احوال چهل سال اخیر ما همچو داستان دنباله داری، همچو کاروان جهالتی ما را دنبال خواهد کرد!

در عین حال افغانهای باشهامت به هیچ کسی، بلی به هیچ کسی اجازۀ انرا نمی دهند که اطفال معصوم افغان را زیر پای "خر جهالت" خود زخمی و مجروح ګردانند!!!

زیرا ما افغانها در راۀ تامین حقوق اطفال معصوم افغان و در راۀ عدالت اجتماعی ما به ګفتۀ شاعر:

"غمیم، رنجیم، سرشکیم، ناله ایم، داغیم

عرض ګل کرده ایم و هم جوهر عشقیم"

یعنی با وجود سوختن عرض افغانی ما در چهار دهۀ اخیر، هنوز هم همان اتحاد ملی، وحدت ملی و یا بهتر است بګوییم، همان افغانیت ما پا بر جاست.

به کلام ساده تر، یعنی ما افغانها نه به "مزدوری" و نه هم به "باداری" حق انرا می دهیم که در بیخ ګوش اطفال معصوم افغان به "تق و پق" و "افجار و انتهار" بپردازند و در راۀ به وجود اوردن عدالت اجتماعی و قانونیت ممانعتی را ایجاد نمایند!

یعنی با وجودیکه سرشک و ناله ایم، اما چونکه اختیار ګریه و ناله را نداریم، از این موضوع به اصطلاح به "در" می ګوییم اما به "دیوار" هم امر شنیدن صادر است!


-------------------------------------------

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!

به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!

به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!

به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما