د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

چرا وزیر خارجۀ افغانستان آقای صلاح الدین ربانی در سفر اخیرش در تهران زیر بیرق ایران رفت ؟

افغان تحرک 01.09.2016 11:21

موضوع، موضوعی ظاهر شدن آقای صلاح الدین ربانی در میدیا میباشد که یک سلسله سوالاتی را در اذهان هموطنان محترم ما ایجاد نموده است.

چرا در تصاویری که از ملاقات آقای صلاح الدین ربانی در سفر اخیرش در تهران با آقای علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران در میدیا منتشر شد، فقط بیرق ایران و عکس ایت الله خمینی و ایت الله خامنه ای به چشم می خورد، مګر از بیرق افغانستان خبری نیست؟

آقای صلاح الدین ربانی در سفر اخیرش در تهران با آقای علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران نیز دیدار کرد. در حالیکه در هنگام ملاقات آقای صلاح الدین ربانی با آقای علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران، ریس پارلمان ایران نه تنها آهنگ های ماهرانه و محیلانۀ "فرهنگ مشترک" و "تمدن مشترک" را در گوش های آقای صلاح الدین ربانی زمزمه و دوباره خوانی نمود، بلکه آقای علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران کمپوز فلمی "بیرق مشترک" را نیز بالای آقای صلاح الدین ربانی چلاند:

یعنی آقای صلاح الدین ربانی در سفر اخیرش در تهران با آقای علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران در زیر بیرق ایران لمید و از بیرق افغانستان عزیز ما در آن نشست هیچ اثری و هیچ خبری نبود.

منبع پخش تصویر این نشست: خبر گذاری افق، تاریخ نشر: ۸ سنبله , ۱۳۹۵
عنوان موضوع: صلاح الدین ربانی با شماری از مقامات ایرانی دیدار کرد
http://www.ufuqnews.com/archives/41421


منبع دوم پخش این تصویر: خبرګزاری رشد: http://www.roushd.com/صلاح-الدین-ربانی-وزیر-امور-خارجه-به-ایر.

منبع سوم: http://www.afghanews.ir/


سوالاتی که در این باره مطرح میباشند این ها اند:

- آیا آقای صلاح الدین ربانی به این عرف دیپلوماسی بلدیت ندارد، که در صورت عدم موجودیت بیرق افغانستان، نشستن و یا به اصطلاح "لم دادن" وزیر خارجۀ افغانستان در زیر بیرق ایران و در زیر عکس های رهبران سیاسی ایران کاریست خطا؟

- آقای علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران به بهانه ها و تحت پوشش های "فرهنگ مشترک" و "تمدن مشترک" شوق داشتن "بیرق مشترک" را نیز به آقای صلاح الدین ربانی پیشنهاد فرموده اند؟

- آیا آقای صلاح الدین ربانی و یا همکاران محترم شان در این سفر شان خدای نا خواسته، مانند بعضی مقامات دولتی آقای کرزی، از انعاماتی، بلخصوص از جمله هدایایی "خریطه های پلاستیکی مملو از پول رژیم ایران" نیز مستفید گردانیده شده اند؟

- در خریطۀ پلاستیکی مملو از پول رژیم ایران که برای آقای اسپنتا لطف گردیده بود، نظر به گفتۀ خود آقای اسپنتا صرف و فقط "پنجاه هزار" دالر؟، یورو؟، ریال؟، تومان؟ و یا افغانی بوده است، آیا اگر رژیم ایران اینبار نیز به آقای صلاح الدین ربانی و یا هم به همکاران محترم شان در این سفر "خریطه های پلاستیکی مملو از پول" را لطف فرموده باشند، آیا آقای صلاح الدین ربانی و یا همکاران محترم شان این موضوع را با دولت افغانستان و یا با مردم افغانستان در میان خواهند گذاشتند و یا خیر؟


به هر صورت باید دقیقا موضوعاتی که در این سفر اتفاق افتاده، بصورت واضع، دقیق و شفاف به اطلاعی مردم افغانستان رسانیده شود!



به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!

به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!

به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!

به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما