د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

آیا در اصل این رژیم ایران نیست که با پشتیبانی روسیه اختلافات را در افغانستان و غوغا سالاری ها را در بین آقای عبدالله و همقطارانش تزریق می کند؟

افغان تحرک 18.08.2016 00:20

تنش‌ های اخیر بین آقای عبدالله عبدالله، رئیس اجرایۀ افغانستان و آقای اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، نشان دهندۀ آن‌ میباشد که آخوند های رژیم ایران یکبار دیگر برای تضیف و تخریب دولت و حکومت افغانستان، که آخوند های رژیم ایران آنرا یک "پروژۀ امریکایی" میخوانند، دست به یک سلسله فعالیت های مخربی بزنند. در عین حالی که رژیم ایران که از این ره در پی امتیاز طلبی های در سطح منطقه و جهان میباشد، از این ره در پی توسعۀ نفوذش در افغانستان نیز میباشد. زیرا کوتاه ترین راۀ رسیدن توسعۀ نفوذش در افغانستان را از کانال های "تفرقه اندازی محیلانه" سراغ دارد. البته که روسیه و رژیم ایران دولت و حکومت افغانستان را هر دو به یک "صدا" به اصطلاح یک "پروژۀ امریکایی" میخوانند، و هردو به انواع مختلف راۀ رسیدن توسعۀ نفوذ شانرا در افغانستان می پیمایند.

ایران که از دیری بدینسو و با مهارت خاص در پی تزریق اختلافات "قومی، مذهبی و زبانی" در جامعۀ افغانی ما میباشد، در طول چهار دهۀ اخیر با سو استفاده از وضعیت بد جنگی افغانستان یکتعداد زیادی از هموطنان ما را آله و ابزار سیاسی خود ساخته و در هر سمت و سوی که میخواهد می کشاند.

بلخصوص در پانزده سال اخیر رژیم ایران در داخل افغانستان با ارایۀ پول و "شستو شویی مغزی" در جامعۀ افغانستان "ستون پنجمی" را نیز ایجاد نموده است که در نهایت مسله خواسته های رژیم ایران را در افغانستان به اشکال گوناگونی پیاده می کنند.

رژیم ایران یک تعدادی از افغانها را تحت نام "مذهب مشترک"، یک تعدادی از افغانها را تحت پوشش "زبان مشترک"، یک تعدادی از افغانها را تحت اسم "دین مشترک"، یک تعدادی از افغانها را تحت شعار "فرهنگ مشترک-مدنیت مشترک-تاریخ مشترک" به زیر نفوذ خود آورده، به اصطلاح "به جال خود انگداخته" و در مواقع ضرورت از هر یک به نوع خاصی بهره برداری می نماید.


بطور مثال:

- رژیم ایران یک تعدادی از افغانهای اهل تشیع ما را تحت نام "مذهب مشترک" به احدی تحت نفوذ خود قرارداده است که نه تنها عکس های رهبران سیاسی ایران را به حیث "رهبران مذهبی" بالای شانه های شان این افغانهای ما در کوچه و سرک کابل انتقال می دهد، بلکه در صورت ضرورت حتی در جنگ سوریه نیز از بعضی از افغانهای اهل تشیع ما استفادۀ ابزاری می نماید. جالب این است که در جنگ سوریه رژیم ایران میدان های هوای خود را بخاطر منافع اقتصادی خویش به طیارات جنگی روسیه واگذار شده است و در عین زمان بعضی از افغانهای اهل تشیع ما را به حیث پیاده نظام جنگی و تحت نام "لشکر فاطمیون" به کشتارگاه ها می کشاند. تراژیدی دیگر این موضوع در این نهفته است، که در عین حال وزیر خارجۀ افغانستان آقای صلاح الدین ربانی خود را از موضوع بی خبر جلوه می دهد، که گویی هر هفته صدها هموطن ما که به امر رژیم ایران در جنگ سوریه قربانی می شوند، اصلا با وزیر خارجۀ افغانستان آقای صلاح الدین ربانی کدام ربطی ندارد و یا کدام فرقی نمی کند.

- رژیم ایران یک تعدادی از افغانهای ما را تحت پوشش "زبان مشترک" چنان تغذیۀ مغزی سانسور شده نموده است، که خلاف قانون اساسی ما کلمۀ "فارس" را به حیث پسوند و یا پیشوندی به زبان مقبول دری ما می چسپانند، کلمات و اصطلاحات نامانوس را به شکل آله سازی زبانی کشور ایران وارد ادبیات دری ما می کنند، تا باشد که کشور ایران از این طریق نیز راهی را برای توسعه طلبی اش در افغانستان باز نماید. چنانچه میدیای "ایران محور" در پانزده سال اخیر افغانستان شاهد این توسعه طلبی های ایران در افغانستان عزیز نیز میباشد.
متاسفانه در اثر همین نوع مداخلات و تهاجم فرهنگی ایران، حتی در بدنۀ دولت و حکومت افغانستان نیز افراد و اشخاصی امروز سبز نموده اند، که در عین حالی که "افغان ستیزی" می نمایند، "ایران محوری" نیز پیشه کرده اند.

- رژیم ایران یک تعدادی از افغانهای ما را نیز از طرق تاریخ های تحریف شده، تحت شعار های "فرهنگ مشترک-مدنیت مشترک-تاریخ مشترک" به زیر نفوذ خود آورده است و یا به اصطلاح "به جال خود انگداخته" است، و در گوش آنها چنان "نغمه سرایی های عاشقانۀ" را پف نموده است که حتی "مجاهد چپق سالار ما" آقای عبدالله عبدالله و سخنگوی ایران محور شان مجیب جان رحیمی، همراه با آقای محمد محقق و بقیه همقطاران شان را نیز، "دست دراز به پیش سینه" که به جز از یک ادای رسم " فاشیستی- فارسیستیی" بیش محسوب نمی شود، در صف "فارس محوران" در آورده است.

برای دیدن این تصویر آقای عبدالله عبدالله و سخنگوی ایران محور شان مجیب جان رحیمی، همراه با آقای محمد محقق و بقیه همقطاران شان لطفا، تصاویر و یا عکس های این عالی جنابان را، از لابلای مقالۀ نویسندۀ افغان جناب مصطفی عمرزی، تحت عنوان («عبدالله» را از طرز خرام «رحیمی» بشناسیم )، به مشاهده گرفته، خود در باره قضاوت فرمایید.


منبع تصاویر آقای عبدالله عبدالله، آقای مجیب الرحمن رحیمی، آقای محمد محقق و بقیه همقطاران شان:

مصطفی عمرزی: «عبدالله» را از طرز خرام «رحیمی» بشناسیم
پورتال محترم ټول افغان، مورخۀ 13.08.2016
http://www.tolafghan.com/posts/33085

مصطفی عمرزی: «عبدالله» را از طرز خرام «رحیمی» بشناسیم
پورتال محترم افغان جرمن انلاین، مورخۀ 13.08.2016
http://www.afghan-german.net/upload/Tahlilha_PDF/omarzuei_mostafa_abdulah_wa_rahimi.pdf

مصطفی عمرزی: پورتال محترم ټول افغانستان، مورخۀ 13.08.2016 (23.05.1395)
http://www.tolafghanistan.com/عبدالله-را-از-طرز-خرام-رحیمی-بشناسیم/



سوال اصلی و یا نیز سوالات مربوطه در این جا این است که:


- اگر آقای عبدالله عبدالله و همقطاران شان سطور بالایی را غلط و نا درست می خوانند،
- اگر رژیم ایران در استخدام های دولتی افغانستان مداخله نمی کند،
- اگر رژیم ایران در موضوع تقسیم قدرت در افغانستان مداخله ندارد،
- اگر رژیم ایران به بهانۀ "اصلاح نظام انتخاباتی افغانستان" افراد تحت نفوذش را در افغانستان حمایت نمی کند،
- اگر رژیم ایران در شورای ولسوالی های افغانستان افراد تحت نفوذش را در افغانستان حمایت نمی کند،
- اگر رژیم ایران حتی در لویه جرگۀ افغانستان قصد و نیت نسب نمودن افراد تحت نفوذش را در افغانستان ندارد،
- اگر رژیم ایران در موضوع توزیع تذکره های برقی افغانها در افغانستان افراد تحت نفوذش را به "غوغاسالاری" و ایجاد مزاحمت ها تشویق، ترغیب و حمایت نمی کند،
- اگر رژیم ایران حتی در موضوع قانون اساسی افغانستان میل و رغبت مداخله را ندارد،

پس لطفا آقای عبدالله عبدالله، آقای مجیب الرحمن رحیمی، آقای محمد محقق و بقیه همقطاران شان فقط دقیق توضیع دهند که دلیل مثلا همین عکس و یا تصویر شان، و یا معنی این نوع "اکت فاشیستی-فارسیستی" شان در تصاویر ذکر شده، چه معنی می دهد؟



به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!


به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!

به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!

به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه