د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

خاینین ملیی که در پانزده سال اخیر حریفان سیاسی خویش را و افغانهای بی گناه را به نام "تروریست" زیر کشتن یک تعداد نظامیان "جاهل" ناتو انداخته اند، باید به محاکمه کشانیده شوند!

افغان تحرک 03.06.2016 12:18

ادعای که از پانزده سال بدینطرف از جانب ملی گرایان افغان صورت گرفته است، این می باشد که یک تعداد زیادی از خاینین ملی در پانزده سال اخیر حریفان سیاسی خویش را و افغانهای بی گناه را تحت نام های "تروریست"، "افراطی" ، "ضد نظام"، "ضد امریکا" ، "ضد غرب" وتحت نام های نمیدانم چی و چی ، زیر کشتن یک تعداد نظامیان "جاهل" ناتو انداخته اند.

امروز بعد از گذشت پانزده سال تمام، بعد از از دست دادن ده ها هزار انسان اکثرا بی گناه، بعد از مصارف بیلیون ها دالر، در حالیکه به اصطلاح نخبه گان سیاسی امریکا کمترین حرفی هم در این رابطه بر لب نمی آورند، اقلا یک نظامی متقاعد امریکایی، یک دگرمن متقاعد امریکایی که تازه خود را بعد از گذشت پانزده سال تمام با "رمز و رموز" های خاینین ملی افغانستان اندکی آشنا ساخته است چنین می گوید:

"آقای دانیال دیویس، یک دگرمن متقاعد اردوی ایالات متحده اخیراً، مقاله ای را منتشر ساخت که در آن، پالیسی کنونی نظامی در افغانستان را ناکام عنوان نموده است. آقای دیویس تحلیل اش را از وضعیت افغانستان ارایه نموده و در یک مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا در جواب به سوال خانم شایسته سعادت لامع گفت که اساساً ایالات متحده - نخست در توافق بُن در سال ٢٠٠١م. و سپس در سال 2014 که جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده ایجاد حکومت وحدت ملی را وساطت کرد - دو گام فاجعه بار را در أفغانستان برداشت.

او می گوید که اشتباه اول ما (ایالات متحدۀ امریکا) در این بود که در گام اول، "دوماه پس از بمباردمان سنگین و فروپاشی طالبان، ما (ایالات متحدۀ امریکا) حکومتی را در افغانستان استقرار بخشیده و بدون کدام مطالعه یا تحقیق، هر کسی را که در افغانستان ایالات متحدۀ امریکا را کمک کرده بود، در آن جا دادیم.

این افسر متقاعد اردوی امریکا افزو که امریکایی ها بالای هر چیزی که "آنها (کسانی که ایالات متحده را در جنگ افغانستان کمک کرده بود) و هر کس دیگر به ما میگفتند اعتماد کرده و فکر کردیم حقیقت دارد؛ و هر کسی را که آنها تروریست میگفتند، ما به دنبالش میرفتیم. بسیاری از اینگونه اشخاص، که تعداد آنها زیاد است مظالم غیرقابل گفتن را مرتکب شدند که یک تعداد زیاد آنها اکنون نیز در سطوح بلند حکومت افغانستان حضور دارند.

آقای دیویس همچنان وساطت ایالات متحده در منازعات انتخاباتی و ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان را یک اقدام "صریحاً بد" توصیف کرد و گفت که ایالات متحده "در عوض رسیدگی به مشکل انتخابات" گویا راه ساده را انتخاب نمود و دو طرف درگیر در نزاع انتخاباتی را در یک حکومت جا داد. این افسر سابقه دار امریکایی به این باور است که چنین کار باعث ایجاد بی اعتمادی در بین مردم شده و روند انتخابات را در آن کشور متضرر ساخت."
منبع: مصاحبۀ کامل خانم شایسته سعادت لامع با دانیال دیویس افسر متقاعد اردوی امریکا
http://www.darivoa.com/a/united-states-washington-kerry-afghanistan-daniel-davis-mistakes-taliban-terrorists/3358858.html

منبع: آقای احمد سیر ضیاء: بیانات یک نظامی متقاعد امریکایی، از اشتباهات امریکا در افغانستان
http://www.darivoa.com/a/united-states-washington-kerry-afghanistan-daniel-davis-mistakes-taliban-terrorists/3358858.html
سوال مردم مظلوم افغانستان در این است که چرا نام های تمامی از همان خاینین ملیی که محیلانه در پانزده سال اخیر حریفان سیاسی خویش را و افغانهای بی گناه را به نام "تروریست" زیر کشتن یک تعداد نظامیان "جاهل" ناتو انداخته اند، افشا نمی شود؟

چرا تمامی همان خاینین ملیی که محیلانه در پانزده سال اخیر حریفان سیاسی خویش را و افغانهای بی گناه را به نام "تروریست" ، تحت نام های "دهشت افگن"، "افراطی" ، "ضد نظام و ضد دولت افغانستان"، "ضد امریکا" ، "ضد غرب" وتحت نام های نمیدانم چی و چی ، زیر کشتن یک تعداد نظامیان "جاهل" ناتو انداخته اند، به محاکمه کشانده نمی شوند؟

آیا زمانی که حتی یک دگرمن متقاعد اردوی ایالات متحده این موضوع را می داند، و از این نوع "جهالت ها" و رفتار "غیر عاقلانۀ وزارت خارجه" یاد می کند، پس چرا نخبه گان سیاسی ایالات متحده در قبال این همه "جهالت ها" و رفتار "غیر عاقلانه" لب به سخن نمی گشایند و در این رابطه از "سکوت کشنده" استفاده می کنند؟

آیا کافی نیست که از چهل سال بدین سو مردم فقیر و کم بضاعت افغان قربانی همچو "جهالت ها" و رفتار های "غیر عاقلانه" شده اند و هنوز هم میشوند؟

خواست مردم مظلوم افغانستان این است که در قدم اول تمامی همان خاینین ملیی که محیلانه در پانزده سال اخیر حریفان سیاسی خویش را و افغانهای بی گناه را به نام "تروریست" ، تحت نام های "دهشت افگن"، "افراطی" ، "ضد نظام و ضد دولت افغانستان"، "ضد امریکا" ، "ضد غرب" وتحت نام های نمیدانم چی و چی ، زیر کشتن یک تعداد نظامیان "جاهل" ناتو انداخته اند، به محاکمه کشانده شوند، زیرا همین خاینین ملیی که محیلانه در پانزده سال اخیر حریفان سیاسی خویش را و افغانهای بی گناه را به نام "تروریست" ، تحت نام های "دهشت افگن"، "افراطی" ، "ضد نظام و ضد دولت افغانستان"، "ضد امریکا" ، "ضد غرب" وتحت نام های نمیدانم چی و چی ، زیر کشتن یک تعداد نظامیان "جاهل" ناتو انداخته اند، خود به فساد اداری، غصب دارایی های عامه و غصب چوکی های دولتی و به صدا نوع "زر اندوزی های غیر قانونی" پرداخته اند، و با این اعمال نا شایسته و غیر انسانی شان نه تنها جان هزاران انسان بی چاره و مظلوم را از بین برده اند، بلکه "افراطیت را" شدت بخشیده اند، جنگ و کشت و کشتار را در افغانستان تقویت نموده اند!

پس باید نام های این خاینین ملی افشا، دارایی های غیر قانونی شان گرفته و به پای محاکم عادلانه و شفاف قانونیت کشانده شوند!




به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه