د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

پیشنهاد مفت و مجانی یک فرزند مصلح وطن به دو داکتر مسؤول کشور:

میرعنایت الله آشفته 06.02.2016 13:26

میرعنایت الله آشفته عقرب ۱۳۹۴
پیشنهاد مفت و مجانی یک فرزند مصلح وطن به دو داکتر مسؤول کشور:
این پیشنهاد خالصانه نه تنها متوجه ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه می شود؛ بلکه متوجه مخالفان مسلح کشور ( اتباع افغانستان ) نیز می شود.
جای شک نیست وضع ناهنجار کنونی، نتائج و ثمره مبارزات احزاب چپ و راست سیاسی کشور می باشد. تردیدی وجود ندارد بلا استثنا همه رهبران و کدر های شان اتباع افغانستان بوده، وابستگی های عمیق سیاسی، ایدیولوژیک و . . . بیرون از سرحدات کشور در۴۰ سال پر آشوب گذشته؛ داشتند و دارند. هیچ مداخله و لشکر کشی بیگانهٔ دور و نزدیک بدون همکاری و چراغ به دست سیاسیون افغان؛ صورت نگرفته و نمی توانست صورت گیرد. وضع موجود دقیقاً تکرار حوادث سال های گذشته میباشد. شما اسناد، شواهد معتبر و ویدیو های از نشرات تلویزیون یکجانبه دولتی سال های حاکمیت رژیم حزب دیموکراتیک خلق و از آن به بعد در اختیار دارید.
حریق و تخریب مکاتب، شفا خانه، کلینیک، پل و پل چک، بند و انهار پایه های برق، به شهادت رسانیدن معلم، داکتر، عالم دین، بزرگ قومی، عسکر و افسر، ستم بر زنان مظلوم، حریق قطار های اکمالاتی، باج گیری، عشر گیری، پیاده نموده مسافران به نام جاسوس و . . . را به شمول راکت پرانی کور در شهر ها را مرتکب می شدند. به دلیل اختلافات درونی حزب حاکم، ستم گری و زور گویی، بمب باردمان وحشیانه قوای اشغالگر شوروی و . . . اکثریت قاطع ملت مسلمان و اسیر، با وجودیکه از عقب گرایی و تعصب مجاهدین آگاه بودند ولی به دلیل بی عدالتی، ظلم، ستم، و اشغال بیگانه همه زور گویی ها و وابستگی رهبران ۷ گانه و ۸ گانه را نادیده گرفته، چشم امید به صلح دوخته و رهبری دولت تک حزبی وابسته به بیرون را زیر فشار قرار میداند؛ تا دولت به صلح تن در دهد.
هر چند دولت دست نگر با تغییر لیدر شب سیاسی در حزب کمونیست شوروی سیاست های مثبت و صلح طلبانه را نسبت به گذشتهٔ شان اختیار نمودند، صرف نظر از این که نا وقت و کلمه صلح بی اعتبار شده بود؛ اما رهبری ۷+ ۸ تنظیم مجاهدین مقیم پشاور، مشهد زیر فشار استخبارات کشور های میزبان، به ندای صلح دولت متکی به مسکو به دلیل افتراق عمیق در هر دو طرف قضیه ، تن در داده نتوانستند.
جنگ را بنابر دستور ولی نعمتان؛ باید پیش می بردند. حتی به افتخار پلان صلح ملل متحد را، طرح امریکایی خوانده؛ پایان جهاد را بدنام و کشور را به قبرستان مبدل ساختند. بالاخره اشرار بی فرهنگ!؟ به گفته دولت و سیاسیون وقت توسط وکیل وزیر خارجه وقت و شرکای شان به برادران مجاهد تحویل داده شد.
پس از جنگ های داخلی، که با عث ظهور طالبان منجر شد؛ فیصله غلط بن، بار دیگر این برادران زورگو را برگرده ملت سوار نمودند.
پس از انتخابات!؟ تأریخی و نمونه در صدر جهان، شما دو داکتر عالی جناب مسؤول حفظ جان، مال و ناموس کشور استید؛ گمان ندارید که نشریات یکجانبهٔ مطبوعات آزاد و لجام گسیختهٔ شما به اشتباه رفته است؟ بهتر می بود از دولت مداری آقای کرزی که شما دو محترم در کنار شان تشریف داشتید، آموخته و راه های تجربه شده را تکرار نمی کردید. خلاف عرف معمول و دیپلماتیک جناب شما به دفتر استخبارات کشور ی مراجعه و طالب کمک شدید، که آقای کرزی به صراحت پس از۲۱ بار سفر به تلاش هایش به نتیجه رسید که کلید صلح دست امریکا و پاکستان است. شما گمان نمودید که کلید را آی – اس – آی تحفه گویا تحویل شما میدهد؛ که نشد.
شما آگاه ید که اردوی ۵۰۰ هزاری، نیرومند، با تجربه و تا دندان مسلح رژیم نجیب الله در اثر اختلافات درونی توسط ستون پنجم و معاملات پس پرده، به بسیار سادگی منحل و سرمایه ۱۰۰ساله اردو را به کشور های منطقه، تحفه گویا در بدل حمایت معنوی شان؛ بخشیدند. خون هزاران هزار جوان کشور به نام اشرار و کمونیست توسط عدهٔ از رهبران جفا کار شان نادیده گرفته شد. آیا سقوط ولایت قندز درس دیگری به شما دو داکترعالی جناب طرف اعتماد غرب؛ نیست؟
احترامانه پیشنهاد مینمایم:
۱: - همانگونه که رهبران ۷+ ۸ تنظیم جهادی مقیم در پشاور و مشهد نتوانستند به درخواست صلح پیشنهادی دولت نجیب الله به دلایل متعدد از جمله ممانعت کشور های میزبان، با تفاهم و همدلی توافق نمایند، از مخالفان مسلح موجود چنین تقاضا، غیر عملی به نظر می رسد. این ادعا در حالی صورت می گیرد که نشریات یکجانبه وقت همه رهبران جهادی را نوکر بیگانه میخواند. اما امروز قهرمان اند و شما نشان عالی وزیز اکبر خان را به سینه های شان نصب میدارید.
۲: - پاکستان یکبار طالبان افغان را در زمان حمله امریکا به خاک افغانستان در بدل پول و امتیاز فروخت، و چهره های معروف شان را تحویل مقامات امریکا، گوانتانامو؛ نمود. بار دوم رهبر شان را مجاهد ملا محمد عمر آخُند را به شکل فجیع نابود و تعدادی که به صلح تمایل داشتند زنجیر پیچ در سلول های زندان فرسوده ساخته است.
۳ : - تعدادی دیگرش که به صلح تمایل نشان میدهند در جنگ ها بطور مرموز به قتل می رسند.
تعدادی دیگرش که زیاد زیر فرمان بیگانه مطیع و فرمانبردار نیست، توسط داعش در کنرها ، جلال آباد و . . . ۴ : - قرار مسموع و اخبار نشر شده خیلی وحشیانه به قتل می رسند. این همه تلفات در حالی صورت می پذیرد که دولت امریکا طالبان را خطر و دشمن خود نمی دانند؛ مگر این که به ایشان حمله نمایند. روی همین منظور تعدای شان را از زندان گوانتنامو آزاد نمود.
شما دو شخصیت در رآس سیاست کشور قرار دارید و از خود دم و دستگاه اطلاعاتی و . . . دارید، این کور خانه نشین از لابه‌لای اخبار منتشره در رسانه های رادیو آزادی، بی بی سی و . . . این معلومات را در اختیار شما گذاشتم. با تجارب گذشته سیاسی همکاران شما رهبران مجاهدین مقیم در پشاور و مشهد، آیا خلاف دساتیر مقامات استخباراتی کشور های همسایه صلاحیت داشتند؟ و دست باز عمل کرده می توانستند؟ اگر بلی چرا در میز مذاکره عوض مجاهدین وزیر خارجه پاکستان در جلسات حل قضیه صلح افغانستان؛ اشتراک میورزید؟
۵: - شما انتظار شفقت و صداقت از کشور پاکستان یا دیگران را نداشته باشید. آنها پی دنبال منافع ملی خود اند. باید از مخالفین شما حمایت نمایند. هندوستان، ایران، مسکو، امریکا و . . . که از سیاسیون ما منافع خودش را تأمین مینمایند، آنها را حمایت و در دولت، خلاف خواست شما دو داکتر بر شما تحمیل نموده اند. خود بهتر میشناسید و میدانید. در حاکمیت آقای کرزی این مثال ها را خودش بار ها یاد آور شدند.
۶ : - خواست و آرزوی صلح شما را، نواز شریف در حضور آقای اوباما غیرعملی خوانده رد نمود. ما هم بکشیم؛ هم به میز مذاکره حاضر سازیم؛ ناممکن است.
۷ : - معاون اول دولت شما و همفکرشان مخالفان دولت شما را + طالب = داعش!؟ می دانند. این تصور غلط و کینه توزانه به یقین ، عمر دولت شما را کوتاه خواهد ساخت. زیرا داعش!؟ پیوندی اتنیکی با ملت افغان ندارد. اما طالب بلی افغان اند و ۵ سال در همین قصر شما حضور داشتند. یکی از رسالت ملی همه فرزندان متعهد به منافع ملی ماست که تفکیک بین افغان و اتباع غیر افغان داشته باشیم. اینکه شرکا ای قدرت شما وطن دوست و مخالفان غیر مسلح و مسلح شما وطن فروش و نوکر بیگانه اند؛ بحثی است که به این قلم آزاد و غیر جانبدار رابطه ندارد.
۸ : - قلم بی مدعا به تأکید یکبار دیگر راه حل را در میز مذاکره میدانم و ارتباط مستقیم به صداقت جناب شما، مدیریت سالم و یک دست بودن دولت، حمایت قاطع و فشار لازم بر دولت پاکستان، از جانب دوستان استراتژیک شما، فعالیت جدی و میزبانی سازمان ملل متحد، در حمایت قاطع شورای امنیت آن سازمان؛ در حضور و وساطت و میان جگری یک گروپ از شخصیت های منور، آگاه، خبیر، خیرخواه، با سابقهٔ پاک فارغ از اتهامات و تعصب، وطن دوست، آشنا به علم و سیاست و شجاع که بتواند منحیث ثالت بل خیر بین دو طرف درگیر و زورگو، بی هراس نقطهٔ وسط را مطرح بحث ساخته بتوانند؛ شدیداً نیاز است. شورای عالی صلح تان را که در سنگر دولت شما است، رخصت و پول های کلانش را به وارثین شهدای گمنام و سربازان گرو در معاش و نفقهٔ اولاد شان صرف نمائید.
۹ : ـ به مخالفان مسلح نیز به صراحت باید گفت که : به هیچ دلیلی بی تفاوتی، بی توجه ای به جان، مال، ناموس، تأسیسات عام عام‌المنفعه و . . . کشور فقیر ، منافع ملی و وحدت ملی که اتباع کشور های بیگانه به هیچ وجه دلسوزی به ملت مسلمان افغانستان و فرهنگ پسندیده مردم ما ندارند، از صف افغانی خود پاک و تصفیه نمائید. منافع ملی را در سرلوحه خویش قرار داده برای اطمینان ملت مسلمان و اسیر زورمندان؛ واضع بیان دارند.
۱۰ : - ملت افغانستان تروریست نبوده در هیچ عمل تروریستی در کشور های جهان ما شاهد حضور و اشتراک افغان تروریست، نبوده ایم. برخلاف به کرات اتباع ایرانی و پاکستانی در اکثر اعمال تروریستی در نقاط مختلف جهان دخیل بوده اند. ملت خسته از جنگ و برادر کشی از هر نوع افراط گرایی و دهشت افگنی بیزار بوده و مردود میشمارند. آرزو دارم جناب شما، اراکین دولت تان را جداً به اصل منافع ملی کشور در عمل متوجه ساخته؛ در صدر وظایف شان قرار دهید. با حرمت
افغانستان دتولو افغانانو گد کور دى!
مخ په وړاندي د گد کور د ژغورولو او ساتنى په لور!
ملی یوُوالي د گد کور د ژغورولو او ساتنى ضامن دى!
نابود دى وي د يو موتي افغانستان کوړني او بهړني دوښمنان!
نابود دى وي د هيواد د ژبني، سمتي، او مذهبي سیاسی دلالان!

میرعنایت الله آشفته