د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

وزیر مخابرات افغانستان عبدالرزاق وحیدی باید به خاطر روابط "تنگاتنگ اش با رژیم ایران" محاکمه شود!

افغان تحرک 01.09.2015 01:02

استفادۀ موثر و مثبت از منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی در افغانستان عزیز یکی از وظایف مهم و مسولیت های اساسی دولت افغانستان و حکومت افغانستان به شمار می رود. داشتن علمیت کافی بلخصوص در ساحه ودر رشتۀ بخش صلاحیت ها و یا داشتن توانایی حد لازم در ساحۀ کاری و حس وطندوستی و پیروی از منافع ملی از جملۀ مهمترین پیش شرط های اند، که باید اراکین دولتی آن را دارا باشند.

با صلاحیت ساختن افراد و اشخاصی که منافع ملی را زیر پا گذاشته، مثلا با کشوری ذیدخلی چون ایران سر سازش را گرفته بر ضد منافع ملی افغانستان در حرکت باشند، جرمیست عظیم!

در اینجا موضوع، موضوعی روابط "تنگاتنگ" عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات افغانستان با کشور ایران و همکاری های غیر قانونی وی با رژیم آنکشور میباشد.

زمانی که دولت افغانستان صلاحیت های پست های بزرگ دولتی را به دوش افراد و اشخاص مورد نظرش می سپارد، باید توانایی آن را نیز داشته باشد که از عملکرد های آن های مراقبت های قانونی صورت گیرد، بلخصوص زمانیکه پای منافع ملی در میان باشد!

این وظیفه و مسولیت ریس جمهور و همچنان وظیفه و مسولیت قوای عدلی و قضایی افغانستان است تا مواظب اعمال اراکین دولتی، بلخصوص مواظب اعمال اراکین بلند رتبۀ دولتی باشند!


در قسمت تعین عبدالرزاق وحیدی به حیث وزیر مخابرات افغانستان پای آقای عبدالله عبدالله ریس اجرایۀ حکومت افغانستان نیز در میان است! آقای عبدالله عبدالله نظر به چه اصلی انجام کارهای وزیر مخابرات افغانستان را به عبدالرزاق وحیدی سپرده اند؟

آیا آقای عبدالله عبدالله ریس اجرایۀ حکومت افغانستان قبل از پیشنهاد عبدالرزاق وحیدی به حیث وزیر مخابرات افغانستان از سوابق، سوابق کاری و ارتباطات "تنگاتنگ" عبدالرزاق وحیدی با رژیم ایران مطلع نبوده است؟

اگر آقای عبدالله عبدالله ریس اجرایۀ حکومت افغانستان قبل از پیشنهاد عبدالرزاق وحیدی به حیث وزیر مخابرات افغانستان از سوابق، سوابق کاری و ارتباطات "تنگاتنگ" عبدالرزاق وحیدی با رژیم ایران مطلع بوده است، پس چرا همچو شخصی را به حیث وزیر مخابرات پیشنهاد نموده است؟

اگر آقای عبدالله عبدالله میگوید که وی ازسوابق کاری و ارتباطات "تنگاتنگ" عبدالرزاق وحیدی با رژیم ایران مطلع نبوده است، پس آیا این غفلت آقای عبدالله عبدالله را نشان نمی دهد، که از سوابق کاری و ارتباطات "تنگاتنگ" یک وزیر پیشنهادی اش با رژیم ایران تا به این اندازه بی خبر بوده است، که وی را حتی به حیث وزیر پیشنهاد نموده است؟

کدام نماینده گان مردم افغانستان به عبدالرزاق وحیدی به حیث وزیر مخابرات افغانستان ری اعتماد داده اند و به چه اساسی؟

چه نوع و یا کدام عملکرد رضایت بخش را آقای عبدالله عبدالله و آن نماینده گان ولسی جرگه ازسوابق کاری عبدالرزاق وحیدی به خاطر داشتند، که وی را به حیث وزیر مخابرات افغانستان پیشنهاد و قبول نمودند؟

از آن جایی که هر سطح از مسؤولیت های دولتی دارای الزامات خاص خود است، پس روی چه الزاماتی عبدالرزاق وحیدی به حیث وزیر مخابرات افغانستان تعین گردیده است؟

قسمیکه همه میدانیم ایران محوری و "افغان ستیزی" دو مشخصۀ خاصیست که از یک دهۀ اخیر به این طرف ایران آن را در ارتباط افغانستان، برای تضعیف دولت افغانستان و برای تخریب وحدت ملی ما، ، بکار می برد. .

ایران محوری و "افغان ستیزی" همان دو مشخصۀ خاصیست که منحیث یک مانع فوق العاده ای سد راۀ وحدت ملی ما ایجاد گردانیده شده است و همان اسلحۀ است که ایران آن را برای تضعیف دولت افغانستان و برای تخریب وحدت ملی ما در قالب های مختلف به شکل متنوع بکار می برد.

یک بخش از هموطنان عزیز ما را ، در طول چهل سال اخیر، مهاجرین جامعۀ افغانی تشکیل می دهند که در کشور ایران نیز از چهل سال بدین سو در حرکت می باشند. مهاجرین جامعۀ افغانی مقیم ایران که اکثرا از حقوق شان محروم اند در همین چهار دهۀ اخیر، مورد سو استفاده های متنوع و مختلفی قرار گرفته اند. بیشتر همان افغانهای عزیز ما که در کشور ایران شرایط تحصیلات را به دست آورده اند و یا در کشور ایران شرایط تحصیلات را به دست می آورند، از جانب رژیم ایران و توسط پلان های شوم و ماهرانۀ آن رژیم در سه چهار دهۀ اخیر مورد استفاده قرار گرفته اند: یکی از انواع همین پلان های شوم و ماهرانۀ رژیم ایران ویا یکی از همان سو استفاده های متنوع و مختلف همانا یک نوع "شست و شویی مغزی" هموطنان عزیز ما توسط تبلیغات ماهرانۀ ایران می باشد، که برای منافع ملی افغانستان بسا مضر میباشد: رژیم ایران تلاش های زیادی به خرچ داده است که یک بخشی از افغانهای عزیز و مهاجر ما را در اخر امر ایران محوری و "افغان ستیزی" بیاموزاند و طویل مدت ، خود از این حالت بهره گیری های ماهرانۀ نماید. از جانب دیگر با پرداخت پول های وافر به این پروژۀ شومش بعضی افغانهای "خود فروش" را نیز در چنگ خود قرار داده است.


هدف اینجا بستن بهتان ها و گفته های رکیک و ناهنجار به کسی و یا به کسانی نیست، بلکه هدف اینجا حفظ منافع ملی ما میباشد که باد سخت، اگاهانه و صادقانه از منافع ملی خود حفاظت نمایم و هر نوع پلان شومی را در این ضمینه خنثی نماییم!

در قسمت عبدالرزاق وحیدی وزیر فعلی مخابرات افغانستان موضوعاتی و گزارشاتی به نشر رسیده اند که باید دستگاۀ عدلی و قضایی افغانستان در قسمت صحت و یا عدم صحت این گزارشات توجه جدی و دقیق به خرچ دهد:

١. گفته میشود که "عبدالرزاق وحیدی عبدالرزاق وحیدی وزیر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حکومت وحدت ملی افغانستان، در سال 1355 خورشیدی دیده به جهان گشود، وی در آوان کودکی به همراه خانواده اش به ایران رفت و پس از دریافت تابعیت آن کشور در شهر اصفهان مسکن گزید."

پس اگر هنوز هم عبدالرزاق وحیدی تبعۀ کشور ایران باشد، پست وزارت مخابرات افغانستان را به چه اساسی، نظر به کدام قانونی به وی سپرده اند؟

٢. گفته میشود که " عبدالرزاق وحیدی تعلیمات ابتدایی را تا پایان دور لیسه در کشور ایران به پایه اکمال رساند، نامبرده در سال 1373 و در رشته ریاضی وارد دانشگاه اصفهان ایران شد و دوره لیسانس و ماستری را در رشته مذکور سپری کرد. وحیدی در زمان رژیم طالبان در افغانستان، در دانشگاههای ایران تدریس را آغاز کرده بود و در دانشگاههای آزاد اسلامی و دانشگاه اصفهان سابقه تدریس دارد."

نظر به اصل شایسته سالاری آیا فقط داشتن ماستری در رشته ریاضی برای سمت وزارت مخابرات افغانستان که با تکنالوژی جدید و مدرن سرو کار دارد، کافیست؟ توانایی مدیریتی یک ماستر رشته ریاضی برای مدیریت سالم و پیش برد دقیق مسولیت های وزارت مخابرات افغانستان که با تکنالوژی جدید و مدرن سرو کار دارد، تا چه حد است؟

گفته میشود که "جناب وحیدی که تحصیلات اش را در کشور ایران و در مضمون ریاضی به پایه اکمال رسانیده است، چگونه می تواند برای اداره مسلکی و تخنیکی چون وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی موثر واقع شود؟ در حال که نامبرده حتی در مورد Setup کمپیوتر شخصی اش آشنایی کامل ندارد، گذشته از آنکه در این عصر تکنالوژی معلوماتی، برای نیازمندی های این مردم و کشور موثریتی داشته باشد؟"

جواب این سوال مردم را حکومت افغانستان و بلخصوص اقای عبدالله عبدالله چه می گویند؟

٣. گفته میشود که " پس از سقوط رژیم طالبان و ایجاد حکومت جدید به کمک و همکاری جامعه جهانی در کشور، در سال 1381به افغانستان بازگشت و در پوهنتون کابل مشغول تدریس شد."

بدون شک این جای بسا خوشیست که افغانهای تحصیل کرده با تحصیلات عالی به افغانستان عزیز باز گشت نمایند و در رشته های تحصیلی خویش به کار و فعالیت بپردازند. مگر از آن جای که متاسفانه کانون های علمی افغانستان عزیز نیز از حملات سیاسی ایران دور نمانده است و در سیزده سال اخیر بلخصوص پوهنتون های ما نیز مورد تهاجم ایران قرار گرفته است، باید بررسی های دقیقی صورت گیرد که "دستیاران ایران" در قضیۀ حملات "فرهنگی-سیاسی" ایران در پوهنتون های افغانستان کی ها بوده اند و امروز کی ها اند!

در قسمت آقای وحیدی مهم اینست که باید بررسی های دقیقی صورت گیرد که آیا در "عقب" و یا هم در داخل جدال های بالای اصطلاحات پوهنتون و "دانشگاه" آقای وحیدی هم بوده اند و یا خیر؟

٤. گفته میشود که " وحیدی در سالهای 1382 تا 1384 خورشیدی به کمک و همکاری دیگر شرکایش سیستم جدید کامپیوتری امتحانات کانکور وزارت تحصیلات عالی کشور را پایه گذاری کرد.
که بر بنیاد این سیستم، داغ سنگین ننگ و بی عزتی جعل، تزویر و تقلب را به حیثیت و شرف این ملت مظلوم وارد کرد، طور که همه هموطنان عزیز ما اطلاع دارند، در جریان امتحانات کانکور سال های پیشین خورشیدی، از ولسوالی جاغوری ولایت بامیان، تمامی اشتراک کننده گان بدون در نظرداشت اهلیت و شایسته گی و برخلاف اراده این ملت بیچاره، بویژه جوانان عزیز این کشور، به پوهنځی های دلخواه خود کامیابه شده بودند و این ننگ بدبختی هرسال در جریان امتحانات کانکور بروز می کند و بالاترین بی اعتمادی را بین مردم مظلوم افغانستان ببار می آورد، این همه منافقت و رذالت ها از دست آوردهای جناب وحیدی است، که به نحوی می خواهد، به اساس وظیفه اصلی خود، تخم تعصب، بدبینی و مشکلات نژادی بین مردم این کشور بکارد و از سوی هم هدف اصلی همانا صداقت و راستی خود را در برابر خواسته های کشور متبوع اش ایران را کسب کند . "

جواب این اظهارات مردم را حکومت افغانستان و بلخصوص اقای عبدالله عبدالله چه می گویند؟

٥. گفته میشود "عبدالرزاق وحیدی که یک ایرانی افغانی الاصل می باشد، توجه بیشتر اش را به کشور متبوع دوم (جمهوری ایران) داشته و بالاتر از توان کوشش کرده است، تا اسناد محرم و مهم دولت جمهوری اسلامی افغانستان را با دولت ایران شریک سازد.
مثال بارز: شریک ساختن اسناد بودجوی هفت ساله وزارت محترم مالیه، در زمان معینیت اداری اش، با دولت ایران، که در آن زمان هیچ توجه از طرف حکومت مدارهای وقت به آن صورت نگرفت . "

جواب این اظهارات مردم را حکومت قبلی افغانستان و بلخصوص اقای حامد کرزی چه می گویند؟

٦. گفته میشود "عبدالرزاق وحیدی، پس از ایجاد حکومت وحدت ملی به رهبری محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، به صفت وزیر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی معرفی گردید، نامبرده از زمان ورود به این وزارت سعی می نماید تا برخلاف اهلیت و شایسته گی، بالاتر از 500 نفر از افراد مشخص و مخصوص از قوم و نژاد خود را در بست های ریاست ها، آمریت ها و مدیریت های این وزارت، به شکل مستقیم به وظیفه بگمارد.
مثال بارز : موضوع فوق الذکر از طرف نامبرده به وضاحت تمام بیان گردیده است و بیشتر کارکنان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی اطلاع دارند و هر کدام با دلهره اینکه وسیله دریافت لقمه نان (وظیفه) را به زودترین فرصت از دست خواهد داد، به صورت دلسردانه به وظیفه اش ادامه میدهد . "

جواب این اظهارات مردم را حکومت افغانستان و بلخصوص اقای عبدالله عبدالله چه می گویند؟

٧. گفته میشود "اکنون عبدالرزاق وحیدی که یک ایرانی افغانی الاصل می باشد، سعی می نماید، تا مسوولیت امنیت سایبری (حریم انترنتی) کشور عزیز ما افغانستان را به عهده یکتن افغانی ایرانی الاصل بسپارد، که شخص مورد نظر، بیشتر عمر اش را برای خدمت کشور ایران وقف کرده است، آقای وحیدی می خواهد از یک طرف بست های مهم دولتی را از کنترول حکومت افغانستان خارج بسازد، از طرف دیگر امنیت و معلومات مهم افغان ها را در دسترس ایرانی ها قرار دهد و از سوی هم، دولت متبوع اش (دولت ایران) را از اعتماد بیش از حد و صداقت خود مطمئن بسازد .
مثال بارز : موضوع در حضور اراکین بلند رتبه وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ذکر گردیده است ."

به جواب این اظهارات مردم را حکومت افغانستان و بلخصوص اقای عبدالله عبدالله چه گفتنی و یا چه گفتنی های دارند ؟


چرا در ساحۀ تعیین، پذیرش و حفظ منافع ملی ما، تمام ملت بزرگ افغان سهیم و با صلاحیت نباشند، چرا در ساحۀ حفظ منافع ملی ما ملت بزرگ افغان مهر خموشی و سکوت بر لب زند و مردم رنجدیدۀ ما صدای شان را نکشند؟

چی اشخاص و یا کدام ارگان های دولتی ما در افغانستان عزیز با عدم دقت، سطحی نگری و یا هم قصدا افغانستان عزیز را دچار چنین حالت زار و دستخوش منافع بی گانه می کنند؟



ملت بزرگ افغان دیگر حوصلۀ دسایس محیلانۀ رژیم ایران و مزدوران وی را ندارد و نه هم حوصلۀ دسایس پاکستان و غیره ممالک را دارد و جواب قانون شکنان را هم دارد.

همه افغانها باید که از "الف تا به یای" منافع ملی خودرا در زیر زره بین های ملی تحت بررسی دقیق قرار دهند.

ما همه مردم افغانستان به نام ملت افغان هستیم و هیچ نوع تفرقه اندازی را نمی قبولیم!!!


به امید صلح، امنیت، ثبات، ترقی و رفاۀ ملت افغان و به امید صلح، امنیت، ثبات، ترقی و رفاۀ جمله ملل جهان


و من الله التوفیق