د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

پیشنهاد واقعبینانه، دلسوزانه و عملی به ریئس جمهور

میرعنایت الله آشفته 02.05.2015 13:53

پیشنهاد واقعبینانه، دلسوزانه و عملی به جناب داکتر اشرف غنی ریئس جمهور محترم کشور!
باوجودیکه قبل از پروژه انتخابات!؟ و نه پروسهٔ آن در کنار سایر وطن دوستان و اهل نظر، در مورد تقرر مهره ای و مسخ نمودن انتخابات!؟ به مهره دیگری طرف اعتماد، بار ها طی مقالات متعدد به نیابت وطن دوستان ملی گرا و اکثریت خاموش، ابراز نظر نموده بودم؛ اما به دلیلی تحلیل از اوضاع پرتشنج موجود که تار و پود، عزت و شرف من، ما؛ گره به کشور عزیز ما میخورد، یکبار دیگر منحیث فرزند مقروض و مدیون در برابر وطن و مردم اسیرام صمیمانه و عاجزانه، به امید یوم البهتر و نه یوم البدتر به جناب شما با کمال احترام عرایض خود را تقدیم میدارم.
جلالتماب محترم داکترغنی : قبل از اینکه وضع ناهنجار غیر قابل تحمل سیاسی، اجتماعی و اقتصای کشور بیشتر از این به وخامت بگراید به حضور شما ۷ نکته را مختصراً مسئوولانه و دلسوزانه پیشنهاد می نمایم: سیاست دوگانهٔ هم به نعل و هم به میخ کوبیدن دوستان خارجی شما کشور؛ را به پرتگاه حتمی سقوط میدهد.
۱ : - قضیه صلح افغانستان از امکان، توان و صلاحیت شما و منزل دوم حکومت شما با تأسف خارج می باشد؛ بناءً به خواست و تقاضای دولت و شخص جناب شما؛ حل معضلهٔ افغانستان را به شورای امنیت سازمان ملل متحد محول سازید. میدانم دوستان خارجی و استرتیژیک شما توافق نظر نخواهند داشت؛ اما شما فرزند و متولد این خاک استید، عواقب وضع به کشور، مردم مظلوم و شما سنگین و خطرناک تمام میشود.
۲ : - به هر قیمتی جهت شکستاندن بن بست سیاسی موجود؛ منزل دوم حکومت خویش (توافقات پُست ریاست اجرأئیه) را با مشورت های داخلی و خارجی و شریک قدرت جلالتماب عبدالله، ملغاء اعلان نموده و به همان تعهدات کمپاین انتخاباتی خویش، حکومت واقعاً وحدت ملی و نه سهامی را فارغ از دو تیم به اساس شایستگی افراد بشمول مخالفین مسلح بوجود آورید. شما به پیروی از شیوه عدالت حضرت عمر وعده و تعهد داده بودید.
۳ : - افراد زورمند، قانون شکن، متهم به فساد مالی و . . . که در سفرهٔ شما و دیگران حضور دارند؛ بلااستثنا به محاکم فرستاده و مجازات گردند.
۴ : - وحدت عمل و نظر در تمام سطوح و مدغم نمودن دو تیم به یک تیم؛ تا حکومت افتراق به حکومت وحدت ارتقاء نماید. افراد شریر و ماجراجوی هر دو تیم به انزوا کشانیده شود.
۵ : - از تمام نیروهای سیاسی و شخصیت های خیر، وطن دوست، شایسته، نیک نام، متعهد، مؤمن، منور، کار آمد، تحصیل یافته، متخصص و باورمند به منافع علیای کشور که دست شان به وطن فروشی، جاسوسی، تخریب کشور، غصب دارایی های عامه، قاچاق، فساد و . . . در ۳۶ سال گذشته آلوده نباشد، مجال تبارز و زمینه اشتراک در دولت را مساعد و مطابق به اهلیت و فهم؛ بکار بگمارید.
۶ : - از مجموعی چنین افراد ملی گرا و شخصیت های فارغ از تعصب سمت، زبان، قوم، مذهب، ایدیولوژی و . . . خارج از وابستگی های تشکیلاتی و غیر منصوب به گروه ها و افراد بد نام، به کمیسیون انتخابات، وظیفه سپرده شود تا در انتخابات پیشروی ولیسی جرگه و . . . فارغ از هر نوع دسته بندی واقعاً منحیث کمیسیون مستقل، فارغ از دغ دغه های گروهبندی، ایفای وظیفه کرده بتوانند.
۷ : - اشتراک همه نیرو های سیاسی باورمند به استقلال، آزادی، منافع ملی در موجودیت ثبات مطمئن و دوامدار زمینه همکاری منطقه ای با همسایه ها در تفاهم بیشتراقتصادی، کشور، منطقه و جهان، باعث فروکش شدن تقابل قدرت های متخاصم منطقه و جهان شده می تواند.
نوت :
در صورتیکه شما شخصیت دانشمند و طرف اعتماد جامعه جهانی از تحقق مواد فوق عاجز باشید و امکان عملی که هیچ دلیلی مؤجه نیز وجود ندارد؛ منحیث یک فرزند وفادار به کشور و خوشبین به شخصیت فهیم شما، استعفی، عمل بسیار شجاعانه، وطن دوستانه و درسی به جامعهٔ جهانی و سیاسیون کشور خواهد بود. یقین دارم مردم وطن دوست و علاقمند به ترقی و تعالی کشور این عمل وطن خیراندیشانهٔ شما را به خط درشد درج تأریخ کشور خواهند نمود.
ملت نجیب و سوگوار افغانستان: برای بدیل بهتر و افغانستان شمول که بتواند کشتی شکستهٔ کشور را به ساحل نجات رهنمون باشد؛ کار هدفمند و آگاهانهٔ فرزندان راستین وطن را ایجاب مینماید تا از قوه به فعل درآید. به امید حاکمیت عقل بر احساسات!
باعرض حرمت مجدد میرعنایت الله آشفته
مستحکم باد وحدت آگاهانه ملت افغانستان