د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

طنز وطنی

اباسین جکړ 06.03.2015 22:33

ریاست اجرائیه دولت اسلامی جمهوری افغانستان در راستاء ترقی، انکشاف، فقر، مبارزه با تروریزم، مبارزه با مواد مخدر، بی کاری، رسیده گی به مشکلات مهاجرین افغان در ممالک بیگانه بشمول اعدام افغانها در ایران و خروج اجبرای مهاجرین افغان مقیم پاکستان، و سایر همچو مشکلات دست به اقدامات بی پیشنی زدند. و طی فرمانی کی بر کاغذ متحدالمال نوشته شده، حکم صادر نموده، کی؛ از این به بعد پیش از گرفتن نام جناب والاحضرت عالیشان حضرت مولانا داکتر صاحب عبداللّه عبداللّه باید حرف جلالتماب اضافه شود.

همچو تصمیمی بعد از تحقیقی کمیته اتخاذ میگردد، کی در این راستاء، مشکلات مردم را زیر بحث گرفته بود، و ناگهان متوجی شدند، کی مردم افغانستان کی درگیر مشکلات استند بخاطر حرف جلالتمآب از اسم محترم والاحضرت، حضرت سلطان مولانا داکتر صاحب عبداللّه عبداللّه کم است. بدین ترتیب سر از امروز باید حرف مذکوره را به زود ترین فرست پیش از نام حضرت والا جا به جا کرده، و به دفتری کی پول و تمامی ضرورات دولتی از متحدالمال تمویل میشود اطمینان دهد.

حالی کی از فرمان نازل شده و طبیق آن یک روز میگذرد. اثرات مؤثری در بهبود زنده گی مردم بیچاری افغانستان در تمامی کشور دیده میشود. مردم رنجدیدی افغانستان حالی دچار کدام مشکل جدی نیستند، و سطحی زندگیشان از مردم اروپأ، امریکأ و استرالیا بلند رفته است.

لهذآ، ملت شریف افغانستان دست به دُعا بلند کردند و از بارگاهی ایزدی متعال خواهانی عمر دراز به جناب حضرت والا علیشان حضرت مولانا جلالتمآب داکتر صاحب عبداللّه عبداللّه برای خدماتی کی در مقطع زمانی کی، عامل کشته شدن بیش از ۳۰۰ تن از هموطنان ما در حوادثی طبعی شده، و کمیتی مذکور با استفاده از سه روز ماتم ملی استفاده مفیدی کردند و مشکل طولانی بدبختیهای افغانها را کشف کردند،  دُعاگو هستند.

جامع بین المللی همچنان، از فرمان ریاست اجرائیه دولت اسلامی جمهوری افغانستان حیرت زده شدند، و همچو فرمان را در تاریخ دُنیا یکتأ خوانده و جهت ثبت ریکارد جهانی هدایات لازم دادند.

با قلم "اباسین جکړ"