د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

واقعا که آقای عبدالباری جهانی لیاقت وزارت اطلاعات و کلتور مملکت را دارند!

افغان تحرک 27.01.2015 17:06

گرچه لیاقت، اهلیت، صداقت، آگاهی و پشتکار جناب محترم آقای عبدالباری جهانی به اکثر مردم ملی و خیر خواۀ افغانستان هم مانند "آفتاب روشن" است، مگر بی جا نخواهد بود تا در وصف این شاعر بزرگ افغانستان عزیز سطوری نوشت و این اقدام دولت افغانستان را به فال نیک گرفت.

جناب محترم آقای عبدالباری جهانی از جملۀ آن شخصیت های آگاه و صادق جامعۀ افغانی می باشند که با داشتن علمیت و اهلیت سرشاری که خداوند متعال نسیب جناب ایشان فرموده اند، همۀ مردم رنجدیدۀ افغانستان عزیز را دوست دارند و لهظه ای هم از عشق به وطن و از محبت قلبی به هموطنان عزیز خود کوتاهی نه فرموده اند.

آقای عبدالباری جهانی، قسمی که از تخلص محترم جناب ایشان هویداست، نه در یک چهار چوب کوچک، بلکه جهانی می اندیشند. آقای عبدالباری اگر جهانی نمی اندیشند، یعنی اگر خدای نا خواسته سمتگرایی، قومگرایی و یا هم منطقه گرایی خدای نا خواسته چشمان شان را کور می کرد، در آ نصورت فکر نمی نمایم که جناب ایشان کلمۀ زیبایی "جهانی" را به حیث تخلص انتخاب می فرمودند.

برای مردم رنجدیده و جنگزدۀ افغانستان داشتن وزیر اطلاعات و کلتوری عدالت خواه ملی، صلحدوست، غیر وابسته، شاعر، ادیب، مورخ چون جناب محترم آقای عبدالباری جهانی، خالی از لطف ایزد متعال نخواهد بود.

در شرایط بغرنج کنونی فقط و فقط اشخاص آگاه و صادق جامعۀ ما، درست اشخاصی شبیه و یا مانند آقای عبدالباری جهانی می توانند مشکلات و پرابلم های چندین بعدی مملکت ما را حل کنند، ویا اقلا کم کنند!

همۀ مردم افغانستان، در سر تا سر افغانستان باید این اقدام خوب دولت افغانستان را جشن بگیرند که یک شخص واقعا تحصیل کرده و صادق را، یک شاعر مشهور و محبوب کشور را، یک کسی را که از تاریخ واقعی وطن ما آگاهی دارد، یک کسی را که نویسندۀ مردمی است، به حیث وزیر اطلاعات و کلتور مملکت پیشنهاد نموده است!

هر گاه دولت افغانستان برای همۀ وزارت خانه ها همینطور اشخاص صالح، پاک، کارفهم، ملی، صادق و آگاه را معرفی کند، انشالله به زودی مشکلات مردم رنجدیدۀ ما کمتر و کمتر شده می روند.


به امید صلح، ثبات، ترقی، و رفاۀ مردم رنجدیدۀ افغانستان

و من الله التوفیق