د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

کوریدورخون وتریاک

عبدالرووف لیوال 28.12.2014 13:42

حقیقت مبرهن وانکارناپذیراین خواهد بود که سردمداران جهانی سرمایه باطرح پلانهای ستراتیژیک ، چگونه با استفاده ازاخوانی های لاشعور (وهابیت) ،طالبان ، القاعده ، داعش وگروه خراسان جهت بدست آوردن منافع خود درکدام محلات به اشتعال جنگها به سود شان میپردازند.
جهت مدلل شدن موضوع ، اشاره ی داریم به پیشنه (بکراوند) این منازعات :
سردمداران غربی سرمایه در گذشته باسرباز گیری ازاخوانیها ی لاشعورعرب ومدرسه های ایجادشده درپیشور- اکوړه خټک – نوشهره – حقانیه که چطور به نفع خود توانستند ، استعمارسرخ در افغانستان را به زانودرآورند .
بعداٌ با استفاده از لشکر طالبان چگونه درشکست شرکت برازیلی بریداس وبرسر کار آوردن پروژه ی امریکایی یونیکال ازشرکت دلتای سعودی وکنسرسیوم شرکت های نفتی B.pبریتش پترولیم باطرح هسته گذاری طالبان درتبانی امریکابااقدام عملی پاکستان تا11سپتمبر2001این درامه راادامه وبعداٌ با نمایش فلم 9/11/2001دربرج  های دوقلوی نیویارک اشباح اسلامی ساختگی تروریزم را به جهان عیار سازد ، بانشان دادن این اشباح به دنیا گویا مبارزه علیه تروریزم رابه تگدی قوه از سایر کشورها براه اندازد تا بتواند به این بهانه گٌوردان نظامی وجاسوسی خودرادرمنطقه جابجاسازد ومدت سیزده سال پروسه ی خون –خرابه را درین خطه بنام جنگ علیه تروریزم ادامه دهد.
کنون با تبدیل صحنه وفاز جدید بااستفاده از همان سلاح کهنه اسلام ومدرسه ها وسرباز گیری آینده از مراکزی چون مرکز بزرگی که به کمک عربستان سعودی در کابل درحال ایجاد شدن است به صفوف طالبان پاکستان ، داعش وخراسان میخواهد کوریدور جدید وستراتیژیک رادرشمال شرق پاکستان وافغانستان  وتیغه ی چین از مسیر تاجکستان به آسیای میانه بازگشایی وبدین ترتیب تنش از مناطق جنوب وغرب را کم وبه آن طرف اضافه سا خته یعنی میدان اصلی تروریزم را از وزیرستانات به بدخشانات انتقال ، تا باشد کشور های آسیای میانه راهم به این زخم اسلامی ناسورمبتلا وخود در تندورداغ بخود نان بپزد.
بزدرغم جان کندن ، قصاب درغم چربو :
13سال است که مردم مستضعف افغان درحالت نزع بسر میبرند ولی کنون ،قصاب از دریچه های پایگاه های نظامی خود نظاره گرخواهد بودتا بزی درحالت نزع چقدر چربو خواهدداد.
دلایل ما درارتباط به ثبوت تحریری فوق چنین ابراز میگردد.
رادیوآزادی:25دسمبر
رییس جمهورروسیه ولادیمیر پوتین در مورد وضعیت در افغانستان اظهار نگرانی کرده و از کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی خواست تا گام های لازمی بازدارنده را به مقابل تهدید های که از افغانستان سرچشمه می گیرند، بردارند.
گزارش  خبرگزاری روسیا سیگودنیا :
رییس جمهوری روسیه همچنین به فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان اشاره کرده و اظهار داشت: این گروه ها برای فعالیت در منطقه آسیای مرکزی هم تلاش می کنند و کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی باید برای واکنش مناسب به این تحرکات و انجام اقدامات پیشگیرانه آماده شوند. 
وی افزود: وضعیت جاری افغانستان درحال حاضر نگران کننده است و گروه تروریستی داعش تلاش می کند در بعضی از استان های افغانستان به اصطلاح خلافت اسلامی ایجاد کند.
همچنان رییس جمهور قرغزستان الماس بیک اتامباییف در سخنرانی خود نیز گفت، وضعیت در افغانستان که با سرحدات سازمان امنیت جمعی نزدیک می باشد و برخورد های نظامی در سرحدات تاجکستان با افغانستان به توجهء اساسی نیاز دارد.
درفوق از سازمان امنیت جمعی نام بردیم که مختصراٌ آنرا معرفی مینماییم درسال 1992روسیه با جمهوریت های تازه به استقلال رسیده ی آسیای میانه،جهت تامین امنیت سرحدات وهمکاری بااین کشورهای کامنویلت خود درتاشکند مرکز ازبکستان اتحادی را بوجود آوردند که در ماه می سال2002این اتحاد به یک سازمانی بنام سازمان امنیت جمعی مبدل وجهت دفاع از تمامیت ارضی کشورهای کامنویلت وهمکاری با پیمان شانگهای ایجاد شد که کشورهای روسیه ، آرمانیا ،بلاروس ،قزاقستان ، گرجستان وتاجکستان اعضای اصلی –ازبکستان ، اوکراین –جورجیاوآذربایجان اعضای ناظر آن بودند ، مرکزیابیز اصلی آن درکانت قرغزستان که با همکاری هوایی قرغزوروس گره خورد، میباشد ودرسال 2005پیمان ضدجرایم مواد مخدررادراجلاس بیلاروس نیز به آن پیوند دادند که مقدار زیادی مواد مخدرراازسرحدات آسیای میانه گرفتار وبدست آوردند وکنون توجه خاصی به سرحد افغان تاجک دارد.