د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

تحرک افغانها در مبارزه با فساد اداری

افغان تحرک 25.10.2014 23:05

از آن جایی که هویت افغانی ما با فساد در تضاد میباشد ، پس باید افغانهای صادق و آگاه دست به دست هم داده مفسدین و غاصبین دارایی های عامه را یکی پی دیگر در پای میز محاکمه کشاند ، تا آنکه افغانستان عزیز و مردم رنجدیدۀ ما را به سمت عدالت اجتماعی ، صلح ، ترقی و رفاه سوق دهیم.

البته در قدم اول وظیفۀ دولت افغانستان میباشد که با شفافیت تمام و دقت لازم و پیگیرانه مفسدین و غاصبین دارایی های عامه را از بدنۀ حاکمیت دور و به چنگ قانونیت بسپارد. خوشبختانه امروز ریس جمهوری داریم که ضد فساد اداری به نظر میرسد و نا گفته نماند که در طول سیزده سال اخیر نیز خبری "زر اندوزی شخصی" ویرا نشنیده ایم. پس زمانیکه ریس جمهوری علم گرایی را خداوند متعال به ما لطف فرموده است ، که از حکومت داری سالم سخن می زند و ، در طول چند هفتۀ که از شروع کارش سپری شده ، گام های عدالت جویانۀ را نیز در این ضمینه برداشته است ، مشکلات وطن "حل شدنی" به نظر می رسند!

مگر اینرا هم اکثرا میدانیم که به اصطلاح "به یک گل بهار نمی آید". پس اگر واقعا می خواهیم که ملت رنجدیدۀ افغان از خواری و پریشانی رهایی یابد ، باید هر فرد صادق و آگاه افغان باید در این ضمینه از خود فعالیت دقیق و آگاهانۀ به خرچ دهد!

آیا اگر تمامی افغانهای صادق و آگاه دست به دست هم داده ، بر ضد فساد اداری و غاصبین دارایی های عامه ، فعالیت های دقیق و آگاهانۀ به خرچ دهند ، جلو چند "لاشخور و مردار خور" را که در مرض فساد اداری و غصب دارایی های عامه گرفتارند ، گرفته نمی توانیم؟

واضعیست که هرگاه افغانهای صادق و آگاه با استفاده از "فورمول های علمی" و مدبرانه دست به دست هم بدهند ، دیگر "لاشخور و مردار خوری" که حق مردم رنجدیده و به خاک و خون غلطیدۀ ما را می خورد، یکی بعدی دیگر به پای محاکمۀ سالم ، کشانیده خواهد شد!

همه افغانهای صادق و آگاه در هرگوشۀ از این کرۀ خاکی که هستید، لطفا معلومات خود را ، پیشنهادات خود را ، طرح های خود را با یکدیگر شریک سازند ، تا به سمت نتیجۀ مطلوب ، متحدانه و آگاهانه قدم برداریم!

آنانیکه امکانات و دسترسی به مطالعات دارند ، لطفا در ضمینۀ جلوگیری از فساد اداری و نسخه های مطرح در این ساحه، به مطالعۀ دقیق بپردازند ، تا از هر طریق ممکن ، راۀ حل دقیق و مناسبی را برای محو فساد اداری در افغانستان عزیز ، آگاهانه ، دقیق و مناسب بدست داشته و عملی گردد.

میدیای ملی افغانی بهترین وسیله برای بسیج نمودن و تداوم اشتراک نظریات افغانهای صادق و آگاه می باشد.


به امید نظریات صاحبنظران در این ساحه.