د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

چرا آقای عبدالله و اطرافیانش در ارتباط انتشار صدای منسوب به معاون دوم رئیس جمهور افغانستان محاکمه نمی شوند؟

احمد ولی، هدایت 17.09.2014 12:29

یک و نیم ماه پیش بتاریخ دوازدهم اسد امسال( ١٩٩٣) باز هم یک نوار صوتی جنجال برانگیز دیگراز سوی آقای عبدالله و اطرافیانش پخش شد و آقای عبدالله و اطرافیانش اینباراز آن نوار صوتی به عنوان مدرکی مبنی بر دست داشتن آقای خلیلی معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در سازمان‌ دهی تقلب در دور دوم انتخابات یاد کردند. این نوار صوتی جز چند نوار دیگری بود که بعد از هر چند هفته ، برای امتیاز طلبی های متواتر به ترتیب از سوی آقای عبدالله و اطرافیانش بر علیه افراد مختلف حکومت و مسئولان کمیسیون انتخابات منتشر می شدند.

اینبار نوار صوتی منسوب به آقای خلیلی معاون دوم رئیس جمهورافغانستان برای بررسی دراختیار سه موسسۀ آواشناسی بین‌المللی قرار گرفت تا در رابطه قضاوت تخصصی ابراز دارند. آن نوار صوتی از سوی هرسه نهاد بین‌المللی آواشناسی جعلی و ساختگی تثبیت شد. یکی از این موسسات آواشناسی بین‌المللی که بررسی‌های زیادی روی این نوار صوتی انجام داده گفته است که:

١. این صدا توسط کسی از روی متن خوانده شده است.
٢. این صدا بار بار ایدیت شده است.
٣. این صدا در یک استدیو ضبط شده است.
٤. کیفیت صدا پایین آورده شده است.

آیا عملی که صداهای منسوب به آقای خلیلی معاون دوم رئیس جمهور افغانستان ، از سوی آقای عبدالله و اطرافیانش جهت امتیاز طلبی تکثیر و پخش گردید و فعلا از سوی سه نهاد بین‌المللی آواشناسی جعلی و ساختگی تثبیت شده است ، قابل مجازات برای عبدالله و اطرافیانش نیست ؟

واضعیست که باید عبدالله و اطرافیانش به خاطر تکثیر و پخش صداهای منسوب به آقای خلیلی مجازات شوند!

عبدالله و اطرافیانش با تولید ، تکثیر ، انتشار و پخش صداهای منسوب به آقای خلیلی معاون دوم رئیس جمهور افغانستان "اهداف مشخصی" را دنبال می‌ نمودند ، و این اهداف مشخص آنها نه تنها امتیاز طلبی ها و مطالبات سیاسی شانرا واضع میسازد ، بلکه ناکام جلوه دادن پروسۀ انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ، که از خواهشات رژیم ایران میباشد ، نیز در این نوع پروپاگند های عبدالله و اطرافیانش گنجانیده شده بود.

آقای عطا محمد نور والی بلخ که چند روز پیش به مناسبت هفتۀ شهدا و به همین بهانه ، به گمان اغلب با موجودیت کارمندان سفارت رژیم ایران ، به غوغا سالاری و تهدیدات ساختار دولتی ، زدایانه پیوسته جوانان مملکت را سر احساسات می اورد ، به تکرار از "اسناد معتبرش در ارتباط تقلبات انتخابات" شکوه و شکایت سر میداد، و با سخنان رکیکش یک تعداد زیاد از اراکین دولت افغانستان را مورد اهانت و توهین قرار میداد.
منبع:
tajikmedia نمایش از 23 شهریور1393. شنیدنی ترین سخنرانی عطامحمد نور
http://www.tajikmedia.com/index.php/1390-01-02-23-12-32/878-2014-09-14-17-56-52
منبع یک ویدیو کلپ ٤٣ دقیقه ای آقای عطامحمد نور میباشد که در دقیقۀ شانزدهم همین ویدیو کلپ از سند صوتی یاد می کند ودر دقیقۀ ٢٦ این ویدیو کلپ جوان ها را توسعه و تحریک می کند و می گوید: شکم حکومت بشکنید. بعدا در دقیقۀ ٣٣ ویدیو کلپ می گوید: "ما خو طفل نیستیم ، ما خو کوچک نیستیم ما منطق داریم."

بدون شک که آقای عطامحمد نور طفل نیستند ، بدون شک که آقای عطامحمد نور کوچک نیستند و همچنان بدون شک که آقای عطامحمد نور منطق دارند زیرا که هر فرد منطق خود را دارد ، چنانچه هفتمیلیارد انسان در روی زمین وجود دارد و به فضل ایزد متعال هفت میلیارد منطق هم وجود دارد. مگر موضوعی را که نه فهمیدم این است که جوانان عزیز ما به امر آقای عطامحمد نور "شکم حکومت" را چرا ، برای چه و بلاخره چطور "بشکنانند" ؟


آقای عبدالله و اطرافیانش و بلخصوص در این روز های اخیر عطا محمد نور از "اسناد تصویری" و "اسناد صوتی" در ارتباط "تقلبات انتخابات" شکوه و شکایت سر میدادند وکوشش داشتند تا بدان وسیله احساسات یکتعدادی از جوانان وطن را جریحه دار سازند. سوال اینست که از نگاهی قانونی فعلا که نوار صوتی منسوب به آقای خلیلی معاون دوم رئیس جمهور افغانستان جعلی و ساختگی تثبیت شد، مثلا جزای عطا محمد نورکه جوانان وطن را بدین وسیله میخواست گمراه نماید ، به ساختار دولتی زدایی تشویق و تحریک نماید چه ، میباشد؟

جزای عبدالله عبدالله که بدان وسیله امتیاز طلبی و مطالبات سیاسی می کرد ، چه میباشد؟

کسی که این نوار را تولید نمود کیست و جزای تولید کنندۀ این نوار جعلی چه میباشد؟

آیا جای خجالتی نیست که بخاطر امتیاز طلبی به یک معاون رئیس جمهور مملکت خود همچو تهمتی را ببندیم ؟

آیا جای خجالتی نیست که بخاطر امتیاز طلبی و مطالبات سیاسی از راه های غیر قانونی و نا مشروع در پی چوکی ، مقام و زراندوزی برایم ؟

آیا جای خجالتی نیست که با اشک تمساح ریزی محیلانه بخاطر یک چوکی "لق" در پی ابروریزی ملت و مردم خود برآمده ، با ناله و فغان مکارانه در پای بوسی این وآن بیافتیم؟

قوای عدلی و قضای کشور باید هر چه زودتر با پیروی از قوانین پاسخ این همه قانونشکنی های متواتر عبدالله و اطرافیانش را بدهند ، تا حکم محاکم افغانستان عزیز مایۀ پند و اندرزی باشد برای همه قانونشکنان !

حاکمیت قانون در برابر چنین قانونشکنان ، بلخصوص در برابر آقای عطا محمد نور والی بلخ ، که هم به اراکین دولتی توهین می کند ، هم ساختار دولتی زدایی میکند، هم احساسات عامه را جریحه دار می سازد و هم منحیث یک والی بر حال در مسایل انتخابات مداخلۀ شدید می نماید ، چه حکمی دارد؟