د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

آقای داود زی! آقای ایوب سالنگی! در ولایت قندز چه می گذرد؟

محمد خبیر، بسمل 06.09.2014 00:40

وظیفۀ دولت و حکومت افغانستان در قبال جمله مردم افغانستان ، و در این شب و روز بلخصوص در قبال باشنده گان ولایت قندز چه و یا چه ها می باشد؟

چرا حکومت افغانستان، نهادهای مدنی افغانستان ، نهادهای مذهبی افغانستان و همچنان میدیای افغانستان در مقابل همه بی عدالتی ها و جنایاتی که از جانب اشخاص انگشت شماری در ولایت قندز صورت می گیرد ، خاموشند؟

زمانیکه دولت افغانستان خود را همان سازمان سیاسی معرفی میدارد که یک دولت مرکزی مشروست و همچنان سعی در برقراری انحصار قدرت قانون گذاری برای خود در داخل افغانستان دارد، پس چرا به داد افغانهای مظلوم، بیگناه و بی دفا ع ولایت قندز نمی رسد، زیرا آنها از دیری بدینسوادعا دارند که مورد آزار و اذیت افرادی چون "میرعالم" نام می گردند.

گفته میشود که چند هفته قبل آقای بسم الله محمدی وزیر دفاع مملکت به باشنده گان قندز وعده سپرد که از این به بعد جلو فشار های واردۀ "میرعالم" را بر باشنده گان قندز می گیرد. مگر تا حالا این کار صورت نگرفته.

اولا سوال در این است که موضوع امنیت داخلی کشور در بخش کاری ، و یا از جملۀ صلاحیت های وزارت داخلۀ کشور میباشد و یا مربوط به وزارت دفاع کشور است؟

پس زمانیکه موضوع امنیت داخلی کشور در بخش کاری ، و یا از جملۀ صلاحیت های وزارت داخلۀ کشور میباشد، چرا آقای داود زی در زمینۀ شکایات باشنده گان ولایت قندز ، دقیقا ، دست بکار نشد ، و یا نمی شود، که وزیر دفاع کشور در امر رهایی باشنده گان قندز از تحت فشار های واردۀ "میرعالم" و افراد شبییۀ وی ، به افغانهای مظلوم، بیگناه و بی دفا ع ولایت قندز وعده های میان تهی ابراز می دارد؟

"میرعالم" کیست ، و افراد شبییۀ وی که ها میباشند ، از کی امر می گیرند و نظر به کدام قانونیت و مشروعیتی به قتل و قتال و چور و چپاول دست می زنند؟

قومندان فعلی امنیۀ ولایت قندز آقای مصطفی محسنی و همچنان قومندان های امنیۀ اسبق این ولایت ، هر یک ، آقایان ایوب سا لنګی، مولا نا سید خیلی ، سمیع ا لله قطره و عبد الرزاق در مورد "میرعالم" و اعمال ضد قانونی وی چه گفتنی های دقیق دارند؟

چرا این قومندان اسبق و همچنان قومندان فعلی ولایت قندزآقای مصطفی محسنی تا به حال جلو این همه اعمال ضد قانونی و نا مشروع "میرعالم" نام و افراد وابستۀ وی را نگفته اند ؟

از جناب محترم وزیر صاحب داخلۀ کشور آقای داود زی ، تقاضا صورت می گیرد ، که لطفا در همین روز های اخیر کاری شان ، اقدامات جدی و دقیق شانرا در قبال نا آرامی های شدید مردم شریف ولایت قندز اتخاذ و به اجرا قرار داده مردم شریف ما را از طریق یک کنفرانس مطبوعاتی "مخصوص در همین ضمینه" مطلع نمایند!

به امید صلح ، ترقی و رفاۀ مردم رنجدیده و غیور افغانستان عزیز

و من الله توفیق