د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

تلویزیون آریانا بنام دین با دین دشمنی میکند

همایون غفوری 07.10.2009 09:50

) و لا یزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم ان استطاعوا )
یهود و نصاری اگر بتوانند ، با شما میجنگند تا زمانیکه شما دین شانرا قبول نکنید .
ظاهر است که این خطاب به حضرت محمد صلی الله علیه و سلم بوده و ایشانرا در ابتدای اسلام از چنین جنگی باخبر کرده . و تاریخ شاهد است که جناب ایشان و امتی ایشان ، ازین جنگ چقدر دردها دیده اند . خصوصا خیانتهای یهودان را با رسول اکرم صلی الله علیه و سلم و غزوات ایشانرا با آنها در عهد نبوت و جنگهای صلیبی را که در قرنهای بعدی رخ داد ، هیچ مسلمانی فراموش نخواهد کرد . جنگهای صلیبی لکۀ سیاهیست در پیشانی این دشمنان بشریت . یهود و نصاری تا قیامت لکۀ بدنامی این جنگها را از پیشانی های منحوس شان محو کرده نمیتوانند . زیرا که جنایاتی که آنها درین جنگ اعلان نشده و غافلگیرانه علیه مسلمانان مرتکب شده اند ، بنظر من در تاریخ هزار ساله مثیل ندارد . مسلمانانی که این ها را از جور امپراطوری های متجبر روم و فارس نجات داد و آنها را زیر بال خلافت اسلامی قرنها حمایت کرد ، این نامردان همان مسلمانان را درین جنگ چنان معامله رواداری داشتند که از ذکر آن بدن سامعین به لرزه می آید . اینها در زمان امپراطوری روم به حیث برده ها زندگی داشتند . دولتمردان امپراطوری روم با اینها معامله وحشیانه میکرد ، حتی که حیثیت اینها نزد آن امپراطوری کمتر ازسگهای قصر امپراطور میبود .
تا اینکه مسلمانان هسپانیه را فتح کردند و دولت اندلس قایم گردید و اینها را از بردگی نجات دادند و برای اینها حیثیت انسان بودن قایل شدند و با ایشان چنان معامله کردند که هیچ تفاوتی بین اینها و مسلمانان احساس نمیشد . قرنها را بهمین گونه سپری کردند . مگر چنانکه خداوند متعال از اصلیت اینها مسلمانان را هشدار داده که اینها راضی نمیشوند تا دین شانرا پیروی نکنید ، رجال دین و پیشوایان مذهبی شان با نزعۀ اسلام ستیزی ، جنگ را علیه خلافت اسلامی آغاز کردند و رعایا که این نزعه در رگهای شان جریان داشت ، دست بدست پیشوایان مذهبی داده در نبرد علیه مسلمانان پرداختند که جنگی بنام جنگهای صلیبی آغاز گردید و بالآخره سبب شد تا اندلس دوباره بدست مسیحیان آید و تعداد زیاد مسلمانان به شهادت برسند و عدد اضافه تر از کشتگان در اسارت آنها درآمدند ، که قصه های ظلم و جور این نامردان در تاریخ ثبت است و بشهادت خود مسیحیان معاصر ، نهایت درجۀ وحشت و بربریت است .
چنانکه قبلا متذکر شدم لکۀ داغیست در پیشانی اوروپا که تا روزقیامت محو نخواهد گردید .
از موضوع اصلی نمیخواهم خارج شوم ، فقط خواستم تمهیدی برای بیان نمودن تاریخ دشمنی یهود و نصاری با این دین ببندم که از صبح روز رسالت محمدی آغاز گردیده و تا امروز و حتی تا روز قیامت ادامه خواهد داشت . و آخرین بار این نعرۀ گندیده را از زبان بوش شنیدیم که در حالت نشۀ شراب سخن راستی بزبان آورد و گفت که این جنگ ادامۀ جنگهای صلیبی است ، و وقتیکه مشاورین و تهیه کنندگان بیانیه هایش دیدند که سخن خارج از پروتوکول گفته شده ، بعد ها برای تدارک از پیامدهای این سخن نزد مسلمانان ، کوشش کردند از خشم مسلمانان با تقدیم معذرت بکاهند .
خلاصه اینکه این جنگ با تکتیک های گوناگون جریان دارد . گاهی در میدان مانند جنگهاییکه در عراق و افغانستان ادامه دارد ، و گاهی در ساحۀ اقتصادی ، بنحوی که علیه حکومت سودان ادامه دارد و آن کشور فقیر و مظلوم را از سالیان متمادی در حصار گرفته اند تا سر تسلیم خم کرده جنوب و منطقه دارفور را ازو جدا کنند . اینکه بعضی صاحب نظران به این باورند که این همه این جنگها ابعاد اقتصادی دارد و غرب به سرکردگی امریکا بخاطر نفت و معادن ثمین و راهیابی به زمینهای زراعتی درین مناطق مشغول نبرد است ، آنها یا غافل اند و یا جاهل و یا هم شریک دسیسۀ غرب ، در برابر مبالغ هنگفت و زندگی مرفه در غرب . این جنگ امتداد همان جنگ دینی است که از فجر رسالت اسلام آغاز گردیده . البته مسایل اقتصادی و سیاسی و تصفیه های حسابات را نیز نمیتوان انکار کرد . اینها جزئی ازین جنگ میباشد ، مگر در قدم دوم و سوم ، نه در قدم اول .
چنانکه متذکر شدم ، غرب این جنگ را و مراحل آنرا و تکتیک های آنرا بین کشور های بزرگ تقسیم کرده و هر کدام نقش جداگانه ای بازی میکند . که جانب نبردی و رویارویی آنرا امریکا و برتانیا به عهده گرفته اند و جانب فرهنگی آنرا فرانسه و ایطالیا عهده دار اند و بعضی جوانب نبردی و اقتصادی و سیاسی را هم بدوش چین اشتراکی و روسیه فیدرالی که تمنای برگشت به اشتراکیت را دارد ، انداخته اند ، که نبردهای اخیر علیه مسلمانان در چین و نبرد متداوم روسیه علیه مسلمانان چچنیا و داغستان و انگوشیا سلسلۀ همین جنگ است . ورنه چه معنی دارد که بعد از فروپاشی اتحاد شوروی همه کشورهای تحت تسلط وی استقلال خویش را گرفتند به استثنای این کشورهای مسلمان ؟! تیمومور شرقی بمجرد آغاز شورشهای جداخواهی از اندونیشیا جبرا علحیده شد . اما کشمیر خداپرست که از شصت سال به این سو میخواهد از هندوستان گاوپرست استقلال حاصل نماید ، هیچ کسی به فریادش نمیرسد . نه تنها همین قدر ، حتی رسانه ها مظالم عساکر هندو را نشر نمیکنند !!!!
این جنگ یک جنگ دینی است که به اشکال متعدد به پیش برده میشود .
غرب با حقدی که یهودهای صهیونی ایشانرا تغذیه کرده است ، تا وسعت و توانمندی اش میکوشد که با مسلمانان از راه جنگ پیش آید . مگر درین اواخر احساسی نزد شان پیدا شده است . هانطوریکه در قدیم از تجارب برایشان ثابت گردیده بود که این دین عجیب دینی است . این دین مانند میخ است که هر قدر کوبیده شود همانقدر راسختر و عمیقتر میشود و هر قدر که عمیقتر شود در جسمی که جاگزین میشود آن جسم را بهمان اندازه مستحکمتر میسازد . سپس باید راه دیگری اختیار کنند ، تا اگر هدف نهایی شان برآورده نمیشود ، علی الاقل نصف هدف شان برآورده شود . و شیطان همانگونه که نزد ایزد متعال قسم خورده که بندگان او را حتما گمراه میکند و از هیچ وسیله ای درین مسیر دریغ نخواهد کرد ، درین جا هم برای دشمنان اسلام راههای متعددی نشاندهی میکند . از جمله راه های شیطانی ایجاد شبهات در دین و اساسات این دین است که او گروه ها و مذاهب متعددی برای این کار تربیه کرده است . که غرب هم اکنون به همین نسخۀ شیطانی عمل میکند و شب و روز میکوشد تا هر چه بیشتر درین راستا فعالیت کند . راهبرد های کنونی غرب به سرکردگی امریکا این است که جهان اسلام را باید به اهل تشیع سپرد . چنانکه در یک مقالۀ سابقه ام یاد آور شده ام .
شاید بسیاری از کسانیکه مقاله را خوانده اند از من بپرسند که نزد من این مفکوره از کجا پیدا شد و چه دلیلی برین دارم و بالفرض اگر این مفکوره درست هم باشد ، غرب چه داند فرق سنی و شیعه را ؟ آیا شیعه ها مسلمان نیستند که غرب ازآنها هم در هراس باشد ؟ این هیاهوی که از سالها میان غرب و ایران است ، این دلالت برین نمیکند که غرب دشمن سرسخت شیعه است ، همانطوریکه دشمن سنی ها است ؟ آیا حمایت ایران از حرکت اسلامی حماس در فلسطین به این دلالت نمیکند که ایران دشمن سرسخت امریکا و اسرائیل است ؟ آیا حزب الله شیعی با اسرائیل در نبرد نبود و او را شکست نداد ؟ این ها همه سوالاتی اند که نمیتوان جواب به اینها را درین موضوع گنجانید . سپس جواب به همه این سوالات را به مقام دیگری میگذارم و ان شاء الله در نزدیکی در یک مقالۀ مفصلی همه را جواب میدهم . و اکنون تنها میخواهم بگویم که از جمله تکتیک های اسلام ستیزی غرب این است که ملت افغان را نسبت به دین شان بی باور کنند و این کشور را به شیعه ها تسلیم کنند .
این که شیعه های افغانستان چگونه بشکل تعجب آور یکدم در سطح آمدند و چگونه این قدر مطرح شدند و این قوت و متانت را از کجا حاصل کردند ، این هم یک مبحث جدا گانه است که انشاء الله روی آن هم بحثی ای خواهم داشت . مگر اکنون تنها اینقدر میگویم که تلویزیون آریانا درین ایجندای یهودی و ایرانی شریک است و بنام دین با دین دشمنی میکند . از چندی به این سو این موضوع در ذهنم خطور میکرد که باید روی این موضوع چیزی بنویسم . مگرراستش را بگویم ، سر مقالۀ مناسبی برایش سراغ نداشتم . تا اینکه تصادفا دیروز روی صفحات یکی از سایت های افغانی مقاله ای را خواندم تحت عنوان ( لمر تلویزیون د پشتو په نوم له پشتو سره دشمنی کوی ) . که از دیدن آن گمگشتۀ خود را یافتم .
خوانندگان محترم ! از شما میپرسم : آیا مذهب شیعی جعفری با مذاهب چهارگانۀ اهل سنت تفاوت دارد یانه ؟ آیا ما در شباروز پنج وقت نماز میخوانیم یا مانند شیعه ها سه وقت ؟ آیا در ماه رمضان از طریق رسانه ها اعلان میشود یا نه مثلا که : افطاری بوقت احناف 6:50 و بوقت جعفری ها 7:05 . سحری بوقت احناف 4:45 و بوقت جعفری ها 4:55 ؟ آیا همین گونه است یا نه ؟
پس این چه معنی دارد که برنامه های دینی تهیه میکنند و تقدیم کنندۀ سنی می آورند تا مردم را فریب دهند که پیروان هردو مذهب یکجا نشسته اند پس هیچ تفاوتی میان مذاهب نیست . و مفتی همیشه شیعه میباشد و درین شک نیست که او مطابق مذهب خود فتوا میدهد . و کسانیکه از راه خط تلیفون تماس میگیرند اکثریت مطلق پشتو زبان میباشند !! البته نیرنگ مخفی که درین جا بکار میبرند این است که تماس گیرنده های فارسی زبان را روی خط تا اندازه ای انتطار میکنند که بالآخره از تماس پشیمان شوند و برضای خود لین را قطع کنند ! هدف ازین این نیست که از پشتو زبانها استقبال خاصی بخاطری صورت میگیرد که ایشانرا بیشتر دوست دارند . این بخاطریست تا بمردم نشان دهند که این شیخی که فتوا میدهد ، این مفتی همه است و مذاهب اختلافی باهم ندارند . و فارسی زبانان را بخاطر این آزار نمیدهند که بد بین ایشان باشند . این بخاطریست که نمیخواهند وقت را در جواب دادن سوالات ایشان ضایع کنند . بخاطریکه هدف اصلی این پروگرامها آنقدر جواب دادن مسایل دین نیست به اندازه ایکه نشر کردن توحید فرهنگ و پیوند دادن عقاید فاسد در عقیدۀ صاف اهل سنت است . و مشکل عمدۀ دیگر اینست که مفتی شیعه مطابق مذهب جعفری فتوا میدهد . و ملت بیچارۀ افغانستان آنقدر از علم دور استند که اکنون بخاطر نوشتن تعویذ اسلامی نزد هندو ها وسک ها میروند ! بخدا جای حیرت است . و از قهر زیاد اکثر اوقاتی که از نزد تعویذ نویسان هندو میگذرم و میبینم که زن مسکین چادری پوش نزد هندو نشسته مرضهای روانی اش را برای او بیان میکند تا تعویذی برایش بنویسد . اکثرا از فرط قهرخنده ام میگیرد و گاهی گاهی اشک میریزم .
المهم . امروز بگفتۀ بیشتر مردم دیموکراسی است . هر کس هر چه میخواهد بکند . و آزادی بیان هم برای همه تامین است ، پس هر کس هر چه میخواهد بگوید . مگر این به این معنی نیست که مفاهیم و عقاید را خلط کنیم . عقیده و مسلک و مذهب شیعه ها با عقیده و مسلک و مذهب اهل سنت مانند زمین تا آسمان تفاوت دارد . چنانکه در مقالۀ قبلی نوشته ام هر کس آزاد است که اتباع مذهب خود را رهنمایی دینی کند و علمای هر دین مسئولیت دارند که این کار را انجام بدهند . مگر اینکه درین هم از نیرنگ های شیطانی کار گرفته شود ، به هیچ کس اجازۀ نمیدهیم .
اول اینکه هر تلویزیونیکه میخواهد برنامۀ دینی تقدیم کند ، باید یاد آور شود که مهمان این برنامه فلان صاحب است و جوابهای که ارائه میکند متعلق مذهب فلانی میباشد . اگر سنی باشد سنی و اگر شیعه باشد شیعه . امور باید کاملا واضح و شفاف باشد .
اگر کسی میگوید که این تفرقه اندازی و برپا نمودن فساد مذهبی است و ازین امور باید دوری ورزید ، برایشان میگویم که این یک واقعیت است که مذهب و عقیدۀ شیعه و سنی زمین تا آسمان تفاوت دارند و هیچ پهلوی مشترک و زمین مشترک بین اینها وجود ندارد . و اگر باز هم میگویند که این تفرقه اندازی بین افغانها و اقوام مختلف است ، برای آنها میگویم که هندو ها و سک ها هم اکنون اتباع افغانستان اند و از جملۀ ملت شمرده میشوند ، آیا اجازه میدهند که هندو و سک فردا روی صفحۀ تلویزیون آشکار شود و در بارۀ دین اسلام مشوره بدهد ؟
سپس نصیحتم به شیعه ها این است که شیعه باشید و با جرأت کامل شیعه باشید و در دفاع از معتقدات خود بکشید و کشته شوید . این وجیبۀ دینی تان است ... مگر اگر میخواهید که در امن باشید و دیگران را هم در امن بگذارید ، بدو چیز عمل کنید : یکی اینکه در اجندای ایرانی شامل نشوید و کوشش نکنید که همه شیعه شوند . دوم اینکه به مقدسات اهل سنت تعرض نکنید تا در امان باشید و دیگران هم در امان بسر برند .

يادونه: په ټول افغان د خپرو شوو ليکنو د منځپانګې مسوليت د ليکونکو دی.