tolafghan.com
ټول افغان لومړي مخ ته

 ډېرځليزې پوښتنېډېرځليزې پوښتنې   لټونهلټونه   د غړو لستد غړو لست    کاروونکو ډله  کاروونکو ډله    د نوم ثبتولد نوم ثبتول 
 د پېژندنې څېرهد پېژندنې څېره    خپل شخصي پېغامونه وګورئ خپل شخصي پېغامونه وګورئ   ننوتنهننوتنه 

داسلام اودیموکراسی تر منځ توپیر اوتناقض
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2, 3, 4, 5  مخکي
 
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ
شاته موضوع وګورئ :: مخکې موضوع وګورئ  
ليکوال پيغام
پتوال
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 15 جنوري   2011
ليکنې: 1039

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   جنوري   28, 2013 12:08 am    عنوان   : Reply with quote

هڅاند صیب له سلامونو وروسته مې پوښتنه داده چې کوم ایت شریف تاسې اقتباس کړی د کفارو په اړه دی که د مؤمنانو ؟
په ځانګړې توګه یواځې او یواځې پیغمبر(ص) ته خطاب دی او که په عام ډول هر مؤمن ته ؟ د دین په مسایلو کې د اکثریت تابعیت مقصد دی که په دنیوي مسایلو کې يې مقصد دی ؟باید دایت شانزول ورسره مل او په پام کې ونیسئ .

د ټولټاکنو له پاره دې اړین کمېسیون ته ګوته نیولې چې اصلاً باید مشکوک ، په معیار نیمګړي او ستا خبره »هر په وینو سور لاس «
په ټولټاکنو کې هډو برخه وانخلي. نو دا موضوع به د ټولټاکنو په قانون کې روښانه شوي وي!
لنډه داچې تر ټولو ښه مسلمان، ښه متقي، ښه عالم، ښه سیاستوال او د ښو اخلاقو خاوند هغه څوک دی چې ولس ته يې دغه
ټولې ښېګړې معلومې او ثابتې شوی اوسي، نو په ټولټاکنو کې يې هم غوره کوي او هم یې ملاتړ کوي، ځکه چې ګټه یې تر بل هرچا اوس ته ریاته رسیږي! او فاسد ، فاسق ، جاهلو ، ظالم ، خاین..... هم اولس ته رسوا او معلوم وي او تر هرچا زیات ترې ولی ګرکه کوي ځکه چې د ولس په تاوان خپل ټول بد عملونو ته دوام ورکوي، نو ځکه د ولس قضاوت د کاندیدانو د شخصیت او څیرو په اړه دقیقه او د کاڼي کرښه وي! حتی د یو مړي له تدفین وروسته چې د مسلمان حاضر ولس ( اکثریت) ورته ښه سړی ووایی جنت او که بد سړی یې وبولي دوزخ ورته واجبیږي !
د ټولټاکنو نتیجې په ښو او اسلامي شرایطو کې ښې او اسلامي (رحمت) وي او په بدو، کفري او پردي حاکمیت ،
سیکولريت او فساد په شرایطو کې بدې ، غیر اسلامي ،سیکولري ، له فسق او فساد ډکې نتیجې وي . یو حالت باید له بل سره بدل نشي!، نو په دغسې بدو شرایطو کې یې ردول پکار دي، ولې په اسلامي نظام کې شفافې او عادلانه ټولټاکنې هغه لعلونه دي چې د اسلام او ملت د دوښمنانو د تبلیغ په ایرو کې پټ پاتې کیږي . والسلام
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
حمید هڅــاند
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 23 سپتمبر   2009
ليکنې: 741

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   جنوري   28, 2013 3:23 am    عنوان   : Reply with quote

اقتباس:
کوم ایت شریف تاسې اقتباس کړی د کفارو په اړه دی که د مؤمنانو ؟
په ځانګړې توګه یواځې او یواځې پیغمبر(ص) ته خطاب دی او که په عام ډول هر مؤمن ته ؟ د دین په مسایلو کې د اکثریت تابعیت مقصد دی که په دنیوي مسایلو کې يې مقصد دی ؟باید دایت شانزول ورسره مل او په پام کې ونیسئ .

پتوال صیب! زمانه تاسې ښه پوهېږئ چې وحې د خاصو حالاتو د تشریح په اړه چې کله هم راغلې وي، هغه داسې نه ده چې په دې او هغې بهانې لکه تاسو چې ذکر کړي دي په اصطلاح نعوذ باالله اوټ ډېټیډ وبولو. ولس او عوام ډېری وخت د اکثریت نظر غوښتلو په مهال اټکلیان وي او هسې په اوهامو پسې راوان وي، د تدبیر ټکی بیخي له مینځه ځي. که د خلکو اټکلونو ته اهمیت ورکول ښه کار وای، د هر ډیپارټنمټ مشر لپاره به ټولټاکنې کېدې.

اقتباس:
حتی د یو مړي له تدفین وروسته چې د مسلمان حاضر ولس ( اکثریت) ورته ښه سړی ووایی جنت او که بد سړی یې وبولي دوزخ ورته واجبیږي !


دا بیا په کومه حواله؟؟

درنښت
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ع کريم حليمي
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 10 جنوري   2004
ليکنې: 2667
ځای: new york

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   جنوري   28, 2013 6:05 am    عنوان   : Reply with quote

حمید جانه ! لږ څه احتیاط کوه د ایاتونو په حوالو او دلیل راوړلوکښي .

کله چه پوښتنه شوې وه له سردار عالم نه چه له تاسو نه ورسته په چاپسي اقتدا و کړو نو سردار عالم ورته ویلي وه چه : فاقتدوا باللذين بعدي أبوبكر وعمر .....

نوکله چه سردار عالم رحلت وکړي ، شرعأ خو د خلافت حق د أبوبكر وو ، اما داچه الله فرمايي چه "شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ " نو و امة ته دوه نفره رامخته سوه د بیعت له پاره چه یو أبوبكر او بل سعد بن عبادة الأنصاري ، او رايي حضرت أبوبكر وګټلې


و امت ته الله دا حق ور کړي چه :یو نــــبــي د زمانې به له امت سره ،په اجتماعي او ټولنیز کارونو په باب مشورې کوي ، نو کومه مشوره چه يې خوښه شي ، نو بیا به توکل پر الله کوي

یعني عوام حق لري چه خپل سیاسي رئیس په خپله وټاکي ، رب العزت فرمايي چه : وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ـــ په چارو كښې هغو ته هم په مشوره كښې برخه وركړه ، بيا چي ستا اراده پر كومه رايه ټينګه شي ؛ نو پر الله توكل وكړه، د الله هغه خلك خوښېږى چې د هماغه په ډاډينه كار كوي.


كلمه ((الامر)) در ((شاورهم فى الامر)) مفهوم وسيعى دارد و همه كارها را شامل مى شود ولى مسلم است كه پيامبر صلى اللّه عليه و سلم هرگز در احكام الهى با مردم مشورت نمى كرد بلكه در آنها صرفا تابع وحى بود.
بنابراين مورد مشورت ، تنها طرز اجراى دستورات و نحوه پياده كردن احكام الهى بود و بعبارت ديگر پيامبر صلى اللّه عليه و سلم در قانونگزارى ، هيچ وقت مشورت نمى كرد و تنها در طرز اجراى قانون نظر مسلمانان را مى خواست و لذا گاهى كه پيامبر صلى اللّه عليه و سلم پيشنهادى را طرح مى كرد مسلمانان نخست سؤ ال مى كردند كه آيا اين يك حكم الهى است ؟ و يك قانون است كه قابل اظهار نظر نباشد و يا مربوط به چگونگى تطبيق قوانين مى باشد اگر از قبيل دوم بود اظهار نظر مى كردند و اگر از قبيل اول بود تسليم مى شدند.




اقتباس:
وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ

دغه ایة شریف د امام د ټاکلو سره هیڅ تعلق نه لري ،
د دغه ایات شریف نه ګټه پورته کول همسایه ملک ته رسیږي (همسایه ملک ئې تبلغ کوي )، چه خپل اقلیت پر سر د قدرت کښېنوي ، او کثریت امت مسلمه له سیاسي قدرته محروم کړي ، په جنګ کښي خپل خره چاغوي

الــــلـــــه ذاالجلال و الاکرام فرمايي و سردار عالم ته چه :

(اى پېغمبره ! ) دا د الله لوى رحمت دى چې ته ددې خلكو له پاره ډېر نرم خويه جوړ شوى يې كه داسې نه واى او ته توند خويه او سخت زړى واې نو دا ټول به ستا له شاوخوانه خواره شوي ووددوى خطاوې وبښه ، ددوى له پاره بښنه وغواړه ، او ددين په چارو كښې هغو ته هم په مشوره كښې برخه وركړه ، بيا چي ستا اراده پر كومه رايه ټينګه شي ؛ نو پر الله توكل وكړه، د الله هغه خلك خوښېږى چې د هماغه په ډاډينه كار كوي.



درنښت


وروستی ځل بدلون  ع کريم حليمي   په   ٣   شنبه   جنوري   29, 2013 3:58 am   ورکړی دی  , د تغير شمېره   8
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
ډاکتر څپاند
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 01 اپريل   2008
ليکنې: 605

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   جنوري   28, 2013 6:17 am    عنوان   : Reply with quote

وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ 
الانعام 
ژباړه او که چیرید ځمکی دمخ د ډیرو خلګو خبره ومنی نو دالله له لاری به دی واړوی ځکه چی هغوی په ګمانونو پسی روان دی او(اټکلیان) دی... 

"که چیری ته  د ځمکی دمخ د  ډیرو خلګو خبره ومنى"

داسى بريشي چى محترم ورور ته د ځمکی مخ يوازى افغانستان شكاري او يا هم عربستان.
د ځمکی دمخ هستوگن اوس اوس ٧ بيليونه دي چى  دونيم بيلونه ىي په هند او چين كى اوسيژي . معلوم داره خبره ده چى خداى ج ددځمکی دمخ داكثريت خلكو د خبرو منلو په هكله چى اتكليان دى خپل ستر پيغمبر ته هدايت وركوى نه دا چى د افغانستان او عربستان دخلكو!!
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
پتوال
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 15 جنوري   2011
ليکنې: 1039

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   جنوري   28, 2013 12:02 pm    عنوان   : Reply with quote

درنو ورونو ته سلامونه!

الله تعالی د ځمکې په مخ ډیر کافران پیدا او دوزخیان کړي دي او لږ يې مؤمنان پیدا او جنتیان کړي دي.
نو د یو کافر اکثریت خبره منل يې مؤمنانو ته نه دي روا کړي، حال داچې د مؤمنانو له پاره یې د ایت او حدیث نه وروسته په دنیوي ټولنیزو کارونو کې مشوره او د شورا په اکثریت او توافق نظر اساس ګرځولی دی !
که داسې نه وای نو لومړي خلیفه په نه بیعت ته مراجعه کړې وای او نه به یې د مخاف کاندید ته د بیعت رایو د اخیستلو اجازه او موقع ورکړې وای . نو دا یو منلی او کوټلی اسلامي حقیقت دی چې بیعت اصل او اسلامي ټولټاکنې د هماغه اسلامی بیعت شکلي بشپړاوی دی او بس!
په دې کی نه هېڅ ډول انکار ځای لري او نه پکې غربي دموکراسي!
اړونده پوښتنې ټولې د ټاکنو په قانون او ټاکنو د کمېسیون په ګمارلو پورې اړه نیسي ، څو د بیکفایته ، بې تقوا، ناپوه، لنډه غرو او جنایتکارانو د کاندید کیدا مخه يې پرې کلکه نیولې او د ټولټاکنو شفایت يې ۱۰۰۰۰٪ تضمین کړی اوسي!
د هیښ صیب له تبصرې وروسته دا موضوع نور څیړل نه غواړي او د بشپړې شوې سکالو په توګه پرې باید هوکړه او آمین وکړو او
د ټولټاکنو قانون او د کمیسیون د دندو ټاکل د اسلامي حکومت رامنڅته کیدو ته وسپارو . والسلام
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
hewad
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 14 اګست   2005
ليکنې: 113

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   جنوري   28, 2013 9:51 pm    عنوان   : Reply with quote

اسلام اعليکم
ښاغلی هڅاند
تاسو ووايئ چې د افغانستان لپاره مشر څۀ ډول وټاکل شي؟ تاسو خو رایګيري نۀ مني٠ البته د مشر ټاکلو ډول بۀ پۀ ايت او حديث ثابتوئ٠
موږ پۀ لنډ وخت کې د رباني د اهل حل و عقد، د ملا عمر د علما شورا او د کرزي لوېديزواله ټاکنه وليدلې٠ اوس نو تاسو خپل ځيل راوښايئ چې هغه څۀ ډول دئ؟
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
حمید هڅــاند
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 23 سپتمبر   2009
ليکنې: 741

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   جنوري   29, 2013 8:37 am    عنوان   : Reply with quote

له ټولو نه مننه، او په ځانګړې توګه له هیواد نه.
پتوال صیب! تاسو څنګه دا موضوع یو اړخیزه پایلې ته رسوئ؟
او ښاغلی هیواد!. زه به ان شاء الله لږ وروسته خپل نظر په دې اړه په تفصیل څرګند کړم.

درنښت
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
حلیم یار فطرت



دغړيتوب نېټه: 09 جنوري   2013
ليکنې: 42
ځای: afghanistan zabul

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   جنوري   29, 2013 11:07 pm    عنوان   : Reply with quote

سنت سلامونه مي قبول كړئ
هيواد صاحب ليكلي دي چی:
په ایات او په حدیث ثابته کړو چی اسلامی نظام څنګه راځی؟
اول خو دا یو بیل تفصلی بحث ده چی دلته رانقلول یی موضوع او بحث مغشوشوی خو په هر حال زه به ستا دقناعت لپاره یوکوچنی مثال ولیکم
اسلامی نظام او اسلامی زعیم دټاکلو در? معیاری طریقی وجود لری
کله چی زمونږدپیشواحضرت محمد صلی الله علیه وسلم درحلت وخت رانژدی شو نو یی صحابه کرام راجمع کړل او هغو ته یی خپل خلیفه او ځای ناستی حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه ورمعرفی کړ
او بیا درسول صلی الله علیه وسلم له وفات سمدستی وروسته سیدنا ابوبکر صدیق رضی الله عنه دمسلمانانو دخلافت چاری پر غاړه واخیستی ټولو مسلمانانو دلیری پرتو سیمو عرب قبایلو او دمختلفو سیمو وفدونو له خلیفةالرسول الله سره بیعت وکړ
او بیا دحضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه تر ژونده پوری هماغه یو بیعت وو او ټولوخلګو یی متابعت کاوو
دوهم :خلیفة خليفة الرسول الله حضرت عمر فاروق رضی الله عنه وو چی هغه هم دابوبکر رضی الله عنه دناروغی په مهال دلویو بدری صحابه و عبدالرحمن بن عوف، عثمان بن عفان، طلحه بن عبیدالله اوبعضی نورو صحابه و رضی الله عنهم اجمعین په مشوره سره خپل ځای ناست او خلیفه وټاکی زه به یی پوره تفصیلی عربی مقاله وروسته درسره شریکه کړم ځکه حلیمی صاحب فقط دخپل مطلب توری پکی را اخیستی وو .او بیا دریم خلیفه و ټـاکل شو هغه داسی چی عمر رضی الله عنه تر شهادت مخکی دشپږو کسانو شورا معینه کړ? وه چی هغه ټول لوی او بدری اصحابان وو: عثمان ابن عفان، عبدالرحمن بن عوف، علی بن ابی طالب، زبیر بن عوام او طلحه بن عبید الله رضی الله عنهم وو او دهغوی له منځه دریم خلیفه عثمان بن عفان رضی الله عنه و ټاکل شو
(دلته دحمید هڅاند صیب دسوال جواب هم ورکوم)
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ د ليږونکي ويب پاڼه وښاياست AIM Address Yahoo Messenger
حلیم یار فطرت



دغړيتوب نېټه: 09 جنوري   2013
ليکنې: 42
ځای: afghanistan zabul

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   جنوري   29, 2013 11:35 pm    عنوان   : Reply with quote

په تیر پسی...
چی همدا وروستی یی د شورا شکل وو دلته جوته شوه چی دشورا کسان خاص کسان وو چی هغو زیات امتیازونه درلودل بدریان وو یو له عشره مبشرینو څخه وو دوه درسول صلی الله معتمده او په مشورو کی شریک او ورته نژدی صحابه کرام وو نواوس حلیمی صاحب یا بل یو دا په کوم استدلال سره په عامه انتخاباتو سره توجیه کوی
(( ﮐﻠﻪ ﭼﻪ ﭘﻮښﺘﻨﻪ ﺷﻮ? ﻭﻩ ﻟﻪ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﻪ ﭼﻪ ﻟﻪ ﺗﺎﺳﻮ ﻧﻪ ﻭﺭﺳﺘﻪ ﭘﻪ ﭼﺎﭘﺴﻲ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﻭ ﮐړﻮ ﻧﻮ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺭﺗﻪ ﻭﯾﻠﻲ ﻭﻩ ﭼﻪ : ﻓﺎﻗﺘﺪﻭﺍ ﺑﺎﻟﻠﺬﻳﻦ ﺑﻌﺪﻱ ﺃﺑﻮﺑﻜﺮ ﻭﻋﻤﺮ .....  ﻧﻮﮐﻠﻪ ﭼﻪ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺣﻠﺖ ﻭﮐړﻲ ، ﺷﺮﻋﺄ ﺧﻮ ﺩ ﺧﻼ‌ﻓﺖ ﺣﻖ ﺩ ﺃﺑﻮﺑﻜﺮ ﻭﻭ ،
(زه وایم چی رسول صلی الله علیه وسلم هدایت ورکړی و چی اول ابوبکر اوبیا عمر رضی الله عنهما و ټاکی )
ﺍﻣﺎ ﺩﺍﭼﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺮﻣﺎﻳﻲ ﭼﻪ "ﺷﺎﻭِﺭْﻫُﻢْ ﻓِﯽ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ " ﻧﻮ ﻭ ﺍﻣﺔ ﺗﻪ ﺩﻭﻩ ﻧﻔﺮﻩ ﺭﺍﻣﺨﺘﻪ ﺳﻮﻩ ﺩ ﺑﯿﻌﺖ ﻟﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﭼﻪ ﯾﻮ ﺃﺑﻮﺑﻜﺮ ﺍﻭ ﺑﻞ ﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺩﺓ ﺍﻷ‌ﻧﺼﺎﺭﻱ ، ﺍﻭ ﺭﺍﻳﻲ ﺣﻀﺮﺕ ﺃﺑﻮﺑﻜﺮ ﻭګټﻠ? ))

زه یو عربی لینک درسره شریکوم چی په هغه کی د حضرت عمر رضی الله د ټاکل کیدو یوه تفصیلی کیسه راخیستی ده چی په هغی کی دا هم جوته شوی چی ابوبکر رضی الله نه غو ښتل چی عام خلگ دی په دی اوازه خبر شی بلکه خاص کسان یی راغو ښتل او یوازی یوازی یی مشوره ورسره کوله او دعمر رضی الله په هکله به یی دمخورو صحابه کرامو نظر او رایه معلوموله ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺍﺷﺘﺪَّ ﻋﻠﻰ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﻣﺮﺽ ﻣﻮﺗﻪ، ﺟﻤﻊ ﻛﺒﺎﺭ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﻭﻗﺎﻝ ﻟﻬﻢ: "ﺇﻧَّﻪ ﻗﺪ ﻧﺰﻝ ﺑﻲ ﻣﺎ ﻗﺪ ﺗﺮﻭﻥ، ﻭﻻ‌ ﺃﻇﻨﻨﻲ ﺇﻻ‌ ﻣﻴِّﺘﺎً، ﻭﻗﺪ ﺃﻃﻠﻖ ﺍﻟﻠﻪ ﺃﻳﻤﺎﻧﻜﻢ ﻣﻦ ﺑﻴﻌﺘﻲ، ﻭﺣﻞّ َﻌﻨﻜﻢ ﻋﻘﺪﻱ، ﻭﺭﺩَّ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺃﻣﺮﻛﻢ، ﻓﺄﻣِّﺮﻭﺍ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻣﻦ ﺃﺣﺒﺒﺘﻢ، ﻓﺈﻧﻜﻢ ﺇﻥ ﺃﻣَّﺮﺗﻢ ﻓﻲ ﺣﻴﺎﺓ ﻣﻨﻲ ﻛﺎﻥ ﺃﺟﺪﺭ ﺃﻻ‌ ﺗﺨﺘﻠﻔﻮﺍ ﺑﻌﺪﻱ". ﻓﺄﺧﺬ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﺍﻟﺬﻳﻦ ﺟﻤﻌﻬﻢ ﻳﺘﻌﻔَّﻔﻮﻥ، ﻓﻴﺮﻯ ﻛﻞ ﻣﻨﻬﻢ ﻓﻲ ﺍﻵ‌ﺧﺮ ﻗﺪﺭﺓ ﺃﻛﺒﺮ ﻋﻠﻰ ﺗﻮﻟﻲ ﻣﺴﺆﻭﻟﻴﺔ ﺍﻟﺨﻼ‌ﻓﺔ، ﻓﻌﺎﺩﻭﺍ ﺇﻟﻰ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﻭﻗﺎﻟﻮﺍ ﻟﻪ ﻃﺎﻟﺒﻴﻦ ﻣﺴﺎﻋﺪﺗﻪ ﺑﺎﺧﺘﻴﺎﺭ ﺍﻟﺨﻠﻴﻔﺔ: "ﺃﺭﻧﺎ ﻳﺎ ﺧﻠﻴﻔﺔ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﺃﻳﻚ"، ﻗﺎﻝ: "ﻓﺄﻣﻬﻠﻮﻧﻲ ﺣﺘﻰ ﺃﻧﻈﺮ ﻟﻠﻪ ﻭﻟﺪﻳﻨﻪ ﻭﻟﻌﺒﺎﺩﻩ".[80] ﻭﺑﻌﺪ ﻓﺘﺮﺓ ﻣﻦ ﺍﻟﺘﻔﻜﻴﺮ ﺍﺳﺘﺪﻋﻰ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻋﻮﻑ  ﻭﻗﺎﻝ ﻟﻪ: "ﺃﺧﺒﺮﻧﻲ ﻋﻦ ﻋﻤﺮ؟"، ﻓﺄﺟﺎﺑﻪ: "ﺇﻧﻪ ﺃﻓﻀﻞ ﻣﻦ ﺭﺃﻳﻚ ﺇﻻ‌ ﺃﻥّ ﻓﻴﻪ ﻏﻠﻈﺔ"، ﻓﻘﺎﻝ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ: "ﺫﻟﻚ ﻷ‌ﻧﻪ ﻳﺮﺍﻧﻲ ﺭﻓﻴﻘﺎً، ﻭﻟﻮ ﺃﻓﻀﻲ ﺍﻷ‌ﻣﺮ ﺇﻟﻴﻪ ﻟﺘﺮﻙَ ﻛﺜﻴﺮﺍً ﻣﻤَّﺎ ﻫﻮ ﻋﻠﻴﻪ، ﻭﻗﺪ ﺭﻣَّﻘﺘُﻪُ ﻓﻜﻨﺖُ ﺇﺫﺍ ﻏﻀﺒﺖُ ﻋﻠﻰ ﺭﺟﻞ ﺃﺭﺍﻧﻲ ﺍﻟﺮﺿﺎ ﻋﻨﻪ، ﻭﺇﺫﺍ ﻟﻨﺖُ ﻟﻪ ﺃﺭﺍﻧﻲ ﺍﻟﺸﺪّﺓ ﻋﻠﻴﻪ".[81]  ﺛﻢ ﺩﻋﺎ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﻔّﺎﻥ، ﻭﻗﺎﻟﻪ ﻟﻪ ﻛﺬﺍﻙ: "ﺃﺧﺒﺮﻧﻲ ﻋﻦ ﻋﻤﺮ"، ﻓﻘﺎﻝ: "ﺳﺮﻳﺮﺗﻪ ﺧﻴﺮ ﻣﻦ ﻋﻼ‌ﻧﻴّﺘﻪ، ﻭﻟﻴﺲ ﻓﻴﻨﺎ ﻣﺜﻠﻪ"، ﻓﻘﺎﻝ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻟﻼ‌ﺛﻨﻴﻦ: "ﻻ‌ ﺗﺬﻛﺮﺍ ﻣﻤَّﺎ ﻗﻠﺖُ ﻟﻜﻤﺎ ﺷﻴﺌﺎً، ﻭﻟﻮ ﺗﺮﻛﺘﻪ ﻣﺎ ﻋﺪﻭﺕُ ﻋﺜﻤﺎﻥ، ﻭﺍﻟﺨﻴﺮﺓ ﻟﻪ ﺃﻥ ﻻ‌ ﻳﻠﻲ ﻣﻦ ﺃﻣﻮﺭﻛﻢ ﺷﻴﺌﺎً، ﻭﻟﻮﺩﺩﺕُ ﺃﻧّﻲ ﻛﻨﺖُ ﻣﻦ ﺃﻣﻮﺭﻛﻢ ﺧﻠﻮﺍً ﻭﻛﻨﺖُ ﻓﻴﻤﻦ ﻣﻀﻰ ﻣﻦ ﺳﻠﻔﻜﻢ".[82] ﺛﻢ ﺟﺎﺀ ﻃﻠﺤﺔ ﺑﻦ ﻋﺒﻴﺪ ﺍﻟﻠﻪ  ﺇﻟﻰ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﻭﻗﺎﻝ ﻟﻪ ﻏﺎﺿﺒﺎً: "ﺍﺳﺘﺨﻠﻔﺖَ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨّﺎﺱ ﻋﻤﺮ ﻭﻗﺪ ﺭﺃﻳﺖَ ﻣﺎ ﻳﻠﻘﻰ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻣﻨﻪ ﻭﺃﻧﺖَ ﻣﻌﻪ، ﻭﻛﻴﻒ ﺑﻪ ﺇﺫﺍ ﺧﻼ‌ ﺑﻬﻢ ﻭﺃﻧﺖ ﻻ‌ﻕٍ ﺭﺑّﻚ ﻓﺴﺎﺋﻠﻚ ﻋﻦ ﺭﻋﻴّﺘﻚ!"،[83]  ﻓﻘﺎﻝ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ: "ﺃﺟﻠﺴﻮﻧﻲ" ﻓﺄﺟﻠﺴﻮﻩ، ﺛﻢ ﺃﺟﺎﺑﻪ: "ﺃﺑﺎﻟﻠﻪ ﺗﺨﻮّﻓﻨﻲ! ﺇﺫﺍ ﻟﻘﻴﺖُ ﺭﺑﻲ ﻓﺴﺄﻟﻨﻲ ﻗﻠﺖُ: ﺍﺳﺘﺨﻠﻔﺖ ﻋﻠﻰ ﺃﻫﻠﻚ ﺧﻴﺮ ﺃﻫﻠﻚ".[59] ﻭﺑﻌﺪ ﺫﻟﻚ ﺍﺳﺘﺪﻋﻰ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﻔﺎﻥ ﻣﺠﺪﺩﺍً، ﻓﻘﺎﻝ ﻟﻪ: "ﺍﻛﺘﺐ: بسم الله الرحمن الرحيم ، ﻫﺬﺍ ﻣﺎ ﻋﻬِﺪَ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻗﺤﺎﻓﺔ ﺇﻟﻰ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ، ﺃﻣّﺎ ﺑﻌﺪ..." ﻟﻜﻦ ﺃﻏﻤﻲَ ﻋﻠﻴﻪ ﻓﻲ ﺗﻠﻚ ﺍﻟﻠﺤﻈﺔ ﻗﺒﻞ ﺃﻥ ﻳﻜﻤﻞ ﻛﻼ‌ﻣﻪ، ﻓﻜﺘﺐ ﻋﺜﻤﺎﻥ: "ﺃﻣَّﺎ ﺑﻌﺪ ﻓﺈﻧﻲ ﻗﺪ ﺍﺳﺘﺨﻠﻔﺖُ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄّﺎﺏ ﻭﻟﻢ ﺁﻟﻜﻢ ﺧﻴﺮﺍً". ﻭﻋﻨﺪﻣﺎ ﺍﺳﺘﻴﻘﻆ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻣﻦ ﺇﻏﻤﺎﺀﺗﻪ ﻗﺎﻝ ﻟﻌﺜﻤﺎﻥ: "ﺍﻗﺮﺃ ﻋﻠﻲّ"، ﻓﻘﺮﺃ ﻋﺜﻤﺎﻥ، ﻭﻋﻨﺪﻣﺎ ﺍﻧﺘﻬﻰ ﻛﺒَّﺮ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻭﻗﺎﻝ: "ﺃﺭﺍﻙ ﺧِﻔﺖَ ﺃﻥ ﻳﺨﺘﻠﻒ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺇﻥ ﻣُﺖُّ ﻓﻲ ﻏﺸﻴﺘﻲ؟"، ﻗﺎﻝ: "ﻧﻌﻢ"، ﻓﻘﺎﻝ: "ﺟﺰﺍﻙ ﺍﻟﻠﻪ ﺧﻴﺮﺍً ﻋﻦ ﺍﻹ‌ﺳﻼ‌ﻡ ﻭﺃﻫﻠﻪ".[82] ﻭﺑﻌﺪ ﺃﻥ ﻛﺘﺐَ ﺍﻟﻌﻬﺪ ﺃﻣﺮ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﺃﻥ ﻳُﻘﺮَﺃ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﺎﺱ، ﻓﺠﻤﻌﻬﻢ ﻭﺃﺭﺳﻠﻪ ﻣﻊ ﺃﺣﺪ ﻣﻮﺍﻟﻴﻪ ﺇﻟﻰ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ، ﻓﻘﺎﻝ ﻋﻤﺮ ﻟﻠﻨﺎﺱ: "ﺃﻧﺼﺘﻮﺍ ﻭﺍﺳﻤﻌﻮﺍ ﻟﺨﻠﻴﻔﺔ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، Mohamed peace be upon him.svg ، ﻓﺈﻧّﻪ ﻟﻢ ﻳﺄﻟﻜﻢ ﻧﺼﺤﺎً"، ﻓﻬﺪﺃ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻭﺗﻮﻗَّﻔﻮﺍ ﻋﻦ ﺍﻟﻜﻼ‌ﻡ، ﻭﻟﻢ ﻳﻌﺘﺮﺿﻮﺍ ﺑﻌﺪ ﺳﻤﺎﻉ ﺍﻟﻌﻬﺪ. ﺛﻢ ﺟﺎﺀﻫﻢ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻭﻗﺎﻝ: "ﺃﺗﺮﺿﻮﻥ ﺑﻤﺎ ﺍﺳﺘﺨﻠﻔﺖُ ﻋﻠﻴﻜﻢ؟ ﻓﺈﻧﻲ ﻣﺎ ﺍﺳﺘﺨﻠﻔﺖُ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺫﺍ ﻗﺮﺍﺑﺔ، ﻭﺇﻧّﻲ ﻗﺪ ﺍﺳﺘﺨﻠﻔﺖُ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻋﻤﺮَ ﻓﺎﺳﻤﻌﻮﺍ ﻟﻪ ﻭﺃﻃﻴﻌﻮﺍ، ﻓﺈﻧﻲ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻣﺎ ﺁﻟﻮﺕ ﻣﻦ ﺟﻬﺪ ﺍﻟﺮﺃﻱ"، ﻓﺮﺩَّ ﺍﻟﻨﺎﺱ: "ﺳﻤﻌﻨﺎ ﻭﺃﻃﻌﻨﺎ". ﺛﻢ ﺃﺣﻀﺮ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻋﻤﺮ ﻭﻗﺎﻝ ﻟﻪ: "ﺇﻧّﻲ ﻗﺪ ﺍﺳﺘﺨﻠﻔﺘﻚ ﻋﻠﻰ ﺃﺻﺤﺎﺏ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ"، ﺛﻢ ﺃﻭﺻﺎﻩ ﺑﺘﻘﻮﻯ ﺍﻟﻠﻪ، ﻭﺧﻄﺐَ ﻓﻴﻪ ﺧﻄﺒﺔ ﻗﺪَّﻡَ ﻟﻪ ﻓﻴﻬﺎ ﺍﻟﻜﺜﻴﺮ ﻣﻦ ﺍﻟﻮﺻﺎﻳﺎ ﻭﺍﻟﻨﺼﺎﺋﺢ.[84]
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ د ليږونکي ويب پاڼه وښاياست AIM Address Yahoo Messenger
حلیم یار فطرت



دغړيتوب نېټه: 09 جنوري   2013
ليکنې: 42
ځای: afghanistan zabul

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   جنوري   29, 2013 11:59 pm    عنوان   : Reply with quote

دلرغونی صیب خبری خو بیخی هیښونک? دی لیکی:
((   ﻣﻮﻧږ ﻧﻪ ﺷﻮ ﮐﻮﻟﯽ ﭼ? ﭘﻪ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﮐ? ټﻮﻝ ﻫﺰﺍﺭﻩ، ټﻮﻝ ﺗﺎﺟﯿﮏ، ﺍﺯﺑﻴﮏ ﺍﻭ ﻧﻮﺭ ﻭﻭﮊﻧﻮﺍﻭ ﻳﺎ ﭘﻪ ﺯﻭﺭﻩ ﭘﺮ? ﺧﻼ‌ﻓﺖ ﻭﻣﻨﻮ! ﻫﻤﺪﺍ ﺭﺍﺯ ﺳﺘﺎﺳﻮ ﺩ ﺍﻫﻞ ﺣﻞ ﺍﻭ ﻋﻘﺪ ﻟﭙﺎﺭﻩ ﻫﻢ ﮐﻮﻡ ﮐﻮټﻠﯽ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻧﺸﺘﻪ. ﻫﻤﺪﻏﻪ ﺳﻴﺎﻑ، ګﻠﺒﺪﻳﻦ، ﺻﻼ‌ﺡ ... ((

دهیښ صاحب لیکنه بیخی هر اړخیزه وه خو بیا هم ځکه بی نتیج? ده چی په اخر کی له روانی موضوع بیخی لیری تللی خو دا خبره یی بیخی دکا ڼی کرښه ده چی لیکلی دی:
ﺣﻘﯿﻘﺘﺎً ﻫﻐﻪ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺍﻭ ﺍﺻﻮﻝ ﭼ? ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻳ? ﺟﻮړﻮﻱ ،ﻫﯿڅﮑﻠﻪ ﻣﮑﻤﻞ ﺍﻭ ﺑ? ﻋﯿﺒﻪ ﻧﻪ ﺩﻱ ،ﻫﻤﺪﺍ ﻭﺟﻪ ﺩﻩ ﭼ? ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﯾﻤﻲ ﻧﻪ ﺩﻱ ﺍﻭ ﺩﻭﺧﺖ ﭘﻪ ﺗﯿﺮﯾﺪﻭ ﺳﺮﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺎﻟﺶ ﺷﻲ ﺍﻭ ﺗﻐﯿﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﮐړﻲ ،ﭼﻰ ﭘﻪ ﺩ ﺗﻐﯿﺮ ﺍﻭ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐ? ﺩﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻫﺎﻭﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﺎﻧﻮ ﭘﻪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻟﻮﺑ? ﻭﻭﻫﻞ ﺷﻲ،ﻭﯾﻨ? ﺗﻮﯾ? ﺷﯽ ،ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﺍﻭ ﻣﺼﯿﺒﺘﻮﻧﻪ ﺩﻫﺮﺷﺨﺺ ﺍﻭ ﮐﻮﺭ ﻣﯿﻠﻤﺎﻧﻪ ﺷﻲ، ﺣﻘﻮﻕ ﺗﺮ ﭘښﻮ ﻻ‌ﻧﺪ? ﺷﻲ ﺍﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ټﻮﻟﻨﻪ ﺩﻣﺨﺘﻠﻔﻮ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺑﺤﺮﺍﻧﻮﻧﻮ ډګﺮ ﻭګﺮځﻲ.ﻟﻨډﻪ ﺩﺍﭼ? ﺑﺸﺮ ﺩﺍﻭﺳﻨﻲ ﺗﻤﺪﻥ ﺍﻭ ډﯿﺮﻭ ﻋﻠﻤﻲ ﺍﻭﺗﺨﻨﯿﮑﻲ ﺑﺮﯾﺎﻭﻭ ﺍﻭ ﻻ‌ﺳﺘﻪ ﺭﺍﻭړﻨﻮ ﺳﺮﻩ ﺳﺮﻩ ﺩﺩﺍﺳ? ﯾﻮﻩ ﻧﻈﺎﻡ ﭘﻪ ﺟﻮړﻮﻟﻮ ﻧﻪ ﺩﻱ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪﻟﻲ ،ﭼ? ﺩټﻮﻟﻨ? ﺍﻓﺮﺍﺩ ﭘﻪ ﻫﻐ? ﮐ? ﺭﻭﺣﻲ ﺍﻭ ﺟﺴﻤﻲ ﺍﻣﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﮐړﻲ ﺍﻭ ﺩﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑ? ﻋﺪﺍﻟﺘﯿﻮ ﺍﻭﻧﺎﺑﺮﺍﺑﺮﯾﻮ ﻧﻪ ﺧﺎﻟﻲ ﻭﻱ . 
اوبیا یی لیکلی:
ﺧﻮ ﺍﺳﻼ‌ﻣﻲ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺍﻭ ﺩﻫﻐ? ﭘﻪ ﺍﺳﺎﺱ ﺟﻮړﺸﻮﯼ ﻧﻈﺎﻡ ﺑﯿﺎ ﮐﺎﻣﻞ ،ﺑ? ﻋﯿﺒﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺣﻘﻮﻗﻮ ﺍﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﻮﻭﻧﮑﯽ ﺩﺉ ﺍﻭ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩﺍﺕ ﯾ? ﺩﻗﺮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﻭ ﻧﺒﻮﻱ ﺍﺣﺎﺩﯾﺜﻮ ﭘﻪ ﺑﻨﺎ ﺛﺎﺑﺖ ،ﺗﻐﯿﺮ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮﻩ ﺍﻭ ﺟﺎﻭﯾﺪﺍﻧﻪ ﺩﻱ ،ځﮑﻪ ﻗﺮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﻭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻧﺒﻮﻱ ﺩﯾﻮ? ﻣﺸﺨﺼ? ډﻠ? ،ﻗﺒﯿﻠ? ،ﮊﺑ? ،ﻃﺒﻘ? ﺍﻭﻣﻠﺖ ﺩﺧﯿﺮ ،ﺻﻼ‌ﺡ ،ﻧﯿﮑﻤﺮﻏۍ ،ﺣﻘﻮﻗﻮ ﺍﻭ ﻣﺴﺆﻟﯿﺘﻮﻧﻮ ﭘﻪ ﺍﺩﺭﺱ ﻻ‌ﺭښﻮﻭﻧﻪ ﻧﻪ ﮐﻮﻱ ،ﺑﻠﮑﻪ ﺩټﻮﻝ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﺩ ﻧﯿﮑﻤﺮﻏﻪ ﮊﻭﻧﺪ ﮐﻮﻟﻮ ﺩﭘﺎﺭﻩ ﺑ? ﻟﻪ ﺗﺒﻌﯿﺾ ﺍﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﻩ (ﻧﮋﺍﺩﻱ ،ﻟﺴﺎﻧﻲ ،ﺗﻮﮐﻤﻲ ،ﺟﻨﺴﻲ،ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺍﻭ ﻧﻮﺭ) ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻭ ﭘﻮﺭﻩ ﺍﻭﺍﻣﺮ ﺍﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩﺍﺕ ﻟﺮﻱ
او داهم دحمید صاحب لپاره دلیل دی چی ویل په کوم دلیل ثابتولای شو چی بیعت دخلیفه تر ژونده پوری موقوفه ده لاندی عربی مقاله کی پوره او تفصیلی بیان شوی او حدیث شریف او هم دصحابه کرامو اجماع پر دی دلالت کوی چی دخلیفه بیعت د خلیفه تر ژونده پوری دوام لری البته علماء داشرط پکی ایښی چی تر هغو یی بیعت پر خلگو شته چی ژوندی وی او له اسلامی شریعت نه نه وی او ښتی

ﻣﺪﺓ ﺍﻟﺮﺋﺎﺳﺔ ﻟﻠﺨﻠﻴﻔﺔ ﻟﻴﺲ ﻟﺮﺋﺎﺳﺔ ﺍﻟﺨﻠﻴﻔﺔ
ﻣُﺪّﺓ ﻣُﺤﺪّﺩﺓ ﺑﺰﻣﻦ ﻣُﺤﺪّﺩ. ﻓﻤﺎ ﺩﺍﻡ ﻣﺤﺎﻓﻈﺎً ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺸﺮﻉ، ﻣُﻨﻔّﺬﺍً ﻷ‌ﺣﻜﺎﻣﻪ، ﻗﺎﺩﺭﺍً ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻘﻴﺎﻡ ﺑﺸﺆﻭﻥ ﺍﻟﺪﻭﻟﺔ، ﻭﻣﺴﺆﻭﻟﻴﺎﺕ ﺍﻟﺨـﻼ‌ﻓﺔ، ﻓﺈﻧﻪ ﻳﺒﻘﻰ ﺧﻠﻴﻔﺔ. ﺫﻟﻚ ﺃﻥّ ﻧَﺺّ ﺍﻟﺒﻴﻌﺔ ﺍﻟﻮﺍﺭﺩﺓ ﻓﻲ ﺍﻷ‌ﺣﺎﺩﻳﺚ ﺟﺎﺀ ﻣﻄﻠﻘﺎً، ﻭﻟﻢ ﻳُﻘَـﻴّﺪ ﺑﻤﺪّﺓ ﻣُﻌﻴّﻨﺔ، ﻟﻤﺎ ﺭﻭﻯ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﻱ ﻋﻦ ﺃﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ ﻋﻦ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻗﻮﻟﻪ: «ﺍﺳﻤﻌﻮﺍ ﻭﺃﻃﻴﻌﻮﺍ، ﻭﺇﻥ ﺍﺳﺘُﻌﻤِﻞ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻋَﺒﺪٌ ﺣَـﺒَﺸﻲٌ، ﻛﺄﻥ ﺭﺃﺳﻪ ﺯﺑﻴﺒﺔ» ﻭﻓﻲ ﺭﻭﺍﻳﺔ ﺃﺧﺮﻯ ﻟﻤﺴﻠﻢ ﻣﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺃﻡ ﺍﻟﺤﺼﻴﻦ: «ﻳﻘﻮﺩﻛﻢ ﺑﻜﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﻪ». ﻭﺃﻳﻀﺎً ﻓﺈﻥ ﺍﻟﺨﻠﻔﺎﺀ ﺍﻟﺮﺍﺷﺪﻳﻦ ﻗﺪ ﺑُﻮﻳﻊ ﻛﻞٌ ﻣﻨﻬﻢ ﺑﻴﻌﺔً ﻣُﻄﻠﻘﺔ، ﻭﻫﻲ ﺍﻟﺒﻴﻌﺔ ﺍﻟﻮﺍﺭﺩﺓ ﻓﻲ ﺍﻷ‌ﺣﺎﺩﻳﺚ. ﻭﻛﺎﻧﻮﺍ ﻏﻴﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩﻱ ﺍﻟﻤﺪﺓ، ﻓﺘﻮﻟّﻰ ﻛﻞ ﻣﻨﻬﻢ ﺍﻟﺨـﻼ‌ﻓﺔ ﻣﻨﺬ ﺃﻥ ﺑُﻮﻳﻊ ﺣﺘﻰ ﻣﺎﺕ. ﻓﻜﺎﻥ ﺫﻟﻚ ﺇﺟﻤﺎﻋﺎً ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﻋﻠﻰ ﺃﻧـّﻪ ﻟﻴﺲ ﻟﻠﺨﻼ‌ﻓﺔ ﻣﺪﺓ ﻣﺤﺪﺩﺓ، ﺑﻞ ﻫﻲ ﻣُﻄﻠﻘﺔ، ﻓﺈﺫﺍ ﺑُﻮﻳﻊ ﻇﻞّ ﺧﻠﻴﻔﺔ ﺣﺘﻰ ﻳﻤﻮﺕ.
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ د ليږونکي ويب پاڼه وښاياست AIM Address Yahoo Messenger
حلیم یار فطرت



دغړيتوب نېټه: 09 جنوري   2013
ليکنې: 42
ځای: afghanistan zabul

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 12:30 am    عنوان   : Reply with quote

داچی لیکنه می په موبایل کی په زیات تکلیف سره کری ده هیله ده چی مطلب ورنه واخیستلای شی

وروستی ځل بدلون  حلیم یار فطرت   په   ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 2:05 pm   ورکړی دی   ,  د بدلون شمېره  1
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ د ليږونکي ويب پاڼه وښاياست AIM Address Yahoo Messenger
حلیم یار فطرت



دغړيتوب نېټه: 09 جنوري   2013
ليکنې: 42
ځای: afghanistan zabul

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 12:35 am    عنوان   : Reply with quote

پر کوم ایت شریف چی تاسو زه او حمید صاحب تر سوال لاندی نیولی یو چی ولح مو په خپل محل کی نه ده استعمال کړی او ولی مو دایت شأن نزول ته نه دی کتلی خو زه وایم چی ایت شریف بیخی پر خپله موقع استعمال شوی دی ځکه دایت شریف کلی مفهوم هم داده چی باید په اتباع کی د اکثریت متابعت معیار ونه ګرځوی لکه تاسو ټولټاکنو ته ژمن چی یی داسلام او ولسواکی مشترک اصل بولی زه به په دی باره کی هغه واقعی رانقل کړم کوم چی رسول صلی الله علیه وسلم داکثریت تر رایو داقلیت رایی ته افضلیت ورکړی او په هغه یی عمل کړی په خلاف داکثریت ځکه چی هغه حق په اقلیت کی ولیدی حتی له هغه اکثریته یی هم تنازل وکړ په کوم کی چی په خپله جناب رسول الله صلی الله علیه وسلم هم همنظره وو دبیلگی په توگه: دبدر په غزا کی یی یوازی دحباب بن المنذر رضی الله عنه په رایه په داسی حال کی عمل وکړ چی پخپله رسول الله صلی الله علیه وسلم دنورو اصحابانو رضی الله عنهم دجنګ دډګر په اړه بله رایه درلوده
همدا راز رسول الله صلی الله علیه وسلم دحدیبیی په صلحه کی داصحاب رضی الله عنهم داکثریت رایه ونه منله او دهغو د رایی پر خلاف یی له قریشو سره صلحه وکړله
ابوبکر صدیق رضی الله عنه د ارتداد دفتنی په مقابل کی دقوی موقف په خپلولو سره داکثریت درایی مخالفت وکړاو داسامه رضی الله عنه لښکر یی دشام په لوری ولیږ ی له پورته ټولو دلایلو معلومیږی چی په اسلام کی داکثریت او اقلیت رایی هیڅ اعتبار نلری او نه ورباندی دحق او باطل روا او ناروا په تعینولو کی هیڅ نقش لری
نور بیا
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ د ليږونکي ويب پاڼه وښاياست AIM Address Yahoo Messenger
ع کريم حليمي
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 10 جنوري   2004
ليکنې: 2667
ځای: new york

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 5:27 am    عنوان   : Reply with quote

محترم او مکرم حلیم یار فطرت صاحب ، او د بحث ملګرو ، السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

فطرت صاحب ! تر نینانینانینا دی شروع کړئ ، د خوښۍ خبره دا ده پوهه درسره سته ، خو چوش ئې ندی خوړلی ، چه سن دی پوخ سي نو امید شته چه ان شاء الله پوه به دي هم پخه شي

محترما !
موږ هم په همدا عقیده یوو چه د جنګ په محاذ او ډګر کښي حتیٰ له عسکرو سره مشوری حق نـــــــه لرو ، او ته د اقلیت او اکثریت خبری کوې!!؟؟ عوام عسکر حق نه لري چه د دوستي اوجوړي او روغي صلحي خبري وکړي له مخالف طرف سره (قوله تعالى ياأيها الذين آمنوا لا تتخذوا اليهود والنصارى أولياء) یـــــــــــوازي آمر او فرمانده حق لري چه صلح وکړي .
او دا چا ویل چه په حق او باطل کښي اکثریت او اقلیت ته ځای سته ؟؟

حق او باطل د فرقان او قرآن په اعتبار ، اعتماد لرو
د جنک اعلام او اعلان یا بندېل د قمندان اعلی په اعتبار اعتماد لرو

په داسي کړونو کښی تر نن ورځي ماته داسي ملک نه دي رامعلوم چه د اکثریت په قول دي جنک بند کړي او یا شروع

تا ته داسي ملک در معلوم دی ؟چه د جنګ په ډګر کي رایه کیري کړېوي ؟؟؟

په دا باکستان کي چا تر نن ورځ پوري د حق او باطل په باب رای ګیري کړېوه او یا کړېده ؟؟؟؟

او راسم و انتخاباتوته ، ګرانه ! اصحابو کرامو داسي سم دم انتخابات کړي ، او تر ګټلو ورسته يې کنايي سره ویلي دي ( قتلتم سعد بن عبادة! )

او حضرت عمر بیا ورته وویل چه: قتله الله

یوه ویل چه مړ دي کۍ ،‌او عمر ورته وویل چه الله مړ کړی

دا د پاکستان په انتخاباتو کي هم دغه کــترې او کنايي ویل کيږي


اقتباس:
رسول صلی الله علیه وسلم داکثریت تر رایو داقلیت رایی ته افضلیت ورکړی او په هغه یی عمل کړی په خلاف داکثریت ځکه چی هغه حق په اقلیت کی ولیدی حتی له هغه اکثریته یی هم تنازل وکړ په کوم کی چی په خپله جناب رسول الله صلی الله علیه وسلم هم همنظره وو دبیلگی په توگه: دبدر په غزا کی یی یوازی دحباب بن المنذر رضی الله عنه په رایه په داسی حال کی عمل وکړ چی پخپله رسول الله صلی الله علیه وسلم دنورو اصحابانو رضی الله عنهم دجنګ دډګر په اړه بله رایه درلوده
همدا راز رسول الله صلی الله علیه وسلم دحدیبیی په صلحه کی داصحاب رضی الله عنهم داکثریت رایه ونه منله


درنښت


وروستی ځل بدلون  ع کريم حليمي   په   ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 5:54 pm   ورکړی دی   ,  د بدلون شمېره  1
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
حمید هڅــاند
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 23 سپتمبر   2009
ليکنې: 741

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 9:05 am    عنوان   : Reply with quote

حلیمي صیب! اوس لکه چې موږ ښه بېغمه ناست یو او د هیچا ترګواښ نه یو لاندي!!!
اوس لکه چې موږ داسې په سوله کې ژوند کوو چې هغه د چا خبره په لفټونو کې ښکته پورته کېږو!!!
اوس لکه چې دا تصمیمونه چې باید ونیول شي، هسې له ښې ورځې یې نیسو!!!
د خندق او نورو مسلو په اړه تر ټولو منطقي خبره اورېدل خو د تدبیر خبره وه،،نو ځکه باید منله شوې واي. په بله وینا، د پرېکړې اهمیت زیات ؤ!. خو پوښتنه داده چې زموږ اوسنی حالت کې تصمیم نیول هسې هوایي خبره ده چې ته ورته اهمیت نه ورکوي!!!
ښه پریکړه او قضاوت مو کړی دي!!! منم مو!


درنښت
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
حلیم یار فطرت



دغړيتوب نېټه: 09 جنوري   2013
ليکنې: 42
ځای: afghanistan zabul

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 10:10 am    عنوان   : Reply with quote

محترم او مکرم حلیمی صاحب هڅاند صاحب او درنو لوستونکو
السلام علیکم ورحمة الله وبركاته
ومو لیدل چی دديموكراسي دپروسیجر مطابق کله په اسلامی جمهوری پاکستان کی دامریکا په بودیجه ځینو تلویزونونو او اخبارونو دخلگو داذاهانو دتحریکولو په موخه پوره شپږ میاشتی د ( ذرا سوچئي) په نوم کمپاین وچلاو چی په نتیجه کی یی دپارلمان اکثریت چی مسلمانان دی دشرعی حدودو (حدود آر ډینینس) دقانون په مادو کی تغیر راوست او بعضی حدود یی داکثریت نایو په درلودلو سره منع اعلان کړل
دپورته ایت شریف او احادثو نه دا مطلب ضرور اخیستل کیږی چی اعتبار وحق ته ده نه اکثریت ته
نور ستاسو خوښه ده حلیمی صاحب زه به رښتیا هم بی علمه یم خو یوه اندازه مطالعه لرمه هیله مند یم چی له تاسو نه ډیرڅه زده کړم که می کوم بی ادبی کړ? وی بخښنه غواړم
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ د ليږونکي ويب پاڼه وښاياست AIM Address Yahoo Messenger
مخکيني ليکنی وښاياست:   
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ    ټول وختونه GMT دي
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2, 3, 4, 5  مخکي
پاڼه   4  ټولې پاڼې  5

ورټوپ کړه:  

تاسو په دې څانګه  کې ليکنې نشئ کولی
تاسو د دې څانګې ليکنو ته ځواب نشئ ليکلی
تاسو په دې څانګه کې خپلو ليکنو ته بدلون نشئ ورکولی
تاسو له دې څانګې څخه خپلې ليکنې ړنګولی نه شئ
تاسو د دې څانګې په ټولپوښتنه کې برخه نشئ اخستلی


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.