د موضوعګانو سرپاڼه

ناندرۍ او ناندریزه موضوعګانې

نیت یک مسلمان بوسنیایی!

تيمور
24.10.2012

هموطنان مسلمان امیدوارم با مطالعهء این داستان واقعی خوبتر بدانید که فریضهء حج واقعاً که با خالق خود نزدیک شدن است، یعنی انسان مؤمن برای رضای خدای خویش از هر چیز میگذرد.
سناند هدزیک، ۴۷ ساله، پس از رسیدن دریک تماس تیلفونی از یک شمارۀ تیلفون عربستان سعودی، گفته است که: « من روز شنبه به مکه رسیدم. من خسته نیستم. این روزها بهترین روزهای زندگی من است.»
وی گفته است که، در طی ۳۱۴ روز وی درحدود ۷۰۰,۵ کیلومتر را همراه با یک بکس پشتی به وزن ۲۰ کیلو، از میان کشورهای بوسنی، صربستان، بلغارستان، ترکیه، سوریه، اردن تا شهر مقدس مکه، را پیاده راه پیموده است.
آقای هدزیک گفته است که: « من در ماۀ اپریل از سوریه گذشتم، ۵۰۰ کیلومتر را در ۱۱ روز طی کردم. از شهرهای حلب و دمشق گذشتم، از شمار زیادی از پاسگاه های گروه های طرفدار دولت و همچنین نیروهای شورشی عبور کردم، اما دستگیر نشدم.»
وی به آژانس خبری فرانسه گفته است که: « در یکی از پاسگاه های نیروهای (رییس جمهور بشار الاسد)، یک سرباز به من دستور داد تا بکس پشتی ام را خالی کنم... و پس از آن که من به آنان قرآن خود را نشان دادم و تشریح کردم که پیاده به سوی حج می روم به من اجازه دادند تا به راهم ادامه دهم.»
وی افزوده است که: « من به نام الله، برای اسلام، برای بوسنی و هرزگوین، برای والدین و خواهرم، پیاده راه پیمودم.»
وی در صفحۀ فیس بوک خود گفته بود که خداوند راه را در خواب برایش نشان داده، و نیز این که از سوریه بگذرد و نه از عراق.
درمدت مسیر حج خود، آقای هدزیک با اقلیم های مختلفی را روبرو شد، از ۳۵ درجۀ سانتیگراد زیر صفر در بلغارستان، تا ۴۴ درجۀ سانتیگراد در اردن.
وی گفته است که باید چند هفته در شهر استانبول ترکیه برای دستیابی اجازۀ عبور پیاده از پل بُسفر منتظر می ماند، و همچنین دو ماه در مرز میان اردن و عربستان سعودی برای گرفتن ویزه منتظر مانده بود.
دعا میکنیم که همهء مسلمانان واقعی را خداوند (ج) به این فریضهء مبارک لایق بگرداند، آمین یارب العالمین.

[/img]http://tolonews.com/TOLOnews_photo/world/senad-hadzic-mecca-23-oct-2012.jpg[img][/img]


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more