tolafghan.com
ټول افغان لومړي مخ ته

 ډېرځليزې پوښتنېډېرځليزې پوښتنې   لټونهلټونه   د غړو لستد غړو لست    کاروونکو ډله  کاروونکو ډله    د نوم ثبتولد نوم ثبتول 
 د پېژندنې څېرهد پېژندنې څېره    خپل شخصي پېغامونه وګورئ خپل شخصي پېغامونه وګورئ   ننوتنهننوتنه 

داسلام اودیموکراسی تر منځ توپیر اوتناقض
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2, 3, 4, 5
 
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ
شاته موضوع وګورئ :: مخکې موضوع وګورئ  
ليکوال پيغام
hewad
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 14 اګست   2005
ليکنې: 113

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جنوري   30, 2013 7:53 pm    عنوان   : Reply with quote

اسلام اعليکم
ښاغلی فطرت
ستاسو لۀ معلوماتو خو دا جوته نشوه چې پۀ قران شريف کې د مشر ټاکلو پۀ اړه څۀ ډول ارشادات شويدي٠
کله چې حضرت محمد صلی الله وسلم حضرت ابوبکر صديق خلافت ته وټاکۀ نو اصحابو بيا ولې ټاکنې وکړې او حضرت ابوبکر ګټونکی شو٠
حضرت عثمان د شورا لۀ لورې خليفه شو٠دا کۀ څۀ هم فرض يا سنت کار نۀ دی خو اوس هم کېدای شي مشر د شورا(جرګې) لۀ لورې وټاکل شي٠ دا چې څوک د جرګې غړی کېدای هغو ته بايد شرطونه وټاکل شي٠ د مشری لپاره هم
بايد شرطونه وټاکل شي.
بله دا چې زما پوښتنه دا وه چې اوسنيو شرايطو کې دافغانستان لپاره مشر څۀ
ځيل وټاکل شي؟
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
پتوال
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 15 جنوري   2011
ليکنې: 1039

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٥   شنبه   جنوري   31, 2013 11:59 pm    عنوان   : Reply with quote

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته !
اقتباس:
ﺍﻣﺎ ﺩﺍﭼﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺮﻣﺎﻳﻲ ﭼﻪ "ﺷﺎﻭِﺭْﻫُﻢْ ﻓِﯽ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ " ﻧﻮ ﻭ ﺍﻣﺔ ﺗﻪ ﺩﻭﻩ ﻧﻔﺮﻩ ﺭﺍﻣﺨﺘﻪ ﺳﻮﻩ ﺩ ﺑﯿﻌﺖ ﻟﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﭼﻪ ﯾﻮ ﺃﺑﻮﺑﻜﺮ ﺍﻭ ﺑﻞ ﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺩﺓ ﺍﻷ‌ﻧﺼﺎﺭﻱ ، ﺍﻭ ﺭﺍﻳﻲ ﺣﻀﺮﺕ ﺃﺑﻮﺑﻜﺮ ﻭګټل

یعنې د الله رسول د خپل رحلت په درشل کې دوه تنه وښودل چې له ما وروسته له دوی دواړو څخه یو وټاکئ :
فاقتدوا بعدی الذین ابو بکر و عمر ! :
په دې عبارت کې ددواړو نوم ذکر دی او یو یئ هم نه دی ښودلی چې هغه وټاکئ او هغه بل مه ټاکئ ، بلکې راټول کړی شویو اصابانو (رضی الله عنهم) ته یئ واک ورکړ چې له ما وروسته بیا ابوبکر یا عمر وټاکئ!
ابو بکر همدغسې وکړل کله چې د رسول اکرم له وفات وروسته په جومات کې ټول اصحابان راټول شول د خپل ځان پر ځای یې
خلافت له پاره حضرت عمر بیشنهاد کړ، خو هغه سمدلاسه خپل بیعت له ده سره وکړ
او د نورو بیعت رایو ته اوبو بکر او عباده ودرېدل . د رایو او بیعت خاوندان ټول د اهل حل او عقد خاوندان وبلل شول
دا ډول بیعت بالکل د ټولټاکنو اساس ، ریښې او اصل (پرینسیپ) دی ، چې هغه وخت د وروسته پاتې شرایطو اوجنګ جګړو له خطره
یې وده ونشوه کړای، که نه نو د امنیت په شرایطو کې د خلافت اصول ډیر ژر بشبړېدل او د نني ټولټاکنو تر جزیاتو پورې داسې معین کیدل چې په نړۍ کې به یې ساری نه و .یعنې نننئ ټولټاکنې به په اسلامي هیوادونو کې له تقوا او امانتدارۍ سره تر سره کېدلې!

هو، هغه زمان بیعت د ایت له حکم سره سمون درلود نو اوس چې د هغې معادل ټولټاکنې دي نو ددغه ایت کریمه دپلي کولو له پاره باید
ټاکنې په بشپړه اسلامي طریقه پلې کړل شي!

د خرابو شرایطو له امله
اقتباس:
د حضرت عمر رضی الله د ټاکل کیدو ... کی دا هم جوته شوی چی ابوبکر رضی الله نه غو ښتل چی عام خلگ دی په دی اوازه خبر شی بلکه خاص کسان یی راغو ښتل او یوازی یوازی یی مشوره ورسره کوله او دعمر رضی الله په هکله به یی دمخورو صحابه کرامو نظر او رایه معلوموله.
نو آیا دا رایګیري او نظر اخیستنه نشوه ؟؟؟؟ که وي نو اوس د رای اخیستنو له پاره له شفافو عادلانه، علني او عامو انتهاباتو څخه کومه بله دریمه لار شته ؟؟؟؟؟ نه، نشته !
اصلا خو دغه د حل و عقد او مشورې خاوندان په حقیقت کې د شورا وکیلانو پرځای وو، چې نن سبا له ټاکنو پرته په بل شکل ټاکل یې د مسلمانانو د قناعت وړ نه ګرزي او په هېځ درد هم نه دوا کیږي!
اوس اسلامي بیعت همدومره پرمختګ کړی چې د شورا وکیلان یا شورا هم د مؤمنانو یا امت له خوا ټاکل کیدای شی، او د ولس مشرصرف د ۵ کالو له پاره ټاکل کیږي!دا یو ښه بشپړاوی دی !
که د ملي چوکاټه امت له خوا جمهور ريیس او اسلامي ملي شورا ځینې غړي بیا وټاکل شي نو په خپل مسولیت او صلاحیت ماموریت غځولی شي ، که نه نو اقلا ددې مخه خو ښه
کلکه نیول کیږي چې قدرت دې په وینو بهولو له یو نه بل واکمن یابل خلیفه ته انتقال شي. او دا
د اسلامي نظام ثبات او پایښت تضمینوي ! له دې امله اسلامي امتواکي او اسلامي ولسواکي
لا له شلمې پیړۍ راهیسې د اسلام له پاره حیاتي ارزښت لرلی دی او نقضولو یې اسلامي نظام د راشیدینو
خلفاو له له خلافت را وروسته تر ننه پورې له زوال سره مخامخ کړی دی .مونږ غواړو چئ نور د اسلام
د زوال مخه ونیول شي یو عصری ، بشپړ او متکامل اسلامي خلافت ته لومړی په ملي چوکاټونو او وروسته
په سوله ییزه توکه ورو ورو ترې نړیوال مرکزي خلافت رامنځته کړو انشا الله وما علینا الا البلاغ ! والسلام
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
حمید هڅــاند
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 23 سپتمبر   2009
ليکنې: 741

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   فروري   04, 2013 1:33 pm    عنوان   : Reply with quote

زه پتوال صیب سره دې کې اختلاف نه لرم چې ټولټاکنې به سمې وي که نه....دې کې باید پلټنې وشي او د هغه وخت حالات سم وارزول شي. ما مخته هم ویلي ول چې د مشر ټاکلو په اړه د طرزالعمل لاره موږ ته حدیث کې نه ده روښانه شوې. په بله وینا، موږ ته یې دا چاره ایله کړې ده. نو ځکه، دا د دین تغیر نه منونکې موضوع نه شي کېدای. خو،،،
دې ته باید پام وی چې موږ ته دا ویل شوي دي چې ((ډېری کسان اټکلیان وي)) او یا دا چې (ډېری نه پوهېږی) او نور. نو د دې لارښوونو په رڼا کې، او د افغانستان د اوسنیو حالاتو نظر کې نیولو سره، ټولټاکنې د تدبیر خبره نه ده!!. موږ خپل برخلیک په اټکل نه شو برابرولی. ځکه خو، که موږ عملي سوچ پرې وکړو او پایلې وارزو،،،په اسانۍ دې پایلې ته رسېږو چې: نه، ټولټاکنو ته اړتیا نه لرو!

درنښت
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
پتوال
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 15 جنوري   2011
ليکنې: 1039

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   فروري   04, 2013 2:22 pm    عنوان   : Reply with quote

هڅاند صیب سلام او له هاند او څو مو ډیره مننه کوم چې یوې پایلې ته د رسیدو له پاره یې کوې!
دشورا په ټاکنو کې خو د ملت د نظر خاوندان راچڼیږي ، لومړی په کاندید کیدلو کې، چې اقلا لسانسه خو وي، بیا ګڼ شمیر
کسان یې کاندید کړي نو کوم معمولی عامیانه شخص خو نه وي او بیا ددوی تر منځ انتخاب او غوراوی صورت نیسي او د ټولې ولسوالۍ بهترین یو و دوه یا درط تنه غوره کیږي! نوآیا دا به د ولسوالۍ نخبه، رسیدلی او خلکو ته د ښه سړي په نامه شهرت نه لري او دحل او عقد سویه به نه لري؟؟؟؟
بیا د شورا له منځ څخه د هیواد په کچه تر ټولو وتلی وکیل د ولسمشر په توګه دټاکل کیږي نو که لا شورا ته د
د کاندید کیدلو یو شرط تقوا وي او ولسمشر ۍ د بیا کاندیولو مهم او سخت معیار بیا د هیواد په کچه دینی تقوا په قانون کې
ثبت وي نو کافي چاڼ د ولسمشرۍ د کاندیداننو تر سره کیدای شي!
او بیل کله چې رایګیري پرې کیږي نو بهترین او متقی ترین او محبوب ترین شخص به بریالی کیږي، په دې شرط چې نظام اسلامی او په ټاکنو کې شفافیت او عدالت علنا او قانونا تضمین شوی اوسي!
که دغه وروستی شرط تامین وی نود تدبیر او تدبر خاوندان هم د شورا او هم ولسمشر په ټاکنو کې د بری تر ټولوږ زیات چانس لري او هغه معیار چې پوهه او تدبیر یې بولي په ټولټاکنو کې لا ښه پلی او مراعات کیږي!
له بلې خوا مشوره هغه رکن دی چې د الله رسول له ټولو اصحابو سره (مثلا د بدر په غزوه کې) کړې ده ، او په ایت شریف کې هم د مشورې امر په ټولو شامل دی ! نو که حضرت عمر صرف د څو تنو تر منځ د یو ټاکلو امر صادر کړی و نو هغه هر یو یط ګڼ شمیر پلو یان لرل چې عملا د یو وکیل شورا په توګه د ډیرو کسانو استازیتوب کاوه او نوموړط مجموعې د ټول ولس د رایو مجموعه بلل کیدای شوه ! نو په سیستم کې د اسلام سره ټکر نشته خو د شفافیت، عدالت او کنترول ممعیارونه باید د تاکنو تامین شي او بس !
والسلام
والسلام
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
Musaferjan



دغړيتوب نېټه: 24 ميئ   2011
ليکنې: 83

ليکنهد ليکنې نېټه  : ١   شنبه فروري   17, 2013 6:06 pm    عنوان   : Reply with quote

السلام علیکم
وروڼو !
ولې پرې سر خوږوئ ، هر هغه سیاسی او ټولنيز نظام چې د ولس له منځه او
بالخصوص د منځنۍ طبقې له منځه نه وي
راټوکېدلی، او د نورو له خوا تپل شوی وي، له ځان سره له بربادۍ او تباهۍ پرته
نور څه نشي راوړلی ، اګر که له ښو څخه ښه نظام وي
د اسلام مبارک مبین دین چې خلکو ته بیان نه کړې، پرې پوه يې نه کړې، پرې تربيه
يې نه کړې، او وچ په وچه په زور يې پرته له تدرجه په خلکو تطبيقوې؛ هغه هم ورته
نتيجه لرلئ شي؛ مثالونه يې ستاسې ټولوپه وړاندې واضح دي، همدا وجه ده چې
اسلام کې يو مهم لوی اصل دی ، چې تدرج يې بولي، کوم چې د اولویاتو یو بل لوی
اصل هم په ځان کې رانغاړي، او د اسلامي احکامو هضم د وګړو اوټولنو لپاره آسانوي.
افسوس چې زمونږ سیاستمداران: آخوندان، سیکولران او دیموکراتان له دغو اصلونو غافله وو او دی.
بخښنه غواړم خبره رانه اوږده شوه.
په احترام
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
پتوال
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 15 جنوري   2011
ليکنې: 1039

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٥   شنبه   فروري   21, 2013 12:03 am    عنوان   : Reply with quote

اقتباس:
هر هغه سیاسی او ټولنيز نظام چې د ولس له منځه او
بالخصوص د منځنۍ طبقې له منځه نه وي
راټوکېدلی، او د نورو له خوا تپل شوی وي، له ځان سره له بربادۍ او تباهۍ پرته نور څه نشي راوړلی ، اګر که
له ښو څخه ښه نظام وي

دا جمله باید په دې ډول بشپړاوي سره تایید او لا کوټلې شي:
نو له دې کبله ټولټاکنې یو اړین کارلاره او کارچاره ده، ځکه چې ټولټاکنې د منځنۍ طبقې د سیاسی تبارز او مبارزې اصلي ډګر ،
تیره وسله او یواځینۍ وسیله ده!
او منځنۍ طبقه باید پراختیا وموندي ځکه چې د ټولنې د ثبات ضامنه طبقه ده، او په زورواکۍ سره یې ځپل ترې د باروتو غونډۍ
جوړوي او د سیاسي واکمنې د ستنو دلړزېدنې لړۍ رامنځته کوي.
منځنۍ طبقه له شک پرته د ټولنې د سیاسي، اقتصادي او معنوي ثبات او پرمختګ چورلیز دی او له اسلامي ولسواکۍ پرته ددې ټولو ارزښتونه شتون د پوښتنې لاندې راولي او بس!
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
تخاري



دغړيتوب نېټه: 09 اګست   2012
ليکنې: 90

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   جولاي   30, 2013 7:32 pm    عنوان   : Reply with quote

یو ځل بیا سلامونه او احترامات

د دیموکراسی بی بنسټه اصل په شکلي لحاظ د اوبو په شان دی چی د هر لوښي بڼه غوره کوي.

پورته تعریف به کیدای شی تر ډیره بریده د دیموکراسی د مسلمانو متصدیانو وروڼو د خوښې او منلو وړ وي ځکه چې:

د اسلام په پیاله (قالب) کی به دیموکراسي هم د پورته تعریف له مخې ضرور د همدغی پیالی شکل غوره کوي نو پس هیڅ ستونزه وجود نلري.

خو: !!!!!!!!!!

د مصر روانو حالاتو ته په اشاری سره ویلای شو چی:-

دا قالب مشخصه هغه پیاله (د خمارو نازک جام) دی چی په نړیواله کچه د بی دینه لیبرالانو په لاس کی خوندی پروت دی او هیڅ مسلمان دا حق نلري چی په دې دقیق قالب کې د خپل کاله (ټولنې) د بنسټ خښتې تویې کړي.

پوښتنه داده چې ناچاره مسلمان ته بالاخره !!! څه کول پکار دي؟

د ښاغلو دوستانو په تیره بیا پتوال صیب د مجدد اشتراک او اظهار نظر په هیله
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
ع کريم حليمي
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 10 جنوري   2004
ليکنې: 2669
ځای: new york

ليکنهد ليکنې نېټه  :   شنبه   اګست   31, 2013 4:00 am    عنوان   : Reply with quote

وعلیکم السلام ورحمة الله و برکاته

ستاسو د سوال جواب ته ، دا ویلی سم چه د رب العزت په قول عمل وکړو

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ


اوتياروئ ( اى مؤمنانو) لپاره ( دجنګ ) ددغو( ماتوونكودعهديا دمطلق كفارو) څومره چې توانيبږئ ( جمع كولى شئ ) تاسې له قوت ( اسباب دجنګ ) اوله روزل اوساتل شووآسونو( لپاره دجهاد) چې ويروئ تاسې په دغه ( قوت اوتيارۍ ) سره دښمنان دالله اودښمنان ستاسې اونوركسان بې له دوى نه چې نه پيژنئ تاسې هغوى الله عالم دى په ( عداوت د) هغوى ، اوهرهغه څه چې نفقه كوئ ( لگوئ ) تاسې له يوه شي په لاره دالله كې ( لپاره دترقۍ ددين) پوره ( بدل دهغه ) به دركړى شي تاسې ته حال دا چې پرتاسې به ظلم ونه كړى شي ( دثواب په لږوالى اودعذاب په ډيروالي )

دانن چه تاسو اسلحې لرئ ، د بل اسلحه دي پر اوږه اخستې او غر او فیل وایی ، د دغي اسلحې نه زه او ورور دي ډارېږو ، باور وکه چه هغه څوک چه ته ئې کافر او دښمن بولې ، دئ نه ډاریږي ، ولی نه ډاریږي ؟؟ د نه دارېدلو سبب دا دی چه : دا اسلحه ده درکړې د دغه له پاره چه تا وجنګوي ، تاته خو ئې ستنګر هم درکړه ، هغه اسلحه چه دئ ځنی ډاریږي هغه ستنګر وو ، ته څومره ساده وې ښه دي پیاد دي چه سټنګر ئې درنه واخستل د دوو رپو په مقابل کي‌ ، هغه پیسې چه د سټنګر پر سر دي اخستلې ، هغه ډالرونه دي د خوار او یتیم سره شریک کړه ؟؟؟ اوس دي جګ جګ تعمیرونه په واخستل ، اوس بیا هغه د روس او خلقي په توپک شهید مجاهد ، یتیم زوی بل جنک ته بیا يي !!!

هغه توپک چه ښایسته وو جور کړی او تاته ئې درکړی ، په دغه توپک استقلال او اسلام واکي او ولسواکي نسي تر لاسه کېدای ، زما په ژوند ئې نشم لیدلی


درنښت


وروستی ځل بدلون  ع کريم حليمي   په     شنبه   اګست   31, 2013 9:26 pm   ورکړی دی   ,  د بدلون شمېره  1
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
مسلم قلموال



دغړيتوب نېټه: 24 ميئ   2011
ليکنې: 77

ليکنهد ليکنې نېټه  :   شنبه   اګست   31, 2013 5:36 pm    عنوان   : Reply with quote

ټولو ورونو او پوهانو،
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته، ما غوښتل چې د اسلام او دیموکراسۍ په اړه یوه لیکنه وکړم خو خوشبختانه دغه بحث مې بیاموند او ټول مې ولوست، چونکه زه انټرنیټ ته کم لاسرسی لرم نو دغه بحث مې په ډیر وخت کې ولوست، الله دې د ښاغلي فطرت صیب، تخاري صاحب او هڅاند په ایمانونو او عقیدو کې نور هم برکت واچوي.
د اسلامی نظام او جمهوریت په اړه ما او دروند مشر حلیمي صاحب د ساتنپال ولسواکانو په بحثونو کې د دروند ورور رښتینی صاحب لخوا د لیکل شوې موضوع (الله واکي که ولس واکي) تر عنوان لاندې اوږود بحث کړی وو.

محترمو! کچیرته تاسو واقعا د اسلام ټول اساسات او اصول منئ نو مونږ به درسره د منتخب حکومت مبادي او اساسات ومنو چې د شورائیت او رايي ګیرۍ په اساس ولاړې وي خو د دیموکراسۍ سره د اسلامي نظام چې الهی نظام دی نور مشکلات لري، چې تر ټولو غټه مسئله د تقنین او تشریع او پارلمان ده.
ایا اسلام شوری ته چې تاسو یې پارلمان بولئ دا جواز ورکړی چې د الهي احکامو پرته نور داسې قوانین جوړ کړي چې هر فرد ته شخصي ازادي ورکړي او د اسلامي احکامو تطبیق په هر فرد لازم نه وي؟ بلکه هر سړی په خپل دین، عقیده او شخصي ژوند کې خود مختار وي؟ ایا دا اجازه شوری ته شته؟
ایا اسلام د شوری لپاره د رايي ګیرۍ په وخت کې د غیر مسلمانو او فاسقانو څخه رایه اغیستې؟
ایا په شوری کې د مسلمانانو نه پرته نور خلک لکه هندوان، سکهان، عیسایان او کمیونستان شامل شوي او د شاملیدو جواز یې ورکړی؟
ایا په اسلامي شوری کې ښځې شاملې وې؟ او ایا د ښځو او سړو رایه په اسلام کې برابره ده؟
ایا اسلامي شوری د امیر المؤمنین د یو محدود وخت لپاره د ټاکلو صلاحیت لري؟
ایا اسلامي شوری ته هر یو کس پخپله خوښه ځان کاندیدولاي شي؟
ایا اسلامي شوری د اکثریت په رايي کولاي شي مسلمان او کافر ته یو هومره حق ورکړي؟ او یا اسلامي شوری کولاي شي چې د رایو په اکثریت د ذمي کافر څخه ټیکس او محصول لغو کړي؟
ایا اسلامي شوری د رایو په اکثریت کولاي شي د کافر په قتل کې مسلمان قصاص کړي؟
ایا اسلامي شوری کولاي شي د غل، زاني، قاتل او نورو لپاره ټاکل شوي حدود د ماانزل الله په خلاف تغیر و تبدیل او یا لغو کړي؟
ایا اسلامي شوری د دیموکراسۍ او پارلمان بین المللي قوانینو او موازینو ته مسؤله ده که د الله او رسول صل الله علیه وسلم احکامو ته مسؤله ده؟
داسې نور ډیر سوالونه دي چې د کفري او طاغوتي پارلمان او د هغوي د تقنین څخه زیږيږي چې د اسلام د روح او ماهیت سره په ستر تصادم کې دي.
او هیڅ مسلمان، با ایمانه او باوجدانه کس پدې اساسي خبرو سترګې نشي پټولاي اګر که شورائیت او رايه په اسلامي نظام کې اساس لري خو ایا اسلام شوری ته د اهلیت لپاره اکثریت اساس ټاکلی؟

والسلام علیکم ورحمة الله

م . ق
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
ع کريم حليمي
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 10 جنوري   2004
ليکنې: 2669
ځای: new york

ليکنهد ليکنې نېټه  : ١   شنبه سپتمبر   01, 2013 12:05 am    عنوان   : Reply with quote

محترم او مکرم مسلم قلموال صاحب ، السلام عایکم و رحمة الله و برکاته !
ستاسو صحت او سلامتي زما آرزو ده ، نو خدای دي وکړي چه ښه صحت ولرې ، خوښ یم چه تاسو ته اظهار نظر وکړم ( د معاییر شرعی او فقهي په چوکاټ کښي )

محترمآ‌ ، تاسو لیکلي چه :د دیموکراسۍ سره د اسلامي نظام چې الهی نظام دی نور مشکلات لري، چې تر ټولو غټه مسئله د تقنین او تشریع او پارلمان ده.

محترم قلموال صاحب ، نه داسي نده ، مشکل نسته

ایا اسلام د شوری لپاره د رايي ګیرۍ په وخت کې د غیر مسلمانو او فاسقانو څخه رایه اغیستې؟

جواب - بلې هو دغیر مسلمان څخه رایه اخلو ، او که خبره په وحی سره ثابته وي موږ د مسلمان سره هم رایي ګيري نه کوو ، اما که خبره د برق د ميټر د نسبولو او جوړولو وي چه باید د برق میټر د خلکو په کورونو کي نسب کړو او که په کوڅو کښي نو طبعا د هندو سره هم رایه ګيري کوم ! دلته خو کوم ممانعت شرعي نسته .
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ایا په شوری کې د مسلمانانو نه پرته نور خلک لکه هندوان، سکهان، عیسایان او کمیونستان شامل شوي او د شاملیدو جواز یې ورکړی؟

محترم قلموال صاحب ، دا د مشرانو په جرګه کښي‌ هر څوک چه د ملي منافعو
سره ضد نه وي ، د راتلو حق لري

زموږ په ملک کښي شرعي شوری په وزارت عدلیه کښي داخله ده ، ( قاضي القضات ، ۹ مشاورین ئې اصلي او شرعي شوری ده !!! چه تنها د أنزل الله په چوکاټ کړني تر سره وي
چه بېله مسلمان ، عالم ، منصف ، بل هیچاته اجازه نسته چه شرعي شوری کښي تصروف وکړي . دغه هغه شرعي شوری ده چه د افغان امة او حکومت پر سر ولاړه ده !!!!یعني د مشرانو پر جړګې امر لري
په مقابل کښي د مشرانو جرګه او رئیس جمهور ا امر حق نه لري ،او یا د قاضی القضات او ۹ مشاورینو له حکمه سر غړونه وکړي

او دا د مشرانو جرګې ته افغان امة داسي حق نه ور کوي چه شریعت کښي ګوتي ووهي ، دا د مشرانو جرګه زموږ عرفي جرګه ده او شرعا ئې اجازه لرو .

که ضرورت پیدا سو د هغه نورو پوښتنو ته به هم په ساده پښتو جوابونه ووایم

او د دغه پوښتنی جواب دي اوس وایم (کافرپه قتل کې مسلمان قصاص)

ذمي ،ملي منافعو ساتونکی کافر که چا مړ کړي ، فدیه او قصاص ئې حق

درنښت
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
مسلم قلموال



دغړيتوب نېټه: 24 ميئ   2011
ليکنې: 77

ليکنهد ليکنې نېټه  : ١   شنبه سپتمبر   01, 2013 7:21 am    عنوان   : Reply with quote

ع کريم حليمي ليکلي:
محترم او مکرم مسلم قلموال صاحب ، السلام عایکم و رحمة الله و برکاته !
ستاسو صحت او سلامتي زما آرزو ده ، نو خدای دي وکړي چه ښه صحت ولرې ، خوښ یم چه تاسو ته اظهار نظر وکړم ( د معاییر شرعی او فقهي په چوکاټ کښي )

محترمآ‌ ، تاسو لیکلي چه :د دیموکراسۍ سره د اسلامي نظام چې الهی نظام دی نور مشکلات لري، چې تر ټولو غټه مسئله د تقنین او تشریع او پارلمان ده.

محترم قلموال صاحب ، نه داسي نده ، مشکل نسته


وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته،
محترم مشر حلیمي صاحب مشکل ډیر غټ دی خو هغه چا ته نه ښکاري یا نه غواړي چې په ګوته یې کړي څوک چې اسلام(الله او رسول واکي) د دیموکراسۍ (ولس واکي) تابع کول غواړي او غواړي د اسلام اساس (ان الحکم الا لله) تغیر کړي او ان الحکم الا للناس ترینه جوړ کړي.

ع کريم حليمي ليکلي:
ایا اسلام د شوری لپاره د رايي ګیرۍ په وخت کې د غیر مسلمانو او فاسقانو څخه رایه اغیستې؟

جواب - بلې هو دغیر مسلمان څخه رایه اخلو ، او که خبره په وحی سره ثابته وي موږ د مسلمان سره هم رایي ګيري نه کوو ، اما که خبره د برق د ميټر د نسبولو او جوړولو وي چه باید د برق میټر د خلکو په کورونو کي نسب کړو او که په کوڅو کښي نو طبعا د هندو سره هم رایه ګيري کوم ! دلته خو کوم ممانعت شرعي نسته .

ډیره غټه مغالطه او تیر ویستنه!
زما سوال ته ځیر شئ! زه وایم که د پارلمان لپاره ټاکنې د اسلامي شوری لپاره د راي ګیرۍ په اساس کیږي نو ایا اسلام دا اجازه وکړې چې د شوری په ټاکلو او رايي اچولو کې دې غیر مسلمانان کافران هم برخه واخلی؟؟؟
که جواب هو وي نو چیرته دا ثابت شوي؟ په کوم اسلامي تاریخ یا سیرت کې؟
د برق خبرې د برق د وزارت او د ټیکنالوژۍ خبرې د ټیکنالوژۍ د وزارت پورې مربوطې دي چې هغوي ورته هررنګه پالیسي جوړوي هغه د تقنین پورې اړه نه لري او نه ورته رايي ګیري کیږي.
مونږ دلته خبره د پارلمان لپاره د ټاکنو کوو چې تاسو یې اساس او پرنسیب د شوری لپاره رایي ګیري او یو پرمختللی صورت بولۍ.
هیله ده چې دا اشتباه مو حل شوې وي.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ع کريم حليمي ليکلي:
ایا په شوری کې د مسلمانانو نه پرته نور خلک لکه هندوان، سکهان، عیسایان او کمیونستان شامل شوي او د شاملیدو جواز یې ورکړی؟

محترم قلموال صاحب ، دا د مشرانو په جرګه کښي‌ هر څوک چه د ملي منافعو
سره ضد نه وي ، د راتلو حق لري

زموږ په ملک کښي شرعي شوری په وزارت عدلیه کښي داخله ده ، ( قاضي القضات ، ۹ مشاورین ئې اصلي او شرعي شوری ده !!! چه تنها د أنزل الله په چوکاټ کړني تر سره وي
چه بېله مسلمان ، عالم ، منصف ، بل هیچاته اجازه نسته چه شرعي شوری کښي تصروف وکړي . دغه هغه شرعي شوری ده چه د افغان امة او حکومت پر سر ولاړه ده !!!!یعني د مشرانو پر جړګې امر لري
په مقابل کښي د مشرانو جرګه او رئیس جمهور ا امر حق نه لري ،او یا د قاضی القضات او ۹ مشاورینو له حکمه سر غړونه وکړي

او دا د مشرانو جرګې ته افغان امة داسي حق نه ور کوي چه شریعت کښي ګوتي ووهي ، دا د مشرانو جرګه زموږ عرفي جرګه ده او شرعا ئې اجازه لرو .

یوازې د مشرانو د جرګې خبره نه ده دا د نمایندګانو په جرګه کې چې غیر مسلمانان ناست دي؟
او که د مشرانو د جرګې خبره شي نو ایا په اسلامي شوری کې د مشرانو او کشرانو جرګې موجودې دي؟ کچیرته مونږ د جمهوري نظام اساس اسلامي شوری بولو.
دوهم دا د راتلو حق چا ورکړی؟ اسلامي شوری کې خو کافران نشي کیناستی، اوس دغه حق ته د کوم اسلامي بنسټ په اساس ورکوې؟
که شرعي شوری په وزارت عدلیه کې موجوده وي نو د غه د پارلمان مقننه قوی د څه لپاره موجوده ده چې د اجرایيه قوی لپاره قانونونه جوړوي؟
بله خبره چې ستاسو نازک استدلال راپه ګوته کوي، که په وزات عدلیه کې اسلامي او شرعي شوری موجوده وي نو بیا خو د پارلمان لپاره هیڅ جواز نه جوړیږي چې د هغې اساس اسلامي شوری وبلل شي ځکه چې تاسو خپله پدې اقرار وکړو چې په وزارت عدلیه کې د شرعي شوري په وجود سره د پارلمان اسلامیت منفي شو. (یعنې پارلمان اسلامي شوری نه ده او اسلامي شوري په وزارت عدلیه کې ده)
بله اشتباه: د عرفي جرګې جواز موجود دی اما د مشرانو جرګه په عرفي جرګې قیاس کیداي شې؟ دا عرفي جرګه ده که یوه رسمي جرګه چې ټول غړي یې انتسابي دي او د یو معین وخت لپاره ده؟ که عرفي جرګه وي نو ایا د شرعي احکامو سره په مقابل کې د نورو احکامو د تصویب حق عرفي جرګې ته حاصل دی؟ چې هغه احکام د شرعیت غوندې د یو مکمل قانون حیثیت لري.

ع کريم حليمي ليکلي:

او د دغه پوښتنی جواب دي اوس وایم (کافرپه قتل کې مسلمان قصاص)
ذمي ،ملي منافعو ساتونکی کافر که چا مړ کړي ، فدیه او قصاص ئې حق

په قوسونو کې موجود سوال یو دی او ځواب بل.
خبره ده کافر ده د ذمي نه ده، د مثال په توګه په افغانستان کې یو مسلمان یو امریکايي، انګلیسي یا چینايي کافر ووژني نو اسلامي شوری کچیرته پارلمان وي کولاي شي چې دغه مسلمان د امریکايي په مقابل کې قصاص کړي؟ او که خبره بالعکس وي یعنې کافر په اسلامي ملک کې مسلمان ووژني نو بیا اسلامي شوری څرنګه قانون عملي کوي، اسلامي که طاغوتي؟

باقي هغه سوالونه چې تاسو یې ځواب نه دی کړی په خپل ځاي پاتې دي.

حسبنا الله ونعم الوکیل

م . ق
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
ع کريم حليمي
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 10 جنوري   2004
ليکنې: 2669
ځای: new york

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   جنوري   06, 2015 3:14 am    عنوان   : Reply with quote

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
دروند او محترم مسلم قلموال صاحب ، او د بحث ټول ګدونوالو ، خدای دي وکي چه جوړ او روغ یاست ، او ښې هیلي مي و منۍ

اقتباس:
د عرفي جرګې جواز موجود دی اما د مشرانو جرګه په عرفي جرګې قیاس کیداي شې؟ دا عرفي جرګه ده که یوه رسمي جرګه چې ټول غړي یې انتسابي دي او د یو معین وخت لپاره ده؟ که عرفي جرګه وي نو ایا د شرعي احکامو سره په مقابل کې د نورو احکامو د تصویب حق عرفي جرګې ته حاصل دی؟


هر کله چه مونږ ووایو چه عرفي : نو مطلب یعني معروف او پر هر هغه فعل او خبره چه خیر بناء وي‌ : د شریعت له نظره معروف وي او پر هر هغه فعل اوخبره چه الشر بناء وي نو بیا د شریعت له نظره المنکر بلل کیږي

او دا چه په کلام الله کښي راغلي چه : وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ

د شوری نه مراد دا کیږي چه په مراودات اجتماعی کښي شوری
په الهي احکامو کښي شوری کولو ته ځای نسته .

درنښت
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
مخکيني ليکنی وښاياست:   
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ    ټول وختونه GMT دي
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2, 3, 4, 5
پاڼه   5  ټولې پاڼې  5

ورټوپ کړه:  

تاسو په دې څانګه  کې ليکنې نشئ کولی
تاسو د دې څانګې ليکنو ته ځواب نشئ ليکلی
تاسو په دې څانګه کې خپلو ليکنو ته بدلون نشئ ورکولی
تاسو له دې څانګې څخه خپلې ليکنې ړنګولی نه شئ
تاسو د دې څانګې په ټولپوښتنه کې برخه نشئ اخستلی


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.