د موضوعګانو سرپاڼه

د منتخب اسلامی جمهوريت بنسټونه او ارزښتونه

مضحکه ای بنام انتخابات یا انتخابات تقلبی

طیب زابلی *
11.10.2013

نن ټکی اسیا
تفصيل بـــــرخه: مقـــــالی او تبصرې
09 Oct 2013
لیکوال: عبد القادر مهمند

ثبت نام کاندیدا های ریاست جمهوری با اعلام نام 27 تن بعنوان کاندیدا به پایان رسید. هجوم ثبت نام کننده گان در روز اخیر ثبت نام سوال برانگیز بود بحدی که این روند که در روز های قبل کاملاً کمرنگ بود، تا ساعت 2 بعد از نصف شب ادامه یافت.
سوال اصلی اینست که این کاندیدا ها هرکدام بیش از یکصد هزار کارت رای دهی را از کجا و چگونه بدست آوردند؟ آیا در چنین شرایط ناگوار امنیتی، برای آنان ممکن بود تا به ولایات رفته و این کارت ها را بدست آورند؟

تجربهء انتخابات های گذشته نشان داده که همزمان با ثبت نام کاندیدا ها، شماره های کارت رای دهی ارزش می یابد و با توجه به این حقیقت که بخش عظیمی از این کارت ها شامل سیستم کمپیوتری یا «دیتابیس» نیست، می توان لیستی از کارت های تقلبی را هم به کمیسیون آورد. عده ای از قبل هزاران شمارهء کارت را آماده داشتند و در برابر قیمت مناسب! در اختیار کاندیدا ها قرار دادند تا به ریش امریکا و دیموکراسی اش بخندند!
اصولا این امریکا بود که از آغاز سال 2001 با حمله به افغانستان، دیموکراسی مافیائی را در افغانستان اساس نهاد. قدرت و ثروت را در اختیار یک گروه کوچک هوادار خود قرار داد تا بوسیلهء آنان از منافع خود در افغانستان حمایت نماید. این گروه وطنفروش با امضای قرارداد با امریکا، دست نظامیان امریکائی را در کشتار مردم افغانستان کاملا باز نگهداشت و در مقابل مقامات امریکائی اجازه دادند تا ملیاردها دالر پول تکس ملت امریکا در افغانستان به جیب کمپنی های وابسته به چند ملیاردر در امریکا و افغانستان برود.
هم مردم افغانستان و هم سربازان امریکائی که در افغانستان در درامه ای بنام جنگ علیه تروریسم کشته شدند، از تهیدستان جوامع خود بودند. عدهء زیادی هم در اثر این جنگ بی حاصل مجروج و یا معلول و بیمار روانی شدند تا عدهء انگشت شماری از برکت این جنگ در امریکا ثروت مند تر، و اکثریت مردم فقیر تر شوند. فاصلهء طبقاتی که امروز میان ثروت و فقر در ایالات متحدهء امریکا وجود دارد، در تاریخ این کشور بی سابقه است.
امریکا می خواهد به مردم خود بگوید که ما در افغانستان پیروز شدیم و این کشور اکنون بسوی دیموکراسی روان است و مردم در انتخابات شرکت می کنند اما مردم افغانستان می دانند که «سالی که نیکوست از بهارش پیداست». نتیجهء این انتخابات مضحک را از همین حالا و در پروسهء ثبت نام می توان پیشبینی کرد. امریکا به کسانی پول داد تا ثبت نام کنند و این مضحکه را گرم نگهدارند وحتی یک خانم گمنام که قبلا در قطار سیاست مداران ساخته و پرداختهء دست سی آی ای هم نامی از وی شنیده نشده بود، با ارائهء یکصد هزار کارت رای دهی، ثبت نام کرد تا این انتخابات جعلی و تقلبی از وجود زن خالی نباشد و خاکی هم به چشم زنان امریکا پاشیده شود و آنان هم گمان کنند که در افغانستان زنان به حقوق خویش رسیده اند!!
مردم امریکا می دانند که جنگ در افغانستان به شکست مواجه گردیده است. این سخن مخالفین حکومت کرزی نیست بلکه کرزی خود در مصاحبه با بی بی سی به صراحت گفت که جنگ ناتو در افغانستان به شکست انجامیده و حضور نیروهای امریکائی در افغانستان برای مردم افغانستان درد و رنج به ارمغان آورده است. وقتی کرزی که خود ساخته و پرداختهء امریکاست چنین می گوید، پس ملت امریکا می تواند تصور نماید که مردم افغانستان در مورد حضور نظامی امریکا چه نظر دارند؟
اما در افغانستان هم عده ای حتی ذلیلانه تر از کرزی خواهان دوام این حضور اشغالگرانه اند و از تدویر این انتخابات تقلبی پشتیبانی می کنند. آنان خوب می دانند که رای شان هیچ تاثیری ندارد و کسی که باید بعد از کرزی بر اریکهء قدرت تکیه بزند، از قبل در واشنگتن تعیین شده است. بسیاری از همین کاندیدا ها قبل از ثبت نام یا به امریکا و انگلستان و کشور های دیگر رفتند و یا در کابل از یک سفارت به سفارت دیگر در رفت وآمد بودند تا حمایت خارجی ها را بدست آورند. در این میان چیزی که اصلا مطرح نیست، رای مردم افغانستان است.
خداوند جل جلاله در قرآن مجید فرموده است که (ای مومنان! یهود و نصارا را به دوستی نگیرید که ایشان برخی دوست برخی دیگر اند و هرکس از شما با ایشان دوستی ورزد، بدون شک از جمله آنان است) ونیز می فرماید: (یهود ونصارا از شما راضی نمی شوند مگر اینکه به ملت آنان درآئید).
یک ضرب المثل است فرق نمیکند که کی رای میدهد مهم اینست که کی حساب میکند ؟؟؟ آیا این رای را کرزی حساب میکند یا سی آی ای ؟؟؟
حالا وقت آنست که ملت و مقاومت یکجا شوند تا مقاومت ملی شوند .


tandar
11.10.2013

زابلي صيب سلامونه
دراتلونکي ولسمشرد کارتونو ډک صندوقونه مهر اولاک سره د بګرام د cia په دفترو کي ايښودل شوي دي نفر يې معلوم داانتخابات يونمايشي کار دي
پري تبصيره دوخت ضايع کول دي
دلته فقط اوفقط ملت ته پيغام دي که دخاوري وراتلونکي نسل نجات غواړي بايد سره يوشي اودجنګسالارانو په څوډالرو ځان خرڅ نه کړي
دcia يونوکر به ځي بل به راځي
خر به همغه خر وي خو پالان يې بدليږي
ديوه ازاد هيوادپه هيله


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more