tolafghan.com
ټول افغان لومړي مخ ته

 ډېرځليزې پوښتنېډېرځليزې پوښتنې   لټونهلټونه   د غړو لستد غړو لست    کاروونکو ډله  کاروونکو ډله    د نوم ثبتولد نوم ثبتول 
 د پېژندنې څېرهد پېژندنې څېره    خپل شخصي پېغامونه وګورئ خپل شخصي پېغامونه وګورئ   ننوتنهننوتنه 

ولسواکې که الله واکې ؟
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2, 3, 4, 5
 
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> د ساتنپال - ولسواکانو بحثونه
شاته موضوع وګورئ :: مخکې موضوع وګورئ  
ليکوال پيغام
م . ق
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 02 مارچ   2011
ليکنې: 649
ځای: پښتونخواه

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   دسمبر   26, 2011 8:09 am    عنوان   : Reply with quote

ع کريم حليمي ليکلي:

محترم او مکرم وروره ! زما همدغه ایمان دی ، قرآن ته تغیر او تبدیل کفر دی ، او هیځ څوک دا لیاقت ، صلاحيت او حق نه لري چه الهي احکام تحریف کړي دا الهي کتاب د هري زمانې له پاره کافي او شافي دئ ، دامنم چه ته له کتابونو وچي او ډنګري اخستني کوېٖٖٖٖٖٖٖ ، دائې یو ، او دوهم : القوة الرمي خبره دي ، قوي او غښتلی سند نه لري !!
درېیم : زما مشین هم ډېـــــــــــــــــر ښه زده ! او د ًقرآن مجید له بحر نه مي هم د چایو د چمچې په اندازه اوبه رااخستی‌ دي
قران کریم او مشین د مقایسې ندي او هیڅ تناسب نه سره لري
خو ! دمره به درته ووایم چه هیڅوک څوک د فټرولي انجن و crankshaft ، Piston ، Cylinder ته ّ تغیر نه شي راوستلی ! ،او همدا رنګه څوک نه شي کولی چه احکام الهي ته یوه زره تغیر او تبدل ورکړي ، خو ! خو د الولالباب خلګ دومره کولی شي چه ځانونه په پوه کړي نو رب العزت به دنيوي او اخروي خوشحالۍ ورکړي، څوک چه فقیر او سوالګر دي د هغو : نه يي قرآن زده !، او نه د موټر ماشین !، یواري بیــــا د الله حکم درته لیکم !! أَفَلَا تَعْقِلُونَ ؟
کــــــــــــــــــه اساسي قانون یوه سیاسي "قوة " نه وي نو ولي‌؟ د نړي ټول امة که کفر دی او که اسلام ، د سیاسي نظام له پاره قانون اساسي لري ، نن سبا یمن نوی قانون لیکي ،او په مصر کښی ولي قانون اساسي نوی کوي ؟؟؟
وروره ! ته نه پوهېږې د اساسي قانون په مفهوم او قوة
اساسي قانون اصلاً یو سیاسي قرارداد خط او ميثاق ،‌ قول دئ ،
هر ملک دویٖٖٖٖٖٖٖٖٖ نقشې لري او دوه دستوره
یوه سیاسي نقشه او بله طبیعي ، هر اسلامي ملک دوه دستوره لري ، یو دستور ئې سیاسي او بل عدلي (شریعت) وي ، د سیاسي نقشې ساتنه له تجزیې نه په قانون اساسي سره کیږي !، قران نشي کولای چه ملک له تجزیی راوګرځوي ، دا د سیاسي نقشې سرحداد خو خدای په رسمیت نه پېژني !!!!! الله او د الله رسول جزیره په رسمیت پېږني ، اما ټول ملکونه ندي جزیره .

یو وړکئ مثال د قانون اساسي (ميثاق ملي )
مونږ د دې وطن خلک را ولاړېږو او یو کرار داد خط لیکو چه دغه د افغانستان خاوره قابل د تجزیی نه ده او دغه خاوره د هر افغان حق ده ، په دغه سیاسي جغرافیه کښي چه څوک زېږېدلي هغوئ افغانان دي او ملک د عسکري قواوو مشر مکلف دي چه دغه ملي میثاق د الحکم الله ّپه شرعي اصولو سره سم ُفیصله اجرا او تطبیق کړي .

پورته قانون اساسي (میثاق ملي ) اسماني اخلاق دي د کتاب الله په حکم
أَوْفُوا بِعَهْدِى أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَ إِيَّىَ فَارْهَبُونِ ، هر ّهغه څوک چه ملي میثاق نقض کړي ، نو څارنوالي حق لري له میثاق نه مخالفت کوونکي محکمې ته حاضر کړي ، او که دوهم ځل يې بیا له قانون اساسي مخالف وکړي
نو شرعا قاضي حق لري چه مجرم محکوم .......... کړي

مبارز صاحب ، سمه ده نشته !! اساسي قانون !!! داچه نشته اساسي قانون نو
د هرات خلکو ږغ پورته کوي چه موږ د دغه سیاسي نقشې ځان باسو او د ایران په سیاسي نقشې پوري ځان تړو ، او د کامې دکلی یو سړې و زارت داخلې ته ورځی ، او حکومت ته وايي چه زما په پاسپورټ کښي مه رالیکه چه افغان ، پکښي ولیکه ننګرهارئ او دغسي یو پتمن تاجک وايي چه زما په پاسپورټ کښی مه رالیکه چه افغان راولیکه چه خراساني

له تاسو پوښتم چه

راوړه راوړه دا ستا د قانون ماده ،کومه ماده ده چه ددغه سیاسي مشکل د حل لیاره ښيي ؟؟؟؟، او د تبع تابعینو خبري نه منم ؟؟؟؟؟؟


انډیواله خبرې دې ټولې بې ځایه اطناب او د زوړ منتر تکرار دی.
زما دبحث څخه دې سم اخذ نه دی کړی.
د القوة الرمی په باره کې درته ووایم چې دا حدیث صحیح مسلم رانقل کړی دی، سنن ترمذی رانقل کړی دی، سنن ابي داود روایت کړی دی، ابن ماجه روایت کړی دی او همدارنګه بیهقي په سنن کبری کې هم روایت کړی دی، او دې ټولو دغه حدیث د ددې خاص ایت په تفسیر کې چې (واعدوا لهم مااستطعتم من قوة) دی رانقل کړی دی.
په همدې ترتیب ټولو مفسرینو ددې ایت په تفسیر کې پدغه حدیث استدلال نیولی دی په شمول د امام فخرالدین الرازي په التفسیر الکبیر کې.

اساسي قانون:
چې په لنډه کې یې درخلاصه کړم، زه د اساسي د نوم سره مشکل لرم، زه درته وایم چې اساسي قانون یې مه بوله او مه ورته هومره حیثیت ورکوه، ځکه چې اساسي قانون شریعت اسلامي دی، اما دغې قانون ته فرعي انتظامي قانون یا فرعي سیاسي قانون ویلاي شو چې اساس یې شریعت دی، دغه رنګه فرعي سیاسي او انتظامي قانونونه خلفاء راشدینو هم جوړ کړې وو چې اساس یې قرآن او سنت وو.

همدارنګه ملي میثاق یې هم بللاي شو لکه رسول الله صلی الله علیه وسلم چې په مدینه کې د اقوامو او قبایلو ترمینځ همداسې یو میثاق د (میثاق مدینه) په نوم کړی وو چې یو خورا مهم اسلامي او تاریخي استناد دی.
هیله ده چې اوس به مو مرکزي نقطه ادراک کړې وي.

مننه
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ع کريم حليمي
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 10 جنوري   2004
ليکنې: 2638
ځای: new york

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   دسمبر   26, 2011 10:20 am    عنوان   : Reply with quote

وروره ! ته نه پوهېږې د اساسي قانون په مفهوم او قوة
اساسي قانون اصلاً یو سیاسي قرارداد خط او ميثاق ،‌ قول دئ ،
هر ملک دویٖٖٖٖٖٖٖٖٖ نقشې لري او دوه دستوره
یوه سیاسي نقشه او بله طبیعي ، هر اسلامي ملک دوه دستوره لري ، یو دستور ئې سیاسي او بل عدلي (شریعت) وي ، د سیاسي نقشې ساتنه له تجزیې نه په قانون اساسي سره کیږي !، قران نشي کولای چه ملک له تجزیی راوګرځوي ، دا د سیاسي نقشې سرحداد خو خدای په رسمیت نه پېژني !!!!! الله او د الله رسول جزیره په رسمیت پېږني ، اما ټول ملکونه ندي جزیره .

یو وړکئ مثال د قانون اساسي (ميثاق ملي )
مونږ د دې وطن خلک را ولاړېږو او یو کرار داد خط لیکو چه دغه د افغانستان خاوره قابل د تجزیی نه ده او دغه خاوره د هر افغان حق ده ، په دغه سیاسي جغرافیه کښي چه څوک زېږېدلي هغوئ افغانان دي او د ملک د عسکري قواوو مشر مکلف دي چه دغه ملي میثاق د الحکم الله ّپه شرعي اصولو سره سم ُفیصله اجرا او تطبیق کړي .

پورته قانون اساسي (میثاق ملي ) اسماني اخلاق دي د کتاب الله په حکم
أَوْفُوا بِعَهْدِى أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَ إِيَّىَ فَارْهَبُونِ ، هر ّهغه څوک چه ملي میثاق نقض کړي ، نو څارنوالي حق لري له میثاق نه مخالفت کوونکي محکمې ته حاضر کړي ، او که دوهم ځل يې بیا له قانون اساسي مخالف وکړي
نو شرعا قاضي حق لري چه مجرم محکوم .......... کړي

مبارز صاحب ، سمه ده نشته !! اساسي قانون !!! داچه نشته اساسي قانون نو
د هرات خلکو ږغ پورته کوي چه موږ د دغه سیاسي نقشې ځان باسو او د ایران په سیاسي نقشې پوري ځان تړو ، او د کامې دکلی یو سړې و زارت داخلې ته ورځی ، او حکومت ته وايي چه زما په پاسپورټ کښي مه رالیکه چه افغان ، پکښي ولیکه ننګرهارئ او دغسي یو پتمن تاجک وايي چه زما په پاسپورټ کښی مه رالیکه چه افغان راولیکه چه خراساني


له تاسو پوښتم چه

راوړه راوړه دا ستا د قانون ماده ،کومه ماده ده چه ددغه سیاسي مشکل د حل لیاره ښيي ؟؟؟؟، او د تبع تابعینو خبري نه منم ؟؟؟؟؟؟
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
م . ق
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 02 مارچ   2011
ليکنې: 649
ځای: پښتونخواه

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   دسمبر   26, 2011 3:01 pm    عنوان   : Reply with quote

ع کريم حليمي ليکلي:
وروره ! ته نه پوهېږې د اساسي قانون په مفهوم او قوة
اساسي قانون اصلاً یو سیاسي قرارداد خط او ميثاق ،‌ قول دئ ،

انډیواله خفه نشې، زه پرې پوهیږم چې اساسي قانون شریعت اسلامي دی او قوة یې هم راته معلوم دی خو ته د اساسي قانون یعنې شریعت په مفهوم او قوة نه پوهیږې.
سیاسي قرارداد او میثاق اساسي قانون نه دی بلکه ملي قانون، فرعي قانون، انتظامي قانون، ملي میثاق یا ملي ایين دی چې اساس یې شریعت دی نو ځکه شریعت اساس او دا نور یې فروع شو.

ع کريم حليمي ليکلي:
هر اسلامي ملک دوه دستوره لري ، یو دستور ئې سیاسي او بل عدلي (شریعت) وي،

ستا دخبرې مطلب دادی چې شریعت یواځې د قضا پورې محدود دی، او شریعت سیاسي کیدلاي نشې. یعنې سیاسي اسلام یا په اسلام کې سیاست نه منې؟
کداسې وي نو دا دسیکولرانو، بې دینو، لیبرالانو او ډیموکراتانو خبره ده.
زه وایم: دهر اسلامي ملک اساسي قانون شریعت وي چې په هغې اساس نور فرعي او انتظامي قانونونه جوړوي ترڅو دهغې په چوکاټ کې خارجه او داخله امور تنظیم او اداره کړي چې دی ته ملي ایین، میثاق ، انتظامي قانون،کړنلاره، تګلاره، نظامنامه او داسې نور ویلاي شي.

ع کريم حليمي ليکلي:
د سیاسي نقشې ساتنه له تجزیې نه په قانون اساسي سره کیږي !، قران نشي کولای چه ملک له تجزیی راوګرځوي ، دا د سیاسي نقشې سرحداد خو خدای په رسمیت نه پېژني !!!!! الله او د الله رسول جزیره په رسمیت پېږني ، اما ټول ملکونه ندي جزیره .

چې کله د اساسي قانون یعنې شریعت مطابق انتظامي نامه موجوده وي نو دهغې په نتیجه کې ملي وحدت او اسلامي اخوت تضمینیږي او کولاي شي چې مسلمانان او ورونه قومونه د نفاق او شقاق نه وژغوري او په یو اسلامي مرکز یې راټول او وحدت یې تامین کړي.
قرآن مجید کولاي شي یو ملک څه چې غونډه دنیا هم له تجزیې وژغوري.
لاندې ایتونو ته ښه ځیر شه!
۱. وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا
۲. وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ
۳. شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَىٰ ۖ أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ
۴. وَأَطِيعُوا اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ .

ع کريم حليمي ليکلي:
یو وړکئ مثال د قانون اساسي (ميثاق ملي )
مونږ د دې وطن خلک را ولاړېږو او یو کرار داد خط لیکو چه دغه د افغانستان خاوره قابل د تجزیی نه ده او دغه خاوره د هر افغان حق ده ، په دغه سیاسي جغرافیه کښي چه څوک زېږېدلي هغوئ افغانان دي او د ملک د عسکري قواوو مشر مکلف دي چه دغه ملي میثاق د الحکم الله ّپه شرعي اصولو سره سم ُفیصله اجرا او تطبیق کړي .
پورته قانون اساسي (میثاق ملي ) اسماني اخلاق دي د کتاب الله په حکم
أَوْفُوا بِعَهْدِى أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَ إِيَّىَ فَارْهَبُونِ ، هر ّهغه څوک چه ملي میثاق نقض کړي ، نو څارنوالي حق لري له میثاق نه مخالفت کوونکي محکمې ته حاضر کړي ، او که دوهم ځل يې بیا له قانون اساسي مخالف وکړي
نو شرعا قاضي حق لري چه مجرم محکوم .......... کړي

هو، دا ملي میثاق یا انتظامي قانون شو خو اساسي قانون نه دی.
که د (اوفو بعهدی) تفسیر درته د احادیثو او تفاسیرو په رڼاکې وکړم نو هم ستا د خبرې سره سمون نه خوري خو بیا به وایې چې داخو میخانیکي تفسیر دی او ته خو بیا داسې تخنیکي تفسیر غواړې چې د خپل تخنیک له مخې په کې میستریتوب وکړې او بدلې پرزې ورواچوې.

ع کريم حليمي ليکلي:
مبارز صاحب ، سمه ده نشته !! اساسي قانون !!! داچه نشته اساسي قانون نو
د هرات خلکو ږغ پورته کوي چه موږ د دغه سیاسي نقشې ځان باسو او د ایران په سیاسي نقشې پوري ځان تړو ، او د کامې دکلی یو سړې و زارت داخلې ته ورځی ، او حکومت ته وايي چه زما په پاسپورټ کښي مه رالیکه چه افغان ، پکښي ولیکه ننګرهارئ او دغسي یو پتمن تاجک وايي چه زما په پاسپورټ کښی مه رالیکه چه افغان راولیکه چه خراساني
له تاسو پوښتم چه
راوړه راوړه دا ستا د قانون ماده ،کومه ماده ده چه ددغه سیاسي مشکل د حل لیاره ښيي ؟؟؟؟، او د تبع تابعینو خبري نه منم ؟؟؟؟؟؟

اساسي قانون شته چې هغه شریعت دی او انتظامي قانون هم شته چې هغه فرعي دی.
او د رعیت هر وګړی مکلف دی چې د اساسي قانون (شریعت) دا ماده چې( واولي الامر منکم) ته غاړه کیږ دي او کنه نو قاضي به ورته دشرعي قانون مطابق سزا وټاکي او حاکم به د انتظامي قانون له مخې سزا ورکړي.

اګر چې ستا د پورته ټولو خبرو ملخص ځواب مخکې هم شوې وو خو تا په هغه ځواب ځان ناګاره کړو او نه دې په هغې خپل اعتراض یا ځوابې لیکنه وکړه، ګنې نو هغه ځواب د دې ټولو خبرو کافي ځواب وو خو خیر ستا په اختصار قناعت نه کیږي، ځکه نو دغه دی درواخله ستا دخوښې اقتباسونه.

من فهم فهم ومن جهل جهل.
من یهده الله فلامضل له ومن یضلله فلاهادی له.
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Naeem sadat
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 20 جون   2011
ليکنې: 229

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   دسمبر   26, 2011 9:59 pm    عنوان   : Reply with quote

ګراڼو ورڼو السلام علیکم

ډیره بښنه غواړم چی زه ستاسی په بحث کی مداخله کوم ، زه دومره دینی علم نلرم لکه تاسویی چی لری خو د کریم حلیمی صاحب په لاندی لیکنه یوه پوښتنه راته پیدا شوه


کریم حلیمی صاحب لیکلی




مونږ د دې وطن خلک را ولاړېږو او یو کرار داد خط لیکو


کریم حلیمی صاحب لکه مخکی چی ما وویل زه دومره دینی علم نلرم خو په دی پوهیږم کله چی ما په ژوند کی د اول ځل لپاره د (لا اِله اِلاّ اللّه و محمدٌ رسولُ اللّه ) مبارکه کلیمه وویله نو ما دالله (ج) سره زما د تسلیمی قرارداد عقد کړ
او ددی قرارداد مطابق ما له الله (ج)سره ژمنه وکړه چی زه به د هغه رضا لپاره د هغه او دهغه د رسول اطاعت کوم
کله چی زه څوک نه وژنم ددی لپاره چی ما د الله (ج)سره قرارداد کړی چی زه به څوک بی ګنا نه وژنم کله چی زه غلا نه کوم هغه ددی لپاره چی ما دالله (ج) سره قرارداد کړی چی زه به د هغه د رضا لپاره غلا نکوم کله چی زه ظلم نکوم نه ددی لپاره چی ما د مظلومانو سره د ظلم د نکولو قرارداد کړی بلکی زه ظلم ددی لپاره نکوم چی ما له الله (ج) سره قرارداد کړی چی د هغه د رضا لپاره به زه ظلم نکوم ، کله چی زه خیرات کوم نه ددی لپاره چی ما دغریبو خلکو سره کوم قرار داد کړی چی زه به ددوی خیټی ور مړوم بلکی زه ددی لپاره خیرات کوم چی ما د الله (ج)سره قرارداد کړی چی زه به د هغه درضا لپاره مسکینانوته خیرات ورکوم
زه چی کله یوه مسلمان ته ورور وایم نه ددی لپاره چی ما دهغه سره د وروری قرارداد کړی بلکی ددی لپاره چی ما د الله (ج) سره دا قرارداد کړی چی زه به دالله (ج) دحکم مطابق د هغه درضا لپاره هر مسلمان خپل دینی ورور ګڼم
که چیرته دافغانستان او ایران د هرات پرسر جنګ وی نو ما دالله (ج)سره داسی قرارداد نه ده کړی چی زه به د افغانستان له لوری له ایران سره جنګیږم بلکی ما د الله (ج) سره قرار داد کړی چی زه به د هغه درضا لپاره د حق په لوری کی د باطل سره جنګیږم او د مظلوم په څنګ کی به د ظالم سره جنګیږم چی په هرځای کی وی او په هره خوا کی وی
کله چی زه اسلامی ټولنی ته خدمت کوم او یا د اسلامی ټولنی ساتنه کوم دا ددی لپاره نه چی ما ددی ټولنی له هر غړی سره د همکاری قرارداد کړی بلکی ددی لپاره چی ما د الله (ج) سره قرار داد کړی چی زه به دهغه د رضا لپاره داسلامی ټولنی خدمت او ساتنه کوم

نوته کریم حلیمی صاحب راته ووایه کله چی زه د الله (ج) سره قرارداد لرم او دخپل ژوند ټولی پریکړی د همدی قرارداد له رویه د الله (ج) د رضا لپاره کوم نو بیا زه ولی مجبوریم چی د یونانی فلسفی مطابق د ټولنی له هر غړی سره هم قرارداد ولرم دا خو شرک دی چی زه د الله (ج)څخه پرته له بل چاسره کوم بل قرارداد وکړم ؟
زه خو دخپلی اسلامی ټولنی سره د هغه قرارداد پر بنسټ چی ما دالله (ج)سره کړی عمل کوم او زما هرمسلمان ورور هم زما سره د هغه قرارداد پر بنسټ عمل کوی چی د الله (ج) سره یی کړی دی


ت
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
ع کريم حليمي
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 10 جنوري   2004
ليکنې: 2638
ځای: new york

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   دسمبر   28, 2011 6:42 am    عنوان   : Reply with quote

وعلیکم السلام و رحمة الله و برکاته ، ډیر محترم او مکرم نعیم ملت وال صاحب خدای دي وکړي چه جوړ او روغ اوسې ، هوسا او آرام ژوند درته غواړم

اقتباس:
نوته کریم حلیمی صاحب راته ووایه کله چی زه د الله (ج) سره قرارداد لرم او دخپل ژوند ټولی پریکړی د همدی قرارداد له رویه د الله (ج) د رضا لپاره کوم نو بیا زه ولی مجبوریم چی د یونانی فلسفی مطابق د ټولنی له هر غړی سره هم قرارداد ولرم دا خو شرک دی چی زه د الله (ج)څخه پرته له بل چاسره کوم بل قرارداد وکړم ؟
زه خو دخپلی اسلامی ټولنی سره د هغه قرارداد پر بنسټ چی ما دالله (ج)سره کړی عمل کوم او زما هرمسلمان ورور هم زما سره د هغه قرارداد پر بنسټ عمل کوی چی د الله (ج) سره یی کړی دی


ګرانه وروره ، رب له چا سره قرار داد نه کړي ! رب العزت احکام فرمايي
بسم تعالی : وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَى شَهِدْنَا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِينَ
ترجمه : هنگامى را كه پروردگارت از پشت فرزندان آدم ذريه آنان را برگرفت و ايشان را بر خودشان گواه ساخت كه آيا پروردگار شما نيستم گفتند چرا گواهى داديم تا مبادا روز قيامت بگوييد ما از اين [امر] غافل بوديم


او کله چه يې زمونږ پلار آدم دا باکټېریا درلودونکي جهان ته را استاوه نو
رب العزت داسي ورته وفرمایل چه :‌فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ترجمه : پس اگر از جانب من شما را هدايتى رسد آنان كه هدايتم را پيروى كنند بر ايشان بيمى نيست و غمگين نخواهند شد

الواحد القهار احکام درکوي ، القهار څوک دی ؟ چه د هغه له حکم څخه هیڅوک نه شي وتلای ، او ټول په خپل قابو کښي ساتونکی

خو د اللهي محکمې له پاره يې دوه کاتبان درسره دي ، او اعمال او کردار لیکي ، د محشر او د حساب د ورځي لپاره او په دغه جهان کښي زموږ سره حساب نه کوي ، ولي ؟؟؟ چه پر بله تړه نشو ځیني تللای

کرانه وروره ، په حقوقي مسألو کښي‌ لیکلي اسناد او شاهدان یو مطلق ضرورت دی ، مثلا د A پر حق B تېرئ وکړي ، مالومه خبره ده چه A به
محکمې ته عرض کوي ، او د خپل حق غوښته نه به کوي ، که چېري له A سره لیکلي ، منلي شواهد موجود نه وي ، نو دعوا يې د اورېدلو حق نه لري ، ولي ؟ چه رب العزت فرمايي چه :‌ فَاكتُبُوهُ وَ لْيَكْتُب بَّيْنَكُمْ كاتِب بِالْعَدْلِ وَ لا يَأْب كاتِبٌ أَن يَكْتُب كمَا عَلَّمَهُ .
ترجمه : آنرا بنويسيد، نويسنده اى در بين شما آن را به درستى بنويسد، و هيچ نويسنده اى نبايد از آنچه خدايش آموخته دريغ كند

البته آیه د دین په باب نازل شوېده ، اما حکم يې عام دي ، البته د پرچون پروشۍ له پاره نه ده لازمه چه سند ولیکل شي
او دا کرار دادونه بــــــــــــــــــاید په عالم سړي ( حقوق دان ) ولیکل سي
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
م . ق
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 02 مارچ   2011
ليکنې: 649
ځای: پښتونخواه

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   مارچ   13, 2012 8:44 pm    عنوان   : Reply with quote

ع کريم حليمي ليکلي:

بسم تعالی : وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَى شَهِدْنَا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِينَ
ترجمه : هنگامى را كه پروردگارت از پشت فرزندان آدم ذريه آنان را برگرفت و ايشان را بر خودشان گواه ساخت كه آيا پروردگار شما نيستم گفتند چرا گواهى داديم تا مبادا روز قيامت بگوييد ما از اين [امر] غافل بوديم

:‌فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ترجمه : پس اگر از جانب من شما را هدايتى رسد آنان كه هدايتم را پيروى كنند بر ايشان بيمى نيست و غمگين نخواهند شد
فَاكتُبُوهُ وَ لْيَكْتُب بَّيْنَكُمْ كاتِب بِالْعَدْلِ وَ لا يَأْب كاتِبٌ أَن يَكْتُب كمَا عَلَّمَهُ .
ترجمه : آنرا بنويسيد، نويسنده اى در بين شما آن را به درستى بنويسد، و هيچ نويسنده اى نبايد از آنچه خدايش آموخته دريغ كند



محترم حلیمي صاحب، دا ترجمه په پښتو نه لیکل کیږي یا نه ژباړل کیږي که څنګه؟؟؟
ایا ملایان خامخا دې ته اړ دي چې هرڅه په فارسي زده کړي؟؟؟
دا خو د دروس نظامي برکت دی چې فارسي ته یې دومره کوریج ورکړی او پښتو یې خواره او بې ارزښته کړې.
دا فرسوده دروس نظامي چې د پیړیو پخوا راهیسي د هند څخه په میراث کې پاتې شوی رواج دی باید له مدرسو څخه وویستل شي، او په ځاي یې نوی جدید نصاب شامل شي چې په عربي، پښتو او انګلش وي، او د منطق او فلسفې په ځاي پکې تاریخ، ساینس، حقوق او نور داسې عصري مضامین شامل شي.
بیا به وګورﺉ چې ملایان د ټولې نړۍ رهبران جوړیږی کنه!

مننه
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
مخکيني ليکنی وښاياست:   
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> د ساتنپال - ولسواکانو بحثونه    ټول وختونه GMT دي
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2, 3, 4, 5
پاڼه   5  ټولې پاڼې  5

ورټوپ کړه:  

تاسو په دې څانګه  کې ليکنې نشئ کولی
تاسو د دې څانګې ليکنو ته ځواب نشئ ليکلی
تاسو په دې څانګه کې خپلو ليکنو ته بدلون نشئ ورکولی
تاسو له دې څانګې څخه خپلې ليکنې ړنګولی نه شئ
تاسو د دې څانګې په ټولپوښتنه کې برخه نشئ اخستلی


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.