tolafghan.com
ټول افغان لومړي مخ ته

 ډېرځليزې پوښتنېډېرځليزې پوښتنې   لټونهلټونه   د غړو لستد غړو لست    کاروونکو ډله  کاروونکو ډله    د نوم ثبتولد نوم ثبتول 
 د پېژندنې څېرهد پېژندنې څېره    خپل شخصي پېغامونه وګورئ خپل شخصي پېغامونه وګورئ   ننوتنهننوتنه 

مذ هبي زور واکه که ملي اسلامي اولسواکه حکومت ؟
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2
 
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ
شاته موضوع وګورئ :: مخکې موضوع وګورئ  
ليکوال پيغام
طالب جان
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 28 اپريل   2003
ليکنې: 309

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جون   25, 2003 12:24 pm    عنوان   : Reply with quote

ګرانه او قدرمنه وروره له سلام او درناوي وروسته بايد ووايم چي : دهر حکومت دا دنده ده چي دپيښو په اړه پلټنه وکړي نو دا څنګه ممکنه ده چي په يوه کلي کي دوه کسان ( زاني او مزنيه ) نا حقه مړه کيږي ( ځکه په اسلام کي دزاني او مزنيي سزا که هغه شادي شده نه ؤ سل دوري دي او که شادي شده ؤنو بيا يي رجم سزا ده مګر دا سزا به شرعي حاکم او قاضي نافذوي نه هرکس اونا کس )او حکومت هيڅ نه خبريږي يو ډير کمزوری حکومت هم له دي ډول غټي پيښي څخه بی خبره نه شي پاتي کيداي او دشاه حکومت خو تاسي خورا زورور معرفي کړی دی .
تا سي ليکلي چي ددي کسانو له قتله وروسته به ددوي وارثان ډير خوښ ؤ وروره وا رثان هيڅکله دا حق نه لري چي زانيان ووژني مګر دا ( بيچارګان ) به دشاه صيب په وخت کي بيا هم وژل کيدل نو دا قاتلان به ولي نه قصاص کيدل ???????? ايا د شاه حکومت دومره کمزوری ؤ چي د قاتلانو درک به نه ورته لګيدو ???
اوکه داسي نه ؤ نو بيا ددي شرعي امر دنه پليکيدو لامل څه ؤ ??? ايا دشريعت نفاذ که بل څه ???
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
نقاد
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 30 جولاي   2002
ليکنې: 828

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٥   شنبه   جون   26, 2003 6:40 pm    عنوان   : Reply with quote

(( دهر حکومت دا دنده ده چي دپيښو په اړه پلټنه وکړي نو دا څنګه ممکنه ده چي په يوه کلي کي دوه کسان ( زاني او مزنيه ) نا حقه مړه کيږي ځکه ...د رجم سزا ... شرعي حاکم او قاضي نافذوي نه هرکس اونا کس او حکومت هيڅ نه خبريږي...))
اسلام عليکم ، قدرمنه وروره طالب جانه !
په تصوراتو کې غلطفهمۍ زمونږ بحث اوږود کړی دی : بايد په نظر کې ونيسو چې :
1) پښتون د د زنا رسوايي نه مني ، او د حيثيت او ناموس بربادي يې بولي ، نو د عربو او نورو اسلامي هيوادو
په څير دلته د زنا پېښه نه پيښيږي !
2 ) ځکه خو که پيښه هم شي پټه پاتې کيږي ، نه د علنيت او نه د محکمې رسوايۍ ته بره وتی شي او نه له
پښتون څخه صرف د سل دورو په سزا مجرم خلاصېدای شي .
3 ) کومه سزا چې پښتون ورکوي، هغه هم له کلي کور ، اولسوالۍ او محکمې څخه پټه پاتې کيږي .
4) که د مجرم په مرګ څوک خبريده يا خبر شي ، وژونکی پښتون پر مجرم بل تور لګوي ، لکه جنګ جګړه ، کنځل ، داړه او نور ، خپل اعدام ته هم په ورين تندي غاړه ږدي (*) خو مجرم د خپل اب ، ابرو او ناموس ساتنې
لپاره د زنا په تور نه تورن کوي .
له دې کبله نه د طالب ،نه د شاه ، او نه د مجاهد په دوره کې د شرعي ﻻرې ټيتې سزا او لوړې رسوايۍ ته کله
يو پښتون تن ايښی يايې پرې بسيا او قناعت کړی او د دورو يا رجم سزا يې غوښتې ده . دا داسې مثال لري
چې که شرعه يو جرم ته يوه ښکاره سپيړه پر مخ ټاکلې ، پښتون ترې (( پر مخ سپيړه )) د زړه له کومې منلې ،
علنيت او رسوايي او بي ابي يې د خپل ناموس ساتنې له پاره پريښودی، خو دويمه سپيړه يې پرې هم ور زياته کړې ده ، چې دې ته وايي پښتو، چې هم د شرعې د هدف ( يوې سپېړې ) سره سمون لري او هم ترې زياتوالی دی ، خو د څوارلس سوه کالو اسلام سره سره پښتون دغسې يو پښتون مسلمان پاتې شوی دی او له عربي مسلمان سره يې خپل فرق ساتلی دی . داچې دابد کاردی که ﻻ ښه ، دا پوښتنه دلته نه د ه مطرح شوې .
دغې څنګه دا بيا پټ پاتې کيږې ، ښايې کله به مو داسېاوريدلي وي چې يو سړی دفعتأ ورک شو، کورنۍ يې وايې چيرې لرې يې سفر کړی ، يا مزدورۍ او غريبۍ پسې پيښور پنجاب ، ايران يا عربو ته تللی ، يا مرور شوی يا له پوروړو څخه تښتيدلی دی ،يا يوه ښځه د ناروغۍ له امله مړه شوه، يا د پلار کره په بله سيمه کې تللې وه ، هلته يی سکته وکړه او مړه شوه، يا بيګا مار وچيچله او ځی په ځی شوه ... او داسې نور ، حال داچې هغه به دوی زندۍ کړې او له منځه وړې وي . د داسي ((طبيعي)) مرګ پوښتنه بيا څوک کوي . والسلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(*) : داسې عملأ پيښ شوي چې په يو سړی د قتل له امله د اعدام حکم شوی ، ولې هغه به يو زناکار وژلی ؤ ، خو
څوک يې د قتل په اصلي علت نه خبراوه .
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
طالب جان
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 28 اپريل   2003
ليکنې: 309

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جولاي   02, 2003 7:40 am    عنوان   : Reply with quote

پاڅون ليکلي:

اسلام عليکم ، قدرمنه وروره طالب جانه !
په تصوراتو کې غلطفهمۍ زمونږ بحث اوږود کړی دی : .

ګرانه وروره پاڅون صيب ستا په نظربه دا پورتني توري حقيقت وي ولي زه بيا هم په زغرده وايم چي دشاه صيب تر ټولو لويه کمزوري داوه چي اسلامي شريعت يي نا فذ نه کړاي شواي شايد کوښښ به يي کړی وي مګر له وسه به يي نه وي شوي . تاسي هم په دي نه وتوانيدي چي دشريعت د نفاذ يوه بيلګه ذکر کړۍ نو ځکه منا سبه بولم چي ددي بحث کړکۍ په همدی ځاي بنده کړو- والسلام عليکم ورحمت الله وبرکاته .
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
نقاد
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 30 جولاي   2002
ليکنې: 828

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   جولاي   02, 2003 9:10 pm    عنوان   : Reply with quote

ګران او منی وروره طلب جانه ، السلام عليکم ورحمت الله و برکاته !
عادلانه او رښتنې خبره به دوي چې ووايو ، محاکم موجود او فعال وو ، څه فيصلی يې کولې د محمدي شرعي پر بسټ به حکم او فيصله صادرېدله ، له شرعې پرته په محکمه کې کوم بل قانون موجود نه ؤ .صرف د سزا او مجازاتو په برخه کې هغه وخت چې به دمجرم جرم د شرعې له مخې په ثبوت نه رسيده ، نو شرعي مجزات ( لکه دقتل يا غلا شرعي سزا ) به هم پرې نه نافض کيدله . د اعدام حکمونه عملأ صادر شوي ، خو وروسته له دې چې ومقتول وارث بخښنه کړې ده ، مجرم خوشې شوی او ژونی پاتې شوی دی . د ﻻس نه پرې کيدل به هم د بخښنې پر بنسټ ممکن وو، بخښنه به اکثره د مدعي او مدعی عليه تر منځ د روغې جوړې نه وروسته رامنځته کيدله او د چا ﻻس پرې کوله ته به ضرورت ن پاتې کېده . داچې د هيچا ﻻس نه دی قطع شوی ، دا زه هم منم ، خو د شرعې د نفې کيدو پر اساس نه ، بلکې د بخښنې او د دعوا ددواړو خواو د روغې جوړې پر اساس . نور زه هم لتاسو سره ددې بحث د تړلو پلوی کوم اوستاسو د ښه او اصولي او په سړه سينه له ورورګلويزه بحث کولو څخه ډېره ډيره مننه غو د زړه له کومي تشکر کوم . ښايي مونږ په نورو مو ضوعاتو کې د بحثونو او فکرې تبادلې انډيوالان پاتې شو . نور مو په لوی الله (ج) سپارم ، والسلام قدرمنه وروره طالبجانه !
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
N



دغړيتوب نېټه: 01 سپتمبر   2003
ليکنې: 73

ليکنهد ليکنې نېټه  :   شنبه   جنوري   31, 2004 4:13 pm    عنوان   : Reply with quote

دسياسي څانګي ومينه والوته سلامونه اوښي چاري.
اغلو او ښاغلو, پدي وروستيو کښي هغه وخت چي داساسي قانون لويه جرګه جوړه
سوه نو څلورو تنو دهغي دمشرتابه لپاره ځانونه ونومول:
١-دښاغلي کرزي استازي پوهاند مجددي.
٢-دښاغلي رباني استازي حفيظ منصور.
٣-دملت بابا أستازي عزيزالله واصفي.
٤-دکيڼو ځواکونو أستازي عبدالکبير رنجبر.
زما هيله له ګرانو لوستونکو څخه داده چي ددي څلورو ځواکونو څخه به دکومي ډلي
لخواجوړسوئ حکومت ملي اوډيموکراتيکه بڼه ولري؟ستاسو أټکل پدي هکله څه دئ؟
په بله وينا دچا لخوا جوړکړل سوئ حکومت به مذهبي زورواکه اويا هم ملي اولسواکه وي؟
بله خبره داچي دکوموډلو ترمنځ دائتلاف شونتيا سته ده؟
په درناوي.
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ
نقاد
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 30 جولاي   2002
ليکنې: 828

ليکنهد ليکنې نېټه  :   شنبه   جنوري   31, 2004 11:09 pm    عنوان   : Reply with quote

Nelly ليکلي:
دسياسي څانګي ومينه والوته سلامونه اوښي چاري.
اغلو او ښاغلو, پدي وروستيو کښي هغه وخت چي داساسي قانون لويه جرګه جوړه
سوه نو څلورو تنو دهغي دمشرتابه لپاره ځانونه ونومول:
١-دښاغلي کرزي استازي پوهاند مجددي.
٢-دښاغلي رباني استازي حفيظ منصور.
٣-دملت بابا أستازي عزيزالله واصفي.
٤-دکيڼو ځواکونو أستازي عبدالکبير رنجبر.
زما هيله له ګرانو لوستونکو څخه داده چي ددي څلورو ځواکونو څخه به دکومي ډلي
لخواجوړسوئ حکومت ملي اوډيموکراتيکه بڼه ولري؟ستاسو أټکل پدي هکله څه دئ؟
په بله وينا دچا لخوا جوړکړل سوئ حکومت به مذهبي زورواکه اويا هم ملي اولسواکه وي؟
بله خبره داچي دکوموډلو ترمنځ دائتلاف شونتيا سته ده؟
په درناوي.


ګرانو خويندو اووروڼو ( نه خوندو او وړنو) ته سلامونه !
ډيرې ښې پوښتنې نيلو خور مطرح کړي دي ، خو زه به لومړی په مشخصه توګه څه نه ليکم ، څو د چا د اند او اندڅار ګامونه مې نه وي رالنډ کړي . همدومره به ووايم چې دديموکراسۍ دوښمنان په افغانستان کې دوه ډوله متضادې ډلې دي . يو ښي اړخه بنسټپالان دي چې د اولسواکۍ سره خپله دوښمني هم نه پټوي ، او بل يې کيڼ اړخه ډلې دي چې نه يواځې خپله دوښمني د ديموکراسۍ سره پټوي ، بلکې ځانونه دديموکراسۍ فعال پلويان هم ښيي، خو په حقيقت کې يې تل د پوځي کودتا ګانو له ﻻرې د يوې واکمنۍ د رامنځته کولو هڅه کړې چې هيڅډول مشروعيت نه لري. دوی د واکمنۍ په وخت کې د ديموکراتيک سنتراليزم او د زيار کښانو د ديکتاتورۍ په نامه ديموکراتيک غورځنګونه شنډوي او هرډول آزادي اوانساني کرامت ته درناوی له منځه وړي . که د بنسټپالانو وسلوالې ډلې له يوې خوا او د واکمنۍ د وسلوال قدرت غوښتونکي چپ اړخه فرعي ډلې له بلې خوا د هيواد په سياسي مشرتابه کې ټاکونکی رول ونه لري ، نورې مرکزي او منځنۍ ډلې به د ملي او لسواکۍ په رامنځته کولو کې نسبتأ ښه رول ولوبولی شي،خو بې له دې چې ښي اړخه او چپ اړخه ډلې بالکل په سياست کې له برخې اخيستنو څخه محروم کاندي . دوی بايد د دملي او ديموکراتيکو ځواکونو په څنګ کې د ديموکراسۍ سره بلد او شنا شي او ددوی ملي ځواک هم عبث نشي . په درنښت .
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
ziauddin



دغړيتوب نېټه: 21 سپتمبر   2004
ليکنې: 38
ځای: zabal

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٣   شنبه   اکتوبر   05, 2004 5:27 am    عنوان   : هدايت دالله جلا جلاله له جانبه ده نه دشاه Reply with quote

قدرمنه وروره پا څون صاحب سلام وبعد ستا او طالب خان په مابين كي
درګډيږم له تاسو دواړو معا في غواړم او زه دا يوه خبره ظاهره ول غواړم
چه هدايت دالله له لوري ده وبس موږ ته هدايت الله كړي او تر شاه دمخه هم
افغانان مسلمانان وو(( او الله جل جلا له هم دا ارشاد كړي دي چه زه كوم انسان
ته هدايت وكړم هغه بيا نشي ګمراه كيداي)) او دارنګ دروس مقا بله افغانانو
دخپلي عقيدي پربنيادشوي ده نه دشاه صاحب دترغيب له وجهي
او نه دشاه په پيسو او ډا لرو او دارنګه دښمنانوته ماتي او ځواب
دافغانانو سابق تاريخ دي او ستا دا خبره چه اسلا مي روزنه يوازي له
پا كستانه نه ده بالكل حقيقت لري بلكه زما په عقيده دپا كستان
حكو مت دخپلو مفاداتو په خا طر كله دمسلمانانو مرسته
كوي او كله دكفارو ضياالدين
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
ziauddin



دغړيتوب نېټه: 21 سپتمبر   2004
ليکنې: 38
ځای: zabal

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   اکتوبر   06, 2004 4:22 am    عنوان   : هدايت له الله دي نه له شاه Reply with quote

محترم نقاد صاحب افغانو ده شاه تر دوره له مخه هم مسلمانان وو او هم يي قرباني وركړي وي او هم يي له شاه ورسته دافغانانو روزنه دحق علما كړيده نه سابق شاه او دسابق شاه دوره افغانان نه غواړي او نه را تلاي شي ځكه ظاهر شاه اوس له هر څه لويدلي دي او كرزي صيب هم داسي ښكاري چه دشاه لاس مو چونه يي پريښوه او بوش ته يي رجوع وكړه 000او دا خبره چه ته وايي چه اسلامي روزنه يوازي له
پا كستانه نه ده بالكل صحيح ده بلكه دپا كستا ن حكومت دخپلو مفاداتو په خاطر
كله كله دمسلمانانو مرسته كوي او اټا ليا خو يو وقت داسلام مرستي ته نه دي را دانګلي
وسلام ضياالدين ))())(
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
ziauddin



دغړيتوب نېټه: 21 سپتمبر   2004
ليکنې: 38
ځای: zabal

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٤   شنبه   اکتوبر   06, 2004 6:37 pm    عنوان   : Reply with quote

محتر مه هدا يت له الله ده نه له سا بق شاه افغانان له پخواه روزل شوي دي او هة يي
دزماني په اوږدو كي قر باني ور كړي دي شاه پخپله هم په اسلا مي اصو لو خاص واقف نه وو
او نه يي اسلا مي اصول خوښول نوځكه يي اسلامي علما په برقي ډنډو وهل
نو ددي پر ځاي با يد وه وايو چه علما دملت دافغانان په روزنه كي لوي لاس لري
او هم دروس په خنثي كولو كي سابق شاه په اټا ليا كي مزي كولي اوس بيا يوار
دغربيانو په قوت راستون شو كرزي څه ناڅه وه نازاوو خو اوس يي بيا دشاه لاي موچونه
پريښوده او خپل يار بوش ته يي مخ وه ګرزاوو بهر كيف شاه اوس ګدا دي))(()نه پو هيږم دا ليكنه څوځلي ولي خرابه شوه
تخنيكي مشكل دي كه لاس وهنه ) ضيأالدين
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
نقاد
ستوري
ستوري


دغړيتوب نېټه: 30 جولاي   2002
ليکنې: 828

ليکنهد ليکنې نېټه  : ٢   شنبه   مارچ   14, 2005 9:39 pm    عنوان   : Reply with quote

ziauddin ليکلي:
شاه پخپله هم په اسلا مي اصو لو خاص واقف نه وو
او نه يي اسلا مي اصول خوښول نوځكه يي اسلامي علما په برقي ډنډو وهل

ضيأالدينه وروره له سلام وروسته مو پام دې را اړوم چې د دموکراسۍ په لسيزه کې کوم ديني عالم ته ډنډې نه دې ورکړل شوي، او که د مخه ورکړل شوي وي هغه به ضرورد داود خان يا هاشم خان ((کار نامه)) وي ، نه دده. هو د ببرک او پچم پر ضد
په کابل کې راټول شوي ملايان هم د داود خان په امر د شپې له خوا ونيول شول او ولاياتو ته ويږدول شول ، نو هغه کار هم دده نه و.
دا خبره مو سمه ده چې
اقتباس:
علما دملت دافغانان په روزنه كي لوي لاس لري
او هم دروس په خنثي كولو كي
خو کاس کې د هغه څه سره يې غرض نه کولای چې هيڅ يرې نه پوهيږي او هغه د ملت سياسي سرنوشت دی ، چې دتاريخ په ناولتياو يې وﻻړه .
نور پخواني باچا او طالبانو دافغان اولس سره په ګډه هغه وخت د سولې او پرمختګ له پاره ښه چانس ﻻره چې طا لبانو او القاعدې ﻻ د ١١ د سپتمبر بريد نه و تر سره کړی . اوس اندازه لګولی شې چې هغه وخت دده شخصيت د هيواد له پاره څومره ګټور تماميدلی شو؟ والسلام
بېرته سر ته
د کارونکي عکس وښاياست شخصي پېغام وليږئ بريښناليک ولېږئ
مخکيني ليکنی وښاياست:   
نوې موضوع پېل کړئ   موضوع ته ځواب ورکړئ    tolafghan.com دفورم سر ته   -> نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ    ټول وختونه GMT دي
پاڼي ته لاړ شئ شاته  1, 2
پاڼه   2  ټولې پاڼې  2

ورټوپ کړه:  

تاسو په دې څانګه  کې ليکنې نشئ کولی
تاسو د دې څانګې ليکنو ته ځواب نشئ ليکلی
تاسو په دې څانګه کې خپلو ليکنو ته بدلون نشئ ورکولی
تاسو له دې څانګې څخه خپلې ليکنې ړنګولی نه شئ
تاسو د دې څانګې په ټولپوښتنه کې برخه نشئ اخستلی


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.