ارسالی: جواد فروتن

"در نشست دوروزه ای مسکو معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر در حاشیه نشست صلح مسکو در مصاحبه های مختلف اش بار بار به خواسته های کشور های همسایه افغانستان اشاراتی متواتری داشته است و حتی استراتیژی را در مصاحبه های جانبی اش با ژورنالیستان مختلف به نام استراتیژی طالبان درباره کشورهای همسایه و منطقه اعلام نموده است.

معاون دفتر سیاسی طالبان مولوی حنفی اظهار داشت که این گروه خواستار صلح و ثبات در افغانستان، کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه‌ای است و در ارتباط آینده این را تضمین نمود که به هیچ فرد و گروهی در داخل افغانستان اجازه نمی‌دهد که کشورهای همسایه و یا منطقه را تهدید کند.

عبدالسلام حنفی اظهار داشت در حال حاضر طالبان بر 70 درصد از خاک افغانستان تسلط دارد و ما به جنگ مجبور شدیم و جنگ را برای دفاع از خود جلو می‌بریم، زیرا آمریکایی‌ها آمدند، افغانستان را اشغال کردند و مراسم عروسی و روستاهای ما را بمباران کردند. بنابر این می‌جنگیم تا از حقوق انسانی، اسلامی، ناموس و حیثیت خود دفاع کنیم، اما هر کشوری که در روند صلح افغانستان نقش مثبتی ایفا کند از آن استقبال می‌کنیم.

مولوی عبدالسلام گفت: ما نمی خواهیم با هیچ یک از کشورهای همسایه حتی مشکلات جزئی داشته باشیم.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان در حاشیه نشست مسکو با اشاره به این نشست دوروزه که به حیث مذاکرات بین الافغانی مسما گردیده است اظهار داشت: در نشست صلح مسکو مذاکره‌ای صورت نگرفت طرفها موضع و نظریات خود را بیان کردند پس ما نیز استراتژی داخلی و خارجی طالبان را برای همسایه ها و کشورهای منطقه بیان کردیم.

سوال در این است که مولوی عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان کیست و دقیقاً وی خواهان چه چیزیست؟

وی دقیقاً در پی چه است و چرا در مصاحبه های حاشیه نشست دوروزۀ مسکو زیادتر به خواست و خواهش همسایه های افغانستان تاکیداتی داشت ؟

چرا عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان درنشست مسکو بیشتر به غم همسایه های افغانستان بود؟"

---------------------------------------------------------------------
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید تأمین حقوق زنان و تأمین حقوق تمامی اتباع افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما